LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie politiehonden mishandeld

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Moet een politiehond tijdens zijn training geslagen worden of niet?

Ja, want dan wennen ze aan de praktijk.
2
20%
Nee, tegenwoordig hoeft dat niet meer.
8
80%
Geen van beide : moet de baas zelf weten.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 10

charenzonique
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2012 20:01

Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door charenzonique »

Petitie staat onderaan klik op de link en u zult mijn petitie kunnen lezen en ondertekenen.

Helaas zelf de dupe van een asociale hondenhandelaar.

In November 2009 kochten mijn vader en ik een gecertificeerde politiehond 1 om mee te werken in de beveiliging. Dit was een zwarte X-mechelse herder reu van 4 jaar oud Renzo genaamd. Volgens de persoon kwam hij bij een man vandaan die zijn honden niet echt eerlijk behandelde. Zo zou hij zijn mishandeld en had de hond allerlei gebreken .

Na veel onderzoek te hebben gedaan en verhalen te hebben gehoord van diverse gedupeerde mensen. Ik Citeer bleek de bewuste 1ste eigenaar van Renzo een honden handelaar en mishandelaar te zijn. Volgens getuige en eigen onderzoek is een persoon die ere-lid is van de KNPV. Hij staat er om bekend dat hij de honden op een zeer asociale manier africht (hier mee bedoel ik slaan,schoppen , stroomband op zijn hoogste stand zetten en de honden zo gek maken dat zij levensgevaarlijk worden voor de maatschappij)voor het politiehonden certificaat en deze voor veel geld door verkoopt.

Maar goed wij dachten we hebben Renzo gered van een hel van een leven. Hij heeft bij ons 2.5 jaar lekker doorgebracht. Tijdens het trainen met hem kwamen we er al snel achter dat hij verschrikkelijk agressief was op zijn riem. Zodra je de riem maar een klein beetje aantrok zetten hij direct de aanval in.
Ook voorwerpen zoals kluif,balletje,speeltje stond hij niet af. Probeerde je dit af te pakken dan viel hij direct aan om je te vernietigen. Tijdens het pakwerk kwamen we tot ontdekking dat hij bang was voor zijn omgeving omdat hij vermoedelijk tussen 2 lijnen achter de pakwerker is mishandeld. Hierdoor werd hij zeer agressief omdat hij wou vluchten. Omdat Renzo bij ons niet tussen 2 lijnen werd gezet kon Renzo snel de aanval inzetten.

Omdat wij zeer ervaren zijn in het trainen van politiehonden en honden met een gedragsprobleem gingen we hem niet uit de weg. Zo hebben we de agressie op de lijn en de voorwerpen er uit weten te krijgen. Helaas is het ons niet gelukt om hem vertrouwen te geven in de pakwerker.

Ook konden wij hem niet kalmeren tijdens het voeren hierbij had hij een enorme bewakingsdrang. Zie het maar dat een klein kind een driftbui krijgt als hij geen koekje mag pakken en dan vervolgens gaat gooien met zijn speelgoed.

Omdat de handelaar van Renzo hem zo gek had gemaakt en zonder deskundigheid heeft getraind werd Renzo erg gevaarlijk voor zijn omgeving. Renzo heeft meerdere malen geprobeerd om mijn vader aantevallen op zo een manier dat hij hem wou doden. Helaas heeft Renzo 1x succes gehad en heeft hij mijn vader flink verwond. Waardoor wij een zeer moeilijke beslissing hebben moeten maken om hem om 7 jarige leeftijd in te laten slapen.

Ondanks Renzo zijn aangeleerde agressieve gedrag was het ook een super geweldige en leuke hond. Alleen omdat hij tijdens zijn inprentingsfase bij de handelaar heeft geleerd om mensen aantevallen hebben wij dit niet er uit weten te krijgen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die net als ik de dupe zijn geworden door politiehonden handelaren. Heeft u ook het zelfde ervaren als ik met een persoon die zich met dit soort praktijken bezig houd laat dan a.u.b. een berichtje achter.

