Ik vind dit belachelijk!Vanaf 1 juli 2006 wordt het abonnementsgeld per kwartaal in rekening gebracht. Dit is conform artikel 3.1 van de Algemen Voorwaarden voor televisie.
...
U betaald het abonnementsgeld dan per drie maanden vooruit. Begin juli 2006 wordt het abonnementsgeld afgeschreven voor de maanden juli, augustus en september 2006. Omdat u via automatische incasso betaalt, ontvangt u geen factuur.
Wij vertrouwen erop u met deze brief voldoende geinformeerd te hebben.
De brief is gedateerd op 3 juli 2006 en gaat over een regeling die dus al in werking is getreden. Los van dat ze drie maanden vooruit gaan factureren trekken ze de betaling ook nog naar het begin van de maand!
Ik wil hier absoluut niet meer akkoord gaan!
Ik heb geen zin het toch al matige beleid van UPC voor te gaan lopen financieren!
Voor UPC is het natuurlijk uitermate interessant. Stel dat ze 1 miljoen aansluitingen hebben die allemaal 15 euro per maand betalen, dan ontvangen ze deze maand 1.000.000 * 15 * 2 = 30 miljoen euro extra op hun rekening!
Mag en kan dit zomaar ten koste van de consument?
Ik ben bang dat ik, behalve mijn abonnement opzeggen, er nog niks aan doen ook. Tijd om te gaan kijken naar alternatieven, iemand nog goede suggesties voor andere TV leveranciers?