LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [UPC] toezegging geen aansluitkosten, toch betalen..

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

[UPC] toezegging geen aansluitkosten, toch betalen..

Ongelezen bericht door svdmeer »

Dit speelt alweer een jaar. Heb inmiddels al besloten om op schotel over te stappen aangezien ik binnenkort naar een woning verhuis waar dat heel goed kan. Deze week kreeg ik een envelop met de mededeling dat UPC mij zo'n digitale tv box gaat sturen in de brievenbus, en dit deed mij weer aan hun herinneren..

Een dik jaar geleden ben ik komen wonen in mijn huidige woning. Een flat gebouw dat er al decennia lang staat, maar wel helemaal is gerenoveerd (en ook lange tijd geheel leeg heeft gestaan) en daardoor in sommige opzichten als nieuwbouw kan worden beschouwd.

De plaats waar ik vandaan verhuiste lag in UPC-gebied. Daar had ik UPC kabeltelevisie (niet digitaal). Ik was aanvankelijk van plan mijn verhuizing door te geven, zodat ik zo'n EUR 30,- verhuiskosten zou hebben.

Tijdens de verhuizing stonden 2 mannen van UPC aan de deur. Ze boden UPC-diensten aan zonder aansluitkosten want volgens UPC zou het nieuwbouw zijn. Ze adviseerden om mijn abonnement in mijn oude woning gewoon stop te zetten, en ik zou die aansluitkosten besparen. Op in gegaan, alleen kabeltelevisie maar ook daar gold dat voor (mijn overstap van chello naar xs4all ADSL vier jaar geleden was een zeer goede beslissing).

Aansluitkosten werden toch gefactureerd. Paar maanden later gebeld toen het nog niet was gecrediteerd, het zou rechtgezet worden. Niet dus. In januari maar eens langs een UPC shop geweest. De jongen achter de balie heeft het uitgezocht en kwam tot de conclusie dat ik was bezocht door door-2-door verkopers die inmiddels zijn ontslagen omdat ze mensen onjuiste informatie gaven om voor hunzelf sales te genereren. Ik kreeg dus niets terug.

Ik heb een collega op het werk die een tijd bij de klantenservice van UPC heeft gewerkt. Zij had nog goed contact met haar toenmalige chef daar. Ze heeft geprobeerd voor mij wat te regelen, maar kreeg hetzelfde antwoord als ik van de shop kreeg.

Mij is gewoon beloofd dat ik die kosten niet hoef te betalen. Ik hoef er toch niet voor op te draaien dat UPC frauderende medewerkers aanneemt?
Bovendien heb ik uiteindelijk zelfs meer kosten gemaakt: Naast de aansluitkosten die ik terug zou moeten krijgen, ook nog een halve maand extra abonnementsgeld voor mijn oude adres vanwege de opzegtermijn.

Wat kan ik hier aan doen?
(die digitale box sturen ze maar toe, tegelijkertijd zeg ik m'n abonnement op en kunnen ze die box als verloren beschouwen)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: [UPC] toezegging geen aansluitkosten, toch betalen..

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

door-2-door verkopers die inmiddels zijn ontslagen omdat ze mensen onjuiste informatie gaven om voor hunzelf sales te genereren. Ik kreeg dus niets terug.
UPC traint zijn mensen neem ik aan met het standaardverhaal. Als die verkopers dan zelfstandig iets anders gaan zeggen dan kan je dat UPC niet aanrekenen. Je krijgt dus inderdaad niets terug, simpel zat.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: [UPC] toezegging geen aansluitkosten, toch betalen..

Ongelezen bericht door svdmeer »

Op dat moment handelde de man namens UPC en sloot door zijn toezegging met mij een mondelinge overeenkomst af. Dat lijkt mij rechtsgeldig.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: [UPC] toezegging geen aansluitkosten, toch betalen..

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ja, maar hoe ga je dat bewijzen? Daar gaat het namelijk om.

Gesloten