LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC televisie, vooruitbetaling per drie maanden!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
EljaTrum

UPC televisie, vooruitbetaling per drie maanden!

Ongelezen bericht door EljaTrum »

Vandaag ontving ik deze brief van UPC:
Vanaf 1 juli 2006 wordt het abonnementsgeld per kwartaal in rekening gebracht. Dit is conform artikel 3.1 van de Algemen Voorwaarden voor televisie.

...

U betaald het abonnementsgeld dan per drie maanden vooruit. Begin juli 2006 wordt het abonnementsgeld afgeschreven voor de maanden juli, augustus en september 2006. Omdat u via automatische incasso betaalt, ontvangt u geen factuur.

Wij vertrouwen erop u met deze brief voldoende geinformeerd te hebben.
Ik vind dit belachelijk!
De brief is gedateerd op 3 juli 2006 en gaat over een regeling die dus al in werking is getreden. Los van dat ze drie maanden vooruit gaan factureren trekken ze de betaling ook nog naar het begin van de maand!

Ik wil hier absoluut niet meer akkoord gaan! :x
Ik heb geen zin het toch al matige beleid van UPC voor te gaan lopen financieren!

Voor UPC is het natuurlijk uitermate interessant. Stel dat ze 1 miljoen aansluitingen hebben die allemaal 15 euro per maand betalen, dan ontvangen ze deze maand 1.000.000 * 15 * 2 = 30 miljoen euro extra op hun rekening!

Mag en kan dit zomaar ten koste van de consument?

Ik ben bang dat ik, behalve mijn abonnement opzeggen, er nog niks aan doen ook. :cry: Tijd om te gaan kijken naar alternatieven, iemand nog goede suggesties voor andere TV leveranciers?

ronald g

Re: UPC televisie, vooruitbetaling per drie maanden!

Ongelezen bericht door ronald g »

Oja hoor er zijn er genoeg. Maar als u enkel tv signaal afneemt wat let u geen gezeur meer elke maand. En om zo'n groot bedrag gaat het ook niet. Of wilt u net zoals veel bedrijven nu al doen 1 euro per maand meer betalen. Oja sinds al hele lange tijd betaal je voor de nuts bedrijven en ook eventueel de huur vooruit. Het gaat bij dit geval om tientjes werk. U kunt wel overstappen maar u kunt er op wedden dat die dat ook gaan doen. Betalingsverkeer is nu eenmaal duur.

Ronny.

EljaTrum

Bedankt voor je reactie, Ronny.

Ik betaal al via automatisch incasso, waarmee ik de kosten voor UPC al tot een minimum beperk. Die drie tientjes per drie maanden kan ik qua bedrag best vooraf betalen, maar ik ben het er gewoon hartgrondig mee oneens. :)

Het gaat niet om alleen UPC. KPN is hier al eerder mee begonnen en straks zullen ongetwijfeld andere bedrijven volgen, want voor het bedrijf is het uitermate interessant.

Als ik nu mijn loon ook per drie maanden vooruit zou krijgen, dan zou het wellicht niet zo'n probleem zijn! ;)

Hier las ik trouwens het bericht van iemand die deze actie van UPC via de telefonische helpdesk ongedaan kon krijgen, maar toen ik belde waren ze niet zo behulpzaam.

Elja

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ja Elja, het wordt nu eenmaal een trend in het betalings verkeer, incasseren van kleine bedragen neemt nu eenmaal veel administratie met zich mee. En jammer genoeg worden er steeds minder mensen in gezet om het te controleren. Heb je ook nog een beetje meer werkloosheid maar dat terzijde.
Ik ben bang dat tegen die structuur niet veel te doen is.
Ronald.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom zou je je verzetten tegen de vooruitgang? Je wilt je loon zeker ook nog in een zakje hebben aan het eind van de maand? En betaald al je rekeningen contant?

EljaTrum

Wat een onzin Karr-2.

Ik heb niks tegen vooruitgang, in tegendeel zelfs..
Dit is gewoon uitbuiting en heeft niks met vooruitgang te maken.
Een vergelijking van niks dus.

En het gaat me niet om de vooruitbetaling; het gaat me om de arrogantie waarmee het medegedeeld wordt. Het bericht wordt verstuurd 2 dagen nadat de regeling ingegaan is. Het wordt je niet vriendelijk gevraagd, het wordt je opgedrongen zonder ook maar een goede beweegreden te vermelden.

Als het gewoon een net verhaal was met goede uitleg en ruim voordat de regeling in gaat dan had ik er lang zo veel moeite niet mee gehad.

Elja

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik snap alleen het verband met uitbuiting niet helemaal? Of je achteraf betaald of per maand of per 3 maanden, betalen moet je toch. Wat is dan het probleem?

Oke het is niet helemaal netjes ingevoerd, dat geef ik toe, maar ach we maken allemaal wel eens een foutje.

