LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC on demand
UPC on demand
Sinds een week hebben wij het weer aangedurfd om een upc abonnement af te sluiten. Inclusief digitale televisie met dvr en upc on demand.
Vrijdagavond wilde ik upc on demand eens bekijken. Helaas kreeg ik een foutmelding dat dit niet beschikbaar was en dat ik de verbinding moest testen. Dit gedaan, en wat blijkt, slechte verbinding. Upc gebeld, en zij zouden een monteur sturen, dit viel onder de installatiegarantie. Wonder boven wonder deed de verbinding het wel goed op dinsdagochtend, de dag dat de monteur zou komen. Dus de afspraak gelijk online geannuleerd. Toch stond de monteur die dag op de stoep. Hij heeft nog even de verbinding van de mediabox getest en is weer weggegaan. Hij vertelde dat hij zou kunnen dat het modem in de mediabox nog niet geactiveerd was. Dat gebeurt ergens in India omdat het daar voor een appel en een ei gedaan wordt. (zijn woorden).
Helaas hebben we nu weer geen upc on demand vanwege een slechte verbinding. Weer upc gebeld, en er zal weer een monteur gestuurd worden. Deze keer zouden er wel kosten in rekening gebracht kunnen worden. In het systeem van upc staat echter dat de 1e afspraak geannuleerd was en er is geen verslag van de monteur. Deze heeft namelijk verder ook niets gecontroleerd, van bekabeling. Hoewel dit 1 nieuwe kabelkeur kabel betreft van 1,5 meter. Het lijkt mij als die nieuwe kabel niet goed zou zijn, het beeld ook slecht zou zijn...
De wandcontactdoos is al vervangen de week ervoor omdat we nog niet aangesloten waren en een gebroken contactdoos hadden.
Zijn er meer mensen die specifiek problemen hebben met upc on demand??
Ik begin alweer te balen dat we naar upc zijn gegaan. Is er uberhaupt nog wel een provider waar alles werkt naar behoren?
Vrijdagavond wilde ik upc on demand eens bekijken. Helaas kreeg ik een foutmelding dat dit niet beschikbaar was en dat ik de verbinding moest testen. Dit gedaan, en wat blijkt, slechte verbinding. Upc gebeld, en zij zouden een monteur sturen, dit viel onder de installatiegarantie. Wonder boven wonder deed de verbinding het wel goed op dinsdagochtend, de dag dat de monteur zou komen. Dus de afspraak gelijk online geannuleerd. Toch stond de monteur die dag op de stoep. Hij heeft nog even de verbinding van de mediabox getest en is weer weggegaan. Hij vertelde dat hij zou kunnen dat het modem in de mediabox nog niet geactiveerd was. Dat gebeurt ergens in India omdat het daar voor een appel en een ei gedaan wordt. (zijn woorden).
Helaas hebben we nu weer geen upc on demand vanwege een slechte verbinding. Weer upc gebeld, en er zal weer een monteur gestuurd worden. Deze keer zouden er wel kosten in rekening gebracht kunnen worden. In het systeem van upc staat echter dat de 1e afspraak geannuleerd was en er is geen verslag van de monteur. Deze heeft namelijk verder ook niets gecontroleerd, van bekabeling. Hoewel dit 1 nieuwe kabelkeur kabel betreft van 1,5 meter. Het lijkt mij als die nieuwe kabel niet goed zou zijn, het beeld ook slecht zou zijn...
De wandcontactdoos is al vervangen de week ervoor omdat we nog niet aangesloten waren en een gebroken contactdoos hadden.
Zijn er meer mensen die specifiek problemen hebben met upc on demand??
Ik begin alweer te balen dat we naar upc zijn gegaan. Is er uberhaupt nog wel een provider waar alles werkt naar behoren?
Re: UPC on demand
UPC on Demand werkt over het algemeen goed bij mij thuis.
Heel soms is er een storing. Dienst niet beschikbaar, ook vanwege slechte verbinding. Als ik dan bel, krijg ik 3 films gratis en meestal werkt het een uurtje later of de dag erna wel weer.
Ik irriteer me er niet zo aan. Uiteindelijk is 3 films gratis een mooie optie, alleen bij mij is er nog nooit een monteur voor geweest.
Heel soms is er een storing. Dienst niet beschikbaar, ook vanwege slechte verbinding. Als ik dan bel, krijg ik 3 films gratis en meestal werkt het een uurtje later of de dag erna wel weer.
Ik irriteer me er niet zo aan. Uiteindelijk is 3 films gratis een mooie optie, alleen bij mij is er nog nooit een monteur voor geweest.
