LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC Digital + Harddisk Recorder
UPC Digital + Harddisk Recorder
Hey iedereen, ik heb even een vraag over de 'nieuwe' UPC Digital + Harddisk Recorder. Ik ben van plan deze aan te schaffen, in verband met programma's langer dan 2 uren, zodat ik langer op kan nemen zonder dvd's te verwisselen. Ik zou graag willen weten of je kwaliteit kan instellen zoals bij een DVDrecorder (M1, M2, M3, M4, M6, M8 ) en of je kan programmeren op tijd, oftewel 13:55 tot 17:05 bijvoorbeeld, en niet alleen via de ingebouwde gids, die wel eens kan afwijken. Ik hoor het graag hier, en alvast bedankt.
Re: UPC Digital + Harddisk Recorder
gertjan89,
Waarom koop je er geen in de winkel lijkt mij op ermijn goedkoper., de meerprijs die je elke maand aan dat UPC betaald heb je er volgens mij met een paar jaar weer uit, en dat UPC ding wordt nooit je eigendom.
Waarom koop je er geen in de winkel lijkt mij op ermijn goedkoper., de meerprijs die je elke maand aan dat UPC betaald heb je er volgens mij met een paar jaar weer uit, en dat UPC ding wordt nooit je eigendom.
Hoe bedoel je precies? Ben ik voordeliger uit als ik een UPC met Harddisk in de winkel koop? Maargoed, ik zou even willen weten of die 2 functies die ik hierboven beschrijf zo zijn. Maar vertel, wat is het verschil tussen bestellen en halen in winkel?
Ik denk niet dat je die in de winkel kan kopen, is een melkkoe voor upc je betaalt € 10,00 per maand er voor, tijdelijk mogelijk wat korting.
De mediabox met harddisk wordt nooit je eigendom, je huurt deze van upc.
De mediabox met harddisk wordt nooit je eigendom, je huurt deze van upc.
Dankje, vinden jullie 10€ in de maand teveel dan? Vinden jullie het niet waard? Toch, ik zou nog wel even antwoord willen op mijn eerste vragen. Of ik de kwaliteit kan verhogen/verlagen om de disk meer uren te geven, en of je een timer op tijd kan instellen en niet alleen via de programmagids.
Ik vind € 10,00 per maand huur behoorlijk aan prijs, apparaat zal om en nabij een waarde vertegenwoordigen voor upc van ca. € 150,00 dit wil zeggen dat na 15 maanden het voor upc pure winst is.
Een vergelijkbaar product is een satelietontvanger.
Voor technische vragen wat mogelijk is met betrekking tot opnemen en kwaliteit kan je je beter richten tot upc, doch gezien de ervaringen van upc kennende of je juist voorgelicht zal worden is dan nog de vraag.
Een vergelijkbaar product is een satelietontvanger.
Voor technische vragen wat mogelijk is met betrekking tot opnemen en kwaliteit kan je je beter richten tot upc, doch gezien de ervaringen van upc kennende of je juist voorgelicht zal worden is dan nog de vraag.
Ik vind een satelliet zo'n gekloot, en onveilig omdat het buitenstaat en makkelijk is voor iemand dan ook dat ding te slopen. Ik heb ook gehoord dat je voor een satellietontvanger ook een smartcard nodig hebt, en dat dat ook elke maand weer opwaarderen is. Is het dan met UPC eigenlijk niet hetzelfde als met een satelliet?
Alleen de schotel met de lnb is buiten, deze vertegenwoordigen slecht een paar 10 tallen euro's waarde, diefstal loont niet meestal zitten deze op het dak of tegen de nok van huis gemonteerd.
Bij sateliet is eenmalige investering, afhankelijk van het aantal tv's zal je meer ontvangers nodig hebben (is bij digitale tv via kabel ook) je kan met 1 abbo 3 smartkaarten krijgen, 2de en 3de voor 1 euro per stuk per maand extra, abbo met 1 smartkaart is € 12,95 per maand, (familie pakket ca 150 zenders) upc uitgebreid pakket ca € 20,00 per maand ca 80 zenders en daarbij komt nog de huur als je een decoder met harddisk wil.
Met betrekking tot opnemen, als je afstelt dat je meer uren kan opnemen zal de kwaliteit achteruit gaan, en met minder uren opnemen zal de kwaliteit verbeteren, doch nimmer een betere kwalitiet dan het ontvangen signaal, maar of je dit merkt is niet alleen afhankelijk van de decoder ook de rest van de apparatuur tv en kabels spelen hierbij een rol.
Bij sateliet is eenmalige investering, afhankelijk van het aantal tv's zal je meer ontvangers nodig hebben (is bij digitale tv via kabel ook) je kan met 1 abbo 3 smartkaarten krijgen, 2de en 3de voor 1 euro per stuk per maand extra, abbo met 1 smartkaart is € 12,95 per maand, (familie pakket ca 150 zenders) upc uitgebreid pakket ca € 20,00 per maand ca 80 zenders en daarbij komt nog de huur als je een decoder met harddisk wil.