Ik wil er namelijk voorzorgen dat dit soort mensen geen honden mogen hebben. Want in de moderne tijd van nu is het niet meer nodig om je hond op een asociale manier te trainen. Daarnaast zorgen dit soort mensen er voor dat de KNPV een slechte naam krijgt. Terwijl er ook clubs bestaan die wel op een proffesionele manier en een diervriendelijke manier trainen.
http://www.petities24.com/help_de_mishandelde
Laatst gewijzigd door charenzonique op 08 mar 2012 19:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door Winterman »

Waar is die petitie dan? Het enige wat ik zie is een poll.

charenzonique
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2012 20:01

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door charenzonique »

Winterman schreef:Waar is die petitie dan? Het enige wat ik zie is een poll.
Dat is het verhaal er onder.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Petities onderteken je normaal... waar kan je hier ondertekenen? De poll zullen ze niet wakker van liggen denk ik... :)

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door Mousy »

ff op de link klikken onder het verhaal

Mn man en ik hebben beide getekend
Wat een afschuwelijk verhaal, sterkte

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik vind je initiatief prijzenswaardig maar misschien moet je even onderzoeken wat er nodig is voor een petitie aan de Tweede Kamer

http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

Je schrijft een bewogen verhaal, maar springt van de hak op de tak en verwoord niet een duidelijke doelstelling waar mensen dan voor zouden moeten tekenen.

Om een politiehond te kunnen trainen moet je lid worden van de KNPV. Is dat alles? Jij vind dat iedereen die een politiehond wil gaan trainen of training aan mensen wil geven een gepaste cursus moet volgen. Met een theorie en praktijk examen.

Bestaat die cursus dan?

Heb je dit al eens aan de KNPV voorgelegd? Of aan de Hondenbescherming, of de Dierenbescherming? Op zijn minst zou je kunnen kijken of je hun steun kunt krijgen.

charenzonique
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2012 20:01

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door charenzonique »

Ik ben er mee bezig om te kijken of zij mij willen steunen. maar ik moest eerst kijken hoeveel mensen er het met mij eens waren.
Winterman schreef:Ik vind je initiatief prijzenswaardig maar misschien moet je even onderzoeken wat er nodig is voor een petitie aan de Tweede Kamer

http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

Je schrijft een bewogen verhaal, maar springt van de hak op de tak en verwoord niet een duidelijke doelstelling waar mensen dan voor zouden moeten tekenen.

Om een politiehond te kunnen trainen moet je lid worden van de KNPV. Is dat alles? Jij vind dat iedereen die een politiehond wil gaan trainen of training aan mensen wil geven een gepaste cursus moet volgen. Met een theorie en praktijk examen.

Bestaat die cursus dan?

Heb je dit al eens aan de KNPV voorgelegd? Of aan de Hondenbescherming, of de Dierenbescherming? Op zijn minst zou je kunnen kijken of je hun steun kunt krijgen.

fid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2012 13:37

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door fid »

zoals je jou verhaal erneer zet zou je algemeen voor alle dierenbezitters moeten doen en niet alleen eigenaren van politiehonden. Je scheerd alle eigenaren van politiehonden over 1 kam wat in mijn ogen niet eerlijk is.
Ik ben zelf opgegroeid met altijd politiehonden in huis. Mijn vader trainde deze en dat ben ik later zelf ook gaan doen. We waren lid van een vereniging die lid waren van de knpv. Bij deze vereniging waren een 15 tal leden. Bij geen van hun alle heb ik ooit gezien dat een hond geslagen of geschopt werd. Zou dat wel gebeuren dan werd degen meteen van de club gegooid.
Ik heb nu een hond die ik zelf opgeleid heb als politiehond (zonder papieren). Ook bij hem heb ik nooit geweld gebruikt omdat m.i. de hond slechter preseerd onder druk/ angst. Een hond werkt harder voor je uit liefde is mijn ervaring.
Natuurlijk zijn er mensen die wel slecht met hun hond om gaan maar dat is overal, ik wil het absoluut niet goed praten, maar je moet wel alles zien. dierenmishandeling in het algemeen moet veel harder aangepakt worden. hetzelfde als in amerika daar zijn de straffen ook veel hoger.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Je scheerd alle eigenaren van politiehonden over 1 kam wat in mijn ogen niet eerlijk is
Misschien wel ,maar misschien ook niet , zelf heb ik zulke trainingen eens gezien, was ook toevallig , maar kan je wel zeggen dat ik er niet vrolijk van werd.

