LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC maakt prijzen HD-TV bekend

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Beathoven

UPC maakt prijzen HD-TV bekend

Ongelezen bericht door Beathoven »

Voor de duidelijkheid zal ik om te beginnen maar even vermelden dat de mediabox in de huidige vorm zal blijven bestaan. Het kastje voor HDTV is slechts optioneel en ook alleen handig als je een TV hebt die HD kwaliteit kan weergeven. De prijzen lijken hoog, maar bedenk wel dat de kopers die HD-TV nemen een select groepje is die het om het geld niet laten. De techniek voor HD-TV is nieuw en duur en zowel de TV's als de daarvoor beschikbare mediaboxen kosten nogal wat.

Voor de klanten die nu een mediabox hebben veranderd er dus niks en blijft alles gewoon bij het oude.
UPC heeft de prijzen voor HDTV bekendgemaakt. Voor de ontvangst van HDTV moet men in de eerste plaats over een abonnement op digitale televisie van UPC beschikken. De kosten voor een dergelijk abonnement bedragen 17,99 euro. Daarnaast is nog een apart abonnement op HDTV vereist dat 19,99 euro per maand kost. Naast deze maandelijkse kosten die bij elkaar opgeteld 37,98 euro bedragen, komt ook nog de eenmalige aanschaf van de UPC Mediabox, waarvoor 49,99 euro neergeteld moet worden. Vanzelfsprekend moeten abonnees ook over een HDTV-scherm beschikken. Met een High Definition-abonnement beschikt men over twee HDTV-kanalen: Film1 en Sport1. Een tweede pakket, waaraan nog gewerkt wordt, zal ook de uitzendingen van National Geographic in High Definition aanbieden, terwijl er ook nog met andere partijen wordt gesproken. Het eerste evenement dat UPC-klanten in HD-kwaliteit kunnen ontvangen, is het WK voetbal in Duitsland. Deze uitzendingen zullen overigens kostenloos te ontvangen zijn.
bron: www.tweakers.net

ger1000

Re: UPC maakt prijzen HD-TV bekend

Ongelezen bericht door ger1000 »

Beste Beathoven, zeker aandelen van de grootste monopolist in Nederland, UPC.
Als je de moeite wilt nemen eens een elektronikawinkel te bezoeken zal je zien dat vrijwel alle nieuwe platte schermen geschikt zijn voor HDTV. Beeldbuis tv's zijn nog nauwelijks te koop.
Je opmerking dat het om een select groepje gaat die het geld er toch wel voor over hebben, slaat dus als een tang op een varken. Typisch een mafiose amerikaanse monopolisten gedachte.
Misschien moeten we straks bij UPC ook nog gaan betalen voor de spaarzame breedbeelduitzendingen.
Wanneer krijgt de NMa eindelijk eens ballen en doet wat aan deze Amerikaanse monopolist!
Eerst UPC, toen Canaaldigitaal, toen Canal+ en wat doet de NMa.....
juist, NIETS. Hebben het veel te druk met KPNnetje pesten, samen met de OPTA. In het leveringsgebied van UPC zijn we wel afhankelijk van die maffia en kijken verlangend uit wat het tweede kabeltje in onze woning ons zal brengen.

Beathoven

http://canaldigitaal.nl/ is niet van UPC en ik zie niet in waarom het voor jou een probleem zou moeten zijn als UPC de producten van Canal+ hier in Nederland overneemt en verbeterd. Dwz klaar maakt voor digitaal gebruik en je voor dezelfde prijs meer kanalen geeft zowel bij sport als film, verder heeft UPC niet alles van Canal+ in handen. De eredivisie wedstrijden zijn b.v. verhuist naar Versatel.

Als je de reden wilt weten van de overname..
De Financieel-Ekonomische Tijd bericht dat de splitsing van Canal Plus Benelux in een Nederlands, Vlaams en Waals gedeelte en verkoop aan verschillende kabelaars rond is, nadat eerder de Belgische krant Le Soir zulks reeds meldde.

De huidige eigenaar Vivendi Universal meldt niets over een verkoop. Al een jaar geleden berichtte Dutchmedia dat UPC de belangrijkste kandidaat was, recent berichtte de Volkskrant zulks op de voorpagina, waarna ook de Publieke Omroep haar aspiraties kenbaar maakte.

De Vlaamse kabelaars Telenet en Interkabel zouden Canal Plus Vlaanderen overnemen en de Waalse kabelaars Déficom en Socofe met investeerders in Association Câble Multimédia het Wallonische deel.
Verder is het aantal mensen wat op dit moment HDTV 'bezit' erg klein. Je tegenargument ziet er wel leuk uit. Maar je mag van mij een onderzoek houden en dan wil ik dat percentage HDTV gebruikers over de hele bevolking weleens zien.

En dan nog, het wordt aangeboden als een optioneel product , dus is het puur jou keuze om het te nemen. Je zult het waarschijnlijk ook alleen zelf aan kunnen vragen dus ik zie je probleem niet. Heb je geen HDTV of is het voor je te duur dan neem je het niet. Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen tot ik misschien zo'n TV heb (en dan nog niet.. kijk bijna nooit TV) en zou ik Film1 / Sport1 niet willen hebben (gratis geprobeerd) maar iedereen heeft weer eigen wensen wat dat aangaat ;)

mediaboxUPC

Ongelezen bericht door mediaboxUPC »

Maar wat wordt de kwaliteit ?????

Net zo slecht als de gewone digitale uitzendingen met hapernde beelden en geluid???

