LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sloot973
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 20:30

UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door sloot973 »

UPC biedt momenteel digitale tv aan voor 6 maanden gratis, en daarna voor € 2,16 per maand extra. Als je echter de kleine letters op internet leest, betaal je na deze 6 maanden € 17,99 per maand, ongeacht in welke gemeente je woont.

Wij betalen op dit moment € 9,01 voor de gewone kabelaansluiting van UPC. € 2,16 extra betekent dus voor ons € 11,17 en geen € 17,99.

Navraag bij de klantenservice leerde ons dat men uitgaat van het hoogste tarief voor gewone kabelaansluiting en daar € 2,16 extra bij rekent.

Er werd ons door de klantenservice (= call center) wel een aanbod gedaan: We mochten de eerste 6 maanden gratis kijken, en daarna voor de rest van het jaar € 11,17 gaan betalen.
Een bevestiging hiervan kon echter niet naar ons worden toegestuurd. Ik moest vlak voordat de eerste 6 maanden afgelopen zouden zijn, de meneer die ik aan de telefoon had even bellen, om hem aan onze afspraak te herinneren.

Toen ik vroeg hoe het dan moest, als hij er over 6 maanden niet meer zou werken, kon hij mij daarop geen antwoord geven.

Je wordt dus gelokt met een aanbieding, maar je kunt hier geen enkele rechten aan ontlenen.

Ik wil graag weten of andere mensen ook zulke ervaringen hebben.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door jor »

U zit dan nog in een gemeente waar de prijs nog laag is. De meeste waaronder ik in Amsterdam betalen €13.30 EX btw. Tel dat samen de de digitale tv-aanbieding op en het bedrag is correct. Bij UPC gaat men kennelijk ervan uit dat de prijzen in u gemeente ook naarboven word bijgesteld net als al in 80% ven het UPC-gebied. Hoop voor u van niet maar u betaalt in verhouding tot de rest erg weinig ( gelukkig voor u )


Jor. :arrow:

Sjanine
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2006 16:51

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Sjanine »

Aangezien de analoge tv singnalen uit de lucht zouden gaan en wij geen kabelaansluiting hebben, abonneerden wij ons begin dit jaar op digitenne bij KPN. Deze ontvangst was naar volle tevredenheid tot aan de upgrade van 26/27 november. Het beeld is slechter, staat een paar maal per uitzending stil en de zenders staan door elkaar, dubbel of zijn slecht te ontvangen.
Nu krijgen we tot overmaat van ramp telkens agressieve post van UPC waarin zij dreigen ons radio en tv signaal te stoppen per 2 januari 2007 als wij geen abonnement bij hen afsluiten (bijna voor 2 x zoveel als wij nu bij KPN kwijt zijn.), want volgens hen verzorgen zij onze ontvangst.
Na weken proberen en nu via het algemene informatienummer van de KPN doorverbonden te zijn met de afdeling Digitenne van dit bedrijf (ze verbreken telkens de verbinding) hebben ze me verzekerd dat onze ontvangst niet via UPC loopt maar gewoon via de KPN.
Met weemoed denken wij terug aan de eenvoud van de ontvangst van onze antenne. Nu voelen wij ons aan de goden overgeleverd.
Fam. van Eijk
Rotterdam

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door G7 »

Navraag bij de klantenservice leerde ons dat men uitgaat van het hoogste tarief voor gewone kabelaansluiting en daar € 2,16 extra bij rekent.
Dat mag ik vanaf nu ook gaan betalen, terwijl we de proefbox inmiddels terug hebben gestuurd, wat inhoud wel betalen, maar geen extra zenders.

Ik denk dat ik ze volgende week ook nog maar eens bel. Misschien zijn ze wel een beetje coulant en anders, ja pech voor mij. Had ik maar na een maand proef, niet in moeten stemmen met die extra zenders.