Er werd wel degelijk geschopt en geslagen.

@TS , misschien moet je de petitie ook eens op hondenforums zetten.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door Winterman »

charenzonique schreef:Ik ben er mee bezig om te kijken of zij mij willen steunen. maar ik moest eerst kijken hoeveel mensen er het met mij eens waren.
Er zullen maar weinig mensen het met je oneens zijn. Een enkele trainer zal vinden dat het wel "moet", maar als het gaat om het tegengaan van dierenmishandeling zal je altijd brede steun hebben, maar dan moet je wel met een duidelijke petitie komen, want waar teken je nu eigenlijk voor?

charenzonique
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2012 20:01

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door charenzonique »

Daar heb je gelijk in in ga mijn petitie aanpasen en het duidelijker nieer zetten. Mocht je nog tips hebben dan zijn deze altijd welkom bedankt voor het meedenken.
Winterman schreef:
charenzonique schreef:Ik ben er mee bezig om te kijken of zij mij willen steunen. maar ik moest eerst kijken hoeveel mensen er het met mij eens waren.
Er zullen maar weinig mensen het met je oneens zijn. Een enkele trainer zal vinden dat het wel "moet", maar als het gaat om het tegengaan van dierenmishandeling zal je altijd brede steun hebben, maar dan moet je wel met een duidelijke petitie komen, want waar teken je nu eigenlijk voor?

charenzonique
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2012 20:01

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door charenzonique »

Ik scheer niet alle politiehonden trainers over een kam. Ik wil juist dat de mensen die nog op zo een onvriendelijke manier omgaan met hun hond uit de africhting krijgen. Want deze mensen zorgen er voor dat wij (met wij bedoel ik alle trainers die wel respect vol om gaan met hun hond)de diervriendelijke politiehonden trainers een slechte naam krijgen. Het is net wat je aangeeft dat een hond meer voor je zult doen met veel geduld.
fid schreef:zoals je jou verhaal erneer zet zou je algemeen voor alle dierenbezitters moeten doen en niet alleen eigenaren van politiehonden. Je scheerd alle eigenaren van politiehonden over 1 kam wat in mijn ogen niet eerlijk is.
Ik ben zelf opgegroeid met altijd politiehonden in huis. Mijn vader trainde deze en dat ben ik later zelf ook gaan doen. We waren lid van een vereniging die lid waren van de knpv. Bij deze vereniging waren een 15 tal leden. Bij geen van hun alle heb ik ooit gezien dat een hond geslagen of geschopt werd. Zou dat wel gebeuren dan werd degen meteen van de club gegooid.
Ik heb nu een hond die ik zelf opgeleid heb als politiehond (zonder papieren). Ook bij hem heb ik nooit geweld gebruikt omdat m.i. de hond slechter preseerd onder druk/ angst. Een hond werkt harder voor je uit liefde is mijn ervaring.
Natuurlijk zijn er mensen die wel slecht met hun hond om gaan maar dat is overal, ik wil het absoluut niet goed praten, maar je moet wel alles zien. dierenmishandeling in het algemeen moet veel harder aangepakt worden. hetzelfde als in amerika daar zijn de straffen ook veel hoger.

charenzonique
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2012 20:01

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door charenzonique »

Beste lezers,

Aangezien ik diverse reacties heb ontvangen dat zij meer informatie willen over hoe wat en waarom ga ik mijn verhaal even aanpassen en duidelijker maken. Heb even geduld en houd mijn bericht in de gaten.[quote="charenzonique"]Helaas zelf de dupe van een asociale hondenhandelaar.

