LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Helpdesk laat te wensen over

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Lebra_2009

UPC Helpdesk laat te wensen over

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Na vermelding dat op bepaalde zenders het beeld vast loopt of zelfs iedere keer een paar seconden wegvalt, heb ik de helpdesk gebeld. (emailen kan bij UPC niet.. verdienen ze niets aan) Wordt er gezegd dat het ligt aan de software, dus moet ik een update uitvoeren. Als het niet werkt dan moest ik maar terug bellen. Dit werkte dus niet, dus ik weer bellen en vroeg wat ik weer moest doen. Ze gaf aan dat het mogelijk aan de coax-kabel kan liggen. Er moest dus maar nieuwe gekocht worden, terwijl er niets met de kabel aan de hand was.. had het immers altijd gedaan. Maarja, ik naar de speciaal-zaak en een kabel van 50 euro gekocht. De lengte van 5 meter, dus daar kan het ook niet.

Na alles goed gecontroleerd te hebben, was het euvel nog steeds niet opgelost. Dan maar weer een keer bellen (zucht)... Nu meldde er weer een persoon dat het aan het signaal kan komen van de mediabox, dus moest er een monteur komen. Afspraak gemaakt en een halve snipperdag genomen. Komt de monteur niet opdagen, dus ik dezelfde avond boos gebeld. Krijg ik te horen dat ze excuses aanbieden dat er iets intern fout is gegaan. Er zal een nieuwe afspraak worden gemaakt, maar de halve snipperdag werd niet vergoed. Ik goede getrouw maar weer een halve snipperdag genomen en zie hier de monteur is er.. de man gaat direct naar de wandcontact doos en gaat meten. Hij meld dat het signaal goed is en zegt niets meer te kunnen doen. We hebben hem nog gevraagd of hij naar de mediabox kan kijken. Maar hij gaf aan dat dat zijn werk niet is, moet een andere monteur voor komen en ging gewoon weg.

Ik die avond weer gebeld.. (dure kosten) :twisted: . kreeg weer excuses van de helpdesk dat dit zo niet had mogen gebeuren, ze zullen nu een monteur sturen die alles helemaal nakijkt en zorgt dat het probleem opgelost is. Ik meldde direct erbij dat als het niet is opgelost ik al mijn abonnementen retour zal sturen.

De monteur zou over twee dagen komen, alleen de dag ervoor kwam dezelfde monteur langs die de vorige keer niets wist op te lossen. Mijn dochter van 14 was alleen thuis, dus had deze man nooit naar binnen mogen gaan (policy UPC). Maar hij ging toch naar binnen en pakte de mediabox en plaatste er een nieuwe voor in de plaats. Alleen alles weer opnieuw aansluiten wist hij niet hoe dit moest. en ging gewoon weg zonder dit op te lossen. Ik in de telefoon en heb heel duidelijk en netjes gemeld dat ik het zat was en alles opzeg. Het heeft mij al veel geld, tijd en ergenis gekost....

Binnenkort ga ik over op een andere provider, hopen dat het terug sturen van de spullen wel goed gaat.. Als ik internet erop lees, gaat dat ook niet echt goed.. ze hebben namelijk alleen om mijn mediabox gevraagd en er wordt niets over de Modem gezegd...

Mijn raad.... als u ook een stilstaand beeld of wegvallen van bepaalde zenders krijgt.. Het ligt aan het signaal van buiten, omdat twee andere buren ook hetzelfde probleem hebben. Dus ga gewoon over op een andere provider die je kan emailen of goed bereikbaar is.

Wassily-UPC
Contacteer:

Re: UPC Helpdesk laat te wensen over

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste Lebra_2009,

De door u beschreven gang van zaken is uiteraard niet in overeenstemming met hoe wij onze klanten graag van dienst willen zijn. Hiervoor bied ik u namens UPC Nederland dan ook mijn excuses aan.

Conform het UPC Garantieplan heeft u bij een niet nagekomen afspraak recht op een vergoeding van € 25,-. Ik zou graag uw gegevens ontvangen zodat we uw klacht kunnen bespreken en na kunnen gaan wat er in uw geval verkeerd is gegaan.

Indien gewenst kunt u uw gegevens mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie tros radar forum'.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

Lowlanders

Ongelezen bericht door Lowlanders »

Ook ik heb een zelfde soort ervaringen.
Digitale TV met HDTV besteld. Alles is netjes afgeleverd, maar het beeld loopt soms per half uur 5 keer vast, waardoor naarmate de avond vordert de irritatie van het niet lekker rustig TV kunnen kijken iedere keer toeneemt.
Inmiddels al 20 euro aan belkosten gemaakt, voornamelijk in de wacht, om een oplossing te krijgen.
Het probleem wordt niet opgelost en UPC vlucht nu voor haar verantwoordelijkheid. Het signaal zit tot dat deze uit de muur gaat binnen hun verantwoordelijkheid. Alles wat daarna gebeurt is niet voor hun rekening. En dus kijk ik iedere avond beroerd TV.
Ik wil als klant gewoon goed TV kunnen kijken en wil, bij een probleem, geholpen worden. En dan krijg je zo´n verhaal dat het niet aan hen ligt. Met analoge TV was er geen probleem. sinds dat ik digitale TV heb (en een nieuwe TV) is het hopeloos.
Inmiddels 2 klachten mails gestuurd. Op de tweede wordt niet meer gereageerd. Ben zeker de stevig geweest in mijn uitlatingen....

