LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC Strategie?
UPC Strategie?
Vandaag ben ik gebeld door UPC met de blijde boodschap dat het abonnement per maand per 1 februari.a.s. van 18,00 euro verlaagd wordt naar 9,95 euro zonder enige wijziging en zonder enige verplichting. Wij hebben kabel + digitale TV van UPC. Toch leuk van UPC.......ook krijgen we nog een dezer dagen nieuw stekkertje toegestuurd want de huidige aansluiting is verouderd! Wel was het nodig nog even mijn gegevens te checken. De vriendelijke meneer melde dat dit opgenomen zou worden op tape voor akkoord. Nadat dit gebeurd was zei hij doodleuk dat wij nu de telefoon bij UPC ondergebracht hebben en dat de 9,95 voor slechts 1 jaar geldig is. Toen ik vroeg hoezo ook telefoon?.....werd de verbinding verbroken. Is dit u ook overkomen dan hoor ik dat graag.
Re: UPC Strategie?
bruinsk,
Ik zou direct een aangetekende brief sturen, waarin je aangeeft dat je geen telefonie wilt hebben en daar ook niet voor wenst te betalen.
HET is en blijft een criminele bende dat UPC
Ik zou direct een aangetekende brief sturen, waarin je aangeeft dat je geen telefonie wilt hebben en daar ook niet voor wenst te betalen.
HET is en blijft een criminele bende dat UPC
Nu ligt het er maar aan of op die opname ergens in het begin ook het woord telefonie is opgenomenDe vriendelijke meneer melde dat dit opgenomen zou worden op tape voor akkoord. Nadat dit gebeurd was zei hij doodleuk dat wij nu de telefoon bij UPC ondergebracht hebben en dat de 9,95 voor slechts 1 jaar geldig is.
Overigens heb ik nog nooit gehoord dat UPC gaat bellen naar klanten om het tarief van de HUIDIGE diensten bijna te halveren, er zou al een hele grote alarmbel zijn gaan rinkelen.
Valt dit niet onder colportage met de daarbij behorende 8 dagen bedenktermijn?
Ron 2
Wat jij schrijft, daar had ik nog niet aan gedacht, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, was dit inderdaad wel iemand van UPC?
Wat jij schrijft, daar had ik nog niet aan gedacht, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, was dit inderdaad wel iemand van UPC?
Ik geloof geen barst van dit verhaal! Je mag zeggen van UPC wat je vind, ikzelf ben wel tevreden (behoudens het ongevraagd toezenden van de decoder) , maar dat ze je op slinkse wijze een telefoonabonnement aansmeren, daar geloof ik helemaal niets van. Dit gedrag kan UPC zich helemaal niet veroorloven!
Ik vermoed dat het begin van het verkooppraatje misschien een beetje snel voorbij ging waardoor bruinsk op het verkeerde spoor kwam.
Zelf gebeurt het me ook wel eens, dat iemand zo snel begint zijn verhaal af te ratelen, dat ik er een paar zinnen later pas achter kom waar het over gaat.
Dan ben ik te druk met tot tien tellen uit ergernis dat ik weer zo'n rottig verkooppraatje op mijn dak heb.
Misschien is er wel gesproken over een telefonieabonnement wat tijdelijk verlaagd is en heeft bruinsk dit even gemist en later gedacht dat het over zijn huidige abonnement ging.
Die lui hebben hun openingszin al zo vaak herhaald dat het steeds sneller op de automatische piloot afgeraffeld wordt.
Dan nog vraag ik me af of dit 8 dagen bedenktijd heeft i.v.m. colportage.
Zelf gebeurt het me ook wel eens, dat iemand zo snel begint zijn verhaal af te ratelen, dat ik er een paar zinnen later pas achter kom waar het over gaat.
Dan ben ik te druk met tot tien tellen uit ergernis dat ik weer zo'n rottig verkooppraatje op mijn dak heb.
Misschien is er wel gesproken over een telefonieabonnement wat tijdelijk verlaagd is en heeft bruinsk dit even gemist en later gedacht dat het over zijn huidige abonnement ging.
Die lui hebben hun openingszin al zo vaak herhaald dat het steeds sneller op de automatische piloot afgeraffeld wordt.
Dan nog vraag ik me af of dit 8 dagen bedenktijd heeft i.v.m. colportage.
Als de verkoper dit echt gezegd heeft moet dit ook op de band staanzonder enige wijziging en zonder enige verplichting
Ik had vijf minuten geleden iemand van UPC aan de deur..! Ongeveer hetzelfde:
'U bent klant, en heeft een abonnement voor internet. Ik kom u zeggen dat we deze goedkoper gaan maken.'
Ehhh, waarom? Hoe?
'Ik wil dan gewoon een paar gegevens van u hebben, en legitimatie.'
Maar ik hoef niets te tekenen mag ik hopen?
'Eh jawel, want dan weten wij zeker dat we met u hebben gesproken. Oh ja, u krijgt er dan gratis een telefoonaansluitng bij.'
Maar ik ben heel tevreden bij KPN!
'Oh, u hoeft er niet mee te bellen hoor!'
Ik zou graag eerst even de boel bestuderen. Krijg ik een brief?
'Natuurlijk! Maar dan moet u wel even tekenen. Mijn baas is heel streng, begrijpt u?' (!!!)
Het ging nergens over. Heel raar... Ik heb niets getekend, ik had er een bijzonder onprettig gevoel bij.
'U bent klant, en heeft een abonnement voor internet. Ik kom u zeggen dat we deze goedkoper gaan maken.'
Ehhh, waarom? Hoe?
