Ik heb vandaag de HD-dvr mediabox van UPC ontvangen. Begonnen met de installatie en de afstandbediening deed het prima. Vanaf het moment dat de installatie was afgerond deed de afstandsbediening niets meer.
Contact opgenomen met UPC, blijkt dat ze sinds enige tijd 'stickers' versturen die de signaalontvangst beter moeten maken. Verzending gaat 3 dagen duren.
Een tip van de UPC medewerker leerde mij dat de afstandbediening/IRontvanger van de mediabox lichtgevoelig is. Hij adviseerde mij om zoveel mogelijk licht in de kamer te creeren en dan zou de afstandbediening het wel doen. Ik heb het getest en inderdaad als ik er een felle lamp op richt dan doet de afstandsbediening het redelijk maar als ik het schemerig is of donker dan doet ie helemaal niets !!!! (alleen op 1 cm, jaja 1 cm van de mediabox doet de "afstands"bediening het wel)
Ik ben erg benieuwd wat voor sticker er gaat komen om het probleem op te lossen maar dit is absoluut geen goede move van UPC, ze zijn al enige tijd van de problemen op de hoogte en ze blijven de mediaboxen gewoon naar klanten sturen. Slechte zaak !!!!
met Vriendelijke Groet,
R. Vos
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC mediabox lichtgevoelig ??
Re: UPC mediabox lichtgevoelig ??
Beste R. Vos,
Na de installatie van de mediabox deed de afstandbediening het niet meer,
Probeer eens nieuwe batterijen in dit apparaat, wanneer het apparaat wél reageert wanneer deze afstandbediening vlak bij de box geplaatst wordt, denk ik dat de batterijen leeg zijn,
De batterijen die meestal bij de afstandbediening geleverd worden, zijn meestal goedkope Chinese rommel die al half leeg zijn wanneer ze ingepakt worden in de fabrikant!,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Na de installatie van de mediabox deed de afstandbediening het niet meer,
Probeer eens nieuwe batterijen in dit apparaat, wanneer het apparaat wél reageert wanneer deze afstandbediening vlak bij de box geplaatst wordt, denk ik dat de batterijen leeg zijn,
De batterijen die meestal bij de afstandbediening geleverd worden, zijn meestal goedkope Chinese rommel die al half leeg zijn wanneer ze ingepakt worden in de fabrikant!,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Tsja, nu je het zegt denk ik "goh zou het?? "
Net even geprobeerd het scheelt +5cm bereik
Toch maar wachten op de stickers dan...
Net even geprobeerd het scheelt +5cm bereik
Toch maar wachten op de stickers dan...
-
iamsterdam
@ r.vos:
Neem eens een kijkje op het volgende forum: www.chelloo.com.
Daar zijn vele topics over het probleem van de mediabox en afstandsbediening. Het is algemeen bekend bij UPC dat hier problemen mee zijn.
Neem eens een kijkje op het volgende forum: www.chelloo.com.
Daar zijn vele topics over het probleem van de mediabox en afstandsbediening. Het is algemeen bekend bij UPC dat hier problemen mee zijn.