LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twintuner en S-VHS

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Marco_L

Twintuner en S-VHS

Ongelezen bericht door Marco_L »

Wij hebben sinds afgelopen weekend ook zo'n apparaat van UPC opgedrongen gekregen, maar vooralsnog vind ik het maar niks.
Geen mogelijkheid tot herindelen zenders.
"Digitaal opnemen" op DVR/VCR niet mogelijk i.c.m. tegelijkertijd "digitaal kijken".
Alleen scart-aansluiting. Maar ik heb al mijn videobronnen via S-VHS verbinding (via een AV-receiver) naar de TV lopen.

Iemand enig idee of er ook digitale ontvangers zijn met een twintunner en een S-VHS uitgang?

Gizmo255
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 sep 2005 22:02

Re: Twintuner en S-VHS

Ongelezen bericht door Gizmo255 »

Er is geen ander box te krijgen dus je zal nog ff met mediabox moeten doen. :roll:

Marco_L

Re: Twintuner en S-VHS

Ongelezen bericht door Marco_L »

Ik heb ondertussen even verder zitten zoeken, maar kom tot de ontdekking dat er eigenlijk helemaal geen ontvanger verkrijgbaar is met een S-VHS uitgang. Maar aangezien er op die ontvanger van UPC 2 scart-aansluitingen zitten, kan ik waarschijnlijk wel een kabel gebruiken met aan de ene kant scart en aan de andere kant S-VHS. Voor 10 euro kan ik in ieder geval de mediabox als videobron aansluiten op de AV-receiver (met de daarbij behorende digitale audio-verbinding).

Maar die twintuner blijft toch wel een must vind ik.

Doman

Re: Twintuner en S-VHS

Ongelezen bericht door Doman »

Philips heeft pas een cabletuner/decoder op de markt gebracht:
Philips DCR2020/03.
Deze heeft wel S-Video(2x) uit.

Het is inderdaad onbegrijpelijk dat de meeste decoders geen S-video uit hebben.. :x

@ Marco_L
Een simpel verloopkabeltje maakt van een composite signaal nog geen S-video.
De bekende Scart verloopstekkertjes gaan dus NIET werken!
Je enige optie voor echt S-Video signaal is een (dure!) RGB naar S-Video converter.

Marco_L

Re: Twintuner en S-VHS

Ongelezen bericht door Marco_L »

Tja, daar ben ik nu dus ook achter. hahaha
Dus het komt er op neer dat de liefhebber met "echte" apparatuur er op dit moment dus geen fluit aan hebben.
Het enige dat ik dus zou kunnen doen is de TV-out van de mediabox via een scartkabel op mijn TV aansluiten? Want dan kan ik wel de digitale audioverbinding naar de AV-receiver maken en de mediabox als inputbron selecteren. Nu kan ik alleen maar kijken "via" de DVD-recorder als inputbron op mijn AV-receiver, maar heb dan geen digitale audioverbinding.
Maar dan moet ik een scartkabel gaan leggen van 10m. Dat was nou o.a. de reden dat ik gekozen heb voor S-VHS.

Ik denk niet dat het me dit allemaal waard is. Ik weet ook nog niet eens of de films van Arrivo wel in 5.1 Digital worden uitgezonden.

Binnenkort UPC maar bellen waar ik die mediabox op de stoep kan zetten. Videoland zit hier om de hoek. Die films zijn actueler, sowieso perfect beeld en 5.1 en/of DTS en volgens mij nog goedkoper ook.

Doman

Re: Twintuner en S-VHS

Ongelezen bericht door Doman »

Inderdaad kun je je afvragen of het het allemaal waard is.
Ook van de zoganaamde "Digitale Kwaliteit" moet je je ook niet al te veel voorstellen. (te zware compressie/lage bitrate) :x
Vaak blijkt gewoon een goed analoog signaal gewoon nog beter te zijn. :shock:

SNUFFELAAR
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2006 18:03

Re: Twintuner en S-VHS

Ongelezen bericht door SNUFFELAAR »

Ik heb naar mijn 7.1 systeem een optische kabel en ben er wel tevreden over, deze uitgang zit op m'n samsung dcb 9401R ontvanger, dat ding heeft alleen een zeer onhebbelijk foutje op de afstandbediening, de kleurtoetsen voor de teletekst zitten in de verkeerde volgorde = groen - geel - blauw - rood inplaats van rood - groen - geel - blauw, maar we mogen niet klagen de ontvangers waren "gratis" bij Cai Westland

Groet, het wachten blijft op een tuner-ontvanger liefst met drie tuners.

Groet@snuffelaar

Gesloten