LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
petros
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2007 08:50

"upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door petros »

1 week geleden had ik upc gemaild met de vraag waar ik op hun site de info kan vinden over analoge tv. binnenkort ga ik verhuizen naar een apartement in Amsterdam en (nu al helaas) gebonden aan upc. multikabel, waar ik nu aan verbonden ben, heeft me nooit problemen gegeven, maar de mond of mond antireclame over upc beginnen al voor de gedwongen start bij mij de haren laten rijzen.

ze hebben mij dus geprobeerd te bellen(?) en vragen nu of ik hen wil bellen a 10 eurocent per minuut. I dont think so!

digitale tv wil ik echt niet, want daar kan je geen dvdrecordings meer mee maken, iets wat ik vaak doe. ik wil opnemen en gewoon naar een andere zender kunnen kijken.

moet ik nu ECHT alleen met upc in zee? of zijn er nog alternatieven.

thanks, Peter

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door kweenie »

Ga naar 'televisie'.
Klik op 'zenderoverzicht'.
Ga naar beneden op de pagina,
druk daar op de regel 'zenderaanbod per gemeente'.
Klik vervolgens op de gemeente waar je gaat wonen.
Nu zie je het overzoht van alle analoge tv en radiozenders, compleet met frekwenties.

Het heeft mij minder dan een minuut gekost om te vinden...

petros
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2007 08:50

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door petros »

het feit blijft, dat upc het enige kabelbedrijf in amsterdam is. toch raar, dat een mens niet zelf kan kiezen.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door KPN »

@petros:
Wat is daar precies raar aan als ik vragen mag?

UPC is degene die het netwerk in Amsterdam ooit heeft opgekocht, dus eigenlijk is het dan wel logisch dat zij de enige eigenaar zijn van het enige kabelnetwerk in Amsterdam.

Dat is dan "net zo raar" als dat Multikabel de enige kabelprovider is op uw oude adres. Of dat via de satelliet alleen maar Canaldigitaal actief is op de Nederlandse markt.

Dan hebben we het nog maar niet eens over KPN die het met belastingsgeld aangelegde Digitenne netwerk nu in handen heeft, waar ze stukken minder voor hebben afgedragen dan de kabelmaatschappijen voor de kabelnetwerken.

Indien u een kabelabonnement aanvraagd, in welke gemeente dan ook, dan krijg je automatisch het analoge signaal. Digitaal is optioneel.

En je hebt geen keuze? Je kan Digitenne, satelliet of IP-televisie nemen, keuze genoeg lijkt mij zo.

petros
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2007 08:50

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door petros »

en ik maar denken, dat dit een site is voor de gewone man. maar de frustaties van grote bedrijven kunnen hier blijkbaar ook gemeld worden. hmm

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door KPN »

:?: :?: :?:

Welk groot bedrijf meldt zijn frustraties hier als ik vragen mag?
Of bedoel je daarmee iedereen die jou niet meteen gelijk geeft, omdat je dat gewoon niet hebt?!

Tja, dat jij je eigen frustraties op anderen projecteert, wil nog niet zeggen dat anderen ook echt gefrustreerd zijn hoor!
Ik ben absoluut niet gefrustreerd, ik heb Canaldigitaal in de huiskamer en Digitenne in de slaapkamer. Maar dat is voor mij geen reden om af te geven op UPC, aangezien NIEMAND gedwongen wordt daar een abonnementje bij af te sluiten.

Maar euh, succes verder met je leven en jouw frustraties.. hahaha... :twisted:

petros
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2007 08:50

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door petros »

dit is frustratie:

Dan hebben we het nog maar niet eens over KPN die het met belastingsgeld aangelegde Digitenne netwerk nu in handen heeft, waar ze stukken minder voor hebben afgedragen dan de kabelmaatschappijen voor de kabelnetwerken.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door KPN »

Och, is meer een feit dat genoemd wordt, niet zozeer een frustratie.