Zal het alvast op de nieuwe kalender zetten, dat ik het in oktober 2007 op moet zeggen. :x

klaas-vaak
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2006 07:56

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door klaas-vaak »

daar zou ik dus nooit mee akkoord gaan, je betaalt toch niet voor iets wat je niet krijgt?

zulke klanten als jouw hebben ze het liefst.


krijg zo langzamerhand steeds een grotere hekel aan upc.

bah.

ikkeweer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 06:13

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door ikkeweer »

In mijn gemeente (Elst / Overbetuwe) hebben de schoften van UPC vorige week huis-aan-huis digitale kastjes bezorgd... GRATIS, en met de mededeling dat de prijs iets meer dan 2 Euro omhoog zou gaan in vergelijking met met het huidige analoge abonnement wat betreffende klant NU heeft.
Het is (WEDEROM) misleiding van UPC, zoals gewoonlijk... deze smerige agressieve verkoopwijze is typerend voor UPC.
Ben blij dat ik er vanaf ben en via de schotel kijk... dat ze maar snel failliet mogen gaan en er een andere aanbieder komt die wel eerlijk met de klant omgaat, misschien dat ik dan weer (digitale) kabelTV ga kijken...
Maar zolang de oplichters/bedriegers/leugenaars/dieven van UPC hier het kabelnet verzieken, is kabel voor mij verleden tijd.
Helaas zijn er nog honderdduizenden mensen die steen en been klagen, maar wel hun centjes aan UPC blijven doneren... stap over op schotel TV, ADSL, op telefonie van andere aanbieder, je hebt UPC namelijk NIET nodig !
Blijf je UPC trouw, dan heb je geen enkel recht om te klagen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Misschien zijn ze wel een beetje coulant
Coulant? UPC???

Ze hebben daar een medewerker die de Dikke van Dale censureert en er een eigen UPC versie van maakt.
Woorden die er uit gehaald zijn, zijn o.a.: coulant, eerlijk, klantvriendelijk, klantenservice, voordelig, betrouwbaar, kwaliteit.
Allemaal zaken die je bij UPC niet zult vinden.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Ron 2 »

stap over op schotel TV, ADSL, op telefonie van andere aanbieder, je hebt UPC namelijk NIET nodig !
Blijf je UPC trouw, dan heb je geen enkel recht om te klagen.
Dit wordt zo vaak geroepen: neem een schotel.

Wij hebben in huis (volwassen kinderen) vier televisies, een harddiskrecorder, drie videorecorders en dvd spelers. Middels een versterker en een paar splitters hebben we nu een goed werkend systeem waarmee we allemaal kunnen kijken en opnemen. Dit is al een heisa omdat er toestellen bijzitten met maar 1 scart.

Realiseer dat maar eens met een schotel.

Helaas: tot er andere alternatieven komen zoals toestellen met ingebouwde digitale decoders o.i.d. kan ik niet doen wat ik heel graag zou willen, UPC er uit zode.........

ufootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2006 19:56

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door ufootje »

Hier in Spijkenisse precies hetzelfde-- we betalen iets onder de 9 euro, zodat je wel veel meer moet bijbetalen.

Een tijdje geleden had de gemeente via een kort geding een prijsverhoging van UPC met success tegengehouden-- maar op deze manier probeert UPC stilletjes hun gram te halen.

Overigens werkt de mediabox prima, de beeldkwaliteit is niet echt veel beter, geluid wel en meer stations. Al met al toch wel de prijsverhoging waard.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Beertje02 »

ufootje,

Vind ji het interesant om dadelijk het dubbele te betalen van wat je nu btaald voor een flutbox en die paar zenders waar niemand naar kijkt?

ger1000
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:02

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door ger1000 »

Zo blijkt maar weer dat upc zelfs de truckendoos openmaakt om gerechtelijke uitspraken te omzeilen.
Amerikaanse mafiose geldwolven.
Straks gaan ze weer bijna failliet en worden de aandeelhouders weer met een fooi afgekocht.
Wie stop deze grootste monopolist van Nederland????
Niet de NMA of de Opta, die pesten alleen maar KPN.