Met betrekking tot opnemen, als je afstelt dat je meer uren kan opnemen zal de kwaliteit achteruit gaan, en met minder uren opnemen zal de kwaliteit verbeteren, doch nimmer een betere kwalitiet dan het ontvangen signaal, maar of je dit merkt is niet alleen afhankelijk van de decoder ook de rest van de apparatuur tv en kabels spelen hierbij een rol.
gertjan89,
Voor specifieke info over de recorder zie UPC, wat ik bedoelde is of het niet goedkoper is om in de winkel een harddiskrecorder te kopen i.p.v. te huren bij UPC. Harddiskrecorders zijn zo duur niet meer, die van UPC zijn niet in een gewone winkel te koop. maar er zijn toch genoeg andere merken
Voor specifieke info over de recorder zie UPC, wat ik bedoelde is of het niet goedkoper is om in de winkel een harddiskrecorder te kopen i.p.v. te huren bij UPC. Harddiskrecorders zijn zo duur niet meer, die van UPC zijn niet in een gewone winkel te koop. maar er zijn toch genoeg andere merken
Alleen het probleem is die werken niet met digitale tv via kabel,of je moet het programma opnemen waar je ook naar kijkt, omdat een decoder ontbreekt in een normale harddiskecorder, en zodoende als je met digitale tv wil opnemen iets anders dan waar je naar kijkt je wel verplicht bent te huren van upc, want kopen kan je niet.maar er zijn toch genoeg andere merken
-
gertjan sinds eind november ben ik in bezit van deze decoder.
Hij heeft 2 tuners waardoor je een kanaal kunt opnemen en het andere kanaal kunt kijken en timeshift kunt gebruiken.
Verder kun je via guide je programma's opnemen en je uitloop in stellen .
tijdens de opnames kun je al beginnen met kijken.
hij heeft een hd van 160 gig de opname kwaliteit is 8mb/sec dus je kunt niet meer als 65 uur opnemen de beeld kwaliteit is als een goede dvd.Deze hd decoder heeft een processor welke de streams om zet naar 8mb/s hij geeft dus merkbaar een beter beeld dan de mediabox met een lage stream.
Sinds gisteren is de prijs verlaagd naar 6.99 per maand ipv 9.99 euro per maand. Je hebt een jaarcontract als hem 3 jaar gebruikt dat is 252 euro tegen die tijd is techniek al zo veel verder dat je dan toch voor het nieuwe gaat. upc kan op afstand updates toevoegen en bij problemen ook je hd opnieuw formateren of anders gratis je box vervangen.
kijk ook maar een naar chelloo.com dan zie je dat de meeste mensen tevreden zijn. meestal wordt upc op dit forum tot de enkels afgebrand.
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=17618.0
Hij heeft 2 tuners waardoor je een kanaal kunt opnemen en het andere kanaal kunt kijken en timeshift kunt gebruiken.
Verder kun je via guide je programma's opnemen en je uitloop in stellen .
tijdens de opnames kun je al beginnen met kijken.
hij heeft een hd van 160 gig de opname kwaliteit is 8mb/sec dus je kunt niet meer als 65 uur opnemen de beeld kwaliteit is als een goede dvd.Deze hd decoder heeft een processor welke de streams om zet naar 8mb/s hij geeft dus merkbaar een beter beeld dan de mediabox met een lage stream.
Sinds gisteren is de prijs verlaagd naar 6.99 per maand ipv 9.99 euro per maand. Je hebt een jaarcontract als hem 3 jaar gebruikt dat is 252 euro tegen die tijd is techniek al zo veel verder dat je dan toch voor het nieuwe gaat. upc kan op afstand updates toevoegen en bij problemen ook je hd opnieuw formateren of anders gratis je box vervangen.
kijk ook maar een naar chelloo.com dan zie je dat de meeste mensen tevreden zijn. meestal wordt upc op dit forum tot de enkels afgebrand.
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=17618.0
-
En op je vraag terug tekomen je kunt ook buiten de guide met de hand tijden en datums invoeren dit heb je soms nodig omdat de RTL zenders vaak geen informatie doorgeven aan de guide (vaak maar 4 dagen vooruit)
Tuurlijk vind je bij chelloo.com meest tevreden gebruikers, sinds dat deze site is overgenomen door upc, is niet moeilijk te begrijpen.
-
hoe kom je daar nu bij er zijn 6 upc medewerkers die vragen beantwoorden
Voor de rest zijn het mensen die upc afkraken of problemen hebben.
En er zijn mensen met tips over upc producten 80% van het forum gaat over klachten. het forum is nog steeds niet van upc anders hadden ze ook hun server ruimte gehuurd bij upc .
