Om technische redenen zullen per 1 december twee decoders van een ouder type niet meer correct functioneren. Het gaat om de Echostar DSB2000 decoder en de Pace 500 G4 decoder. Dit betekent in de praktijk dat u in januari geen beeld meer ontvangt op de Nederlandse zenders.
Als u in het bezit bent van een Echostar DSB2000 dan dient u alleen uw decoder te vervangen. Uw smartcard blijft werken. Als u in het bezit bent van een Pace 500 G4 dan raden wij u aan om zowel uw smartcard als decoder te vervangen.
CanalDigitaal wil u graag behulpzaam zijn bij de vervanging van uw decoder. Als u op de hoogte wilt blijven van de ontwikkelingen en een speciaal vervangingsaanbod voor uw decoder wilt ontvangen dan kunt u zich met uw e-mailadres aanmelden op: (red. zie www.canaldigitaal.nl)
Kan dit zomaar???? Bijv de Echostar DSB2000 is een officiëel goedgekeurde SECA !!!! ontvanger. Echostar verneem ik heeft zich teruggetrokken als satellietontvanger producent en kan ons ook niet helpen.
We worden toch maar weer op onnodige kosten gejaagd!!! Eerst van irdeto naar SECA. Denk je zit ik goed moet in een NIEUWE seca ontvanger kopen. Worden we niet vrolijk van
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UITVAL ECHOSTAR DSB2000 EN PACE 500 DECODERS(canal digitaal)
Re: UITVAL ECHOSTAR DSB2000 EN PACE 500 DECODERS(canal digitaal)
Dat deze 2 ontvangers geen beeld meer gaan geven komt omdat CanalDigitaal eindelijk gaat beginnen met het uitzenden van zgn. B-frames en dat ondersteunen deze 2 ontvangers niet.
Zie ook http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1358
Canal Digitaal heeft niet bekend gemaakt om welke technische redenen deze ontvangers niet meer ondersteund zullen gaan worden. Het ligt echter voor de hand dat Canal Digitaal vanaf eind december 2006 op alle zenders zogenaamde B-frames in de uitzendstream gaat meezenden. Rondom het Wereldkampioenschap Voetbal was er grote ophef bij abonnees van Canal Digitaal omdat men geen B-frames meezond bij de uitzendstream van vele zenders binnen het zenderpakket. Op 5 juli maakte Satellietnieuws.nl al bekend dat Canal Digitaal het ondersteunen van B-frames zou gaan bestuderen en dat men later in het jaar met een omruilactie voor abonnees van het bedrijf zal komen die gebruik maken van ontvangers die deze B-frames niet zouden kunnen ondersteunen. Canal Digitaal voegt nu de daad bij het eerder aangekondigde woord en stelt bezitters van de Pace 500 G4 en Echostar DSB2000, als zij tenminste abonnee zijn van Canal Digitaal, in staat voordeliger een vervangende satellietontvanger aan te schaffen.
Bi-directionale frames, waarvan B-frames een afkorting is, zorgen voor vloeiend overgaande beelden bij digitale televisie. Ze verwijzen naar voorgaande en komende beelden binnen een DVB stream. Wanneer er geen B-frames worden uitgezonden wordt de beeldkwaliteit van de zender in kwestie aangetast en is dus minder als bij een zender die met dezelfde bandbreedte uitzend en wel B-frames gebruikt. Dit komt omdat de encodering minder efficiënt plaatsvind. Consumenten die beschikken over grotere LCD en plasma beeldschermen hebben het meeste last van het ontbreken van de B-frames. De grote klacht van deze consumenten is dat men het beeld op het beeldscherm ziet "hikken". Het "hikkend" beeldeffect is een direct gevolg van het niet vloeiend overgaan van de beelden binnen de uitzendstream die zonder B-frames wordt uitgezonden.
Tja, en kan dit zomaar??? vraag je.... en onnodige kosten... Feit is dat deze ontvangers al een flink aantal jaren oud zijn, technisch verouderd, mogelijkheden zijn zéér beperkt enz. Er is tegenwoordig zoveel keuze uit satelietontvangers bijv. met ingebouwde harde schijf (géén video- of DVD-recorder meer nodig), netwerkaansluiting (mogelijkheid tot bedienen van je ontvanger vanaf elke computer met internetverbinding op aarde), eigen voorkeurzenderlijsten, mogelijkheid om meerdere satelieten te ontvangen, andere software (gratis!) erin zetten enz. Kan je weer een aantal jaren vooruit en je beeld wordt nog beter!
