LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

heb je ook problemen met de Samsung decoder/recorder gehad?

1.binnen garantieperiode
6
17%
2.na één jaar
27
75%
3.niet gerelateerd aan slechte condensatoren
3
8%
 
Totaal aantal stemmen: 36

maxvok
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 08:54

Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door maxvok »

Is het probleem van de defecte condensatoren in dit apparaat bij Radar al bekend/aangemeld? Ik heb net ontdekt dat ik vele lotgenoten heb, zie voor meer details:


http://www.kieskeurig.nl/review/CD476E8 ... D003DBE48r

De meeste gedupeerden lijken het probleem net na de één jaar garantie periode te krijgen, reparatie/verzendingskosten ca. 100 € (1/3 van het aankoop bedrag)

Het lijkt mij interessant om er een uitzending aan te wijden, dus gaarne steun van lotgenoten !

[url]

ron_123
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:45

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door ron_123 »

Ja lijkt mij zeker nodig dat hier eens aandacht aan wordt besteed, product doet niet wat je ervan mag verwachten. en wordt nog steeds volop gepromoot en verkocht.

Mijn decoder ging 2 maand geleden kapot. (1.5 jaar oud) ik heb een print van alle reacties op kieskeurig meegebracht naar de verkoper en gezegd dat ik graag reparatie wilde.

Apparaat is opgestuurd door de Expert winkel naar reparatiecentrum van Samsung met als bijlage mijn klachtenbrief en verwijzing naar de klachten op kieskeurig.

Een week later heb ik het apparaat gerepareerd retour gekregen. (kostenloos, moest alleen verzendkosten betalen)

Gil_1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:57

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Gil_1972 »

Ja, ook die van mij heeft de geest gegeven. Vorige week van vakantie teruggekomen. Nadat ik de stroom weer aangesloten had, branden aan de voorkant alleen 3 ledjes. verder doet hij niets meer.
Hij is nu bijna 18 maanden oud. pfffffff

Speedy_smart
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2008 10:09

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Speedy_smart »

Ook na de garantie periode 3 ledjes en wil dus niet meer werken !
ik had de mazzel 5 jaar garantie te kopen en die van mij is gerepareerd maar ik steun iedereen waar het apparaat van overleden is !

ronald321
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:21

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door ronald321 »

Onze decoder werkt ook niet meer nadat we van vakantie terug zijn gekomen. Na aanzetten branden alleen 3 LED's.
De decoder is 20 maanden oud.

Vanmiddag of morgen met een brief en alle reacties van deze site en de kieskeurig site naar de winkel...

Scorpinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:21

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Scorpinus »

Ook onze decoder is nu overleden. Op 17-11-2006 gekocht bij de Media Markt.

Zondagochtend toevallig vroeg op, decoder stond gewoon op stand-by en opeens een 'plof' en een brand geur. Direct alle stekkers eruit getrokken en uiteindelijk gezien dat het de decoder was.

Dus net als al die mensen op kieskeurig.nl is die van mij ook rond de 15 - 22 maanden stuk gegaan. Dit is echt duidelijk een productiefout en schandalig dat Samsung (en de winkeliers) zich er zo makkelijk vanaf willen komen.

Ik ga vanmiddag naar de Media Markt met de reacties geprint, en wat regels van consuwijzer.nl Kijken of ze moeilijk gaan doen.

janus
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2003 15:07

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door janus »

Ook bij mij zelfde probleem, winkel geeft niet thuis, kan gerepareerd worden voor 99 euro met coulance.
Tros Radar, doet u hier aub iets mee, het is inmiddels overduidelijk dat het hier om ondeugelijke apparaten gaat die nog steeds verkocht worden

Scorpinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:21

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Scorpinus »

Ik zal ook nog even reageren.

Vorige week maandag het apparaat naar de Mediamarkt gebracht. Ze sturen het in eerste instantie op als 'garantie'. Ik hoor wel van hun als Samsung denkt dat het geld moet gaan kosten.

Kom ik dan gewoon aanzetten met consuwijzer en de rechtsbijstand. Kijken wat ze dan zeggen.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door glith »

Kijk even op marktplaats dit euvel schijnt door meerdere mensen opgelost te kunnen worden voor euro 17,50 tot 25,00 :wink:

rexbo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2008 16:49

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door rexbo »

Bij mij is gisteren de decoder kapot gegaan met dezelfde klachten: rode leds en verder niets. Prints gemaakt van deze discussie en die op kieskeurig en alles vandaag opgestuurd naar het reparatiecentrum. Ik ben benieuwd. Als hij niet gratis gerepareerd of omgeruild wordt ga ik ook verdere stappen ondernemen. Radar, dit is zeker iets waar aandacht aan besteed zou moeten worden!

pebe2805
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 22:52

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door pebe2805 »

Bij mij ook decoder defect. Is al de tweede keer. De eerste keer toen hij 2 maanden oud was. Nu dus na ongeveer 1.5 jaar.

