LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Is er een DIGITENNE CONAX module stuk gegaan in uw SONY BRAVIA LCD tv ?

Peiling eindigde op 22 jul 2012 21:03

0 x
1
100%
1 x
0
Geen stemmen
2 x
0
Geen stemmen
meer dan 2x
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door Dan1 »

In mei 2008 heb ik een 'Sony Bravia KDL26P3000e' gekocht. Gelijk daarbij een 'CONAX' insteekmodule gekocht voor de digitennekaart :D . Ongeveer na een jaar komen er blokken/vlekken in het beeld op NL1/2/3. Een paar dagen later vallen ook de RTL's etc weg :shock: . Kreeg een nieuwe CAM via de winkel. Een jaar later wéér ; nieuw via KPN. Jaar later wéér , coulance via KPN. Nu is de coulance 'op'. Ik heb een klacht bij Sony neergelegd omdat volgens mij het 'overlijden' van de CAM een gevolg is van een ontwerpfout in de Sony TV :roll: ; de kaart steekt te weinig erbuiten en krijgt geen koeling genoeg. Sony molt dus de CAM en is civiel rechtelijk aansprakelijk voor 'gevolgschade'. KPN was zéér blij met mijn informatie. Zij zijn gaan onderzoeken of er een verband is tussen kapotte modules en Sony TV's. Ik wacht nu twee weken op een antwoord van Sony, maar hoor niks terug . Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen denk ik ; Sony neemd de TV maar terug :idea: . Desnoods met een bedrag aan afschrijving. Ik heb tientallen apparaten van Sony, nooit problemen, maar dit is een DRAMA :x

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon overstappen naar EDPnet Digitenne. Dan krijg je weer een nieuwe CAM-module. Is 30 euro per jaar goedkoper (6,95 ipv 9,50 bij KPN). En ook meteen even je rechtsbijstand opzeggen, dan is het nog goedkoper.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door Linoge »

vogels schreef: Die gaan hard lachen, denk ik..
Niet zo hard als Sony

stofzuigertje

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zie zelfde vraag bij Kassa.

Dus het antwoord is er al en er is totaal geen bewijs of de Moduul stuk ging door gebruik in deze Sony.

Meestal is er niets stuk en is een update in oude laptop voldoende.
Als je dit bij een ervaren Hacker laat doen is zelfs gratis kijken vaak langere tijd mogelijk.

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door Dan1 »

dubbel geplaatst
Laatst gewijzigd door Dan1 op 23 mei 2013 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door Dan1 »

@stofzuigertje , Heeft NIETS met 'update' te maken. De 'nieuwe' modules werken, tot ze door oververhitting 'toast' zijn geworden... :shock: Na [langdurig] afkoelen [koelkast helpt ook...] doen ze het weer ... Zou er een update probleem zijn, dan zouden de oude modules het NOOIT meer doen :mrgreen:

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door Dan1 »

@vogels Denk niet dat Sony hard zal gaan lachen;

Toch bijbetalen? U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken.
Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw

televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe.

Maar dat kunt u zelf beslissen, zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht

om daarmee akkoord te gaan.

http://www.consuwijzer.nl/thema/garanti ... 2-98625836



_______________
EU recht :
Wanneer heeft u recht op geld terug?
Alleen als herstel of vervanging onredelijk hoge kosten voor de verkoper meebrengen,

hoeft deze daartoe niet over te gaan. In dat geval, of als herstel of vervanging om een

andere reden niet mogelijk of wenselijk is, heeft u recht op:

Een passende prijsverlaging (dus een korting achteraf).
OF:
Ontbinding van de koopovereenkomst (het aankoopbedrag terug tegen inlevering van uw aankoop).
De verkoper hoeft hiermee niet in te stemmen als het gebrek van geringe betekenis is.
De keuze tussen een prijsverlaging en ontbinding van de koopovereenkomst heeft u ook:

Als de verkoper te lang wacht met een oplossing.
Als deze oplossing u ernstige overlast bezorgt.


Als het artikel al meerdere malen is gerepareerd of omgeruild en de klacht is niet verholpen.


bron : http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/kopen-in-de-eu#par2

Dan1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2010 15:45

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door Dan1 »

Vandaag gesproken met de Servicemanager Benelux. Eind 2008 kwam men er achter dat een aantal modellen van Sony Bravia TV's en het systeem dat KPN had gekozen voor Digitenne [DVB-T], geen goede combinatie waren. De verkopers werden ingelicht mbv een lijst waar op stond welke modellen het betrof :mrgreen: . Toen deze modellen uit het gamma verdwenen, stopte ook de waarschuwingen. Omdat ik mijn probleem pas in 2012 bij sony aanmeldde, wist men op het callcentre [outsourced] niet waar het over ging. Ook direct betrokken managers wisten het niet te plaatsen. Mijn toestel is begin 2008 gekocht, nét toen de Digitenne kits met CI-Cam ook beschikbaar werden. Toen wist men dit nog niet. Uiteindelijk is de zaak naar tot een goed einde gebracht. Ik krijg een toestel wat wél geschikt is voor digitenne, wat mijn bedoeling was toen ik het huidige toestel aanschafte :roll: .

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: SONY BRAVIA LCD DIGITENNE BEELD WEG

Ongelezen bericht door highrider »

Das een hele keurige oplossing

Gesloten