LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Talpa

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
zuidwolde
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 21:59

Talpa

Ongelezen bericht door zuidwolde »

Sinds enige tijd heeft Talpa al zijn uitzendingen in breedbeeld.
Dit heeft als gevolg dat wij met een normale tv een raar beeld krijgen.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Talpa

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ik ga er morgen gelijk achteraan, zijn ze nou helemaal betoeterd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Talpa

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het voordeel is dat mensen met een breedbeeld tv GEEN raar beeld meer hebben :lol:

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: Talpa

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Was er een paar jaar terug niet iemand van de Rembrandtoren afgesprongen vanwege dit probleem?

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Talpa

Ongelezen bericht door old no.7 »

Ik vind trouwens een breedbeeld een normale tv. :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Talpa

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wie kijkt er dan ook naar Talpa? Ik zie overigens geen vreemd beeld als ik er af en toe voorbij zap.

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Talpa

Ongelezen bericht door Fred_M »

Zuidwolde,

Even contact opnemen met je kabelmaatschappij, zij dienen het signaal aan te passen naar letterbox (balken boven en onder). Als je digitaal kijkt, dan moet je je ontvangerinstellingen op 4:3 letterbox zetten, dan zet je ontvanger die balken neer.

Groeten,
Fred

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Talpa

Ongelezen bericht door C200K »

@Fred,

staat dat in de fabeltjeskrant?!?!?!

Wat loop jij nu te bazelen.

O, ik snap het, je maakt een grapje, sorry, ik zag de ironie niet.

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Talpa

Ongelezen bericht door Fred_M »

Mag er geen serieus antwoord gegeven worden dan???

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Talpa

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Doe dat dan ook Fred.

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Talpa

Ongelezen bericht door Fred_M »

Wat is dan volgens jou wel het goede antwoord???? Kritiek hebben is erg makkelijk!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Talpa

Ongelezen bericht door ronald g »

Talpa nu tien is de eerste die alles in breedbeeld uitzend en daarmee koploper. De publieke omroep schijnt dat niet te kunnen. Tien voor zover er naar gekeken wordt maakt dus mogelijk dat het kan. 4:3 tv`s krijgen dus balken onder en boven. De klachten over en weer zijn nu omgedraaid eerst de breedbeeld bezitters en nu die van een toch wel ouderwetse 4:3 bezitters. Als je niet mee wil of kunt gaan met de nieuwe technieken moet je het ongemak voor lief nemen.

Ronald.

harry36
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2005 19:41

Re: Talpa

Ongelezen bericht door harry36 »

Talpa is over gegaan op 16:9 per 1 maart. Dit is het beste signaal voor breedbeeldbezitters. De eerdere breebeelduitzendingen van talpa was een soort tussen oplossing, het was eigenlijk gewoon 4:3 signaal met zwarte balken boven en onder. Met een breedbeeld tv kon je de stand "zoom" gebruiken. Dit soort breedbeelduitzendingen heten 4:3 letterbox. (wordt nu nog gebruikt door rtl4 en sbs6)

De manier waarop talpa nu uitzend is absoluut de beste vorm, voor breedbeeldbezitters veel scherper beeld, dan het 4:3 letterbox breedbeeld. En ook voor bezitters van van een traditioneel 4:3 toestel werkt dit prima. Het probleem van zuidwolde heeft te maken met de instelling van zijn signaal. Als zuidwolde analoog kijkt via de kabel, dan moet de kabelmaatschappij de instelling veranderen. Kijkt zuidwolde via digitale tv, dan moet hij zelf de instellingen veranderen in zijn digitale ontvanger. Min of meer het zelfde antwoord als van Fred, die dus gelijk heeft. Kijk voor nadedere uitleg op tien (talpa) teletekst pag. 254.

Succes.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Talpa

Ongelezen bericht door roland48 »

Geen breedbeeldtv

Talpa staat op 19

Enough said

Gesloten