LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Kabels vervangen + Online TV niet voor PC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
demionvdvegt

Telfort Kabels vervangen + Online TV niet voor PC

Ongelezen bericht door demionvdvegt »

Ik heb op dit moment het alles-in-1 product van Telfort via Reggefiber(Glasvezel)
Ik heb altijd nog mijn coax kabels in huis en heb natuurlijk geen zin, om in mijn hele huis nieuwe kabels te gaan trekken. De verkoper aan de deur zei dat dit ik gewoon de oude kabels kon gebruiken, ik heb dit nog extra nagevraagd, dus concreet en expliciet gemaakt. Achteraf zie ik dat dit gaat om een analoog TV signaal die je via het kastje kunt doorverbinden naar de TV. Eigenlijk heb je het hele kastje niet nodig, want je kunt een analoge stekker ook direct in de televisie steken. Ik kreeg dus niet de digitale HD televisie kanalen waar ik op zat te wachten. Telfort noemt dit een alternatief. Ik vond het een slecht antwoord.

Ik heb uiteindelijk nieuwe kabels getrokken en mij was een oor aangenaaid, maar goed. Vervolgens zet ik mijn laptop aan op mijn bureau en wil gaan genieten van een goed stukje online TV. Dit was ook door de verkoper bevestigd, niet alleen Ipads of tablets maar ook PC's. Echter dit geldt alleen voor ADSL Alles-in-1 van Telfort en niet voor glasvezel. Dus toen ook mijn PC gewoon PC bleef en niet kon dienen als televisie sloegen bij mij de stoppen door. Zitten ze dan gewoon te liegen daar bij Telfort?

Ik wil van mijn contract af en Telfort verschuild zich achter allerlei voorwaarden. Documenten die ze natuurlijk niet met mij hebben doorgesproken. Bovendien is het slecht te bewijzen wat een verkoper heeft gezegd. Ja hoor Telfort, dat had je netjes ingedekt.

Nu ga ik zo veel mogelijk social media inzetten om overal te loggen, dat overstappen op glasvezel van Telfort totaal geen zin heeft, omdat het totaal geen meerwaarde heeft. Je hebt andere bekabeling in huis nodig en dat heeft ook zijn prijs, maar die drempel wordt snel weggehaald door de liegende verkopers van Telfort. Mijn advies is ook om bijzonderheden op het contract te laten zetten.

Nog 1 quote van de Telfort servicedesk "Maar we hebben toch alle kabels erbij geleverd?" Elke leek begrijpt dat kabels over de muren en vloer niet zo gewenst zijn in een nieuwe woning en dat de bestaande coaxiale kabel het best even kan worden vervangen door een netwerkkabel (doe wel direct een CAT6 kabel, die performt wat beter dan de standaard cat5e, doordat deze wat minder storingsgevoelig is).
Telfort had gelijk dat ik dit normaal nooit zou hebben gedaan, maar je kunt natuurlijk altijd liegen en dan achter de voorwaarden verschuilen.

Telfort, zolang er niets aan mijn probleem gedaan wordt blijf ik dit bericht verspreiden waar ik maar kan.

devious

Re: Telfort Kabels vervangen + Online TV niet voor PC

Ongelezen bericht door devious »

Klacht indienen bij Telfort en ook even op Klacht.nl. Bovendien, als je bent misleid dan zou ik zeker je probleem aanmelden bij de Geschillencommissie. En de verkoper even aangeven bij de politie voor oplichting, want dat is het in feite. Succes.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

//Offtopic
(doe wel direct een CAT6 kabel, die performt wat beter dan de standaard cat5e, doordat deze wat minder storingsgevoelig is).
Ik waag te betwijfelen of je dat als gewone particulier gaat merken met maximaal 1Gigabit.
Het grote verschil is de bandbreedte die je in de kabel kan halen.
Cat5e = 100 Mhz
Cat6 = 250 Mhz
Cat6 kabel is iets dikker door de "spline" die in de kabel zit om de aderparen uit elkaar te houden. Dit maakt de kabel tevens gevoeliger voor korte bochten en knikken en vereist dus aandacht bij de aanleg.
Een slecht aangelegde (geknikte) Cat6 kan wel eens slechter presteren dan een Cat5e.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Harde les van dit alles:

Koop niets aan de deur.

Gesloten