Voor de rest zijn het mensen die upc afkraken of problemen hebben.
En er zijn mensen met tips over upc producten 80% van het forum gaat over klachten. het forum is nog steeds niet van upc anders hadden ze ook hun server ruimte gehuurd bij upc .
Droom rustig verder.
Er is destijds voldoende aandacht in de media aan besteed dat de site chelloo.com door upc werd overgenomen.
Ook de reclame die door upc daar gevoerd wordt zegt meer dan voldoende.
Er is destijds voldoende aandacht in de media aan besteed dat de site chelloo.com door upc werd overgenomen.
Ook de reclame die door upc daar gevoerd wordt zegt meer dan voldoende.
Waarom heeft UPC de prijs verlaagd, ze kunnen ze zeker aan de straatstenen niet kwijt. Overigens heb ik een rondgekeken op Chello .com UPC wordt ook daar zeer regelmatig de grond ingeschreven.
Je vergeet te vermelden dat je via de kabel ook nog steeds het analoge signaal binnenkrijgt. Dus als je voor je tweede tv met minder zenders en kwaliteit genoegen neemt heb je geen tweede ontvanger nodig.Bij sateliet is eenmalige investering, afhankelijk van het aantal tv's zal je meer ontvangers nodig hebben (is bij digitale tv via kabel ook)
Via de sateliet komt alleen het digitale signaal binnen, dus zul je voor elke TV/videorecorder een ontvanger moeten aanschaffen.
pvd
Analoog signaal zal binnen niet al te lange termijn van de kabel worden afgehaald.
Niet voor niks probeerd upc met alle macht de zogenaamde mediabox bij iedereen door de strot te duwen, des te eerder dat ze voldoende slachtoffers hebben, zal het analoog signaal van de kabel gehaald worden, en heb je ook voor elke tv een mediabox nodig.
Kassa voor upc dan.
Niet voor niks probeerd upc met alle macht de zogenaamde mediabox bij iedereen door de strot te duwen, des te eerder dat ze voldoende slachtoffers hebben, zal het analoog signaal van de kabel gehaald worden, en heb je ook voor elke tv een mediabox nodig.
Kassa voor upc dan.
Beste Gertjan98 ,
Koop of huur in godsnaam niets via UPC .
Voor de transactie beloven ze van alles , eenmaal ingetekend in hun klantenbestand ben je als een melaatse , je wordt gedoogd omdat je je maandelijkse penningen over laat maken en verder moet je muil houden !!!!
Na vele jaren ervaringen met de upc , zowel tv ,mr.zap , internet als telefoon zeg ik : denk na , koop zelf een harddisk recorder , zorg zelf voor je tv-signaal , daar heb je de upc niet voor nodig , scheelt geld en ergernis .
Mensen die alles via de upc laten aansluiten zijn onder te verdelen in twee groepen , groep 1 : hebben geld zat( denken ze) , het maakt hun niets uit of de aangeboden kwaliteit te verbeteren is en slikken alles .
Groep 2 , de domoren , durven niets zelf te regelen en denken dat de upc zaligmakend is .
word wakker en trek je eigen plan !!!
Koop of huur in godsnaam niets via UPC .
Voor de transactie beloven ze van alles , eenmaal ingetekend in hun klantenbestand ben je als een melaatse , je wordt gedoogd omdat je je maandelijkse penningen over laat maken en verder moet je muil houden !!!!
Na vele jaren ervaringen met de upc , zowel tv ,mr.zap , internet als telefoon zeg ik : denk na , koop zelf een harddisk recorder , zorg zelf voor je tv-signaal , daar heb je de upc niet voor nodig , scheelt geld en ergernis .
Mensen die alles via de upc laten aansluiten zijn onder te verdelen in twee groepen , groep 1 : hebben geld zat( denken ze) , het maakt hun niets uit of de aangeboden kwaliteit te verbeteren is en slikken alles .
Groep 2 , de domoren , durven niets zelf te regelen en denken dat de upc zaligmakend is .
word wakker en trek je eigen plan !!!
Kuiffie, je vergeet (alweer) groep 3:
De mensen die tevreden zijn met het analoge aanbod omdat daar redelijk wat toestellen op aangesloten zijn en ze niet zitten te wachten op geklooi met schotels, stapels decoders en nieuwe coax kabels door het hele huis.
Deze mensen hebben misschien evengoed de pest aan UPC maar zolang het signaal zo blijft en de facturatie klopt blijven ze voorlopig bij die ballentent.
De mensen die tevreden zijn met het analoge aanbod omdat daar redelijk wat toestellen op aangesloten zijn en ze niet zitten te wachten op geklooi met schotels, stapels decoders en nieuwe coax kabels door het hele huis.
Deze mensen hebben misschien evengoed de pest aan UPC maar zolang het signaal zo blijft en de facturatie klopt blijven ze voorlopig bij die ballentent.