LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Heraut
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:54

UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door Heraut »

UPC heeft een bijzonder vervelend beleid rondom digitale televisie. Zoals inmiddels veel mensen hebben beschikt ook mijn TV over een digitale aansluiting (DVB-C) en zou ik zonder extra decoder digitale TV moeten kunnen kijken.

...Dat kan dus niet, UPC verplicht mij het gebruik van hun Mediabox. Het analoge signaal is niet om aan te zien op een groot LCD scherm, en digitale TV via een slechte UPC Mediabox wil ik niet (meer)!

Ik hoop dat de openstelling van de TV kabel na de zomer er echt komt, want dan stap ik direct over naar een aanbieder die je niet verplicht een ongewilde decoder laat gebruiken zoals Ziggo!

...Iemand ervaring met Ziggo en ingebouwde digitale TV tuners?

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Ja dat is nog erger.

UPC mediabox niks mis mee hoor perfect beeld ect ok de rest is k.t bij Upc maarja das niks nieuw :)

Heraut
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:54

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door Heraut »

Beste RTD-Z,

Heel fijn dat jij het een fijne box vindt. Ik heb er slechte ervaringen mee (langzaam, instabiel, wordt heel erg warm, etc etc). Daarnaast slaat het m.i. nergens op dat je geen gebruik kunt maken van de digitale tuner die in veel tv's tegenwoordig standaard zit.

UPC verplicht me een extra stroomverbuiker cq door hun gekozen apparaat te gebruiken. Terwijl ik graag zelf wil kiezen met welk apparaat ik digitale tv kijk (zoals bij Ziggo wel kan).

Ik snap overigens dat UPC niet voor 4 euro per maand een abonnement kan leveren. In het huidige business model zijn ook de inkomsten voor payTV meegerekend. Maar maak dan een Pro abonnement waarmee de klant zelf kan kiezen. Desnoods wat duurder. Op dit moment is de monopolist de baas, er is immers geen andere keuze voor (digitale) kabel tv.

Ik herhaal mijn wens voor snelle opening van de kabelmarkt. Ik denk dat er dan veel meer mogelijk zal worden!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door Ron58 »

UPC mediabox niks mis mee hoor
Niks mis??

Zenders kun je niet op eigen volgorde zetten, signalen van afstandsbediening worden dubbel verwerkt (i.p.v. kanaal 1 krijg je kanaal 11), regelmatig slaat hij helemaal vast en moet ie weer uit de kast om de stroom er af te halen, soms moet daarna de gehele set-up opnieuw uitgevoerd worden, de favorieten gaan vanzelf over naar "alle zenders", op standby gebruikt hij nog meer stroom dan wanneer hij aan is, op diverse zenders hapert het beeld (dit soms wel 3 keer per minuut).

Kortom een waardeloos prul, met alles wat analoog prima werkte (afgezien van beeldkwaliteit) zijn we hier terug naar het jaar 0.

Ik vrees dat we nog wel even aan dit prul vast zitten UPC heeft er denk ik nog honderdduizenden over die ze destijds bij iedereen vergeefs door de str.t probeerden te duwen (en door velen geweigerd zijn).

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Zenders kun je niet op eigen volgorde zetten
Nou lekker belangrijk
signalen van afstandsbediening worden dubbel verwerkt (i.p.v. kanaal 1 krijg je kanaal 11)


ok kan ik in meegaan dacht dat het aan mijzelf lag niet dus :D
regelmatig slaat hij helemaal vast en moet ie weer uit de kast om de stroom er af te halen, soms moet daarna de gehele set-up opnieuw uitgevoerd worden, de favorieten gaan vanzelf over naar "alle zenders", op standby gebruikt hij nog meer stroom dan wanneer hij aan is
geen last van , en meer stroom op standby dan aan dat is dus simpelweg onmogelijk

Maargoed wie weet gaat mijn beeld ook nog stotteren :D duwen we dat ding door UPC zn strot terug ;-)

stofzuigertje

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit kastje moeten ze kwijt.....

Net als Digitenne van KPN, de Scart kabel is alleen voor Glasbakken en kleinere LCD TV geschikt.

De ingebouwde kaart lezers zijn makkelijker en die zouden verkrijgbaar moeten zijn.

Ook een kastje met HDMI kabel is voor Digitenne wel verkrijgbaar en dan is het wel goed beeld.
UPC moet dit ook binnenkort gaan leveren omdat ze anders veel klanten zullen verliezen!

Er zijn zelfs al Plasma TV met DVB-T en DVB-S dus Digitenne en Sateliet met afstandbediening van TV kan al.
De DVB-C kan hier ook in maar ik heb geen kabel...
Dus zelfs met 2 kaart sleuven is al aangeboden en de HDMI in/uit gang is dus ook voor opname geschikt dankzij de duo tuner...

