LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
zeurmiep
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2015 16:43

tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door zeurmiep »

mijn moeder heeft in april vorig jaar een tv gekocht bij Micro Electro
Nu begeeft de tv het, doet dus niets meer.
Ik weet dat BCC het heeft overgenomen van Micro Electro.
Wat kan en mag ik verwachten betreffende reparatie..... kosten ..... garantie ???
graag jullie hulp en advies

riddert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door riddert »

waarschijnlijk had je als eerste bij de bcc gevraagd hoe het zit met de garantie. Of ze deze al dan niet overnemen of afhandelen. Wat was de reactie van BCC?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit hangt er van af. Als BCC de keten heeft overgenomen dan heeft zij alle verplichtingen ook overgenomen, inclusief garantieclaims. Indien zij het failliete bedrijf heeft opgekocht dan waarschijnlijk niet.

Moneyman
Berichten: 30455
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door Moneyman »

zeurmiep schreef:mijn moeder heeft in april vorig jaar een tv gekocht bij Micro Electro
Nu begeeft de tv het, doet dus niets meer.
Ik weet dat BCC het heeft overgenomen van Micro Electro.
Wat kan en mag ik verwachten betreffende reparatie..... kosten ..... garantie ???
graag jullie hulp en advies
Nou, dat was niet zo moeilijk... één blik op hun website was genoeg!
Mikro-Electro bv heeft geen electronica winkels meer.

Mikro-Electro bv was tot 1 juli 2014 zelf eigenaar van de Mikro-Electro winkels. Sinds april 2011 was IMR Retail bv, onderdeel van Mikro-Electro bv, eigenaar van de It’s Electronics winkels. Medio juli 2011 waren dat er 10. Sinds 1 juli 2014 werd de Mikro-Electro formule (15 winkels), alsmede ook de It’s Electronics formule (2 winkels), geëxploiteerd door HiM Retail, die ook eigenaar was van De Harense Smid formule (25x).
en
Sinds april 2011 was IMR Retail bv, onderdeel van Mikro-Electro bv, eigenaar van de It’s Electronics winkels. Medio juli 2011 waren dat er 10. Sinds 1 juli 2014 werd de It’s formule door HiM Retail geëxploiteerd. Uiteindelijk bleven alleen de winkels in Sliedrecht en Hellevoetsluis open. Deze zijn 1 februari 2015 verkocht aan BCC, die deze winkels naar de BCC formule heeft omgebouwd.
en
Heeft u in het verleden iets bij Mikro-Electro gekocht en heeft u een storing of een probleem en heeft u nog recht op fabrieksgarantie? U kunt hiervoor in principe bij elke goede electronicawinkel terecht. Tevens kunt u ook rechtstreeks terecht bij De Smid Reparatie in Oss, ongeacht bij welke winkel of webshop u gekocht heeft.

VERLENGDE GARANTIE OF SERVICECERTIFICAAT

Uw Verlengde Garantie op uw apparaat is nog steeds geldig. Heeft u in het verleden iets bij Mikro-Electro gekocht en heeft u een storing of een probleem en heeft u nog recht op garantie omdat u destijds een Verlengde Garantie heeft bijgekocht? Indien u gebruik wilt maken van deze garantie, kunt u bij alle winkels van BCC terecht, als mede bovengenoemde Euronics winkels. Mikro-Electro bv en HiM Retail bv hebben voor de behandeling van deze reparaties afspraken met De Smid Reparatie gemaakt. BCC en Euronics zullen er zorg voor dragen dat uw apparaat door de Smid Reparatie in behandeling wordt genomen.
Wilde je nog meer weten?

zeurmiep
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2015 16:43

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door zeurmiep »

beste Vogels
ik kan niet anders dan antwoorden " ik ben geen normaal mens, en heb er ook nog nooit 1 ontmoet" ;-)
en ja ik ben niet zo thuis in internet
en ik wilde graag weten waar ik wettelijk recht op heb.
ik ga niet bij voorbaat mijn gelijk halen als ik niet weet waar de klepel hangt.
Maar de tv viel nog onder de garantie (bleek 2 jaar te zijn) en deze is nu opgestuurd door BCC en over 3 a 4 weken weten we meer.
maar toch vriendelijk dank dat u uw tijd in mijn vraag hebt gestoken.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Moneyman meldt om 15.31 dat het verstandig is om op een site te kijken.
Vraagsteller Zeurmiep meldt om 16.56 dat de tv opgestuurd is door BCC.
Ongelooflijk ! binnen 1 uur en 25 minuten is de site gelezen, de tv naar BCC gebracht, afgegeven, garantie papieren getoond, afgiftebon ingevuld, en het laatste antwoord getypt.
Ongelooflijk, dit alles binnen 1 uur en 25 minuten !!

zeurmiep
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2015 16:43

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door zeurmiep »

Willemzelf
voor jouw komt het zo over, maar jij ziet niet wat er achter de schermen gebeurd.
terwijl ik de vraag stelde die dag (was mijn broer,zonder dat ik het wist met de tv naar BCC gegaan en had alles al geregeld / bovendien voordat ik nog meer commentaar krijg, mijn broer regelt nooit iets- laat altijd alles aan mij over, dus was ik perplex dat alles geregeld was, mijn broer belde mij dus op om 16.35 uur dat alles geregeld was)
vandaar dat ik bedankte voor de hulp, omdat alles al opgelost was.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door Har06 »

zeurmiep schreef:Willemzelf
voor jouw komt het zo over, maar jij ziet niet wat er achter de schermen gebeurd.
terwijl ik de vraag stelde die dag (was mijn broer,zonder dat ik het wist met de tv naar BCC gegaan en had alles al geregeld / bovendien voordat ik nog meer commentaar krijg, mijn broer regelt nooit iets- laat altijd alles aan mij over, dus was ik perplex dat alles geregeld was, mijn broer belde mij dus op om 16.35 uur dat alles geregeld was)
vandaar dat ik bedankte voor de hulp, omdat alles al opgelost was.
Sja Sja Broertje verdwijnt met een kapotte TV, terwijl Zeurmiep van niets weet, kan ik me echt niet voorstellen :lol: :lol:

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Zeurmiep,
u denkt zeker dat ik in De Efteling woon.
Uw broertje wist ongelooflijk onwaarschijnlijk toevallig op het internet te vinden dat BCC de garantie heeft overgenomen.
Dat vertelde hij u niet, pakte de tv en de benodigde papieren in uw woning, en nam de tv mee.
U wist van niets, merkte niets, en stelde de vraag op dit forum.
Oja, had u die lege plek op het tv tafeltje niet opgemerkt ?
Antwoord maar laat op de avond, ik slaap goed op sprookjesverhalen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsjonge tsjonge mensen. Wat maakt het nou toch uit. Probleem is toch opgelost voor TS. Jeetje wat een gezeur weer.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:Tsjonge tsjonge mensen. Wat maakt het nou toch uit. Probleem is toch opgelost voor TS. Jeetje wat een gezeur weer.
Oh jij gaat wel erg kort door de bocht, was het een probleem of het zoveelste opgeklopte verhaal ? kies maar wat je wilt

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: tv kapot net buiten garantie maar bedrijf failliet

Ongelezen bericht door gordr »

Fantastisch verhaal en discussie :-)
@Willemzelf: het was de TV van de moeder van TS, dus het verhaal over de broer kan kloppen.

Gesloten