LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort, werkt in je nadeel
Telfort, werkt in je nadeel
Beste mensen,
wat vinden wij hiervan: Eind 2011 heb ik interactieve TV aangeschaft bij Telfort voor 11,= euro per maand. Ze maakte daar reclame voor. Je kreeg gratis het kastje met 50 zenders inclusief 200 uur opnemen erbij. Ik heb nog gevraagd of er addertjes onder het gras zaten en nee, het blijft bij 11 euro per maand(tenzij je extra dingen wilt aanschaffen natuurlijk.
Nu krijg ik gisteren een brief van Telfort dat ze eerdaags een software update gaan uitvoeren waardoor ik nog betere kwaliteit heb. Nu komt het nadeel: na deze update kun je niet meer gratis opnemen, dat gaat je 5 euro per maand kosten, maar nu krijg je het opnemen van programma's nog gratis tot 2013!!
Hier zakt mijn broek vanaf...dat betekent dat ik 16 euro per maand moet gaan betalen of ik kan geen programma meer opnemen. Of als het mij niet bevalt dan kan ik nu nog GRATIS opzeggen tot 16 april.
Pardon, dit mag toch niet zomaar? Ik word gedwongen om 5 euro meer te gaan betalen, als ik het zo wil houden, zoals het nu is! Dit is toch de wereld op zijn kop of ben ik nou gek?
Met vriendelijke groet,
Manuela
wat vinden wij hiervan: Eind 2011 heb ik interactieve TV aangeschaft bij Telfort voor 11,= euro per maand. Ze maakte daar reclame voor. Je kreeg gratis het kastje met 50 zenders inclusief 200 uur opnemen erbij. Ik heb nog gevraagd of er addertjes onder het gras zaten en nee, het blijft bij 11 euro per maand(tenzij je extra dingen wilt aanschaffen natuurlijk.
Nu krijg ik gisteren een brief van Telfort dat ze eerdaags een software update gaan uitvoeren waardoor ik nog betere kwaliteit heb. Nu komt het nadeel: na deze update kun je niet meer gratis opnemen, dat gaat je 5 euro per maand kosten, maar nu krijg je het opnemen van programma's nog gratis tot 2013!!
Hier zakt mijn broek vanaf...dat betekent dat ik 16 euro per maand moet gaan betalen of ik kan geen programma meer opnemen. Of als het mij niet bevalt dan kan ik nu nog GRATIS opzeggen tot 16 april.
Pardon, dit mag toch niet zomaar? Ik word gedwongen om 5 euro meer te gaan betalen, als ik het zo wil houden, zoals het nu is! Dit is toch de wereld op zijn kop of ben ik nou gek?
Met vriendelijke groet,
Manuela
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Dit is inderdaad een zeer stupide en klantonvriendelijke actie van Telfort.
Opzeggen is inderdaad mogelijk, nu of over een jaar want de dienst is nog een jaar gratis.
Telfort was aantrekkelijk vanwege de prijs/kwaliteit, maar nu worden digitenne (goedkoper) of bv ziggo (duurder maar HD en sneller internet) een stuk interessanter.
Opzeggen is inderdaad mogelijk, nu of over een jaar want de dienst is nog een jaar gratis.
Telfort was aantrekkelijk vanwege de prijs/kwaliteit, maar nu worden digitenne (goedkoper) of bv ziggo (duurder maar HD en sneller internet) een stuk interessanter.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Inderdaad erg vreemde actie van Telfort!
Ze halen zomaar de opname-mogelijkheid uit het afgesloten abonnement en als je dat toch wilt houden, moet je 5 euro per maand meer gaan betalen.
Ze proberen zich te verhullen achter een technisch argument, namelijk dat door de HD-zenders er geen ruimte meer is om op te nemen. Maar als je 5 euro betaalt, kan het ineens wel! Drogreden dus.
Ze halen zomaar de opname-mogelijkheid uit het afgesloten abonnement en als je dat toch wilt houden, moet je 5 euro per maand meer gaan betalen.
Ze proberen zich te verhullen achter een technisch argument, namelijk dat door de HD-zenders er geen ruimte meer is om op te nemen. Maar als je 5 euro betaalt, kan het ineens wel! Drogreden dus.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Maar ze mogen dit wel doen zal ook wel in hun voorwaarden staan dat ze tussentijds dingen mogen aanpassen en prijsverhoging doorvoeren.
