LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC On Demand afgeschreven?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Tobo

UPC On Demand afgeschreven?

Ongelezen bericht door Tobo »

Beste mensen,

Ik wil hier mijn verhaal even doen in de hoop dat ik een advies krijg over wat ik het beste kan doen met een probleem dat ik heb met UPC.

Ik heb al bijna 2 jaar een UPC Digitale TV en Internet abonnement waar ik altijd plezier van heb gehad. Maandelijkse kosten bedragen normaal 45 euro. Echter in december ontving ik ineens een rekening die een stuk hoger was. Op de factuur stonden 4 extra bestellingen van UPC On Demand (Geen titel van programma erbij) die besteld zouden zijn. De 4 bestellingen zijn gedaan op een doordeweekse dag tussen 23.00 en 24.00 uur binnen het tijdsbestek van een uur. Met 100% zekerheid durf ik te zeggen dat dit niet besteld is maar het bedrag was inmiddels al automatisch afgeschreven. Ik besloot dus maar eens contact op te nemen. In eerste instantie vertelde een medewerker me dat het waarschijnlijk een systeemfout zou zijn, gezien de snelle bestellingen van films achter elkaar. Hij zou eventjes navraag doen. Na een paar seconden kwam hij terug en vertelde hij me heel iets anders. Het zou hier gaan om erotisch getinte films. Daarom stond ook geen titel vernoemd. Ik stond versteld waarna ik een kleine discussie ben aangegaan. Voor mijn gevoel viel er vooralsnog weinig te halen en heb voorlopig opgehangen.

Een paar weken later zie ik tot mijn grote verbazing een nieuwe factuur waarop ditzelfde grapje weer is uitgehaald maar dan met maarliefst 9 films. En het tijdstip is nog vreemder. 8 van de 9 films zijn in 45 minuten tijd besteld in de nachte van dinsdag op woensdag tussen 1.00 en 2.00 uur. Ik heb vervolgens meteen weer gebeld en wederom mijn verhaal gedaan. Uiteindelijk kreeg ik dus weer hetzelfde verhaal en kon ik niets anders doen dan mijn gegevens van mijn smartcard opgeven en enkele regels die op de UPC Mediabox stonden. Dit zou men controleren en mij de maandag erop terugbellen op het afgesproken tijdstip van 18.00 uur. Dit terugbellen gebeurde echter niet waarna ik een dag later zelf belde.

Ik vertelde de medewerkster dat ik teruggebeld zou worden door een collega maar dat dat niet was gebeurd. Ze reageerde snauwerig met : "wat sneu voor u" waarna mijn woede alweer naar boven kwam. Vervolgens kon ik wederom mijn verhaal doen en kwam er uiteindelijk uit dat de gegevens klopte en dat ik dus geen poot had om op te staan. 13 x 5,95 euro betaald voor iets wat ik niet heb besteld. Ik kreeg te horen dat ik maar beter een andere pincode in kon stellen, maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Het enige wat ik kon doen was een klacht indienen en en met moeite kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die me uiteindelijk vertelde dat de gegevens van hun systeem 100% betrouwbaar zijn en dat dat klopt. Met andere woorden, woord tegen woord.

Wat nu? Ik ben dus niet van plan om te betalen voor 13 films die ik niet heb besteld. Ik vrees dat ik geen poot heb om op te staan, zeker omdat het zou gaan om erotisch materiaal wat dus lekker gevoelig ligt. Aan de andere kant wil ik het er dus niet bij laten zitten en wil ik er voor zorgen dat ik het geld terugkrijg, maar is dat reeel? Ik hoop dat iemand mij kan adviseren wat ik hierin het beste kan doen. Ik vrees namelijk de volgende factuur alweer. Volgens UPC is mijn Mediabox helemaal goed in orde dus kan het daar niet aan liggen en dus alleen aan mijn eigen handen.

Alvast bedankt!

Daniël Mantione

Re: UPC On Demand afgeschreven?

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Naast dat u de mogelijkheid moet onderzoeken dat iemand in uw huishouden de films toch heeft besteld, bestaat de mogelijkheid dat in de systemen van UPC twee klanten door elkaar gehaald worden.