Wie heeft er tips om mijn signaal naar mijn TV te verbeteren. Want bij UPC krijg is die hulp niet.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Binnenkort ga ik over op een andere provider, hopen dat het terug sturen van de spullen wel goed gaat.. Als ik internet erop lees, gaat dat ook niet echt goed.. ze hebben namelijk alleen om mijn mediabox gevraagd en er wordt niets over de Modem gezegd...
Als je opzegt doe het schriftelijk aangetekend met bericht van ontvangst, (dan krijg je bericht dat ze voor ontvangst getekend hebben, nog duven ze dan soms nog te beweren niets te hebben ontvangen) en vermeld duidelijk om welke abonnementen het gaat, noem ze allen bij naam, de firma list en bedrog heeft er een handje van om een niet expleciet bij name genoemd abonnement als niet opgezegt te beschouwen.

Wassily-UPC
Contacteer:

@lowlanders

Wat is er al ondernomen om het probleem op te lossen? Uit je berichtje blijkt bijvoorbeeld niet of er al eens een monteur naar het probleem heeft gekeken. UPC Nederland is inderdaad verantwoordelijk voor goed signaal tot het punt waar het signaal de woning binnenkomt, maar dat betekent niet dat we geen ondersteuning kunnen bieden indien het probleem binnenshuis zit.

We kijken graag of we iets voor je kunnen betekenen. Zou je je gevens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie tros radar forum'?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

m geerings

Ongelezen bericht door m geerings »

Hoi ,
Ik heb nu al 2x naar upc gebeld met verschillende klachten.
Maar krijg steeds het zelfde antwoord.
Een paar weken geleden belde ik omdat de media box steeds blokjes beeld gaf.
Na wat "metingen"via de telefoon konden ze niks vinden.
Ze konden wel een monteur sturen,maar als het aan de bekabeling lag,moetsen wij de kosten betalen.
We hebben nog een ander probleem met de media box,dus zeiden dat er dan meteen naar dat probleem gekeken kon worden,dus dat de monteur dan niet alleen voor bekabeling kwam,maar dat had er weer niks mee te maken.
Ons probleem is namelijk dat we het volume van de tv met de afstandsbediening van de meiabox niet kunnen regelen.
We hebben alles nagekeken en besloten om toch maar de monteur te laten komen,die kon pas 1,5 week later.
Dus dat zou betekenen dat we 1,5 week geen tv hadden.
Erg fijn met een kind van 2 jaar.
Een paar minuten later werden we gebeld dat de afspraak met de monteur geannuleerd was,want er bleek toch een storing te zijn in onze wijk.
Terwijl ze in eerste instantie aan de telefoon beweerden dat er geen sprake van een storing kon zijn.
Nu belde ik omdat we al een paar dagen telefonisch niet bereikbaar waren.
Krijg ik weer te horen dat ze zo niks kunnen vinden en dat er wel een monteur kan komen,maar als het aan de bekabeling ligt kost het ons 50 euro.
Wij wonen daar pas 2 jaar en de bekabeling is dus niet verouderd.
Ik ben boos geworden,want vind dit gewoon smoesjes van die bekabeling,want er komt dadelijk zo'n monteur en die zegt natuurlijk dat het aan de bekabeling ligt en wij draaien dan op voor de kosten.
Vorig jaar was het steeds een storing die binnen een paar uur opgelost zou zijn,dat klopte ook,maar die storing was een paar maanden lang een paar keer per week en dan hadden we geen internet,geen telefoon en geen tv.
Ik was hoogzwanger,en dus van de buitenwereld afgesloten.
pas toen ik het abonnement op wilde zeggen,was het ineens over,tot nu.
Ben het zo zat,je moet meer dan een week wachten op monteur en als het je geluksdag is komt hij nog opdagen ook,dus neem er geen snipperdag meer voor ze moeten maar komen als er iemand thuis is.
En nu moet je er nog voor betalen ook,nadat je ik weet niet hoelang aan de telefoon hebt gehangen met hoge kosten,want je eigen telefoon doet het niet.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wij wonen daar pas 2 jaar en de bekabeling is dus niet verouderd.
Zegt niets, bij de bouwmarkten kun je kabels, stekkers en stekkerdozen kopen die voor digitale tv totaal ongeschikt zijn.