EljaTrum

Dilbert29, ze misbruiken in mijn oordeel hun machtspositie om de nieuwe betalingsregeling er door heen te duwen.

Jammer dat er maar weinig mensen het nadeel voor de consument zien van de vooruitbetaling. Blijkbara is hiervoor het bedrag te laag.

Ik ben benieuwd of er wel meer verontwaardig van de gemeenschap komt wanneer verhuurders van woningen straks besluiten dat ook zij wel de huur drie maanden vooruit kunnen vragen..

KPN en UPC doen het tenslotte ook al en meer bedrijven zullen volgen..

Elja

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

tja, ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo, ik ben er zelf wel voorstander van dat je vaste lasten vroeg worden afgeschreven, zo zie je eerder wat je overhoudt. En voor die bedrijven is het waarschijnlijk ook goedkoper om eens in de 3 maanden te incasseren in plaats van elke maand, zolang ze het niet te bont maken door een heel jaar vooraf af te gaan schrijven heb ik er geen problemen mee.

simply

Ongelezen bericht door simply »

Ja ben het met sommige schrijvers eens dat het eigelijk niet zou mogen moeten om er voor 3 maanden geld vanaf te halen = nog altijd 100 gld
maar om dan allemaal maar aan de schotel te gaan?kost ook weer wat is ook niet gratis ja 2 zenders L1 en B V N want voor die andere zenders heb je ook een kaartje nodig van canaal + =ned 1,2,3 en die andee zenders die achter een decoder zitten.Maar het staat in hun voorwaarden upc.
Dat ze dit mogen doen dus is er voor ons niks tegen te doen
groetje,s onlysimply

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Los van dat ze drie maanden vooruit gaan factureren trekken ze de betaling ook nog naar het begin van de maand!
Elja,
ik kreeg deze brief ook en ben er net zo kwaad over als jij, maar het naar het begin van de maand trekken is niet het geval, op 24 mei is voor het laatst geincasseerd en dat was voor de maand juni, ze incasseerden altijd al veel te vroeg.
Als ze met de driemaandelijkse incasso nu maar netjes in de eerste week van die drie maanden blijven incasseren laat ik het maar zo.

Overigens heeft KPN destijds hetzelfde geflikt, na de diefstalactie van twee maanden vooruit betalen ging de automatische incasso met elke factuur steeds een paar dagen naar voren, jarenlang was het de 28e waarop ze incasseerden, op een gegeven moment was het al vervroegd naar de 6e waardoor ze er bijna nog een hele maand bij sprokkelden.
Ik heb destijds de automatische incasso geblokkeerd en betaal weer via acceptgiro op de 28e en heb maling aan de uiterste betaaldatum die zij er op zetten.

Ik hou UPC angstvallig in de gaten of ze niet hetzelfde gaan doen.

Daarnet kreeg ik het volgende staaltje onfatsoen van UPC in de bus, een brief dat ik binnenkort de ongevraagde Mediabox voor UPC Digital door de strot geduwd ga krijgen.

De naam UPC krijgt bij mij gevoelsmatig steeds meer dezelfde klank en betekenis als de afkorting GVD, nog even en ik roep UPC!! in plaats van GVD!! als ik mijn frustratie ergens over wil uiten :lol:

Peppers

Ongelezen bericht door Peppers »

waarom maar gewoon weer alles slikken van een bedrijf als UPC.
Het is typerend voor UPC dat de dagtekening van de brief 3 juli is en het ingaat per 1 juli.Bij UPC wordt je niet als klant behandeld, ze maken puur misbruik van hun monopoly positie die ze hebben op deze markt in veel regio's want niet iedereen kan een alternatief betalen.
Komt ook nog bij dat voor sommige mensen het wel veel geld is die blij zijn dat ze het voorheen konden betalen.
Hoe kun je nou als bedrijf zo gewetenloos andere mensen ( ik heb het hier over de mensen die ieder dubbeltje 5x om moeten draaien) het geld zo van hun rekening halen terwijl dit misschien wel het geld is waar ze de laatste week van de maand hun boodschappen moeten halen.
Mensen hebben niet eens de tijd om te reageren of misschien wel financieel dit gaatje te dichten.
Dit is gewoon een kwestie van weer iets extra geld in kas willen hebben.
Als dit echt zo nodig was geweest om voor uit te betalen dan hadden ze ook wel een brief kunnen sturen waarin ze vermelden dat per 1-1-2007 het abbonements aan het begin van het kwartaal geincaseerd zou worden.

