LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tand
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2010 20:51

Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door tand »

Hi,

Wie van jullie hebben hier ook problemen mee?
Ik heb sinds kort een HDTV aangeschaft...dus ik keek uit om voor het eerst voetbal op full HD te zien.

Helaas dat mocht niet gebeuren. Er was steeds een storing op op NL 1/2 HD en op de etalage kanaal.(ging mij natuurlijk om de NL1). Blokjes, stilstaand beeld etc. Wie heeft nog meer hetzelfde probleem als ik.

Tijdens de wedstrijd heb ik ziggo gebeld, om tot een oplossing te komen, maar in plaats daarvan een batterij excuses afgevuurd...waarbij de conclusie maar 1 kan zijn. Niet de schuld van Ziggo...maar elders. Het werd een kort gesprek.
Maar klonk wel erg ingestudeerd.

Na de wedstrijd heb ik nogmaals gebeld met ziggo...en mijn vermoeden werd bevestigd toen wederom de identieke riedel excuses werd afgevuurd.

Een van de excuses dat ik te horen kreeg, was dat er zoveel mensen keken naar NL1 HD dat de signaal danig was verzwakt...waardoor het kwaliteit minder is...en bij slecht signaal is dat het gevolg.
Ik heb gewezen dat ik bij NL1 steeds "bad signal" doorkrijgt via de TV...maar dat het in de ochtend nog gewoon werkte.
Normale uitzending w.o. NL1/2 is gewoon goed.

Hoe dan ook ziggo's doel is duidelijk niet het oplossen van dit probleem, maar het juist af te schermen. Dus fout steeds elders zoeken.

Op een ziggo specifiek forum lees ik dat dit geen nieuwe fenomeen is. En omdat ik zag dat dit nog niet op het Radar forum is vermeld...ga ik het doen.
Je kan er niet snel genoeg bij zijn denk ik...zeker aangezien Ziggo niet stuurt op een oplossing.

Ik ben benieuwd wie nog meer hetzelfde probleem heeft als ik. Dus slecht ontvangst NL1HD...waarbij het beeld blokjes, verschuivingen of erger vertoont.

Ik ga zelf de TV nog rechtstreeks aansluiten op de digitale kabel ingang. Sterker of zuiverder signaal zal ik niet in huis ontvangen denk ik.

De manier waarop ik werd behandeld gaf mij het gevoel dat het probleem bij ziggo ligt, waarom geef je anders zoveel verschillende excuses en ontken je zo stellig dat het probleem bij ziggo kan liggen.

Anyway ik hoor graag of men in nederland met hetzelfde probleem als ik kamp. Wat een teleurstelling...maar gelukkig hebben wij gewonnen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een goede kennis van me heeft ook HD TV van Ziggo,

Ook zij kampte met dezelfde problemen die u beschrijft, zij is zo slim geweest de oude COAX bekabeling te vervangen voor nieuwe betere kabels die geschikt zijn voor HD TV,

Nu heeft ze een plaatje van een beeld zonder ook maar één blok of andere storing in het het beeld,

HD TV vergt meer van de bekabeling dan gewone analoge of digitale TV,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

stofzuigertje

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Sporza op België 2 was wel goed signaal en nog iets minder partijdig commentaar ook..

En Zondag kunt U ook Duitsland bekijken als we geluk hebben, hoor je ze huilen als we zouden winnen....

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo tand,

Wij willen u graag helpen met uw probleem dat u heeft met de HD zenders. In elk geval u een antwoord geven, zodat u weet waar u aan toe bent.

Daarom wil ik u vragen of u mij een PB stuurt met uw klantgegevens (postcode, huisnummer en telefoonnummer). zodat wij uw situatie kunnen bekijken. Zou u in de reactie ook willen aangeven wat u zelf al heeft geprobeerd om het probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

Ook ik heb last van dat irritante geblok. En niet alleen op Ned 1, maar op álle digitale zenders. Eurosport uitgezonderd. Nieuwe (goed afgeschermde en ontstoorde) kabel aangesloten maar geen verschil. Zelfs op het betaalde HD-pakket is er storing. De signaalsterkte is altijd rond de 95% dus daar ligt het niet aan. Kan alleen maar door het originele uitgezonden signaal komen.
Oh ja, ik maak gebruik van een Cam Ci+ module met Ziggo-gecertificeerde tv.

sannie72
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 17:44

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door sannie72 »

Reimer schreef:Ook ik heb last van dat irritante geblok. En niet alleen op Ned 1, maar op álle digitale zenders. Eurosport uitgezonderd. Nieuwe (goed afgeschermde en ontstoorde) kabel aangesloten maar geen verschil. Zelfs op het betaalde HD-pakket is er storing. De signaalsterkte is altijd rond de 95% dus daar ligt het niet aan. Kan alleen maar door het originele uitgezonden signaal komen.
Oh ja, ik maak gebruik van een Cam Ci+ module met Ziggo-gecertificeerde tv.
Dat probleem hebben wij ook heel lang gehad totdat er een monteur is langsgekomen en die heeft via een andere afdeling van Ziggo het probleem uiteindelijk kunnen oplossen. Ik zal wel eens navragen hoe ze dit destijds hebben opgelost.

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

@ Sannie 72

Als je dat zou willen doen, graag!!
Ik lees het hier wel. Alvast bedankt.

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

Ik ben door Alex opgebeld. Iets wat ik niet verwachte. Moregen monteur dan schrijf ik verder. Maar petje af voor Alex!

