LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
vanaf zondag 19-06-2011 werken rtl 5, 7, sbs6 en veronica niet meer daar een verandering in het netwer van digitenne, het advies van ziggo is om de antennekabel te vervangen.
Ik heb prima kabel liggen en het heeft altijd goed gewerkt dus maar (even) met ziggo gebeld (gelukkig gratis) Daar krijg ik als andwoord dat ik toch maar de kabel moet vervangen en dat wanneer ze een monteur langs moeten sturen dat voor mijn rekening is.
belachelijk !!!!!!!! zij veroorzaken een storing en leggen vervolgens het probleem bij de klant weg. Wat een service
Ik heb prima kabel liggen en het heeft altijd goed gewerkt dus maar (even) met ziggo gebeld (gelukkig gratis) Daar krijg ik als andwoord dat ik toch maar de kabel moet vervangen en dat wanneer ze een monteur langs moeten sturen dat voor mijn rekening is.
belachelijk !!!!!!!! zij veroorzaken een storing en leggen vervolgens het probleem bij de klant weg. Wat een service
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Wat mij niet duidelijk is wat digitenne met ziggo te maken heeftvanaf zondag 19-06-2011 werken rtl 5, 7, sbs6 en veronica niet meer daar een verandering in het netwer van digitenne, het advies van ziggo is om de antennekabel te vervangen.
Ik ook, maar als ik een storing heb, kijk ik eerst bekabeling na. Zitten de stekkers vast op de kabel? Zitten de stekkers overal goed in? Zitten er geen knikken in kabels door het verplaatsen van meubels? Is de antenner versterker van ziggo niet defect (natuurlijk alleen als het om ziggo gaat en niet om digitenne )? Kun je controleren door de signaal waarden (zowel sterkte als kwaliteit) met en zonder versterker te bekijken.Ik heb prima kabel liggen en het heeft altijd goed gewerkt
Kortom er zijn zoveel zaken die je eerst moet bekijken voordat je de schuld bij iemand anders zoekt.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jun 2011 14:59
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Ook ik heb een probleem met de volgende zenders vanaf 19=-06-2011.
De tv zenders RTL5,&, SBS6 en Veronica kan ik niet ontvangen omdat volgens Ziggo de KPN een wijziging heetft aangebracht in het netwerk van Digitenne.
Ik vind dit een probleem voor Ziggo omdat ik betaal voor die zenders en Ziggo dus verplicht is om deze zenders met een te ontvangen frequentie uit moet zenden naar de klanten toe.
Ik ben bij Ziggo klant dus Ziggo moet zorgen dat dit probleem opgelost wordt en niet een smoesje verzinnen dat de antennebekabeling niet goed is. De ontvangst is tot op heden altijd zonder problemen geweest.
Dit kan Ziggo toch weer een aantal klanten kosten.
Ziggo ben eerlijk en los dit op.
De tv zenders RTL5,&, SBS6 en Veronica kan ik niet ontvangen omdat volgens Ziggo de KPN een wijziging heetft aangebracht in het netwerk van Digitenne.
Ik vind dit een probleem voor Ziggo omdat ik betaal voor die zenders en Ziggo dus verplicht is om deze zenders met een te ontvangen frequentie uit moet zenden naar de klanten toe.
Ik ben bij Ziggo klant dus Ziggo moet zorgen dat dit probleem opgelost wordt en niet een smoesje verzinnen dat de antennebekabeling niet goed is. De ontvangst is tot op heden altijd zonder problemen geweest.
Dit kan Ziggo toch weer een aantal klanten kosten.
Ziggo ben eerlijk en los dit op.
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Ook hier (Roosendaal) heb ik precies hetzelfde probleem!!
Grote strepen of zelfs helemaal geen signaal op Rtl 4,5 sbs6 en veronica.
Alles heeft het altijd perfect gedaan.
Op de website van Ziggo staat ook dat men de antennekabel dient te vervangen
om het probleem op te lossen. Ik weet nu al dat dit het probleem niet op gaat lossen omdat de huidige kabel nog niet zo oud is.
Daarnaast snap ik niet waarom een kabel vervangen dient te worden omdat Ziggo/Digitenne in het aanbod een wijziging hebben doorgevoerd??????
Als er een oplossing is hoor ik het graag.
Mvg
Mark
Grote strepen of zelfs helemaal geen signaal op Rtl 4,5 sbs6 en veronica.
Alles heeft het altijd perfect gedaan.