Sjaak123

Ongelezen bericht door Sjaak123 »

Interessant, ik heb die brief nog niet gehad van UPC. Op die manier maken ze de keuze tussen wel of geen schotel wel heel eenvoudig voor me. Vooruitbetalen moet je gewoon nooit doen, er is geen enkele reden voor. In het kapatilistische stelsel kan je winst maken door risico te nemen. Wat sommige bedrijven echter proberen is winst te maken terwijl al het risico bij de klant ligt. Typisch voorbeeld is de 20-25% vooruitbetaling die vaak gevraagd wordt. De ondernemer heeft de winstmarge vast binnen en dan pas wordt het product bij de groothandel besteld. Over het algemeen hoeven ze daar pas na een maand te betalen waardoor tussentijds ook nog even rente wordt gevangen. Hoe gemakzuchtig consumenten zijn met vooruitbetalen is een paar jaar ook wel gebleken bij de MegaPool. Toko failliet en de consument kan fluiten naar z'n centjes. Moraal van het verhaal, nooit vooruitbetalen.

3 maanden vooruit betalen zal UPC ook een lekkere extra winstmarge opleveren wat rente betreft. Zouden ze dan het "servicenummer" gratis maken :twisted:

Wat betreft het ongevraagd opsturen van de decoder, gewoon niet aannemen. Ik heb hem ook al een keer terug laten sturen.

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

"Betalingsverkeer is nu eenmaal duur" en "vooruitgang" ......

ONZIN! Vroeger werd je overschrijvingskaart en girocheque handmatig verwerkt, kwam de accept-giro, toen kreeg je een PIN-pas en automatische incasso, girofoon. Alles electronisch en minder mensenwerk dus juist goedkoper. Nu kan je al een tijdje betalen via Internet bijv. Postbank.nl. Dat het huidige betalingsverkeer vergeleken met jaren geleden nu nog duur is gaat er bij mij dus echt niet in.

De oorzaak zijn al die achterlijke managers bij die bedrijven, die er voor de klant zo'n puinhoop van maken/hebben gemaakt omdat ze hun "targets" moeten halen zodat ze dan weer een vette bonus in hun zak kunnen stoppen. Want bezuinigt moet er worden (inschakelen van een of ander duister "callcenter" met laagopgeleid personeel, is goedkoop en hebben totaal geen kennis van zaken dus kunnen je ook niet helpen en die promoveren tot "klantenservice" zoals bij Eneco) anders geen bonus. Dus de klant eerst geld gaan vragen voor betalen via acceptgiro of ze gratis auto-incasso aanbieden (Bij Eneco kreeg je jaren terug zelfs eerst nog korting als je via auto-incasso ging betalen) en dan nu voor 3 maanden gaan incasseren en de rente opbrengsten in je zak steken.
Hun administratie is ook nog steeds een grote rommel (lees dat iemand al 5 jaar Chello had en niet als klant in hun bestand stond...) dus leuk als je ooit UPC wilt opzeggen.... hoe lang mag je dan op je vooruit betaalde geld terug wachten??

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

dus leuk als je ooit UPC wilt opzeggen.... hoe lang mag je dan op je vooruit betaalde geld terug wachten??
Als je weet dat je gaat verhuizen even de laatste incasso door de bank laten storneren of bij de bank UPC laten blokkeren zodat ze niet kunnen incasseren?

Dreigen met afsluiten heeft dan geen zin want je wilde toch al opzeggen.
:wink:

anja10

Ongelezen bericht door anja10 »

hallo lezers,

ook ik betaal upc televisie per acceptgiro eens in de 3 mnd. nu heb ik een mijn rekening te laat betaalt en krijg een sanctie opgelegd van 15.50 euro op een rekening van 48.48 euro.
volgens mij zijn dit maffia praktijken een verhoging van 33%.
en ja van die klantenservice wordt je niet wijzer.
maar kan iemand mij vertellen of dit iets is van de laatste tijd want ik heb de algemene voorwaarden op internet nagelezen en daar niks over kunnen vinden.
maar het is misschien een idee, als zij te laat zijn met terug betalen van voorschotten dan ook 15,50 euro rekenen voor iedere maand die zij te laat uitbetalen. maar ja zij zijn groot en wij zijn klein dus dat zal wel niet gaan lukken.
maar het wordt in nederland steeds erger met zakken vullers en niet alleen bij upc, maar zo kun je wel een redelijk vlug uit de rode cijfers komen en wij erin.

Peppers

Ongelezen bericht door Peppers »

het zou mooi zijn als gewoon iedere klant van UPC hun auto incasso zou laten storneren. Niet dat het veel helpt maar misschien wordt er dan eindelijk eens iemand wakker. Nu gaan ze beginnen met een kwartaal dan kan het geen 25 jaar meer duren voordat we een jaar vooruit betalen.
Het is inderdaad leuk cijfers presenteren aan het amerikaanse moeder concern en wat is er dan eigenlijk veranderd. Kwaliteit van TV en radio is lang niet overal acceptabel klanten service is van geen enkel niveau en zo kun je wel blijven doorgaan. de beste oplossing zou zijn UPC failliet verklaren en de toegang tot de europese markt verbieden.

Gesloten