LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Problemen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tijn80

UPC Problemen

Ongelezen bericht door tijn80 »

Na jarenlang trouwe klant te zijn geweest bij @home/Ziggo, moest ik deze opzeggen vanwege een verhuizing naar UPC-gebied. Ruim voor de verhuisdatum bij UPC een abonnement voor Digitale TV en internet aangevraagd. De belofte werd gemaakt dat de apparatuur zeker een week voor de verhuisdatum zou worden geleverd. U raad het waarschijnlijk al... 2 dagen voor de verhuizing niets van UPC. Na gebeld te hebben naar UPC (á 10ct p/m + kosten mobiele telefoon), werd mij medegedeeld dat de spullen over 1 á 2 weken geleverd zouden worden! Na veel veel gezeur/klagen/bellen gingen ze het toch maar direct opsturen. 4 dagen later: geen apparatuur. Weer bellen: ze konden me niet vertellen OF dat de spullen waren opgestuurd en moest ik maar rustig blijven wachten (komt wel meneer...). Na veel gezeur/klagen/bellen mocht ik mijn apparatuur ophalen bij een UPC-winkel in Nijmegen. Internet werkte vrijwel meteen (gelukkig), digitale TV echter niet.

Na nogmaals gebeld te hebben (nu weet ik waar ze echt hun geld aan verdienen) bleek mijn decoderkaart niet te zijn geactiveerd (duurt maximaal 3 dagen meneer...)

Eindelijk: alles werkt. Maar helaas er raast een storm door Nederland en de bliksem slaat in. De router en mediabox worden gefrituurd. Dit gebeurd op zaterdagavond, UPC onbereikbaar (logisch, het is geen 24u-berdrijf) Ik bel dus maar zondagmiddag. Ze moeten worden vervangen. De mediabox wordt opgestuurd, maar voor de router moet een monteur komen (heb hem getest, hij is niet meer te repareren, stuur nou maar gewoon een nieuwe op). Nee dat kan niet: over 4 dagen komt een monteur langs. Neem maar een halve dag vrij van je werk, de monteur komt tussen 12 en 18u. Dit doet mijn vriendin en 3 minuten nadat de monteur binnen is zegt hij: deze moet worden vervangen. (duh)

Alles werkt weer (dachten we...)

De mediabox blijkt een eigen willetje te hebben. Je geeft opdracht tot het 1 en hij doet het ander. Ook valt hij telkens uit. Dus sturen we maar een klachtenbrief via de website (is goedkoper). Na 2 weken nog geen reactie, dan maar een twitterberichtje. 2 dagen later een excuses via twitter en de mededeling dat er een nieuwe box onderweg is.

Vandaag de nieuwe box aangesloten: de decoderkaart is weer niet geactiveerd! Dan maar weer bellen. Sorry meneer, dit gaat maximaal 3 dagen duren. Het kan echt niet sneller.

Ik heb inmiddels meer dan 40 euro verbeld aan UPC zonder veel resultaat.

Mijn advies: kijk nog eens goed rond voor je aan UPC begint.
Ze beloven een hoop, maar doen vrij weinig.

Ik ga in ieder geval proberen onder mijn contract uit te komen.

UPC M.J

Re: UPC Problemen

Ongelezen bericht door UPC M.J »

Goedenmorgen,

Zou u uw klantnummer en telefoonnummer naar mij kunnen sturen in een privébericht en dan neem ik deze week nog contact met u op en gaan we samen kijken naar passende oplossingen.

Alvast mijn excuses voor het ongemak en zie u berichtje dan ook zsm tegenmoet.

Met vriendelijke groet,

UPC!

hexx

Ongelezen bericht door hexx »

Ik heb zoveel ellende gehad met Upc,
Dat ik wacht op het moment dat de kinderen uit huis zijn en geen analoge meer nodig en dan is het eerste wat ik doe is Upc de deur uitpleuren ,de vlag uithangen en me helemaal zat zuipen :) .

fietsbel99

Ongelezen bericht door fietsbel99 »

Sinds juli dit jaar zijn wij over gegaan naar het UPC alles in een pakket voor € 45,00. Wij zijn overgestapt van schotel en ADSL. Dit is toch echt de grootste fout die ik ooit gemaakt heb. :(

1. Ten eerste ging het al mis bij de administratie. Ik kreeg alleen een pakket met apparatuur. Geen brief met klantnummer, gebruikersnaam etc. Dit heb ik zelf op moeten vragen :!: .

2. Overnemen van mijn telefoonnummer; ik heb maar eens gebeld wanneer dat nou eindelijk eens zou gaan gebeuren. Antwoord: "Ja dan moet u een machtigingsformulier invullen heeft u die niet gehad?" Ehhh nee!

3. Het signaal is echt zeer slecht en varieert enorm. De mediabox staat op 3,5 meter afstand van het AOP en heeft een signaalsterkte van minder dan 5% en kwaliteit van ongeveer 45%. Varieert per dag, soms is de sterkte ongeveer 35% (hoger gaatie niet) en de kwaliteit 100%. Dit kan een dag duren maar ook een paar minuten voordat het weer terugvalt. Geprobeerd met splitter, zonder splitter, met versterker, zonder versterker. Niets helpt.

Internet ligt er continue uit en daarbij de telefoon. Digitale TV is ook schokkerig. Zelfs analoog beeld is slecht met veel ruis. Er is 2x een monteur geweest maar dit heeft niet geholpen.

Vorige week weer 30 minuten aan de telefoon geweest met de servicedesk allerlei testen doen met verschillende laptops en dergelijke. Ik ben zelf al jaren werkzaam in de IT en ik kan met grote zekerheid zeggen dat het echt NIET in mijn computerapparatuur zit.