Gezien alle reacties kan dit toch geen toeval meer zijn, ofwel?

Scorpinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:21

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Scorpinus »

Heb vandaag een brief gekregen van de Media Markt (beetje omslachtig, telefoontje was ook voldoende) dat ik mijn decoder weer kon ophalen. Hij is kosteloos gerepareerd.

Geluk gehad dus. Hopelijk heeft Samsung nu door dat dit toch echt hun fout is. Ik hoop voor de rest van jullie dat het probleem snel (en gratis) verholpen gaat worden.

robink
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 18:54

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door robink »

Zelfde probleem hier.

Opgestuurd voor reparatie. Nooit meer terug gezien, wordt gecrediteerd was de melding.
Alleen ook nog geen cent gezien...

chairmanfvi81
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2008 15:57

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door chairmanfvi81 »

Ik heb hier ook het bekende ledje probleem met mijn decoder. Hij is 17 maanden oud. Ik ben met de reparateur in overleg wat er aan gedaan kan worden.

Scorpinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:21

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Scorpinus »

Hij kan gewoon gerepareerd worden. En het is nu wel duidelijk dat dit gewoon een ondeugdelijk product is. We hebben dus allemaal recht op vervanging of reparatie.

Coulance en al dat soort onzin...is dus ook echt onzin. We hebben recht op gratis vervanging of reparatie. Het punt is gewoon dat dit soms een gevecht is met de winkel om dit ook voor elkaar te krijgen.

De winkel zal direct proberen om je af te schuiven naar de fabrikant, aangezien de 1 jaar garantie verlopen is. Dit is ook onzin.

rexbo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2008 16:49

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door rexbo »

Vandaag de decoder teruggekregen (na zes werkdagen). Hij is keurig gerepareerd onder coulance en zonder kosten. :D Ik had behalve een brief met dit verzoek ook printouts van deze discussie en die op kieskeurig bijgesloten. Blijkbaar heeft dat voldoende gewerkt. Mijn tip: opsturen naar het Samsung reparatiecentrum met die dingen erbij, dan komt het waarschijnlijk wel goed... :)

Zamzoeng
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2008 21:26

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Zamzoeng »

Een zwarte doos draagt normaalgesproken bij in het oplossen en voorkomen van een probleem, in dit geval IS de
zwarte doos zelf het probleem ;-)
Voor sommige gedupeerden heb ik misschien de gouden tip ! Sinds Juni 2007 ben ik ook in het bezit van de Samsung
DCB-P850R decoder met harddisk. Na anderhalve maand had deze al de geest gegeven en liep steeds vast met
de 3 gezellige rode lampjes. Ik heb deze toen onder garantie zo om mogen ruilen bij BCC waar ik deze had aangeschaft
en kreeg simpelweg meteen een nieuw exemplaar mee ! Ca een maand geleden (net na het verstrijken van de garantie
termijn van 1 jaar uiteraard !) kreeg ik weer exact dezelfde problemen met deze zwarte doos van Samsung.
Nu ben ik zelf best handig met electronica en heb dus 3 nieuwe Elco’s erin gesoldeerd. Ik kreeg het idee dat dit DE
Oplossing was, maar na enkele uren mocht ik weer naar GR-DL’s kijken op de display en ging daarna de kerstverlichting
weer branden. Is er dan niemand die weet wat nu de werkelijke oorzaak van dit probleem is ? Ik heb 3 mogelijkheden
de revue zien passeren 1) Elco’s vervangen 2) Slechte kwaliteit/ontwerp voeding 3) Vervangen reset-chip. Maar zo te zien
heeft dit bij niemand voor lange tijd mogen baten.
Vandaag heb ik het BCC filiaal gebeld waar ik de zwarte doos heb aangeschaft en het probleem voorgelegd. Men adviseerde
om even langs te komen met het ding. Alsof men dan kon zien aan het ding WAT er defect was of DAT ie defect was ?
Maar goed, ik dacht laat ik het maar eens proberen. Afijn, zielig en teleurgesteld gezicht op gezet en naar binnen. Verkopers:
Tja Sja, de garantie is inderdaad verlopen. Opsturen naar fabrikant. Ik zeg ik heb er bijna 300 euro voor betaald en zie niet
zitten om er nog eens 120 euro aan uit te geven met de kans dat ie het straks weer begeeft. Verkoper: Ja dan kan je net
zo goed een Humax aanschaffen haha. Wat een lol. Filiaalmanager erbij. Hij gaf me 2 opties. Coulance, dwz ruil hem maar
om met het showmodel dat we hebben staan of we sturen hem op en dan zien we wel wat we doen met de kosten. Ik zeg,
geef dat showmodel maar mee, deze doet toch niks noppes nada meer, erger kan dus toch niet. Top ! van BCC !
Thuisgekomen meteen naar de TV gehold, Jaaaaa hij doet iets ! Eerst systeem reset gedaan, daarna frequentie en netwnr
Ingeklopt en zenders ingelezen. Daarna SW-update uitgevoerd en warempel dat lukte ! Nu maar afwachten hoelang deze
(inmiddels de 3e dus) het uithoudt.
Kortom, ga eens naar je BCC filiaal en probeer de zwarte doos om te ruilen voor het showmodel o.i.d. ! Succes !