Vraag UPC of je kunt omruilen voor Kaartlezer of nieuwe kast en ruil deze...
Daarom worden deze zo ongevraagd bezorgd want ze moeten van die oude zooi af!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door Ron58 »

geen last van , en meer stroom op standby dan aan dat is dus simpelweg onmogelijk
Dit was figuurlijk gesproken, hoewel ik de opmerking vaker gezien heb.
Ik heb het verbruik gemeten, het gaat in ieder geval niet omlaag. Je kunt er bijna een eitje op bakken, zo warm wordt het ding ook nog eens.

En zenders op volgorde is niet het belangrijkste, maar het zou wel prettig zijn, belachelijk dat het met analoog al tientallen jaren kan, en met de techniek van de toekomst niet.

stofzuigertje

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De kabel komt meestal niet verder dan 32 TV kanalen...

Door digitaal te gaan komt er meer ruimte.
Dus leuk maar de voeding in dit apparaat heeft tekort koeling en daarom word het te heet, ook vermoed ik dat het niet bepaald energie zuinig is gemaakt..

Vroeger (50 jaar terug) gingen er ook apparaten kapot door hitte en die gaan nu erg lang mee.

Digitenne gemeten;
Samsung met scart; 30 Watt. 24 watt standby.
Topfield met scart; 22,7 Watt. 22,7 watt standby
Merkloos met HDMI 12,3 Watt 0,7 watt standby.

dus alleen de kaartlezer in TV zou beter zijn!

Dus die oude moeten we weigeren..
Merkloos is gemaakt bij Shanghai Electronics dus maken ook diverse grote merken!
de HDMI heeft in mijn geval 2x HDMI en 1x Scart en 1x antenne uit en 1x sateliet ingang....

Het grote probleem bij dit apparaat is dat je de afstandsbediening goed moet richten en de batterijen snel moet vervangen...
De AAA zijn dan nog 1,43 volt.. en dus weer nieuwe terwijl de oude in de TV nog jaren blijven werken!
Daarom word ik gedwongen de merkloze Action Universele afstandsbediening van €0,98 te gebruiken die beide apparaten wel aan kan met normale AA batterijen die wel een jaar mee kunnen!

jolandre
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2009 11:14

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door jolandre »

vorig jaar oktober kochten wij een full hd tv. Na heel wat zaken af te zijn geweest, kregen wij uiteindelijk een gouden tip van een medewerker van de mediamarkt. Je kunt alleen maar goed en scherp kijken als ook daadwerkelijk het signaal uit de kabel omgevormd kan worden en naar de tv verstuurd kan worden dmv een kastje. Dit kan een kastje (mediabox) van upc zijn, maar hij adviseerde ons zelf zo'n box te kopen van philips. Waarom? omdat je dan niet gebonden bent aan al die abonnementsoorten van upc. Je belt gewoon met upc met de mededeling dat je het hd signaal wilt ontvangen. Dat vinden ze dan wel raar want ze willen je zo'n abonnement aansmeren maar als je verteld dat je zelf zo'n box heb aangeschaft en je geeft de daarbij behorende code door dan kan je gewoon bij je basisabonnenment blijven en heb je alle zenders die je ook analoog ontvangt. Je bent niets extra's kwijt (je hebt natuurlijk wel de aanschafkosten van je box van philips, maar dit is dan wel je eigendom). Sindsdien kijken wij haarscherp en hebben ook on demand en programma gemist voor 0 euro. :D

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door Ron58 »

Sindsdien kijken wij haarscherp en hebben ook on demand en programma gemist voor 0 euro.
Dat is een tip die ik even uit ga zoeken, bedankt!

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door RTD-Z »

lijkt mij erg sterk dat als jij zelf een kast van bv philips aanschaft en dan naar UPC belt van stuur ff een digitaal signaal ipv analoog dat ze dat dan voor niks doen ,

UPC ? nou dat zal wel niet he daar betaal je wel degelijk voor en volgens mij zit je bij upc sowiso vast aan die mediabox voor ontvangst . bedoel blijft UPC he

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: UPC en ongewilde verplichting Mediabox

Ongelezen bericht door jor »

Dat geloof je toch hoop ik zelf niet! UPC en iets gratis geven omdat jij zelf een ontvanger koopt en hun jou nu gratis HDTV geven.Afdeling fantastische verhalen.
Waarom is daar op www.chelloo.com niets over te vinden dan?
ntwoord #9 Gepost op: 03-Jul-09, 09:41:17 »
Antwoord met citaatCitaat
Citaat van: Devil-Strike.net op 03-Jul-09, 08:54:51

Hij heeft toch weldegelijk gelijk: Ook als je de UPC HD box gekocht hebt (dat kan, je krijgt dan een zwarte versie) ben je gewoon verplicht om een abonnement op het HD pakket te nemen. Dat dat HD abonnement nu niet duurder wordt doet er verder niet toe, als je de publieke HD zenders wilt bekijken ben je gewoon verplicht om het HD pluspakket te nemen, punt.

Hoewel het om weinig geld gaat is het een elementaire discussie: Moet je als consument betalen voor deze verbetering van beeldkwaliteit?
UPC zegt ja, want zij zien het als een extra service.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30713.10

Echte onzin dus.


Gesloten