Re: UPC on demand
Daan_1978 schreef:UPC on Demand werkt over het algemeen goed bij mij thuis.
Heel soms is er een storing. Dienst niet beschikbaar, ook vanwege slechte verbinding. Als ik dan bel, krijg ik 3 films gratis en meestal werkt het een uurtje later of de dag erna wel weer.
Ik irriteer me er niet zo aan. Uiteindelijk is 3 films gratis een mooie optie, alleen bij mij is er nog nooit een monteur voor geweest.
IM Ik begin alweer te balen dat we naar upc zijn gegaan. Is er uberhaupt nog wel een provider waar alles werkt naar behoren?
werkt erwel iets bij IM ?? kapotte wc doos ? telefonisch afgemeld?, online werkt nooit. , bon van monteur gehad ?? On Demand werkt soms en soms niet ivm signaalsterkte,voor ons geen probleem,nooit UPC over gebeld
Re: UPC on demand
Bij ons werkt On Demand 99 van de 100x zoals het moet. Bij uitzondering doet ie het een keer niet maar waar haal je wel de 100%?
Re: UPC on demand
Het is opgelost door de monteur. En of ik nou zo'n zeur ben. Alle dingen die niet werkten (ik moest wel lachen om de opmerking over de kapotte wc doos... wc is bij mij nog altijd de afkorting van water closet en niet van wand contact), lagen volledig aan upc.
1. omdat bij ons de kabel al zo lang niet gebruikt werd, gaat het systeem van upc er automatisch van uit dat er signaal is (????), monteur heeft ons aangesloten bij het 'straatkastje'.
2. De wandcontactdoos was waarschijnlijk nog de eerste die geplaatst is na het aanleggen van kabeltelevisie. Op de site van upc wordt vermeld dat je daar niet zelf aan mag sleutelen of vervangen.
3. De decoder van Upc was nog niet geactiveerd in India... volgens de monteur.
4. De 2e monteur is langsgeweest. Deze verklaarde dat monteur 1 helemaal niet binnen had mogen komen na een geannuleerde afspraak en anders een bon had moeten maken. Het blijkt dat door een storing bij Upc onze decoder alle instellingen kwijt was, en als deze nog nooit goed geactiveerd is geweest, kan hij zelf ook niet de juiste instellingen opzoeken. Monteur in kwestie was zelfs geirriteerd dat Upc dit zelf gewoon aan de telefoon had kunnen oplossen. Zeker omdat ze wisten dat die ochtend een storing geweest was in mijn postcode gebied. Monteur was zeer vriendelijk en legt de schuld bij Upc, omdat zij niet de juiste stappen met mij hebben doorgenomen maar het gelijk afschuiven op de binnen bekabeling, die wel in orde was. Dus geen voorrijkosten.
Het werkt nu dus allemaal. En zolang het blijft werken ben ik zeer tevreden. Ik hoop alleen geen contact meer met de klantenservice nodig te hebben, want daar word je echt niet vrolijk van.
Voor een uurtje geen on demand, bel ik ook geen klantenservice voor, maar voor een dienst die nog helemaal niet heeft gewerkt, en waar ik wel voor moet betalen wel. En de gratis films zal de vriendelijke meneer vast zelf gaan bekijken, want daar is niets over gezegd, maar nu alles werkt hoeft dit van mij ook niet en ben ik allang blij.
1. omdat bij ons de kabel al zo lang niet gebruikt werd, gaat het systeem van upc er automatisch van uit dat er signaal is (????), monteur heeft ons aangesloten bij het 'straatkastje'.
2. De wandcontactdoos was waarschijnlijk nog de eerste die geplaatst is na het aanleggen van kabeltelevisie. Op de site van upc wordt vermeld dat je daar niet zelf aan mag sleutelen of vervangen.
3. De decoder van Upc was nog niet geactiveerd in India... volgens de monteur.
4. De 2e monteur is langsgeweest. Deze verklaarde dat monteur 1 helemaal niet binnen had mogen komen na een geannuleerde afspraak en anders een bon had moeten maken. Het blijkt dat door een storing bij Upc onze decoder alle instellingen kwijt was, en als deze nog nooit goed geactiveerd is geweest, kan hij zelf ook niet de juiste instellingen opzoeken. Monteur in kwestie was zelfs geirriteerd dat Upc dit zelf gewoon aan de telefoon had kunnen oplossen. Zeker omdat ze wisten dat die ochtend een storing geweest was in mijn postcode gebied. Monteur was zeer vriendelijk en legt de schuld bij Upc, omdat zij niet de juiste stappen met mij hebben doorgenomen maar het gelijk afschuiven op de binnen bekabeling, die wel in orde was. Dus geen voorrijkosten.
