LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC - verhuizing - never a dull moment

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
deejaa
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:47

UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door deejaa »

Vorig jaar mei zijn we verhuisd. Natuurlijk netjes alle formuliertjes ingevuld, verhuizingen doorgegeven en op ons nieuwe adres inderdaad keurig televisieontvangst.

Niets aan het handje denk je dus.

Enkele maanden geleden abonnement aangepast en ja hoor keurig op ons nieuwe adres alle informatie en een nieuwe kabelbox ontvangen.

Nog steeds niets aan het handje denk je dus.

Tot we deze week opeens een doorgestuurd schrijven van de nieuwe bewoners van ons oude huis ontvangen. Wat blijkt, naast ingeschreven op ons nieuwe adres blijken we ook nog steeds ingeschreven op ons oude adres! Vreemd. En ja het blijkt inderdaad dat we ook dubbel betalen. (Das onze eigen onoplettendheid, dat klopt)

Ok, we sturen een mailtje naar UPC, nog steeds niets aan het handje denk je dus.

Dan begint de e-mail uitwisseling. Of wij maar even een 'bewijs van verhuizing' willen produceren! Pardon? Hoe vaak komt het voor dat mensen op twee adressen nog geen 3 kilometer van elkaar kabel aanvragen? Hoezo kun je niet even in je eigen systeem kijken dat we inderdaad een verhuizing hebben doorgegeven? En als we geen verhuizing hadden doorgegeven, hoezo kun je dan wel post en boxen naar ons nieuwe adres sturen? Ik heb maar één woord voor deze dienstverleners. Een woord wat ik hier niet ga gebruiken want dan beledig ik de oorspronkelijke doelgroep van het woord.

Kortom wij mogen binnenkort fijn een poosje op het gemeentehuis zitten om een 'uittreksel GBA met adreshistorie' te bemachtigen, wellicht is UPC dan genegen om onze verhuizing als een voldongen feit te aanvaarden.

Binnenkort toch maar eens naar de mogelijkheden van schotelontvangst of digitenne kijken

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door bianca82 »

go dit komt bekend voor...

wij hadden het zelfde ongeveer (en mijn vader heeft dat een paar maanden geleden ook gehad)

we gingen verhuizen naar een andere woning in de wijk (mijn vader is ook in de zelfde wijk gebleven) vorig jaar mei netjes ruim voor hun minimale tijdspan doorgegeven, bevestigingsbrief gehad alles oke. dag van de verhuizing hadden wij op het oude adres nog steeds internet en op het nieuwe adres nog niks ook geen tv en we hadden ook nog steeds de beloofde telefoonnummer ook niet ontvangen, dus ik bellen via iemand anders zn huistelefoon, ze vonden het zeer raar dat wij nog steeds internet hadden op het oude adres.. of ik wat wilde controleren tja dat gaat niet mevrouw want omdat we geen telefoon hier meer hebben (en alles al verhuisd is behalve de computer) kunnen we ook niet bellen..

o maar dan belt u toch van uw nieuwe adres... zucht.. nee mevrouw daar is de boel nog niet aangesloten... stilte.. uiteindelijk na 2 weken kregen we het nieuwe nummer via telefoon (maand later pas de bevestiging via post) 2 weken later hadden wij eindelijk tv en internet op het nieuwe adres.

mijn vader ongeveer het zelfde dus.. alleen daar wilde ze het schuiven op dat mijn vader waarschijnlijk verkeerd had gemonteerd... mijn vader had niks gedaan maar mijn zwager die gespecialiseerd is in dit soort dingen (zzp'er die toch lekker verdiend) uiteindelijk bleek het een fout te zijn bij upc

stofzuigertje

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal is opzeggen en elders een nieuwe aansluiting vragen goedkoper.

De welkomst reclame van eerste maanden korting en nieuwe apparaten en betere service en de afsluitkosten, die zijn gelijk of lager dan verhuizen en nieuwe klanten helpen ze sneller en beter.

Dus Man stopt en Vrouw neemt elders in nieuwe huis als nieuwe klant met korting een nieuw contract met betere service....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij UPC is het van belang dat ook de oude bewoner zich uitschrijft. Vergeet hij dat (bewust/onbewust) kun je als nieuwe bewoner (ik dus, 10 jaar geleden) telefonisch en schriftelijk hebben doorgegeven dat je per ..-..-'.. verhuist, maar UPC neemt dat niet zomaar aan. :roll:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door bianca82 »

probleem bij upc is vaak dat je je wel uitschrijft maar dit blijkbaar niet echt snapt

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door Henri42 »

bianca82 schreef:probleem bij upc is vaak dat je je wel uitschrijft maar dit blijkbaar niet echt snapt
Uit en inschrijven via hetzelfde adres geeft ook bij andere bedrijven , zoals energiebedrijven en providers problemen, vermoedelijk komt fraude of misleiding door zg verhuizingen regelmatig voor, jammer dat de goede onder de kwade te leiden hebben :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door ciske »

Henri42 schreef:
Uit en inschrijven via hetzelfde adres geeft ook bij andere bedrijven , zoals energiebedrijven en providers problemen, vermoedelijk komt fraude of misleiding door zg verhuizingen regelmatig voor, jammer dat de goede onder de kwade te leiden hebben :wink:

misschien eens vertrouwen in de mens hebben en anders persoonlijk checken?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door Jolijn »

bianca82 schreef:probleem bij upc is vaak dat je je wel uitschrijft maar dit blijkbaar niet echt snapt
Nee, de vorige bewoner had zijn verhuizing niet gemeld bij UPC. Heeft hij mij zelf verteld toen ik post van UPC (factuur) bij hem na bezorgde.
Kennelijk telde dat zwaarder dan mijn bericht (2x tel. en schriftelijk)van verhuizing. :roll: Dan vraag ik me af waarom er niet een belletje of schrijven van UPC af kan om te vragen hoe of wat........ipv mij af te sluiten!

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ deejaa

Kennelijk is je verhuizing niet door ons verwerkt en heeft in plaats daarvan een nieuwe aanmelding op je huidige adres plaatsgevonden. Als gevolg daarvan lopen er nu twee abonnementen op twee adressen met verschillende klantnummers.

Dit is uiteraard niet de juiste gang van zaken. Excuses hiervoor. We vernemen graag of we iets voor je kunnen betekenen om een oplossing te bespoedigen. Zou je een e-mail willen sturen naar [email protected] met je klantgegevens onder vermelding van 'Reactie Tros Radar forum'? Dan nemen we zo spoedig mogelijk contact op.

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: UPC - verhuizing - never a dull moment

Ongelezen bericht door wakker »

ach, mijn huisbaas heeft hier een aansluiting, en bij zijn eigen woning ook.
zou een slimme truc zijn, aangeven dat hij hier niet meer woond en niets hoeft te bewijzen en vervolgens geld terug zou krijgen van upc?

nee, ik kan hier geen fout ontdekken, alle mensen zomaar op hun woord geloven is naief.

Gesloten