Vorig jaar heb ik hdtv van UPC genomen (zonder DVR) Hierbij kreeg ik een Philips DCR7101 mediabox. Wat mij opviel was dat het geluid om de zoveel tijd een seconde wegvalt. Hiervoor heb ik de upc helpdesk gebeld en deze geven aan dat het probleem aan de bekabeling ligt. Als ik de kabels rechtstreeks in de tv steek dan heb ik het probleem niet, maar dan heb ik de hd zenders ook niet. Als ik mijn bluray speler via dezelfde hdmi kabels als de mediabox aansluit, dan heb ik het probleem ook niet. Het lijkt me dus aan het kastje te liggen. Ik ben toen gaan googlen en ik las op het upc forum dat er meerdere mensen met hetzelfde probleem zitten en dat het antwoord van upc is, dat het aan de kabels ligt of aan de tv. Dit probleem schijnt zich alleen voor te doen bij het hdtv abonnement zonder dvr. De enige manier om van dit probleem af te komen is te switchen naar een ander abonnement. Of gaan voor een abonnement met dvr, die iets duurder is, of naar een goedkoper abonnement zonder hd zenders.
Het probleem heb ik hier niet vermeld zien staan, zijn er meerder mensen die hier last van hebben? Zijn er mensen die een oplossing hebben kunnen vinden, buiten het switchen van het abonnement om?
Groeten,
Mark.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC en geluid wegvallen
Re: UPC en geluid wegvallen
Als een kabel niet aangeraakt word werkt deze of niet.
Deze om de enkele minuten storing moet in het kastje zitten, de overige apparaten kun je ook elders testen, een andere TV of Kabel zal vermoedelijk niets uithalen.
Test het eens bij buren of collega het UPC kastje en als daar op hun TV en kabel het ook stoorde is dat het bewijs met getuige dat het kastje niet goed is.
Deze om de enkele minuten storing moet in het kastje zitten, de overige apparaten kun je ook elders testen, een andere TV of Kabel zal vermoedelijk niets uithalen.
Test het eens bij buren of collega het UPC kastje en als daar op hun TV en kabel het ook stoorde is dat het bewijs met getuige dat het kastje niet goed is.