Al sinds een bijna vijf jaar waren wij verlost van de ellende die UPC heet.
Het heeft ons destijds bijna een jaar gekost om uiteindelijk een rekeningoverzicht te krijgen met een "0,-- euro resterend" te krijgen plus een brief waarin verteld werd dat ons abonnement gestopt werd en dat we zouden worden afgesloten.
Ik heb daarna zo nu en dan eens een antennekabeltje in de muur gestoken. Het heeft nog een half jaar geduurd voor er geen signaal meer op stond. Maar goed, We waren er van af. !
We zijn al die tijd al heel tevreden met de schotel en ADSL
Een aantal weken geleden heeft UPC ons weer herontdekt als potentiele klanten. (Weinig kans overigens.) Ze hebben ons tweemaal een mooie brief gestuurd waarin ze vertellen wat we nu allemaal missen, en hoe mooi de wereld van kabeltv/internet en telefonie eruit ziet.
Nu krijgen we echter deze week ineens een kaart in de bus. Een briefkaart zodat de postbode hem ook goed kan lezen. De tekst op de voorkant in KOEIE-LETTERS
Op de achterkant de volgende tekst:BELANGRIJK Afsluiting UPC radio- en tv-signaal
Aan de bewoners van dit adres
xxxxxx
xxxxxx <- Ons adres...
xxxxxx
Geachte heer/mevrouw,
Op uw adres wordt momenteel het UPC Standaardpakket Radio/TV geleverd, maar hier wordt volgens onze administratie niet voor betaald.
Wij hebben u in de afgelopen weken tweemaal een brief gestuurd met de vraag of signaallevering op uw adres gewenst is.
Vanwege het uitblijven van een reactie óf omdat u heb aangegeven dat u geen prijs stelt op signaallevering, zullen wij de levering van het UPC Standaardpakket radio/TV op uw adres per dinsdag 29 mei 2007 beëindigen.
Indien u het signaal toch wilt blijven ontvangen, meldt u zich dan uiterlijk zaterdag 26 mei 2007 aan voor het UPC Standaardpakket Radio/TV, door het electronisch antwoordformulier in te vullen op upctelevisie.nl of te bellen met 0800 06 04. Daarmee voorkomt u dat u € 35,11 heraansluitkosten moet betalen.
Een heraansluiting neemt minimaal 4 werkdagen in beslag en tot die tijd kunt u dus geen radio/TV via de kabel luisteren en of lijkn.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Wat is dit in één keer voor flauwekul. Ons een beetje openlijk met zo'n briefkaart aan de schandpaal nagelen alsof we wanbetalers zijn. Terwijl we al 5 jaar geen kabel TV gekeken hebben of radio geluisterd hebben.
Moet ik hier nu nog iets mee doen?
Ik bedoel volgende week staat er zeker een deurwaarder aan de deur omdat er schijnbaar toch X-tijd signaal op onze kabel gestaan heeft waar we niets van weten !
Mogen we even een jaar abonnementsgeld vange meneer ?
Fl*k*R even een eind op. Als ik nog één brief krijg dan graaf ik die K**-kabel persoonlijk onder mijn huis vandaan, knip hem aan mijn erfgrens af en lever hem in bij zo'n UPC (rouw)Center.
[/quote]