Zelfs dat wordt niet eens binnen 3 maanden in orde gemaakt....intussen incasseren ze wel de extra inkomsten voor iets wat niet storingsvrij werkt.

Bedenk je 3 keer voor je eraan begint als het via UPC uitgerold wordt..!!!

mediaboxUPC

Beethoven:

Het antwoord geef je zelf al in je reclame verhaal:

Voor de klanten die nu een mediabox hebben veranderd er dus niks en blijft alles gewoon bij het oude.

Met andere woorden:

Dus het beeldkwaliteit en geluid is waardeloos......

Wat nu Beethoven???
Laatst gewijzigd door mediaboxUPC op 05 apr 2006 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Beathoven

Zo nu en dan kan het beeld van de mediabox idd even haperen, dat doet het hier ook nog weleens. Maar niet alleen UPC heeft hier last van, ook KPN e.a. aanbieders. Ik heb het hier ook (op een slechte avond om de 2 uur eens en op een goede avond nooit).

Het schijnt dat dit opgelost kan worden als je een scartconnector + kabel koopt waarbij Video en audio niet over 1 kabel gaan maar gescheiden worden. Een kennis van me heeft dit iig gedaan en die heeft sindsdien geen enkele last meer van dit soort sporadische haperingen gehad.

hier is zo'n connector :)

http://arizatechnology.com/catalog/images/scart.jpg
Dus het beeldkwaloteit en geluid is waardeloos......
Waardeloze kwaliteit? Doel je op de haperingen of heb je thuis echt slecht beeld? Het beeld moet met de mediabox iig op niveau van DVD kwaliteit zijn, dit geldt uiteraard ook voor het geluid.
Maar wat wordt de kwaliteit ?????
Als je weet wat HD (High Definition) kwaliteit is weet je ook wat de kwaliteit wordt. De naam zegt het al. Een betere kwaliteit dan DVD iig en hoe dat eruit ziet kan ik hier niet omschrijven dat moet je zelf zien. Op een gewone TV zul je het niet te merken maar met een HD geschikte TV is het zeker een verschil.

Het WK voetbal op ned. 2 wordt speciaal in HD-kwaliteit uitgezonden, dus daar kun je zo'n HD-box voor gebruiken. Er zijn zelfs bioscopen die het WK voetbal in deze kwaliteit zullen uitzenden :)

mediaboxUPC

Een goede scartkabel met dubbel afgeschermde kabel komt overeen met het connector bekabeling of zelfs beter wat u bedoelt.(dikte bekabeling zo 18mm dik.

audio is apart afgeschermd en overige kabels en daaromheen weer een afscherming.
Wat voor draadjes denkt u wat in die connector wat u bedoelt zit...ja gewone ordinaire draadjes onafgeschermd....

Het is niet zo'n praxis kabel of connector wat u bedoelt dat is zo'n ding voor 2 euro op de markt te vinden is.

Wat ik last van heb en meerdere gebruikers in het land:

Elke dag om de 4 a 5 seconden geluidsonderbrekingen en om de 20 seconden beeld weg ,is dit dan digitale tv met "dvd " kwaliteit

Minimaal 1 x per 2 dagen dag je box resetten (220volt eruit) om weer beeld te krijgen ,dus kast opnieuw reboten ?

Want digitale HDTV wordt toch ook aan deze kast aangesloten ,dat wordt wat in almere.....en overige plaatsen waar net zo'n storing gevoelige pakket ?

UPC is landelijk er niet voor klaar...de netwerken die ze overgenomen hebben .

Beathoven

Het lijken me geen netwerkproblemen die je nu opnoemt, ik zou graag wat meer over je binnenshuis installatie weten maar moet er nu vandoor ivm een tentamen om 14.30. Misschien kun je het beste even met de helpdesk bellen, dan kunnen ze je een goed advies geven over de verbetering van de aansluiting.

mediaboxUPC

Hallo Beethoven,

Wat ik hier heb is zelf door UPC gecheckt en in orde bevonden.

Wij hebben rechtstreeks een groene kabel in de meterkast en niet onderbroken wordt en een wandkontaktdoos die door UPC vervangen is.

Wij hebben geen overname punt wat gebruikelijk is,de huidige nieuwbouwwoningen in almere hebben nog een voorfilter bij het overname punt .

En dit heb ik meerdere keren verteld...en zij zeggen steeds dat dit niet uit maakt,een voorfilter zit er toch niet voor niets in de nieuwbouwwoningen ?

De reden van vervangen van WCD was alleen van 1995 was en niet retour geschikt was .

Aangezien ze de kast niet konden waarnemen in het netwerk nadat ik ze belde over het slechte beeld en geluid en vast lopende kast op de eerste aansluitdag .

Zelfs na 5 minuten dat hij aan stond liep hij al vast..

De signaal waarden waren zeer goed misschien te hard en misschien fluctuerend waardoor kast ophol slaat?

Dure scartkabel en hirshmann hoogwaardige antennekabel 5 meter met vernieuwde connectoren die upc ook gebruikt voor de zekerheid door UPC monteur maar dat maakte het beeld en geluid niet beter..

De meetwaarden hebben ze ook vanuit de de hirshmann kabel op de wandkontactdoos aangesloten en gemeten (dus wat de box krijgt.)

Het verlies was nihil volgens de monteur,nog niet eens half db verlies.

Simpeler kan het toch niet....?

Ik heb ze (de helpdesk) wel meerder keren 10 x gebeld en gevr eens geavanceerde meetapparatuur (scoop) mee te nemen.

Maar geen reactie....UPC en heel lang trouwens al niet ondanks meerdere keren e-mail bericht......

Gesloten