Zo dekken die providers zich toch altijd in?
(niet dat ik het er mee eens ben vind het nogal lullig)
Zo dekken die providers zich toch altijd in?
(niet dat ik het er mee eens ben vind het nogal lullig)
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Volgens mij mogen ze het wettelijk gezien wel. De klant mag dan echter wel zonder extra kosten opzeggen (ookal is er een jaarcontract), omdat Telfort ineens het aanbod verandert.
Ben verder echter behoorlijk tevreden over Telfort, dus hoop niet dat het zover hoeft te komen!
Ben verder echter behoorlijk tevreden over Telfort, dus hoop niet dat het zover hoeft te komen!
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Ja je mag altijd opzeggen als ze wat veranderen, maar dan nog komen ze waarschijnlijk duurder uit.
En digitenne kan wel goedkoper zijn maar vaak veel storingen vooral als je in een straatje woont waar vaak brommers doorheen rijden. Heb digitenne gehad maar vond t niks.
En digitenne kan wel goedkoper zijn maar vaak veel storingen vooral als je in een straatje woont waar vaak brommers doorheen rijden. Heb digitenne gehad maar vond t niks.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mar 2012 12:19
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Ik ben hartstikke boos op Telfort over dat ze extra geld gaan rekenen voor opnemen op de HDD. Met elke harddiskrecorder kun je gewoon opnemen zolang er signaal is, maar bij die van Telfort niet, terwijl de klanten wel betalen voor dat signaal.
Ik voel me bedonderd.
Op hun site geven ze daar niks over aan:
http://internet.telfort.nl/shop/interac ... b-tarieven
suggereerd dat je voor die 11 euro per maand gewoon 200 uur kunt opnemen. Staat niet bij dat het over een tijdje 5 euro extra kost.
Ik voel me bedonderd.
Op hun site geven ze daar niks over aan:
http://internet.telfort.nl/shop/interac ... b-tarieven
suggereerd dat je voor die 11 euro per maand gewoon 200 uur kunt opnemen. Staat niet bij dat het over een tijdje 5 euro extra kost.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Daar staat hoe het nu is.
Denk dat je hierin eens moet gaan spitten
http://internet.telfort.nl/bestellen/al ... arden.html
Denk dat je hierin eens moet gaan spitten
http://internet.telfort.nl/bestellen/al ... arden.html
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mar 2012 12:19
Re: Telfort, werkt in je nadeel
@Mousy
Als er staat dat je 200 uur kan opnemen, dan gaat niemand toch helemaal de algemene voorwaarden erop napluizen!
Waarschijnlijk hebben ze er ergens bijstaan dat ze het recht hebben om zomaar je contract te wijzigen, zodat ze hun verplichtingen kunnen ontlopen.
Als er staat dat je 200 uur kan opnemen, dan gaat niemand toch helemaal de algemene voorwaarden erop napluizen!
Waarschijnlijk hebben ze er ergens bijstaan dat ze het recht hebben om zomaar je contract te wijzigen, zodat ze hun verplichtingen kunnen ontlopen.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Je moet altijd de algemene voorwaarden lezen voordat je iets afsluit ,besteld of tekent.
Maar bijna niemand doet dat en dan later komen klagen....
(Dis is echter niet mijn mening maar hoe het rechtsgeldig werkt.)
Vind het nl in dit geval wel heel wrang.
Maar bijna niemand doet dat en dan later komen klagen....
(Dis is echter niet mijn mening maar hoe het rechtsgeldig werkt.)
Vind het nl in dit geval wel heel wrang.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Of dit nou allemaal wel of niet mag is eigenlijk niet echt aan de orde en daar verschillen de meningen op het Telfortforum ook over.
Waar het om gaat is dat dit een behoorlijk klantonvriendelijke actie is van KPNTelfort en dat trouwe klanten van Telfort zich hierover behoorlijk bedrogen voelen.
Het is gewoon raar dat men er een aantal nieuwe producten bij krijgt waarvoor niet betaald hoeft te worden en dat men voor een dienst die men al heeft, ineens betaald moet gaan worden. Men krijgt hierin ook geen keuze.
En ook voor nieuwe klanten is het aanbod van de HDD met 200 uur opname erg misleidend naar mijn idee, waarbij er nergens wordt gesproken over het feit dat je er volgend jaar dus voor moet gaan betalen en dat dit apparaat volledig nutteloos wordt, behalve dan het live pauzeren.