nielsvo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 22:28

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door nielsvo »

Mijn eerste DCB-P850R had het begeven (3 rode knipperende leds) na ca. 18 maanden, dus bijna een half jaar nadat de garantie was verlopen. Met de tips van kieskeurig.nl (en eerdere ervaring met KiSS apparaat wat ook een voedingprobleem had) zelf enkele elco's vervangen en ik kon vervolgens wel nog opgenomen programma's van de harddisk afspelen, maar de tuners pakten geen signaal meer op. Waarschijnlijk doorgebrand ofzo...
Terug naar de Mediamarkt, aangegeven dat ik dit niet normaal vind voor de prijs die ik ervoor had betaald en onder coulance een nieuwe gekregen. Wel na wat aandringen en nadat ze contact hadden gehad met Samsung, die zelf inmiddels natuurlijk ook wel weet van dit probleem hebben maar dit niet openlijk zullen toegeven. Want als je zelf de Samsung helpdesk belt krijg je een domme muts aan de lijn die niet eens weet wat een digitale decoder is en je standaard doorverwijst naar het Samsung servicecenter waar je hem op eigen kosten kunt laten maken.
Bij gebrek aan een apparaat dat hetzelfde kan (behalve Humax maar die ziet er niet uit vind ik) toch maar weer dezelfde Samsung genomen, ook al kreeg ik van Mediamarkt gewoon de huidige winkelwaarde vergoed en kon ik dus een willekeurige andere HDD recorder meenemen.
Nu na een half jaar verder kreeg ik opeens alleen nog maar een zwart beeld (maar zonder 3 knipperende rode leds). Heb dus zelf maar weer de soldeerbout gepakt en de twee 10V 1000uF elco's in de voeding vervangen en nu doet ie het weer perfect. Vraag is voor hoe lang...

Qua mogelijkheden een perfect apparaat, maar qua degelijkheid op termijn een prul. Voor mij is het in ieder geval nu een principiële reden geworden om nooit meer iets van Samsung te kopen.

ChrisMett
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:51

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door ChrisMett »

Ook mijn Samsung Tuner/HD recorder heeft het begeven. Condensator geklapt. Samsung geeft niet thuis daar het ouder is dan 1 jaar (8 maanden na garantieperiode). Bol.com, de leverancier, komt mij niet tegemoet. Zij bieden een servicetraject aan en als dit traject kosten met zich mee brengt moet ik gewoon dokken. Ik heb het apparaat terug gestuurd met de mededeling dat ik verwacht dat Bol.com het oplost. Een week later werd het apparaat mij weer aangeboden onder rembours van €76,- euro. Ik heb geweigerd en de geschillencommissie van de stichting thuiswinkel ingeschakeld.

Sytdan
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2008 20:07

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Sytdan »

Helaas moet ik mij aan sluiten bij de rij klagers over dit apparaat.
Ik heb hem nu bijna 2 jaar na 6 maanden weigerde hij op te nemen. Het ding is toen ter reparatie aangeboden en na ruim een week kreeg ik hem weer terug. En hij deed het weer volgens het reparatie rapport waren er geen afwijkingen gevonden ?
Sinds 2 maanden houdt hij er regel matig mee op hij doet dan niets meer en reageert nergens op. Na uitzetten en alle stroom er af deed hij het steeds wel weer voor 1 of 2 dagen.
Maar sinds vandaag helpt ook dat niet meer het enige dat ik nu nog te zien krijg is een blauwscherm ook de opgeslagen opname zijn niet meer toegankelijk. Moet ik nu concluderen dat hij is afgeschreven ??

Gesloten