Het werkt nu dus allemaal. En zolang het blijft werken ben ik zeer tevreden. Ik hoop alleen geen contact meer met de klantenservice nodig te hebben, want daar word je echt niet vrolijk van.
Voor een uurtje geen on demand, bel ik ook geen klantenservice voor, maar voor een dienst die nog helemaal niet heeft gewerkt, en waar ik wel voor moet betalen wel. En de gratis films zal de vriendelijke meneer vast zelf gaan bekijken, want daar is niets over gezegd, maar nu alles werkt hoeft dit van mij ook niet en ben ik allang blij.
Re: UPC on demand
Hallo,
Wij hebben ook vaak last van storing. Vaak heeft het te maken met dat wij wel een signaal ontvangen van UPC, maar zij niet van ons. Vaak werkt het na 24 uur weer. anders even bellen met klantenservice. Vragen of ze de verbinding opnieuw willen resetten!
Niks geen monteur en met tien minuten, kwartiertje goede verbinding!
Wij hebben ook vaak last van storing. Vaak heeft het te maken met dat wij wel een signaal ontvangen van UPC, maar zij niet van ons. Vaak werkt het na 24 uur weer. anders even bellen met klantenservice. Vragen of ze de verbinding opnieuw willen resetten!
Niks geen monteur en met tien minuten, kwartiertje goede verbinding!
Re: UPC on demand
bel jij gratis met UPC 0900 1580 ?LM1987 schreef:Hallo,
Wij hebben ook vaak last van storing. Vaak heeft het te maken met dat wij wel een signaal ontvangen van UPC, maar zij niet van ons. Vaak werkt het na 24 uur weer. anders even bellen met klantenservice. Vragen of ze de verbinding opnieuw willen resetten!
Niks geen monteur en met tien minuten, kwartiertje goede verbinding!
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: UPC on demand
Gratis komt niet voor bij UPC Bij geen enkele provider trouwens.
Re: UPC on demand
Teunbosseman schreef:Gratis komt niet voor bij UPC Bij geen enkele provider trouwens.
Niet juist als abonnee van Vofafone bel ik gratis via 1200, voor de rest is Vodafone flut, nog 5 maanden
Re: UPC on demand
Toch werd ik bij Tele 2 regelmatig teruggebeld, maar dit was nadat mijn verbinding als 'probleem' geregistreerd stond.
Gratis hoeft voor mij niet, maar tegen 'normale' telefoonkosten zou toch moeten kunnen? Nu betaal je 10 ct per minuut en sta je ook geruime tijd in de wacht. Daarna is het standaard bij alle providers dat je samen de kabels gaat nalopen en samen de decoder/modem gaat resetten. Ook als je dit al gedaan hebt. Waarna je weer een paar minuten verder bent en uiteindelijk krijg je te horen dat ze het ook niet weten en je of doorverbonden wordt naar iemand die er wel verstand van hoort te hebben, waar je weer alle stappen mag doorlopen...
Volgens mij gaat het zo ongeveer bij alle providers. Logisch dat de klanten de klantenservice niet graag bellen.
Gratis hoeft voor mij niet, maar tegen 'normale' telefoonkosten zou toch moeten kunnen? Nu betaal je 10 ct per minuut en sta je ook geruime tijd in de wacht. Daarna is het standaard bij alle providers dat je samen de kabels gaat nalopen en samen de decoder/modem gaat resetten. Ook als je dit al gedaan hebt. Waarna je weer een paar minuten verder bent en uiteindelijk krijg je te horen dat ze het ook niet weten en je of doorverbonden wordt naar iemand die er wel verstand van hoort te hebben, waar je weer alle stappen mag doorlopen...
Volgens mij gaat het zo ongeveer bij alle providers. Logisch dat de klanten de klantenservice niet graag bellen.
Re: UPC on demand
im schreef:Toch werd ik bij Tele 2 regelmatig teruggebeld, maar dit was nadat mijn verbinding als 'probleem' geregistreerd stond.
Gratis hoeft voor mij niet, maar tegen 'normale' telefoonkosten zou toch moeten kunnen? Nu betaal je 10 ct per minuut en sta je ook geruime tijd in de wacht. Daarna is het standaard bij alle providers dat je samen de kabels gaat nalopen en samen de decoder/modem gaat resetten. Ook als je dit al gedaan hebt. Waarna je weer een paar minuten verder bent en uiteindelijk krijg je te horen dat ze het ook niet weten en je of doorverbonden wordt naar iemand die er wel verstand van hoort te hebben, waar je weer alle stappen mag doorlopen...