Feit blijft staan dat jij om iets onredelijks gefrustreerd bent, dat geef jezelf aan door over frustraties te beginnen. Met name het woordje ook maakt duidelijk dat je gefrustreerd bent.
en ik maar denken, dat dit een site is voor de gewone man. maar de frustaties van grote bedrijven kunnen hier blijkbaar ook gemeld worden. hmm
Heb/had je er een probleem mee dat je op je oude adres alleen maar Multikabel kan nemen via de kabel? Dat bedoel ik dan met onredelijk.

En je antwoort niet op de vraag over welk groot bedrijf je bedoelt.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door Big-V »

Probeer Digitenne. Als je dit voor het einde van het jaar doet, heb je een probeertermijn van een maand. Weet je gelijk of het bevalt of niet.
Je hebt echter, als je een programma op wilt kunnen nemen en tegelijkertijd een ander programma wilt kunnen kijken, wel een harddisk-recorder nodig.

petros
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2007 08:50

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door petros »

dank voor je reactie. ik ga op onderzoek uit. een hd recorder heb ik.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door Eerde »

Bij mij werkt Digitenne perfect, heb het al 3 jaar, natuurlijk kan je opnemen en naar een ander kanaal kijken...

widebo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2007 14:26

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door widebo »

Ik woon in Rozenburg (zh) en wat PETROS zegt is inderdaad zo want ik heb bij UPC eens gevraagd waarom moet de klant betalen bij een telefonische navraag over een storing van UPC
Ook bij andere klachten die ik al diverse malen heb gehad, moet er iedere keer worden betaald door DE KLANT
Tevens betaal je ook natuurlijk je maandelijkse kosten (logisch)dus UPC graaien maar
I.p.v. service bieden waar zo graag reclame mee maken
:evil: :twisted: :evil: :twisted: :x

william1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:09

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door william1 »

Het nadeel van digitale tv is, dat het duur is (UPC), met een hoop aan nutteloze zenders.
Bovendien zijn videobanden en dvd's niet meer te gebruiken.

De klant zou zelf een zender pakket moeten samenstellen maar daar beginnen ze niet aan, gevolg 80 % van de zenders waar men nooit naar kijkt.

Wat opnemen betreft hebben KPN en UPC een duur alternatief, een dure decoder. :twisted: .

Mijn mening is, als men van digitale tv een succes wil maken, moet wel e.e.a. sterk veranderd worden.

Klant gericht, lage prijzen etc.

Ook extra kastje, afstandbediening, kabels zijn een nadeel.

Enige voordeel is, perfect beeld en geluid, en digitale kanalen hebben meestal geen reclame. :lol:

In de toekomst wordt het toch tv kijken via Internet, is men nu al mee bezig.

Dat wilde ik nou even kwijt

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door Cesar »

Met deze KPN wilde ik al niet in zee al was het de laatste.
Ik heb gewoon de sateliet, 500 radio- en tv-prorgamma's en verder geen gezeik.
Je kunt de schotel zelfs achter glas plaatsen als het maar naar het zuiden is. Even voor de slimmerikken welke willen gaan reageren: duallnb = 19,2 - 23,5 oost. Werkt echt.

Ik geloof trouwens niet dat die persoon van de KPN is of het moet een gefrustreerd oud-medewerker zijn.

william1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:09

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door william1 »

Bij KPN moet je helemaal niet zijn, die rommelen nog al eens met facturen.

Afgelopen week kreeg ik een factuur van 1 euro. :evil:
Ben er al tien jaar weg, op mail reageren ze niet.

KPN komt er bij mij nooit meer in

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door kweenie »

William, videobanden en dvd's zijn nog wel gewoon te gebruiken. En digitale tv is niet per definitie duur. Bij athome kun je de 'normale' zenders (die je ook analoog hebt) gratis ontvangen. Nou ja, gratis, je moet wel eenmalig een kaart kopen en natuurlijk de ontvanger. Ook kun je daar kiezen voor allerlei keuzepakketten voor 4 euro, zodat je niet met een hoop nutteloze zenders zit. Bijvoorbeeld het kinderpakket heeft volgens mij veel wat je niet via satelliet of internet kunt vinden: nederlandstalige zenders, zonder reclame, ook geschikt voor wat jongere kinderen.