Zie ook http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1358
Canal Digitaal heeft niet bekend gemaakt om welke technische redenen deze ontvangers niet meer ondersteund zullen gaan worden. Het ligt echter voor de hand dat Canal Digitaal vanaf eind december 2006 op alle zenders zogenaamde B-frames in de uitzendstream gaat meezenden. Rondom het Wereldkampioenschap Voetbal was er grote ophef bij abonnees van Canal Digitaal omdat men geen B-frames meezond bij de uitzendstream van vele zenders binnen het zenderpakket. Op 5 juli maakte Satellietnieuws.nl al bekend dat Canal Digitaal het ondersteunen van B-frames zou gaan bestuderen en dat men later in het jaar met een omruilactie voor abonnees van het bedrijf zal komen die gebruik maken van ontvangers die deze B-frames niet zouden kunnen ondersteunen. Canal Digitaal voegt nu de daad bij het eerder aangekondigde woord en stelt bezitters van de Pace 500 G4 en Echostar DSB2000, als zij tenminste abonnee zijn van Canal Digitaal, in staat voordeliger een vervangende satellietontvanger aan te schaffen.
Bi-directionale frames, waarvan B-frames een afkorting is, zorgen voor vloeiend overgaande beelden bij digitale televisie. Ze verwijzen naar voorgaande en komende beelden binnen een DVB stream. Wanneer er geen B-frames worden uitgezonden wordt de beeldkwaliteit van de zender in kwestie aangetast en is dus minder als bij een zender die met dezelfde bandbreedte uitzend en wel B-frames gebruikt. Dit komt omdat de encodering minder efficiënt plaatsvind. Consumenten die beschikken over grotere LCD en plasma beeldschermen hebben het meeste last van het ontbreken van de B-frames. De grote klacht van deze consumenten is dat men het beeld op het beeldscherm ziet "hikken". Het "hikkend" beeldeffect is een direct gevolg van het niet vloeiend overgaan van de beelden binnen de uitzendstream die zonder B-frames wordt uitgezonden.
Tja, en kan dit zomaar??? vraag je.... en onnodige kosten... Feit is dat deze ontvangers al een flink aantal jaren oud zijn, technisch verouderd, mogelijkheden zijn zéér beperkt enz. Er is tegenwoordig zoveel keuze uit satelietontvangers bijv. met ingebouwde harde schijf (géén video- of DVD-recorder meer nodig), netwerkaansluiting (mogelijkheid tot bedienen van je ontvanger vanaf elke computer met internetverbinding op aarde), eigen voorkeurzenderlijsten, mogelijkheid om meerdere satelieten te ontvangen, andere software (gratis!) erin zetten enz. Kan je weer een aantal jaren vooruit en je beeld wordt nog beter!
ik heb nog een echostar dsb 2ooo in de kast staan maar hij laadt de nieuwe kanaal lijst voor de duo niet in ,maar op astra 19 geeft hij nog altijd beeld ,en hebben ze ook de samsung eruit gegooid want dat is een indentiek apparaat, dus in het geval van niet, geen problemen met de samsung, is het dan misschieneen kwestie dat ze het niet eens met echostar konden worden (geld).
De ingebouwde kaartlezer geeft wel een probleem maar losse kaart lezer die wel goedgekeurd is zal meestal voldoende zijn.
Dit is nu al de vierde keer van dit jaar dat ik geen beeld heb van canal digitaal eerst moest ik mijn decorder laten herregistreren toen kreeg ik een nieuw kaartje dat kon mijn decoder ook niet aan weer opnieuw laten instaleren nu is mijn nieuwe kaartje weer in de problemen over de telefoon zeggen ze mij dat ik mijn oude kaartje er weer in moet doen (die ik eigenlijk naar canaal digigitaal had moeten terugsturen) dan zou ik weer direct beeld krijgen niet dus voor 70 eurocent per minuut en 7 wachtende voor je kun je een medewerker verrot schelden die er ook niets mee te maken heeft en er ook niets aan kan doen. Maar inmiddels ben ik het wel zo zat in de paar weken dat ik thuis ben heb ik dus 9 van de 10 keer ook nog eens geen tv. Maar ik betaal dus wel mijn maandelijkse kosten voor die mongolen.