Volgens mij gaat het zo ongeveer bij alle providers. Logisch dat de klanten de klantenservice niet graag bellen.
Standaard ?? natuurlijk niet, het resetten doe je toch voor je gaat bellen, jij laat je van hot naar haar sturen, dit is niet d epolicy van de gemiddelde betere providers
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: UPC on demand
Henri42 schreef:Teunbosseman schreef:Gratis komt niet voor bij UPC Bij geen enkele provider trouwens.
Niet juist als abonnee van Vofafone bel ik gratis via 1200, voor de rest is Vodafone flut, nog 5 maanden
Wel juist, zit in de abo kosten verwerkt. De zon gaat nog voor niks op.
Je zal dan wel veel bellen met 1200 Henri
Re: UPC on demand
Teunbosseman schreef:Henri42 schreef:Teunbosseman schreef:Gratis komt niet voor bij UPC Bij geen enkele provider trouwens.
Niet juist als abonnee van Vofafone bel ik gratis via 1200, voor de rest is Vodafone flut, nog 5 maanden
Wel juist, zit in de abo kosten verwerkt. De zon gaat nog voor niks op.
Je zal dan wel veel bellen met 1200 Henri
Nee ik heb inmiddels een 06 nummer van de afdeling moeilijke gevallen
Re: UPC on demand
bij ons doet demand (uitzendinggemist en film1) het van de 10 x 4 keer niet helemaal goed tot niet
-film die halverwege stopt
-pauze/startknop die niet reageerd
-film of programma die niet wil opstarten vanwege technische storing
meestal overigens bij film1
gister film gekeken heb upc box 2x uitmoeten zetten voordat hij het eindelijk deed.
-film die halverwege stopt
-pauze/startknop die niet reageerd
-film of programma die niet wil opstarten vanwege technische storing
meestal overigens bij film1
gister film gekeken heb upc box 2x uitmoeten zetten voordat hij het eindelijk deed.
Re: UPC on demand
bianca82 schreef:bij ons doet demand (uitzendinggemist en film1) het van de 10 x 4 keer niet helemaal goed tot niet
-film die halverwege stopt
-pauze/startknop die niet reageerd
-film of programma die niet wil opstarten vanwege technische storing
meestal overigens bij film1
gister film gekeken heb upc box 2x uitmoeten zetten voordat hij het eindelijk deed.
tip film via internet downloaden op stick zetten in de tv pluggen en afspelen maar:)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: UPC on demand
Henri42 schreef:bianca82 schreef:bij ons doet demand (uitzendinggemist en film1) het van de 10 x 4 keer niet helemaal goed tot niet
-film die halverwege stopt
-pauze/startknop die niet reageerd
-film of programma die niet wil opstarten vanwege technische storing
meestal overigens bij film1
gister film gekeken heb upc box 2x uitmoeten zetten voordat hij het eindelijk deed.
tip film via internet downloaden op stick zetten in de tv pluggen en afspelen maar:)
Mar waarvoor heb je dan - DEMAND - ?? Nog simpeler......downloaden naar een NAS en direct kijken.
Re: UPC on demand
niet iedereen heeft een computer die een film aankan (hier gaat dat een beetje traag)
+ ik zit liever gezellig op de bank met mn dochter naar de film te kijken
+ ik zit liever gezellig op de bank met mn dochter naar de film te kijken
Re: UPC on demand
bianca82 schreef:niet iedereen heeft een computer die een film aankan (hier gaat dat een beetje traag)
+ ik zit liever gezellig op de bank met mn dochter naar de film te kijken
toch fijn, neem er nog een glaasje bij, welke film bekijk je ?
Re: UPC on demand
Dan brand je hem?bianca82 schreef:niet iedereen heeft een computer die een film aankan (hier gaat dat een beetje traag)
+ ik zit liever gezellig op de bank met mn dochter naar de film te kijken
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: UPC on demand
bianca82 schreef:niet iedereen heeft een computer die een film aankan (hier gaat dat een beetje traag)
+ ik zit liever gezellig op de bank met mn dochter naar de film te kijken
Een NAS is meer een opslagruimte voor bv downloads zodat je deze naar je tv kan streamen.
Ik heb nog geen pc gezien , ja ook de oude beestjes met w2000, welke geen film aankan.
Of bedoel je downloaden van een film ?? Dan heb je eentrage internetsnelheid, dat zou kunnen.