De eerste stap die u moet zetten is de factuur te betwisten. Als je een factuur betwist, dan dek je je juridisch in tegen maatregelen als boetes voor te laat betalen en/of incasssobureau's. Doe dat per brief. Als je al betaald hebt vraag je om het geld terug te storten. Vermeld in de brief ook de stappen die u heeft ondernomen om te onderzoeken of iemand in uw huishouden de films toch heeft aangevraagd.

De bewijslast ligt juridisch vanaf dat moment volledig bij UPC. Als UPC terugkomt dat in hun systemen toch echt staat dat het uw chipkaart is, stuurt u nog een brief, waarin staat dat u blijft ontkennen de films te hebben aangevraagt, met het verzoek om een onderzoek te starten naar het verwisselen van chipkaartnummers.

Als UPC niet aannemelijk kan maken dat u de films hebt aangevraagd en weigert het geld terug te storten, staat u juridisch in uw recht om geld op je maandelijkse betaling in te houden, maar pas op: UPC heeft een machtsmiddel, ze kunnen je afsluiten. U kunt dan wel bij de rechter uw gelijk gaan halen, maar intussen zit u wel zonder televisie.
Laatst gewijzigd door Daniël Mantione op 29 jan 2011 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Tobo schreef...Ik kreeg te horen dat ik maar beter een andere pincode in kon stellen, maar daar heb ik natuurlijk niets aan. Het enige wat ik kon doen was een klacht indienen en en met moeite kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die me uiteindelijk vertelde dat de gegevens van hun systeem 100% betrouwbaar zijn en dat dat klopt. Met andere woorden, woord tegen woord.
Ik zou zeker in ieder geval nu wel een pincode invoeren ( staat standaard op 00000 ) om verdere rekeningen te voorkomen en die verlopig met niemand delen. Heel vaak blijkt achteraf dat er toch bv een familielid is die deze ongein uithaalt al zeg ik niet dat dit in u geval zo is.De tip van mijn voorganger hierboven is de juiste manier, betwist de juistheid en dan zal UPC 1 en ander moeten bewijzen.Kunnen zij dat dan zit er niets anders op dan te betalen, kunnen zij dat niet is de rekening dus onterecht.

PS, je kunt de vraag ook hier stellen, daar zijn medewerkers van UPC soms aanwezig om dit soort dingen uit te zoeken die de helpdesk niet kan beantwoorden.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=63.0

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Daniël Mantione schreef:U kunt dan wel bij de rechter uw gelijk gaan halen, maar intussen zit u wel zonder televisie.
Als dat het ergste is. Je houdt dan wel lekker veel tijd voor leuke dingen over.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

GJvdZ schreef:
Daniël Mantione schreef:U kunt dan wel bij de rechter uw gelijk gaan halen, maar intussen zit u wel zonder televisie.
Als dat het ergste is. Je houdt dan wel lekker veel tijd voor leuke dingen over.

sommige mensen kijken graag tv, denk dat ieder zelf ken bepalen wat die leuk vindt!

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Pindakaaspotje schreef:Ik denk dat er ook wel een geschillencommissie moet zijn waar je je klacht neer kunt leggen. Dat is vaak maar een paar tientjes die je terugkrijgt als je gelijk hebt. Via de rechter geeft een hoop problemen, en die kijkt in het beginsel alleen of een eventuele vordering terecht is. Hij kan ook moeilijk inzichtelijk krijgen over de technische kant verhaal. Dus dan krijg je toch maar net wie de rechter gelooft.

rechter??, zo makkelijk kom je niet bij een rechter terrecht, er wordt geschreven over rechters alsof je naar de supermarkt gaat,maar ja als het principieel is dan maar naar de rechter met je advocaat :mrgreen:

Daniël Mantione

Nou, dat zeg je wel, de rechter is dichterbij dan mensen denken. In principe is de procedure om een zaak te starten niet meer dan een dagvaarding schrijven en versturen naar de rechtbank en af (laten) leveren bij degene die je dagvaardt. Vervolgens betaal je de proceskosten (ongeveer 450 euro) en binnen enkele weken sta je tegenover elkaar voor de kantonrechter. Een advocaat mag, maar hoeft niet, en zou ik ook niet inhuren voor een geschil over een factuurtje.