In November 2009 kochten mijn vader en ik een gecertificeerde politiehond 1 om mee te werken in de beveiliging. Dit was een zwarte X-mechelse herder reu van 4 jaar oud Renzo genaamd. Volgens de persoon kwam hij bij een man vandaan die zijn honden niet echt eerlijk behandelde. Zo zou hij zijn mishandeld en had de hond allerlei gebreken .

Na veel onderzoek te hebben gedaan en verhalen te hebben gehoord van diverse gedupeerde mensen. Ik Citeer bleek de bewuste 1ste eigenaar van Renzo een honden handelaar en mishandelaar te zijn. Volgens getuige en eigen onderzoek is een persoon die ere-lid is van de KNPV. Hij staat er om bekend dat hij de honden op een zeer asociale manier africht (hier mee bedoel ik slaan,schoppen , stroomband op zijn hoogste stand zetten en de honden zo gek maken dat zij levensgevaarlijk worden voor de maatschappij)voor het politiehonden certificaat en deze voor veel geld door verkoopt.

Maar goed wij dachten we hebben Renzo gered van een hel van een leven. Hij heeft bij ons 2.5 jaar lekker doorgebracht. Tijdens het trainen met hem kwamen we er al snel achter dat hij verschrikkelijk agressief was op zijn riem. Zodra je de riem maar een klein beetje aantrok zetten hij direct de aanval in.
Ook voorwerpen zoals kluif,balletje,speeltje stond hij niet af. Probeerde je dit af te pakken dan viel hij direct aan om je te vernietigen. Tijdens het pakwerk kwamen we tot ontdekking dat hij bang was voor zijn omgeving omdat hij vermoedelijk tussen 2 lijnen achter de pakwerker is mishandeld. Hierdoor werd hij zeer agressief omdat hij wou vluchten. Omdat Renzo bij ons niet tussen 2 lijnen werd gezet kon Renzo snel de aanval inzetten.

Omdat wij zeer ervaren zijn in het trainen van politiehonden en honden met een gedragsprobleem gingen we hem niet uit de weg. Zo hebben we de agressie op de lijn en de voorwerpen er uit weten te krijgen. Helaas is het ons niet gelukt om hem vertrouwen te geven in de pakwerker.

Ook konden wij hem niet kalmeren tijdens het voeren hierbij had hij een enorme bewakingsdrang. Zie het maar dat een klein kind een driftbui krijgt als hij geen koekje mag pakken.

Omdat de handelaar van Renzo hem zo gek had gemaakt en zonder deskundigheid heeft getraind werd Renzo erg gevaarlijk voor zijn omgeving. Renzo heeft meerdere malen geprobeerd om mijn vader aantevallen op zo een manier dat hij hem wou doden. Helaas heeft Renzo 1x succes gehad en heeft hij mijn vader flink verwond. Waardoor wij een zeer moeilijke beslissing hebben moeten maken om hem om 7 jarige leeftijd in te laten slapen.

Ondanks Renzo zijn aangeleerde agressieve gedrag was het ook een super geweldige en leuke hond. Alleen omdat hij tijdens zijn inprentingsfase bij de handelaar heeft geleerd om mensen aantevallen hebben wij dit niet er uit weten te krijgen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die net als ik de dupe zijn geworden door politiehonden handelaren. Heeft u ook het zelfde ervaren als ik met een persoon die zich met dit soort praktijken bezig houd laat dan a.u.b. een berichtje achter.

Ik wil er namelijk voorzorgen dat dit soort mensen geen honden mogen hebben. Want in de moderne tijd van nu is het niet meer nodig om je hond op een asociale manier te trainen. 90% van trainers binnen de KNPV Politiehonden zijn al over gestapt op een diervriendelijke manier. Help mij mee om die andere 10% ook over te laten stappen en indien nodig te verbieden om honden te mogen houden en of verkopen.

Met deze petitie wil ik graag de 2de kamer bereiken.

http://www.petities24.com/help_de_mishandelde[/quote]

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: Teken de petitie politiehonden mishandeld

Ongelezen bericht door dame41 »

Wat doet dit topic bij Televisie. Misschien bij afdeling dieren

Gesloten