Op de website van Ziggo staat ook dat men de antennekabel dient te vervangen
om het probleem op te lossen. Ik weet nu al dat dit het probleem niet op gaat lossen omdat de huidige kabel nog niet zo oud is.
Daarnaast snap ik niet waarom een kabel vervangen dient te worden omdat Ziggo/Digitenne in het aanbod een wijziging hebben doorgevoerd??????
Als er een oplossing is hoor ik het graag.
Mvg
Mark
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
als de antennekabel niet goed zou zin heb je ook problemen met je andere zenders en niet alleen met rtl4,rtl5, sbs6,veronica.Op de website van Ziggo staat ook dat men de antennekabel dient te vervangen
om het probleem op te lossen.
dus dit is weer eens een fabeltje van de domme medewerkers van ziggo.
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Ik heb hetzelfde probleem sinds van het weekend. (ook Roosendaal)
Zojuist Ziggo aan de telefoon gehad, en ik moet nieuwe kabels kopen van het netwerk Kabelkeur. Dit zou meer bescherming bieden en de frequenties beter door laten komen.
Dit terwijl ik vorig jaar pas verhuisd bent, en op dat moment al nieuwe kabels aangeschaft heb.
Ze kunnen de klant toch niet verplichten nieuwe kabels te kopen?? Iemand een oplossing?
Zojuist Ziggo aan de telefoon gehad, en ik moet nieuwe kabels kopen van het netwerk Kabelkeur. Dit zou meer bescherming bieden en de frequenties beter door laten komen.
Dit terwijl ik vorig jaar pas verhuisd bent, en op dat moment al nieuwe kabels aangeschaft heb.
Ze kunnen de klant toch niet verplichten nieuwe kabels te kopen?? Iemand een oplossing?
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
dit is pure onzin van die ziggomedewerker, dan zouden alle zenders het slecht moeten doen.
dit probleem ligt echt niet aan je kabel.
haal anders een goedkoop kabeltje op en probeer het daar mee, puur als test.
indien dit niets oplevert bel je naar ziggo en eis een monteur.
ze zullen gaan dreigen met voorrijkosten, maar ddie mogen ze alleen berekenen als het probleem binnenshuis is.
en dat heb je al uitgesloten toch?
dit probleem ligt echt niet aan je kabel.
haal anders een goedkoop kabeltje op en probeer het daar mee, puur als test.
indien dit niets oplevert bel je naar ziggo en eis een monteur.
ze zullen gaan dreigen met voorrijkosten, maar ddie mogen ze alleen berekenen als het probleem binnenshuis is.
en dat heb je al uitgesloten toch?
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
ik heb hetzelfde probleem
1x telefonisch 2x schriftelijk klacht ingediend. een nietszeggend antwoord ontvangen. geen oplossing.
ik heb een contract met Ziggo, wat ziggo niet volledig kan nakomen, kennelijk door iets wat KPN doet.
Fijn een maatschappij die zo de gezamenlijke belangen van haar klanten behartigt.
speelt dit probleem alleen in roosendaal of ook elders? is er iemand die een oplossing heeft anders dan kabels vervangen waarvan niet zeker is of het helpt. is dit iets voor lotgenoten?
1x telefonisch 2x schriftelijk klacht ingediend. een nietszeggend antwoord ontvangen. geen oplossing.
ik heb een contract met Ziggo, wat ziggo niet volledig kan nakomen, kennelijk door iets wat KPN doet.
Fijn een maatschappij die zo de gezamenlijke belangen van haar klanten behartigt.
speelt dit probleem alleen in roosendaal of ook elders? is er iemand die een oplossing heeft anders dan kabels vervangen waarvan niet zeker is of het helpt. is dit iets voor lotgenoten?
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
wat heeft KPN hier mee te maken?kennelijk door iets wat KPN doet
KPN en Ziggo zijn concurrenten van elkaar, ik snap de link met KPN dus totaal niet.
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Link naar KPN werd bovenin al vermeld; nogmaals even voor de duidelijkheid!renegade66 schreef:wat heeft KPN hier mee te maken?kennelijk door iets wat KPN doet
KPN en Ziggo zijn concurrenten van elkaar, ik snap de link met KPN dus totaal niet.
KPN heeft in zijn uitzendsignaal iets gewijzigd waardoor er een conflict ontstaat met het Ziggo signaal.
Dus KPN kan er niks aan doen want zij hebben slechts iets verbetert aan hun signaal maar Ziggo heeft nu wel een probleem met het uitzenden van bepaalde kanalen. Echter dit is niet ons probleem en verwacht ook dat zodra er een oplossing is dat dit (wat het ook mag zijn) kosteloos verholpen wordt, je betaald tenslotte al genoeg!!