Je kritiek op UPC daarover is volgens mij wel terecht, want als ik hun zenderaanbod zie, dan word ik daar niet heel enthousiast over. En zij werken blijkbaar ook met een 'alles of niets' methode. Maar dat heeft dus niet te maken met digitale televisie op zich.

Dat je een extra kastje, afstandbediening, kabels hebt, dat heb je ook bij bijvoorbeeld de aanschaf van een dvd speler of hd recorder. Omdat wij de aanschaf van een hd recorder overwogen, hebben we dus ook gekozen voor een digitale ontvanger met harde schijf in plaats van een losse recorder. En daar ben ik nog steeds erg blij mee. Maar ja, geen UPC hier...

kor flokstra
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2007 11:19

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door kor flokstra »

Nou ik zie heel veel negatieve uitlatingen over UPC maar ik kan die niet plaatsen als ik mijn ervaring met UPC mag staven.
Ik ben uiterst te vreden over de service en kan een goed voorbeeld geven .
Ik mail naar UPC met de vraag om een ander abonnement aan te gaan en mijn bestaande abonnement te laten vervallen.
Binnen twee dagen had ik een prima voorstel liggen waar ik veel goedkoper mee uit ben .
NOu dan is het een kwestie van bellen naar het opgegeven nummer en klaar allemaal zo geregeld.
Dus niet direcht zeuren over UPC want dat is veelal overtrokken is mijn mening .
De mensen zijn veelal geneigd om zich mee te laten slepen in een andere mans mening maar dat is niet altijd even terecht.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door Cesar »

Dit is grote onzin.
Ikzelf ben al klant bij Essent sinds mijn trouwen en dat ie 36 jaar geleden. Essent werd @Home en ik werd dus automatisch klant bij @Home. Tegenwoordig met TV en Internet.
Ik heb nog nooit, echt nog nooit enig probleem ondervonden. Dit geeft echter geen enkele garantie. @Home staat al geruime tijd toch in de top qua problematiek.
Kom dan nu niet vertellen dat UPC zo goed is. Die club wedijvert met @Home om de eerste plaats in de top tien, samen met nog zo'n grootgrutter.
Niet hypocriet doen zo een paar dagen voor Kerst.

kor flokstra
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2007 11:19

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door kor flokstra »

Nou wat een zware woorden zeg zoals "hypokriet".
Ik wil alleen maar laten weten dat het mijn ervaring is en bedoel dit niet als algemeen .
Veelal laat men zich mee slepen in een bepaalde mening die negatief geuit word , en ik ben van mening dat het in dit geval ook veelal overtrokken is wat er over UPC verteld word.
En even duidelijk ik heb geen belangen in UPC of ben ook geen medewerker ervan maar geef gewoon mijn ervaring.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: "upc heeft me geprobeerd te bellen" maar niet heus

Ongelezen bericht door Bosjesman »

@ Kor Flokstra,

zeker overgestapt van een abonaar een duurder abo?Ja, dan kan ik me voorstellen dat UPC goede service geeft, ze willen je gewoobn gaarg als nieuwe klant binnen hebben.

Probeer eens eeen deeldienstop te zeggen,zijn ze ineens nietb bereikbaar. In mijn geval beweren ze dat ikme heb opgegeven voor digitale televisie, maar dat heb ikdus niet,en daar hebben ze ook geen bewijs van, ze sturen me van kastje naar de muuur, nu is de aanmelding weer gedaan door contact met de helpdek?!

Heb ik al klachtenbrieven gestuurd (op aanraden medewerker Klantenservice), krijg ikalleen brieven terug met' gefeliciteerd met uw keuze...)

Misschien handig om dat telefoonnummer dat u gebeld hebt hier ook te vermelden? Misschien kunnen anderen hier hunvoordeel mee doen?

groeten

Gesloten