'Ik wil dan gewoon een paar gegevens van u hebben, en legitimatie.'
Maar ik hoef niets te tekenen mag ik hopen?
'Eh jawel, want dan weten wij zeker dat we met u hebben gesproken. Oh ja, u krijgt er dan gratis een telefoonaansluitng bij.'
Maar ik ben heel tevreden bij KPN!
'Oh, u hoeft er niet mee te bellen hoor!'
Ik zou graag eerst even de boel bestuderen. Krijg ik een brief?
'Natuurlijk! Maar dan moet u wel even tekenen. Mijn baas is heel streng, begrijpt u?' (!!!)
Het ging nergens over. Heel raar... Ik heb niets getekend, ik had er een bijzonder onprettig gevoel bij.
Maar nog even voor de duidelijkheid: er werd inderdaad gezegd dat mijn huidige internetabonnement goedkoper zou worden.
Zie je nou wat een smeerlappen het zijn bij UPC !
Amerikaans bedrijf en tactiek , als ze de markt in handen hebben en iedereen is van hun afhankelijk kunnen ze gemakkelijk de tarieven voor tv , internet en telefoon naar ongekende hoogten doen gaan .
Straks gaan we lekker honderden Euro´s per maand betalen aan UPC.
vooral lid worden
Amerikaans bedrijf en tactiek , als ze de markt in handen hebben en iedereen is van hun afhankelijk kunnen ze gemakkelijk de tarieven voor tv , internet en telefoon naar ongekende hoogten doen gaan .
Straks gaan we lekker honderden Euro´s per maand betalen aan UPC.
vooral lid worden
UPC is niet de enige boevenbende die deze werkwijze hanteert,
Helena109,
goed dat je ze het bos hebt ingestuurd, wie weet wat voor een ellende je op de hals had gehaald als je had getekend, er zijn genoeg mensen die denken he abonnementskosten omlaag waar moet ik tekenen.
Helena109,
goed dat je ze het bos hebt ingestuurd, wie weet wat voor een ellende je op de hals had gehaald als je had getekend, er zijn genoeg mensen die denken he abonnementskosten omlaag waar moet ik tekenen.
Dank je.
Maar mensen moeten hun gevoel volgen, en kritisch luisteren. Want ik vroeg mij meteen af 'als mijn abonnement goedkoper wordt, gewoon, zomaar, waarom komen ze dan langs? Stuur dan gewoon een lagere rekening'. Als ik daar niets over had gevraagd, had de man aan de deurwaarschijnlijk niet eens iets gezegd over die telefoon die ik er 'gratis' bijkreeg. Oh ja, en ook nog een aansluiting.
Ik zag op de site dat die korting een jaar geldig is, en daarna gaat je abonnementsgeld flink omhoog.
Het is echt schandalig. En daar komt bij: waarom vertel je niet gewoon eerlijk dat het een aanbieding is, waarbij je telefonie van UPC gaat afnemen? Nu staan bij zo'n verkoper al mijn nekharen recht overeind, en zie ik wel honderd addertjes onder het gras.
(Oh, nog zo iets: 'en dan betaalt u minder geld, net zoals al uw buren die hier ook op in zijn gegaan.' Niemand van mijn buren is daar op ingegaan, ik ken ze. En ik snap dat het een truc is, maar wel een beetje een verkooptruc uit het jaar 0 zeg...)
Maar mensen moeten hun gevoel volgen, en kritisch luisteren. Want ik vroeg mij meteen af 'als mijn abonnement goedkoper wordt, gewoon, zomaar, waarom komen ze dan langs? Stuur dan gewoon een lagere rekening'. Als ik daar niets over had gevraagd, had de man aan de deurwaarschijnlijk niet eens iets gezegd over die telefoon die ik er 'gratis' bijkreeg. Oh ja, en ook nog een aansluiting.
Ik zag op de site dat die korting een jaar geldig is, en daarna gaat je abonnementsgeld flink omhoog.
Het is echt schandalig. En daar komt bij: waarom vertel je niet gewoon eerlijk dat het een aanbieding is, waarbij je telefonie van UPC gaat afnemen? Nu staan bij zo'n verkoper al mijn nekharen recht overeind, en zie ik wel honderd addertjes onder het gras.
(Oh, nog zo iets: 'en dan betaalt u minder geld, net zoals al uw buren die hier ook op in zijn gegaan.' Niemand van mijn buren is daar op ingegaan, ik ken ze. En ik snap dat het een truc is, maar wel een beetje een verkooptruc uit het jaar 0 zeg...)
Helena109,
Als veel mensen goed zouden luisteren en lezen zouden er al heel veel problemen minder zij dan nu het geval is.
En onthoudt maar goed bij UPC is niets gratis, verder chapeau!! voor jou.
Als veel mensen goed zouden luisteren en lezen zouden er al heel veel problemen minder zij dan nu het geval is.
En onthoudt maar goed bij UPC is niets gratis, verder chapeau!! voor jou.
Iedereen zal zo langzamerhand toch wel doorhebben dat colporteurs, of ze nu aan de telefoon of aan de deur komen er niet zijn voor UW voordeel, maar uitsluitend voor hun eigen (of van de baas) gewin.
Ik laat nooit iemand uitspreken, onderbreek ze onmiddellijk met de boodschap dat ik geen interesse heb en sla de deur dicht of gooi de telefoon er op.
Ik laat nooit iemand uitspreken, onderbreek ze onmiddellijk met de boodschap dat ik geen interesse heb en sla de deur dicht of gooi de telefoon er op.
Ron2
Er zijn altijd mensen die zich laten overdonderen.
Er zijn altijd mensen die zich laten overdonderen.