Lyndsey
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2005 13:46

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Lyndsey »

Inmiddels is de tekst in kleine lettertjes op http://www.upc.nl/televisie/tarieven/ wel aangepast, en staat er toch dat je 2,16 extra betaalt bovenop het tarief dat per gemeente kan verschillen.
Ik denk dat dit pas per 1 januari zo is, want ik weet zeker dat het een week of 2 nog anders stond (nl dat het totaalbedrag, onafhankelijk van wat je huidige tarief is, 17,99 wordt, zoals ook in dit topic gemeld werd).
Hebben de mensen in gebieden waar lagere tarieven gelden hier inmiddels bericht van gehad, of blijven ze die wel gewoon het hogere tarief in rekening brengen?

bitch
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2006 01:37

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door bitch »

Hallo, gisteravond heb ik met de Radar lijn gebeld i.v.m. de ongewenste post die ik heb ontvangen van UPC. In die post aan mij gericht staat dat ik Binnenkort een UPC Digital TV thuis krijg, ik heb alles gelezen en er staat nergens bij dat je het mag weigeren, ook niet bij de kleine lettertjes. Ik wil dat helemaal niet en heb bij een vriendin navraag gedaan en die is door UPC telefonisch gezegd dat ze het gauw zou krijgen, ze heeft meteen gezegd dat ze dat niet wil. Van iemand anders heb ik gehoord dat er heel veel mensen op het postkantoor waren met een doos waar dat kastje inzit, en het retour zonden naar UPC. Zelf woon ik in Amsterdam en heb kabel van hun, ik betaal daar best veel voor vind ik. Als je zo'n Digital kastje hebt staat in mijn post dan is het de eerste 3 maanden gratis en daarna betaal je 2.16 per maand extra. Ik heb me nu voorgenomen dat als er een pakketje bij mij wordt aangeboden ik het niet aanneem, mijn buren heb ik dat ook gemeld en ook dat ze het niet voor mij moeten aannemen.

De telefoniste v Radar vertelde mij dat ze het zou bespreken met het team en heeft mijn gegevens, ik weet alleen niet of de mensen van Radar ook zelf het forum lezen. De telefoniste vroeg ook aan mij of ik naar UPC had gebeld, ik vertelde haar dat ik dat niet heb gedaan en het ook niet ga doen want dan krijg je weer iemand aan de lijn die het niet snapt en zo hang je een tijdje aan de telefoon met de nodige kosten. Sinds iets meer dan 1 jaar ben ik via het internet weg bij hun dat werd mij te duur, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik toen iemand aan de telefoon had en het ook voor mij had geregeld, het enige wat hij vroeg was waarom ik na zoveel jaar bij hun wegging, ik heb toen verteld dat ik moet bezuinigen, hij begreep mij.

De reden dat ik nog kabel heb van UPC is omdat ik al heel veel berichten heb gezien/gehoord dat er nog veel kinderziektes zijn bij de KPN anders was ik daar al naar toegegaan. Ik baal wel want 1 van die kinderziektes is dat je maar naar 1 tv net kan kijken en 1 iets kan opnemen. Aangezien ik door omstandigheden veel tv kijk en ook dingen opneem komt het op bepaalde dagen voor dat er dingen zijn die ik wil zien maar tegelijk worden uitgezonden, dan neem ik 2 dingen op en kan dan naar het derde kijken. Tot nu toe kan dat niet bij de KPN, dus moet ik nog even wachten tot het wel kan.

Bedankt voor het lezen, dit was mijn eerste keer dat ik in het forum heb geschreven, en sorry voor het lange verhaal maar dan heeft u/jij een beetje een beeld voor ogen waarom ik nog bij de kabel van UPC ben.