Heb zelf ook al contact gehad met Ziggo en ik zou een monteur thuis krijgen, de volgende dag werd die monteur door een "hogere" manager afgebeld. Ziggo is blijkbaar al in overleg met KPN maar zelf vind ik het al te lang duren en is er geen duidelijkheid te vinden op de site van Ziggo mbt de stand van zaken.
Momenteel kijk ik dus alles weer analoog ipv digitaal en wacht rustig af. Het ligt absoluut niet aan mijn kabels want daarmee heb ik ze al om de oren geslagen die zijn namelijk al van hun aanbevolen "keurmerk" (ook de binnenhuiskabel die doorgetrokken is naar boven).
Ik ben dus erg benieuwd wanneer het voorbij is en Ziggo dit communiceert naar zijn klanten!!!
(ze weten zelf donders goed welke regio er last van heeft en kan dus toch wel de netheid vinden om deze klanten een mailtje te sturen)
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
hoe wil je dit gaan uitleggen?KPN heeft in zijn uitzendsignaal iets gewijzigd waardoor er een conflict ontstaat met het Ziggo signaal
digitenne gaat via de ether en ziggo gaat via de kabel.
hoe kan digitenne dan een storing veroorzaken op het ziggo signaal?
ziggo haalt zijn eigen signalen via de satelliet binnen en stuurt het over de kabel verder.
dat de fout bij ziggo ligt is duidelijk.
wat kpn er mee van doen heeft dat is mij totaal onduidelijk.
oftewel, die staat er compleet buiten, of ze het signaal veranderd hebben of niet .
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Ook ik heb last sinds het weekend van 18-19 juni met de ontvangst van
RTL5 , 7 , SBS6 en Veronica. Postcode 4706.
Hierover contact gehad met ZIGGO via klachtenmail.
Als antwoord werd mij medegedeeld dat het aan de kabels binnenshuis ligt.
Mail van ZIGGO beantwoordt met onderstaande:
Dat hun antwoord nergens op slaat, voor het desbetreffende weekend nooit problemen gehad met digital ontvangst.
Er wordt een probleem veroorzaakt in het netwerk tussen ZIGGO en KPN, en waardoor de consument de dupe is, en ZIGGO ook nog eens het probleem wil afschuiven naar de consument.
Hierop nog geen antwoord gekregen.
Geef ZIGGO nog de tijd tot na mijn vakantie maar als daarna geen oplossing is gekomen door ZIGGO zal het toch overstappen worden naar een andere aanbieder van digitale televisie.
Mark
RTL5 , 7 , SBS6 en Veronica. Postcode 4706.
Hierover contact gehad met ZIGGO via klachtenmail.
Als antwoord werd mij medegedeeld dat het aan de kabels binnenshuis ligt.
Mail van ZIGGO beantwoordt met onderstaande:
Dat hun antwoord nergens op slaat, voor het desbetreffende weekend nooit problemen gehad met digital ontvangst.
Er wordt een probleem veroorzaakt in het netwerk tussen ZIGGO en KPN, en waardoor de consument de dupe is, en ZIGGO ook nog eens het probleem wil afschuiven naar de consument.
Hierop nog geen antwoord gekregen.
Geef ZIGGO nog de tijd tot na mijn vakantie maar als daarna geen oplossing is gekomen door ZIGGO zal het toch overstappen worden naar een andere aanbieder van digitale televisie.
Mark
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
en waarom dan wel moet de klant hiervoor opdraaien? het lijkt mij dat ziggo zichzelf dan beter tegen zoiets moet beveiligen.
het is namelijk al gebleken dat er klanten zijn die dit soort kabels al hebben en ook die zenders kwijt zijn.
lijkt mij een kwestie van Radio Controle Dienst bellen, er wordt namelijk signaalstoring veroorzaakt via de ether en dat mag niet.
vroeger werd je opgepakt als je dit deed.
het is namelijk al gebleken dat er klanten zijn die dit soort kabels al hebben en ook die zenders kwijt zijn.
lijkt mij een kwestie van Radio Controle Dienst bellen, er wordt namelijk signaalstoring veroorzaakt via de ether en dat mag niet.
vroeger werd je opgepakt als je dit deed.
Re: storing bij ziggo en wil probleem bij klant leggen
Toch absurd dat KPN zoiets kan doen en Ziggo hiervan de schuld krijgt?