LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC HD Recorder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Paulenastrid

UPC HD Recorder

Ongelezen bericht door Paulenastrid »

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een mooie grote LCD TV met full HD. Daar hebben we toen bij UPC een HD recorder bij genomen. UPC leverde daarvoor een Cisco. Na enkele dagen begonnen te problemen al. Elke paar dagen kregen we geen beeld als we alles aanzetten. Omdat ook de TV nieuw was hebben we het probleem in eerste instantie daar gezocht maar kregen het niet voor elkaar. De enige oplossing bleek steeds om de stroom van de HD box af te halen en dan te wachten, weer aanzetten en dan overnieuw alles instellen.
Uit eindelijk gebeurde dat meerdere keren per week. Ten einde raad UPC gebeld.
Daar liet de klantenservice medewerker uit zijn mond vallen dat bij UPC al maanden bekend was dat er problemen zijn met het zg handshake protocol van de ciscoboxen. Dat probleem manifesteerd zich in hoofdzaak bij LCD tv's die middels hdmi kabel met de box communiceren. Wanneer dat zou woren opgelost wist men niet. Kan makkelijk nog een jaar duren. Dan maar een ander merk box laten komen graag. Die is er niet meldde de klachten afhandelaar Hr Polak doodleuk. Een typisch geval van jammer. Ik kon kiezen uit een HD box zonder recorder of een recorder zonder HD. Dat is toch geen oplossing.

De conclusie is dus dat UPC in het volle besef en wetenschap dat er problemen zijn met de CISCO HD recorders, deze gewoon blijft uitleveren en dan dus de klanten willens en wetens opzadelt met een probleem zonder dat ze daar ook maar iets over zeggen of publiceren. Als je dan komt om een oplossing hebben ze die niet. Schandalig. Dat is klantenbedrog. Dus als U nog overweegt om een HD recorder te nemen, neem dan svp niet de Cisco van UPC maar zoek verder naar een goed apparaat. En als je service wil bij een dergelijk probleem, ook verder zoeken en niet naar UPC gaan.

mich24

Re: UPC HD Recorder

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik vind het een knap staaltje werk van UPC. Bij het volle besef die boxen uitgeven. Lijkt KPN wel.. Ik zal als ik jou was wederom contact op zoeken met UPC, het nogmaals laten uitzoeken en de kosten die je betaalt voor de HD box terugeisen. succes!

tiptoo

Re: UPC HD Recorder

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik sluit me bij mich 24 aan , zou ze maar effe op het contract wat ze na moeten komen wijzen, succes!

Gesloten