Groetjes uit Amsterdam

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Ron 2 »

ik heb alles gelezen en er staat nergens bij dat je het mag weigeren, ook niet bij de kleine lettertjes.
dat is vreemd, bij ons stond het er wel in, alsmede een gratis telefoonnummer.
Omdat het voor ons de tweede keer was (het hele circus hebben we vier maanden geleden ook al gehad) heb ik pisnijdig dat nummer gebeld, hoe ze het gore lef hadden weer opnieuw te beginnen nadat ik hem 4 maanden daarvoor met veel pijn en moeite heb kunnen weren.
Terwijl ik nog aan dat gesprek bezig was, ging de deurbel en ja hoor, een kadootje van UPC.
Wat de arme bezorger te horen kreeg zal ik maar niet herhalen :lol:

Maar om op je opmerking terug te komen, in onze brief stond duidelijk (beide keren) dat je hem kon weigeren aan de deur, of een gratis nummer kon bellen, of hem binnen zes maanden retourneren.

Volgens de medewerker aan de telefoon kan ik hem over 3 a 4 maanden weer verwachten. :evil:

men
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2007 17:13

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door men »

Hoezo upc digital tv 6 maanden gratis? Aan gratis denk ik aan tv kijken zonder te betalen, éen maand krijg je een pakket met veel zenders, daarna hou je het basispakket over en kun je voor 2€ het pakket er weer bij nemen. Vergeet niet dat je wel je kabel tv moet blijven betalen! Dat verteld die telefoonhannes er niet bij!
Na éen maand heb je dus een k-box voor de sier of je moet bijbetalen.
Makkelijke beslissing, stekkers eruit en de hele bende retour naar die maloten.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Ron 2 »

éen maand krijg je een pakket met veel zenders, daarna hou je het basispakket over en kun je voor 2€ het pakket er weer bij nemen.
En dat is dan gelijk een jaarcontract, als je dan vervolgens de mediabox terugstuurt betaal je wel het hele jaar uit voor het extra pakket, ook al heb je geen mediabox om het te bekijken.

petervh
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2007 22:49

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door petervh »

In Alkmaar heeft UPC eenzelfde actie gedaan afgelopen najaar waarbij je ongevraagd een mediabox krijgt. Helaas heb ik die in ontvangst genomen. Vervolgens moet je allerlei moeite doen om eraf te komen. Uiteindelijk een bevestiging gekregen dat het abonnement niet gewijzigd zou worden naar digitaal, samen met een doos en stickers om de mediabox terug te sturen. Netjes gedaan in december, krijg ik vorige week een brief dat hij niet ontvangen is en dat ik 175 Euro kan aftikken als ik dit niet binnen een week doe! Bewijsje van het postkantoor onvindbaar, helpdesk meld dat ik maar een brief moet sturen, en opeens ben je kennelijk aansprakelijk voor de logistieke problemen van UPC. Ik vraag me af of ik juridisch gezien verplicht ben dit te betalen, iemand enig idee?

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Beertje02 »

petervh,

Heb je er voor getekend?, zoja dan heb je denk ik toch een probleem als je geen bewijs meer hebt dat dat ding is teruggestuurd.

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door kuiffie »

Wij in Rotterdam betalen nu € 16,- per maand .
Ik heb nu een schotel , veel goedkoper , meer zenders , betere beeldkwaliteit en je wordt niet meer begodverdomd door UPC .( een schotel verdien je in 1.5 jaar terug , inclusief smartcardkosten .)

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC klantenservice - waarschuwing aanlokkelijke aanbieding

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ik heb nu een schotel , veel goedkoper , meer zenders , betere beeldkwaliteit en je wordt niet meer begodverdomd door UPC .( een schotel verdien je in 1.5 jaar terug , inclusief smartcardkosten .)
Zoveelste keer, niet alles lezen maar direct brullen over schotel, wordt er zo moe van :cry:

Gezin, 4 televisies, 3 video's, 1 harddiskrecorder en een paar dvd spelers.

Hoe ga je dat beschotelen? 8 decoders???????????????????

Gesloten