Digitale tv stelt veel hogere eisen aan de bekabeling dan analoog.

m geerings

Hoi,Hoe kan het dan,dat het al 2 jaar goed gaat?
aan de bekabeling is niets veranderd.
En met de tv was het ook ineens opgelost,zonder dat het aan de bekabeling ligt.
Ik weet zeker dat als ik de nieuwe kabels krijg,het probleem nog niet is opgelost ik ken u.p.c inmiddels goed genoeg om dat te weten.

Ron58

Hoi,Hoe kan het dan,dat het al 2 jaar goed gaat?
aan de bekabeling is niets veranderd.
En met de tv was het ook ineens opgelost,zonder dat het aan de bekabeling ligt.
Ik weet zeker dat als ik de nieuwe kabels krijg,het probleem nog niet is opgelost ik ken u.p.c inmiddels goed genoeg om dat te weten.
Ik kan me voorstellen dat je zo reageert, dat deed ik ook een keer.
Ondanks dat ik er 100% van overtuigd was dat mijn kabels nieuw waren en het eerst wel goed ging ben ik voor alle zekerheid toch weer de boel gaan controleren, in de meterkast zit een (origineel UPC) versterker/splitter, en alles kan nu eenmaal defect raken.
Ik heb dus de binnenkomende UPC kabel rechtstreeks met een verlengkabel op de mediabox aangesloten waarna alles perfect werkte, toen ik de kabels weer aansloot zoals het was, bleek ineens het probleem spontaan weg. Terwijl ik nog niets vernieuwd had.
Kennelijk was er toch in 1 van de connectoren een slecht contactje, of wat (onzichtbare) oxydatie?? Ik weet het nog steeds niet, maar alles werkt al weer maanden als vanouds.

Maar wat ik eigenlijk aan wilde geven is dat het geen kwaad kan om even te checken.

m geerings

Hoi hoi,
Ik kan nu nog niks checken want mijn telefoon kan niet op de modem aangesloten worden,upc heeft nu een kabel opgestuurd en daar moet ik de foon met het modem verbinden en als dat niet werkt,zal er een monteur komen.
Ik reageer zo boos,omdat ik steeds maar weer kabeltjes aan en af moet sluiten en dat we eerst(in het oude huis) nooit problemen hadden,we hadden toen een apart modem voor telefoon en internet en sinds we deze modem hebben met alles samen in 1 modem,hebben we problemen.
Je moet gewoon boos worden op die lui voor er iets ondernomen wordt.
waarom moet ik eerst boos worden voordat ze me die kabel aanbieden?
Waarom moet ik dreigen met het abonnement opzeggen,voordat de zogenaamde storingen voorbij zijn?
Ik heb maanden gehad dat ik hoogzwanger zonder tv internet en telefoon zat een paar dagen per week,geen uren maar dagen.
Toen ik bevallen was,konden velen me niet bereiken om een afspraak te maken om op kraamvisite te komen,omdat ze mijn 06 nummer niet hadden.
Ik kon geen instanties bellen of mailen om door te geven dat onze zoon geboren was,want er was geen telefoon en geen internet.
En als je aan huis gebonden bent door een kind van een paar weken oud,wat nog niet naar buiten mocht en je hebt geen tv geen telefoon en geen internet nou daar wordt je niet vrolijk van als je elke keer met je gsm moet bellen en ze zeggen doodleuk dat het een storing is en ze kunnen niks voor je doen.
En ik overdrijf niet.
Sorry dat ik zo boos reageer,maar dit komt nu allemaal weer terug nu ze steeds als ik voor iets anders bel,de schuld in onze schoenen schuiven.
De tv en telefoon hebben andere kabels en steeds krijg ik te horen dat het aan de bekabeling ligt............ik ben niet gek.

Ron58

Ik begrijp je helemaal, zo zit ik zelf ook in elkaar.
Ik heb al 3 keer op het punt gestaan dat kl.... ding de UPC winkel in te smijten :lol:

m geerings

Zou alleen willen dat ze het bij upc ook hadden dat begrip.
Ja ze zeggen het wel dat ze het begrijpen,maar ze doen niks als je alleen van kabeltje naar modem sturen :lol:

Wassily-UPC
Contacteer:

@ m geerings

Onze storingsdienst heeft vastgesteld dat het modem goed on-line is en dat de signaalwaarden ook in orde zijn. Alvorens een monteur te sturen adviseren wij onze klanten in dat geval om zekerheidshalve de bekabeling te controleren.

Het is natuurlijk niet uitgesloten dat het probleem toch in het modem zit, maar onze ervaring is dat het vervangen van een kabel in veel gevallen de storing verhelpt.

Mocht dit desondanks het probleem niet oplossen dan vernemen we het graag. Ik verzoek je dan een e-mail te sturen naar [email protected] onder vermelding van je klantgegevens en 'reactier Tros Radar Forum'

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

Gesloten