Bij het afsluiten van bijv. internet op je mobiel wordt wel vermeld dat je na een jaar extra euro's moet gaan betalen en heb je dus ook de vrijheid om hier wel of niet voor te kiezen.
Erg beschamend dat deze firma zo met hun klanten omgaat.
Waar het om gaat is dat dit een behoorlijk klantonvriendelijke actie is van KPNTelfort en dat trouwe klanten van Telfort zich hierover behoorlijk bedrogen voelen.
Het is gewoon raar dat men er een aantal nieuwe producten bij krijgt waarvoor niet betaald hoeft te worden en dat men voor een dienst die men al heeft, ineens betaald moet gaan worden. Men krijgt hierin ook geen keuze.
En ook voor nieuwe klanten is het aanbod van de HDD met 200 uur opname erg misleidend naar mijn idee, waarbij er nergens wordt gesproken over het feit dat je er volgend jaar dus voor moet gaan betalen en dat dit apparaat volledig nutteloos wordt, behalve dan het live pauzeren.
Bij het afsluiten van bijv. internet op je mobiel wordt wel vermeld dat je na een jaar extra euro's moet gaan betalen en heb je dus ook de vrijheid om hier wel of niet voor te kiezen.
Erg beschamend dat deze firma zo met hun klanten omgaat.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Vanuit een forum op Tweakers.net (Nederlandse technologie site.... nee Radar.... ik zal geen linkje plakken..... mensen vinden het wel, en wees daar toch niet zo bang voor, Radar is toch ook een goede site, gooi dat omroeptrauma van je af, denk groot) is door forumbezoekers geopperd om dit issue iets meer body te geven. Het programma Radar kwam daarbij in gedachten. Vandaar dat ik als Tweakers bezoeker (let wel, dit is mijn mening, niet per se die van de Tweakers site zelf) me graag aansluit bij deze discussie op het Radar forum.
Wat Telfort doet is niet netjes. Hoe dit beter aan te kaarten? Hoe krijgt dit de aandacht van Radar? Veel posts? Nou, als u dit leest en U herkent zich in dit issue, maar is nog geen Radar lid, wordt dan lid en voeg je post toe aan dit item. Alleen door een sterke reactie bewegen organisaties, en wie weet krijgen we het Radar team wakker. Een zekerheid hebben we, met een item met slechts 11 posts gebeurt er hoegenaamd niets. Dus mensen: insturen die reacties. En Tweakers, waar blijven jullie? Kom op, we hadden wat afgesproken! Laat je registreren, ik heb het net ook gedaan.
Ik realiseer me dat ik nog niet inhoudelijk ben geweest, maar gezien mijn breedvoerigheid zou de lengte van mijn post veel te lang worden, dus dat bewaar ik voor een volgende keer. En nu posten allemaal, kom op, anders gaat het ons in de nabije toekomst meer en moeite kosten om nu Telfort maar ook allerlei andere organisaties en instellingen aan hun kraag terug te sleuren naar hun oorspronkelijk bedoelde pad.
Wat Telfort doet is niet netjes. Hoe dit beter aan te kaarten? Hoe krijgt dit de aandacht van Radar? Veel posts? Nou, als u dit leest en U herkent zich in dit issue, maar is nog geen Radar lid, wordt dan lid en voeg je post toe aan dit item. Alleen door een sterke reactie bewegen organisaties, en wie weet krijgen we het Radar team wakker. Een zekerheid hebben we, met een item met slechts 11 posts gebeurt er hoegenaamd niets. Dus mensen: insturen die reacties. En Tweakers, waar blijven jullie? Kom op, we hadden wat afgesproken! Laat je registreren, ik heb het net ook gedaan.
Ik realiseer me dat ik nog niet inhoudelijk ben geweest, maar gezien mijn breedvoerigheid zou de lengte van mijn post veel te lang worden, dus dat bewaar ik voor een volgende keer. En nu posten allemaal, kom op, anders gaat het ons in de nabije toekomst meer en moeite kosten om nu Telfort maar ook allerlei andere organisaties en instellingen aan hun kraag terug te sleuren naar hun oorspronkelijk bedoelde pad.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Je krijgt er geen 200 uur opnemen bij. Dat kastje heeft een harde schijf waar 200 uur op kan.Maan68 schreef:Je kreeg gratis het kastje met 50 zenders inclusief 200 uur opnemen erbij.