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

De monteur van Ziggo is langsgeweest. Hij heeft wat in de verdelerkast buiten gedaan, heeft mijn huisaansluiting vernieuwd en heeft mij aangeraden om een nieuwe kabel te kopen. Deze kabel, een Tratec RLA75E, klasse A cenelec, is nu aangesloten. Maar het probleem is niet opgelost.
Morgen zou Alex van het Ziggo webteam mij terugbellen. Ik zou echter niet weten wat er verder nog gedaan kan worden. Ik wacht het af.
Meer volgt!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Reimer,

Bestaat de kans niet dat de Cam Ci+ module defect is?, of een fout in het ontvangst gedeelte van de TV?,

Hebben de buren ook problemen met het ontvangst van digitale canalen, ( evt. HD? ),

Het is een vervelende situatie, misschien was een losse, evt. HDD decoder een betere optie geweest,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

@ Ulbe
De module is in een electronica zaak van It's getest. Daar gaf hij géén problemen.
Het is ook een module die Ziggo zélf verkoopt, dus geen immitatie ofzo maar een module van SMIT.
De buren hebben helaas geen module die ik eventueel zou kunnen 'lenen'.
Dat het aan de TV zou liggen, welke door Ziggo gecertificeerd is, lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk. Die is nog maar 3 weken nieuw!!

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Reimer schreef:@ Ulbe
De module is in een electronica zaak van It's getest. Daar gaf hij géén problemen.
Het is ook een module die Ziggo zélf verkoopt, dus geen immitatie ofzo maar een module van SMIT.
De buren hebben helaas geen module die ik eventueel zou kunnen 'lenen'.
Dat het aan de TV zou liggen, welke door Ziggo gecertificeerd is, lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk. Die is nog maar 3 weken nieuw!!
Misschien een idee om de tv bij de winkel waar deze gekocht is te laten testen? Mogelijk zit het probleem namelijk in de gevoeligheid van de tuner welke in de tv zit. De verschillen hierin kunnen groot zijn.

Ook begrijp ik dat je een nieuwe coax kabel tussen tv en decoder aangesloten hebt. Is dit een zelfgemaakte of is dit één met vaste (gegoten) stekkers?

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

@ Ulbe
De kabel, een Tratec RLA75E, klasse A cenelec, op aanraden van de Ziggo monteur gekocht, heeft gegoten stekkers en heeft het kabelkeurmerk.
De TV heb ik via internet bij Plasmadiscounter gekocht, evenals de module. Dus dat gaat een beetje moeilijk om hem daar te laten testen.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Reimer schreef: De TV heb ik via internet bij Plasmadiscounter gekocht, evenals de module. Dus dat gaat een beetje moeilijk om hem daar te laten testen.
Plasmadiscounter heeft een winkel in Naarden. Misschien zou je hen kunnen bellen? Aangezien het een prijsvechter is zullen ze vast wel vaker deze combinatie verkocht hebben. Als er een probleem is met deze combinatie van tv en CI+ module zullen zij ongetwijfeld dit probleem vaker te horen gehad hebben. telefoonnummer van plasmadiscounter is: 0900-3331133.

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

@ Ziggo Webteam Jelle
Bij Plasmadiscounter zijn deze problemen niet bekend. Er is mij gezegd dat het tóch bij Ziggo kan liggen. Men kon zich niet voorstellen dat het aan de TV lag. Voor de zekerheid Samsung gebeld. Die bellen mij vanavond terug.
Jou collega Alex B. zou mij zaterdag al terugbellen, maar heb helaas niets meer mogen vernemen!
Meer nieuws volgt.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Wat is het typenummer van de samsung tv?

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

@ Ziggo Webteam Jelle
Samsung LE37C550, SMIT Cam CI+ module.
Zie het filmpje van de dealer:
http://www.plasma-discounter.nl/lcd-tv/ ... 116021.htm

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Reimer schreef:@ Ziggo Webteam Jelle
Samsung LE37C550, SMIT Cam CI+ module.
Zie het filmpje van de dealer:
http://www.plasma-discounter.nl/lcd-tv/ ... 116021.htm
als het goed is staan er nog letters achter de C550. Dit zijn de EXACTE typenummers welke door ons getest zijn:

LCD C550 Serie
LE32C550J1WXXN
LE37C550J1WXXN
LE40C550J1WXXN
LE46C550J1WXXN
De minimale software versie voor een goede werking is: T-MSX5DEUC1000.3
Wat heb je voor letters achter de LE37C550 staan?

Reimer
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jul 2010 18:37

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Reimer »

@ Jelle

Dit is het exacte typenummer: LE37C550J1WXXN

Het zou dus moeten werken. Anders zegt Tom Coronel dat ook niet in een filmpje!

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Slecht beeld(blokkerig of erger) NL 1 HD bij Ziggo/Casema

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Reimer schreef:@ Jelle

Dit is het exacte typenummer: LE37C550J1WXXN

Het zou dus moeten werken. Anders zegt Tom Coronel dat ook niet in een filmpje!
Mijn ervaring met winkels is dat ze vaak toch niet het exacte typenummer vermelden. Zo heb ik zelf de UE46B6000. Hiervan zijn er minstens 2 types, 1 wel CI+ gecertificeerd, 1 niet. En het verschil zit hem dan net in de laatste vier letters. Dus daarom is het belangrijk om te weten welke type je EXACT hebt. En de plasmadiscounter vermeld ook niet het exacte typenummer op hun site.
Laatst gewijzigd door Ziggo Webteam Jelle op 18 okt 2010 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten