LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
william1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:09

UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door william1 »

Dag Beste mensen,

Op dit formum heb ik gelezen, over de vele klachten over de werking van de Media Box van UPC:

- onderbreking van beeld/geluid;
- geen beeld;
- decorder start niet op;
- stekker er in en uit moeten doen;
- geen teletekst;
- overige ellende en gebreken.

Omdat ondergetekende hier ook allemaal last van heeft, en vele malen hier heeft overgebeld het volgende:

Stuur uw bevindingen naar Radar en/of naar mij.
Radar en Kassa reageren meestal niet snel op klachten dus of dat helpt, schande trouwens :evil:

Wel het volgende: goed de voorwaarden lezen, valt mij op dat de meeste dat niet doen.
Bij aanvang krijg je heel veel zenders, (extra pakket) die voor 1 maand gratis zijn.

Naar mijn mening is dit pakket rotzooi, VPRO programma,s waar geen hond naar kijkt, de zoveelste sport en nog meer rommel.

Na een maand bent u van deze rommel verlost, maar gaat u door bevestiging activering van de mediabox accoord, wat u zelf moet doen, gaat u een contract aan voor een jaar, u zit er dus door eigen toedoen er een jaar aan vast, niets aan te doen dus.
Lees dus de voorwaarden!

Dan zijn er nog de Luxe pakketten, ik heb nu Film1, twee maanden gratis, als er binnen twee maanden de problemen met de box niet zijn opgelost, of Film1 mij niet bevalt zeg ik alles op, zonder extra kosten.

Advies, bewaar de doos of liever weiger deze, tot alle kinderziektes zijn opgelost. :wink:
UPC brengt produkten op de markt die niet getest zijn.
Personeel wordt via uitzendbureau aangenomen, dus van profesionaliteit is geen sprake.
Door bellen met UPC maakt u hoge tel. kosten, door een uitzendkracht aan de lijn te hebben en zelf het niet weet.

Telefoon en Internet waren bij hun ook slecht in het begin, maar gaat hier nu goed.

Stuur uw klachten naar Radar (of dat helpt?) of en naar mij, samen staan we sterk.

Tip niet ingaan op de aanbieding van de nieuwe dvd recorder van upc, dat ding zal het ook wel niet doen, duur, kan beter sparen voor een dvd recorder.

Dus niet aannemen en dan gaan klagen van hij doet het niet!

Gaarne uw reactie, samen spannen wel.
Waar is de tijd gebleven dat de klant koning was. :roll:

Overigens vraag ik me af of je ergens anders wel beter af bent.

Groet,

William

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Radar en Kassa reageren meestal niet snel op klachten
UPC is denk ik al jaren een uitgekauwd onderwerp bij deze programma's.
Ik denk dat bij beiden, ondanks dat ze vaak goed werk doen, de prioriteit toch meer bij de kijkcijfers liggen dan bij de problemen van consumenten.
De beroerde producten en klantenservice van UPC zijn oud nieuws en een begrip in Nederland, daar hoeven zij ons niets meer over te vertellen.
Een nieuw beleggingsschandaal levert veel spectaculairder tv op.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

UPC brengt produkten op de markt die niet getest zijn.
Het op de markt brengen is de test :wink:
Tip niet ingaan op de aanbieding van de nieuwe dvd recorder van upc, dat ding zal het ook wel niet doen, duur, kan beter sparen voor een dvd recorder.
Dan ben je inderdaad geheel vrij in je keuze, alleen schijnt de combinatie mediabox met een willekeurige dvd/hd recorder nog wel eens lastig te zijn.

Ik heb ook ergens gelezen dat er een mogelijkheid komt voor een tweede decoder die dan 10 euro extra zou moeten gaan kosten, het lijkt er op dat UPC er naar streeft binnen afzienbare tijd per klant vele tientallen euro's per maand te ontvangen.
Als veel abonnees de mediabox door de strot geduwd hebben gekregen voel ik de volgende stap al aankomen: "wegens groot succes van digitale tv en om u in de toekomst nóg betere producten te kunnen leveren etc. etc. schaffen we het analoge signaal af"

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik snap dat u ontevreden bent maar u mag niet iedereen over 1 kam scheren!!! Wij, in het midden van het land zijn dik tevreden met UPC. Internet, digitale tv, telefoon, het doet het allemaal goed!
Enne, je bent zelf verantwoordelijk voor het lezen van de kleine lettertjes!!!!!