De rechter waarvan mensen denken dat je duur met advocaten moet doen bestaat. Dat is de burgerrechter. Voor de meeste consumentenzaken is geen burgerrechter nodig.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik zou toch maar eens een gesprek aangaan met uw man of zoon....

Henri42

sjoegel schreef:Ik zou toch maar eens een gesprek aangaan met uw man of zoon....

e 450,=- voor een rechtspraak, dat is nogal was, ook in het licht hoe makkelijk mensen in topics met de rechter dreigen en wel of niet de daad bij het woord voeren :mrgreen:

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Tobo schreef: Ik kreeg te horen dat ik maar beter een andere pincode in kon stellen, maar daar heb ik natuurlijk niets aan.
trebelski schreef: Ik zou zeker in ieder geval nu wel een pincode invoeren ( staat standaard op 00000 ) om verdere rekeningen te voorkomen en die verlopig met niemand delen. Heel vaak blijkt achteraf dat er toch bv een familielid is die deze ongein uithaalt al zeg ik niet dat dit in u geval zo is.De tip van mijn voorganger hierboven is de juiste manier, betwist de juistheid en dan zal UPC 1 en ander moeten bewijzen.Kunnen zij dat dan zit er niets anders op dan te betalen, kunnen zij dat niet is de rekening dus onterecht.
Dit advies zou ik ook eens volgen, dan hoef je dit onderstaande niet te doen, of misschien wel!
sjoegel schreef:Ik zou toch maar eens een gesprek aangaan met uw man of zoon....

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep dat is monopilist upc.
Laat u niet door die gasten intimideren als ,zeker niet als u,uw gelijk kunt aantonen.
Verkwist uw geld niet om naar hun te bellen.
Die telefoonopnemers lezen alleen het door voorgelegde protocol voor.

Daniël Mantione

Ik redeneer vaak: Een postzegel is goedkoper dan naar de klantendienst bellen, en vaak effectiever.

Henri42

Daniël Mantione schreef:Ik redeneer vaak: Een postzegel is goedkoper dan naar de klantendienst bellen, en vaak effectiever.

ik kan me voorstellen dat veel brieven op een stapel aan belanden, bij een foongesprek heb je een luisterend en oplossend oor gevonden(meestal) :mrgreen:

tiptoo

Henri42 schreef:

ik kan me voorstellen dat veel brieven op een stapel aan belanden, bij een foongesprek heb je een luisterend en oplossend oor gevonden(meestal) :mrgreen:

bij upc????? dan ben je en failliet en je hebt nog geen oplossing, brieven beste henri horen niet op een stapel te komen, maar horen gelezen te worden :mrgreen:

Henri42

tiptoo schreef:
Henri42 schreef:

bij upc????? dan ben je en failliet en je hebt nog geen oplossing, brieven beste henri horen niet op een stapel te komen, maar horen gelezen te worden :mrgreen:
Daar beginnen we weer met het woorden spel van Tiptoo, brieven werken niet, telefoneren werkt meestal wel zonder een vermogen, een mail naar [email protected] werkt vaak uitstekend.
Uiteraard heeft Tiptoo andere ervaringen met UPC of welke provider dan ook :oops:

tiptoo

Henri42 schreef: Uiteraard heeft Tiptoo andere ervaringen met UPC ook :oops:
nee zowaar niet henri :lol: maar alsnog hoor je brieven te lezen!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Henri42 schreef:
tiptoo schreef:
Henri42 schreef:

Daar beginnen we weer met het woorden spel van Tiptoo, brieven werken niet, telefoneren werkt meestal wel zonder een vermogen, een mail naar [email protected] werkt vaak uitstekend.
Uiteraard heeft Tiptoo andere ervaringen met UPC of welke provider dan ook :oops:
Is het mogelijk om een tiptoo filter toe te passen op dit forum. Bij google heb je de mogelijk om via "-"<zoekterm> bepaalde zaken niet weer te geven. Misschien een idee voor de beheerder van dit forum.

tiptoo

GJvdZ schreef:
Is het mogelijk om een tiptoo filter toe te passen op dit forum. Bij google heb je de mogelijk om via "-"<zoekterm> bepaalde zaken niet weer te geven. Misschien een idee voor de beheerder van dit forum.
:mrgreen: misschien beter bij jou doen , jij hebt van die rare praatjes altijd.

Gesloten