Je loopt nu gewoon tegen de beperkingen van ADSL aan. Ze proberen hetzelfde te bieden als de kabel en daar moet je dus voor inleveren.
Gewoon lekker overstappen naar de kabel.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Winterman schreef:
Je krijgt er geen 200 uur opnemen bij. Dat kastje heeft een harde schijf waar 200 uur op kan.
.
En hoeveel uren kan je dan opnemen?
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Gaan we weer.nevermind schreef: En hoeveel uren kan je dan opnemen?
Zoveel uren als je wil. Je kan die schijf wissen, dus tig keer 200 uur. Je "kreeg" bij dat kastje geen 200 uur opnemen, maar de mogelijkheid om onbeperkt op te nemen en max 200 uur te bewaren.
Het is niet zo dat je eerst bij Telfort 200 uren kreeg en straks moet gaan betalen. Je kan/kon zoveel gratis opnemen als je wil en straks niet meer.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 mar 2012 07:41
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Speciaal voor dit onderwerp lid geworden van RADAR forum. Het is ronduit belachelijk. ze 'updaten' de modemsoftware zodat het minder kan en vervolgens moet ik meer gaan betalen om de oude functionaliteit weer terug te krijgen!
Ik dacht dat ik een contract afsloot voor Interactieve TV inlcusief opnemen. Destijds was dat het lokkertje...
Wat is het volgende dat ze weghalen? De radio misschien? Ik weet wel dat ik zeker overstap naar een andere provider als ze dit niet snel terugdraaien. Telfort, wees eens klantvriendelijk!
Ik dacht dat ik een contract afsloot voor Interactieve TV inlcusief opnemen. Destijds was dat het lokkertje...
Wat is het volgende dat ze weghalen? De radio misschien? Ik weet wel dat ik zeker overstap naar een andere provider als ze dit niet snel terugdraaien. Telfort, wees eens klantvriendelijk!
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Ik weet niet of het voldoende is om hier te reageren, om Radar het te laten oppakken. Een emailtje met je klacht wordt zeker wel gelezen.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Het heeft meer voordelen dan nadelen
1) Met de vrijgekomen bandbreedte kunnen straks ook mensen met min 6 Mbit internet een interactieve tv aansluiting nemen. Nu is dit minimaal 10 Mbit.
2) Bovendien krijg je gratis de eerste 10 zenders in HD kwaliteit. Je hoeft geen HD pakket te nemen.
3) Het opnemen pakket is 1 jaar gratis dus geen kosten. Bij de volgende verlenging mogelijk weer gratis voor een periode.
4) Je kan nu via je tablet of android telefoon je opnames instellen.
5) 2e ontvanger mogelijk vanaf medio mei.
Om deze reden heeft telfort (kpn) besloten deze wijziging in te zetten.
1) Met de vrijgekomen bandbreedte kunnen straks ook mensen met min 6 Mbit internet een interactieve tv aansluiting nemen. Nu is dit minimaal 10 Mbit.
2) Bovendien krijg je gratis de eerste 10 zenders in HD kwaliteit. Je hoeft geen HD pakket te nemen.
3) Het opnemen pakket is 1 jaar gratis dus geen kosten. Bij de volgende verlenging mogelijk weer gratis voor een periode.
4) Je kan nu via je tablet of android telefoon je opnames instellen.
5) 2e ontvanger mogelijk vanaf medio mei.
Om deze reden heeft telfort (kpn) besloten deze wijziging in te zetten.
Re: Telfort, werkt in je nadeel
Bovendien is Telfort van KPN en die hebben dit gewoon opgelegd aan telfort zodat KPN xs4all en Telfort hetzelfde product krijgen. Je wint wel bandbreedte, omdat je niet meer 2 singalen nodig hebt (1 kijken 1 opnemen = 7,2Mbit) Nu neem je op op een KPN Server en pas als je kijkt gebruik je 3.6 mbit. Maximaal gebruik per aansluiting wordt dus 3.6 mbit ipv 7,2
Re: Telfort, werkt in je nadeel
En dat heeft niets te maken met het feit dat andere providers dat al bieden?MrV1976 schreef: Om deze reden heeft telfort (kpn) besloten deze wijziging in te zetten.