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Enne, je bent zelf verantwoordelijk voor het lezen van de kleine lettertjes!!!!!
Ben ik met je eens, maar het is wel een feit dat UPC fors misbruik maakt van de hele grote groep mensen wiens sterkste kant het niet is om de kleine lettertjes te lezen.
Internet, digitale tv, telefoon, het doet het allemaal goed!
Zolang alles goed gaat heb je ook geen problemen met UPC, maar hoe ze het (niet) oplossen als er onverhoopt eens iets fout gaat (kan bij het beste bedrijf gebeuren) dat is vaak het probleem.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door G7 »

Zoals ik ergens op een topic over dit onderwerp ooit gezegt had, dat wij de Mediabox van UPC wilden proberen, wil ik hier even op terug komen.

Heb het dus een tijdje uitgeprobeerd maar het beviel ons niet. Na een maand belde er een juffrouw van UPC of we belangstelling hadden voor een van de extra aangeboden pakketten, die we dus ook even gratis hebben mogen proberen.

Omdat op dat moment de mediabox het nog redelijk goed deed, heb ik ingestemd met het goedkoopste extra ( a € 2,16 per mnd) pakket, waarbij je een paar extra zenders krijgt.

Nu wil het geval dat na een tijdje, steeds de afstandsbediening het niet deed en iedere keer opnieuwe ingesteld moest worden. Daar had ik schoon genoeg van en omdat die box toch op proef was, heb ik de hele handel teruggestuurd.

Netjes een briefje erbij en een mail naar UPC met de reden van retourzending, krijg ik vandaag een mail terug, dat ik het extra pakket niet op kan zeggen, omdat ik ingestemd had voor dat extra pakket. Niet eerder dan over een jaar.

Dus ik kan nu bijna een jaar lang, niet die extra zenders ontvangen, maar moet er wel voor betalen. Oke, het is geen smak geld, maar ik dacht, dat we in ieder geval alles een half jaar mochten proberen. Niet dus!

Wie weet of dit terecht is?

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ik denk dat ze in hun recht staan.
Als je een gsm abonnement voor een jaar afsluit en je wilt er na 6 maanden vanaf moet je toch het hele jaar betalen.

Het is alleen weer typisch UPC die je erin luist door een jaar abonnement te koppelen aan een half jaar gratis proberen en die laatste 15 euro toch te willen innen.
Met een beetje klantvriendelijkheid (wat ze absoluut niet hebben) hadden ze het ook kunnen koppelen aan de proefperiode met daarna een jaar als je door wilt gaan.
Voor die 15 euro hebben ze er weer een ontevreden ex-klant bij die nooit meer iets met ze te maken wil hebben.
Als ze maar lang genoeg doorgaan hebben ze alleen maar ontevreden ex-klanten en wil niemand meer met ze in zee gaan. :lol:

Je bent telefonisch akkoord gegaan, heb je toen wel te horen gekregen dat het een jaar zou zijn? Misschien kun je er onderuit omdat het eigenlijk heel logisch is om te veronderstellen dat het extra pakket eindigt als de probeer periode ook eindigt.
Dat kost je waarschijnlijk meer aan telefoonkosten en incassokosten met UPC en het risico dat ze je helemaal afsluiten, wil je dat aan gaan voor 15 euro.
Je kunt beter je verlies nemen en weg gaan bij die club zodra el redelijke alternatieven zijn.

henk cremers
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:43

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door henk cremers »

. Het beste wat ik Na zo'n 6 maanden de mediabox van UPC in huis te hebben gehad ben ik blij nu eindelijk van deze ergernis verlost te zijn.
Vanaf het begin hebben we al problemen met deze box zoals het niet op kunnen vragen van de digitale TV gids,het vastlopen van de hele handel,ondertiteling die buiten het beeld valt en nog enkele dingen meer.Na enkele malen telefonisch contact te hebben gehad met UPC(wat overigens flink in de papieren kan lopen omdat ze nauwelijks te bereiken zijn)werd ons iedere keer duidelijk gemaakt dat binnen enkele weken als de nieuwe software verstuurd wordt er geen problemen meer kunnen zijn.Niet dus. Een monteut geweest die even een en ander heeft doorgemeten en nog telefonisch contact heeft gehad met UPC,ging weg met de mededeling dat binnen enkele uren de mediabox naar behoren zou functioneren. Je kunt her wel raden:NIET DUS.
Tot overmaat van ramp valt de hele box op zaterdag uit. Maandag bellen met UPC.Ik krijg de opmerking naar mijn hoofd geslingerd dat ik de box ook niet aan had staan!! Dat was nu ook mijn probleem ik kreeg hem dus niet aan.Weer stroom eraf en een of ander knopje induwen. Zonder resultaat. Wordt mij gevraagd of ik wel het goede knopje dan wel de goede stekker had uitgetrokken!! Alsof ik achterlijk ben!!! Op mijn mededeling dat ik mijn abonnement wil opzeggen zegt deze medewerker dat ik ze de kans niet geef om alles in orde te maken.Hij zal kijken wat hij voor ons kan doen en zal op woensdag terugbellen of alles het naar behoren doet.Woensdag geen telefoon!
Donderdag na 18.00 uur een telefoontje met de excuses en de vraag of de box het doet.Niet dus.Hij wil een monteut langs sturen maar op de vraag of ze niet gewoon een nieuwe box konden sturen kreeg ik als antwoordt dat ik wel erg veel verlang.Vanaf dat moment verlangde ik maar naar 1 ding en dat is het abonnement opzeggen en dat is het beste wat ik ooit heb kunnen .

Henk

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Hij wil een monteut langs sturen
Kun je weer een dag vrijnemen

Bert158
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:13

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door Bert158 »

Donderdagavond kwam iemand van UPC aan de deur met de Digital Box.
Toen ik vertelde dat ik geen interesse had voor digitale tv werd ik uitgemaakt voor onwetend !
Digitale tv zou heel veel voordelen hebben en bovendien ik zou er gemakzuchtig door worden :?

Na een korte discussie ging de man weer weg met de box.

Wat schetst mijn verbazing, vanmiddag komt een buurman alsnog het apparaat brengen. De bezorger is op deze manier toch van zijn troep afgekomen !

En nu mag ik zeker met 't k.... ding gaan sjouwen om 'm weer bij UPC te krijgen ? :evil:

william1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:09

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door william1 »

Een familie lid belde mij: had ook de beruchte brief van UPC gekregen voor digitale tv.

Of dat leuk was en zinvol?

Aangeraden, niet te reageren, de mediabox werkt niet, en service is er niet.
Is een ordinaire verkoop truc!

Hadden ze bij upc weer een slachtoffer er bijna bij!
Ergenis, hoge kosten etc..
Hij is dus gewaarschuwd!

Laten wij eerlijk zijn, wij hebben die box aangenomen, met het idee dat wat nieuws, en een goed product in huis haalden.

Voortaan niet alles meer vertrouwen, zeker niet UPC!!

Nu bieden ze weer antivirus software aan, voor 5 euro per maand.
Zal ook wel niet werken, aldoende leert men.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klachten digitale tv? samen staan we sterk!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Nu bieden ze weer antivirus software aan, voor 5 euro per maand.
Als je zelf een goed progr. aanschaft zoals b.v. Kaspersky kost je dat 35 euro en daarna per jaar 25. Uiteraard zijn er veel meer programma's, maar hier weet ik toevallig de prijs van.
Dat is veel minder dan 60 euro per jaar bij die ballentent die UPC heet en de ondersteuning is ook nog eens ontelbare keren beter en voordeliger.

Maar gezien de tactiek die ze volgen met de mediabox zal iedereen het anti-virus pakket wel ongevraagd krijgen en moet men maar zien dat men er af komt. :lol:

Gesloten