Er zou werk van gemaakt worden, echter nu weer een week verder nog steeds geen actie ondernomen. Ik heb NIETS meer gehoord.
Uiteraard wel een rekening op de mat m.b.t. het abonnementsgeld. Dat dan weer wel!

Kortom, ik raad het niemand aan om UPC te nemen. Wanneer je problemen hebt dan kun je achteraan sluiten in de rij!

sjaantje73

Ongelezen bericht door sjaantje73 »

Ook ik heb problemen met upc. Heb ook pakket van 45 euro met 16,80 aan standaard tv en radio. Moet wel actieveringskosten betalen voor modem 60 euro. Dus denk een rekening te krijgen van een 120 a 125 euro. Niets is minder waar rekening was 211 euro nog wat. Allerlei dingen in rekening gebracht wat ik niet heb besteld of om heb gevraagd. En niet bereikbaar ja lange wachttijden aan telefoon en per mail maar geen reactie. Ik ben eigenlijk niet van plan die rekening te betalen. Hebben er al meer mensne met dit bijltje gehakt??? Hoor het graag.
Groetjes Sjaantje

lifesucks

Ongelezen bericht door lifesucks »

ook ik ben het helemaal zat met UPC
werd gebeld voor een 3 in 1 voordeel pakket 2 maanden geleden waar ik wel interesse is had, moest wel bij mijn oude profider KPN mijzelf afmelden
en deze kwam met een nog aantrekkelijker voorstel qua prijs.
Vervolgens upc gebeld en deze kon het voor dezelfde prijs leveren als KPN, moest alleen mijn media box retour sturen, kreeg een nieuwe anders zou ik er twee in mijn bezit hebben.
Dit netjes gedaan (zat nog in de originele verpakking), vervolgens niets meer gehoord, na vele telefoontjes kreeg ik te horen dat het niet gebruikelijk was de media box retour te sturen als je nog geen andere ontvangen heb.
mijn track en trace nummer van TNT opgestuurd want de media box was nog ontvangen, dit netjes gedaan
ivm de lange wachttijden met bellen (behalve als een nieuw lid ben dan hoef je niet te wachten) een mailtje gestuurd en de nieuwe media box zou er binnen 10 werkdagen zijn.
weer gebeld na 3 weken waar de mediabox bleef, de oude was nog niet ontvangen dus de nieuwe niet verstuurd, mijn track en trace copy was kwijt bij upc en of ik deze weer wilde versturen.
wat een zooitje bij UPC
het probleem is je staat met je rug tegen de muur en de rekeningen komen binnen die zijn wel snel met de dreigingen dat je de mediabox nog niet verzonden heb.
:twisted: kort om overstappen doe dit niet en zeker niet naar de UPC dit kost je je nachtrust en bankrekening

saoirse

Ongelezen bericht door saoirse »

Ja kan ik zeggen dat ik ook problemen heb bij UPC heb geen antwoort natuurlijk von mijn email niks teruggestuurd.Ik heb detzelfte problem met de teruggstuur von de zogenaamd mediabox gevraagt mij ook voor de bestuursbeweis heb dat teruggestuurd.Maar heb ik nog een grotere Problem heb geen telefon ansluiting wel internet en TV moet vandaag gelost worden 48 uur oploostijd namen ze dat. Ik wacht mar af.... :evil:

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Blijven afwachten !
upc is zeer allert en u heeft zo een of andere incasso organisatie aan uw broek.
Die gasten werken met call center medewerkers die een briefje wat ze moeten voorlezen voor zich hebben.
Stekker erin stekker eruit enz blabla.
Een echte gegronde klacht wordt door monopolist upc afgedaan met een incasso buro.

T

Renaat88

Ongelezen bericht door Renaat88 »

Ook hier al een paar maanden problemen met UPC, en dat terwijl ons probleem zó simpel op te lossen is. Ik en mijn vriend wonen in Nijmegen in een appartement van verhuurder SSHN, de Stichting studentenhuisvesting. Bij onze vaste huurprijs is een bedrag inbegrepen voor de standaard televisie van UPC, we hebben dus zelf geen klantnummer - immers, SSHN is de klant. Toen we een paar maanden geleden digitale televisie (4,50 p/m) afsloten op www.upc.nl hebben we ook duidelijk aangegeven dat we al standaard televisie hadden en dit dus niet erbij wilden afsluiten (dit stond als optie aangegeven). Een week later ontvingen we netjes ons kastje, so far so good. Anderhalve maand later ontvingen we een rekening van over de honderd euro (!), waar allerlei rare kosten opstonden. Wij maar bellen naar UPC, waar we doodleuk te horen kregen van de callcentremedewerkers dat 'het bij hem in de computer stond, dus dan moest het wel kloppen', doelende op het feit dat wij toch echt ook de standaardkosten moesten betalen. Uitleg over het feit dat dat al bij onze huurprijs was inbegrepen en dat we het dus niet dubbel gingen betalen, deed hij af met: 'dan moet je maar even bij je huisgenoten en je huisbaas vragen hoe zij dat hebben geregeld'...!?!
Inmiddels zijn we maanden en een aantal aanmaningen verder en heeft SSHN nu de zaak uit onze handen genomen. Zij hebben namelijk een interne contactpersoon bij UPC en dat zou een stuk sneller gaan dan via het callcentre. Maar: afgelopen week zijn we bij wijze van waarschuwing afgesloten van de digitale televisie! Het is echt belachelijk, ZIJ maken een fout en wij krijgen de schuld! Een beetje communicatie tussen de klantenservice en de crediteurenafdeling zou al helpen...dus UPC, steek al dat geld wat je verdient met het dure telefoneren naar het callcentre maar in een betere interne communicatie!!!

Gesloten