LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tukje

UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door tukje »

Is het iemand opgevallen dat UPC zelf bepaald wanneer ze hun reclamespotjes uitzenden?
Ze zenden hun reclamespotjes gewoon over andere spotjes heen. In sommige gevallen pakken ze het zo slecht aan, dat je de officeel uitgezonden spotjes nog net kan zien aan het eind van de reclameblok.

Ook staat het geluid dan aanzienlijk harder en valt het teletekst signaal even weg.

Kan hier wat tegen gedaan worden of is dit allemaal met de betreffende zenders overeengekomen.Het is zelfs zo erg gesteld, dat je de reclamesotjes zelfs 3 tot 5 kleer per uur in een uitzending ziet.
Het lijkt mij trouwens ook diefstal, want de reclametijd is toch al ingekocht door iemand anders?

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Beste Tukje,

Volgens mij zijn er steeds meer mensen die een tukje doen. (liggen te slapen) Alstublieft Dames en Heren!! Wanneer worden jullie nou eens wakker?! De redenen om je kabelabonnement op te zeggen zijn inmiddels zo veel dat ik niet snap dat er nog mensen zijn die kabel hebben! Waar heb je kabel voor nodig? Juist, nergens voor! Internet? Nee hoor, geen kabel! Maar DSL, net zo als alle bedrijven die een betrouwbare aansluiting willen. Telefoon? Nee hoor, de ouderwetse manier van bellen is nog altijd de beste, een goed alternatief is voice over IP. TV? Nee, ook niet! Het beste digitale beeld is met de schotel, en dit is ook nog een keer de goedkoopste. Dus waar is de kabel goed voor? Juist, nergens voor. Zo simpel is het nou éénmaal. De kabel is ten dode opgeschreven als de mensen 'wakker' worden. Maar ja zo lang er mensen blijven die graag meer betalen voor minder kwaliteit en kwantiteit blijft de kabeluitzuigerij bestaan!

tukje
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2006 02:43

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door tukje »

wat dat betreft heb je helemaal gelijk, kabel "sucks". Maar voordat je een oordeel over mij velt:
Ik heb al jaren satelliet tv naast mijn kabelaansluiting. Voor telefonie gebruik ik KPN en internetten doe ik via adsl. Daarnaast bel ik ook al ruim 1 jaar via VOIP, dus daar kan je mij niet op aandspreken.

Maar nu weer ontopic. Mijn vraag was of UPC dit zomaar mag doen? reclameblokken naar eigen behoefte invullen om daarmee haar slag te slaan?

Gast

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Gast »

Oh KOM OP, dit meen je toch niet serieus. Je ziet echt spoken.

Doman

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Doman »

Is het iemand opgevallen dat UPC zelf bepaald wanneer ze hun reclamespotjes uitzenden?
Ze zenden hun reclamespotjes gewoon over andere spotjes heen. In sommige gevallen pakken ze het zo slecht aan, dat je de officeel uitgezonden spotjes nog net kan zien aan het eind van de reclameblok.
Ja inderdaad, dit was mij ook al hinderlijk opgevallen!
Multikabel doet dit hier (omgeving den helder) ook heb ik gemerkt.
Dit viel mij op omdat dit dwars door de uitzending van Eurosport heenkwam! (Terwijl er dus geen reclame bezig was!!)
Zeer irritant.!!! (reclame voor bellen via internet!)
Maar wat ik erover gelezen heb wordt er een signaal (tijdens de reclame?) uitgezonden waarop de kabelmaatschappijen automatisch hun eigen reclame kunnnen uitzenden.

tukje
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2006 02:43

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door tukje »

Maar wat ik erover gelezen heb wordt er een signaal (tijdens de reclame?) uitgezonden waarop de kabelmaatschappijen automatisch hun eigen reclame kunnnen uitzenden.
kun je een link geven waar je dat hebt gelezen? Ik heb het internet afgezocht maar niemand schijnt er wat over te schrijven. En als ze er toe gerechtigd zijn dan doen ze het volgens mij niet volgens de regels zoals het overmatig hard aan zetten van het geluid tijdens het reclamespotje. zeer irritant.

En ook al zijn ze daartoe gerechtigd, hoe zit het dan met de reclame uitzendtijd die door de officiele inkoper is gedaan? Lijkt me niet eerlijk; zo werd laatst een reclamespotje voor een bekende vliegmaatschappij op CNN onderbroken door upc's "adsl inruilweken" reclame.

tukje
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2006 02:43

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door tukje »

Oh KOM OP, dit meen je toch niet serieus. Je ziet echt spoken.
Ik heb naast UPC ook Satellietontvangst. Tijdens de toedracht, zendt CNN (via satelliet) heel andere reclamespotjes uit. Ook zenders zoals NGC, eurosport enzovoorts worden voor deze reclamestunts gebruikt.

Ik heb geleerd altijd alles piekfijn te onderzoeken, en dat heb ik in deze situatie ook gedaan, kijken en vergelijken; snel zappen tussen de verschillende bronnen. En de uitkomst is inderdaad dat UPC gewoon zelf haar spotjes uitzend op de betreffende zenders.

Mijn waarneming is dus een feit.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste mensen,

Tijd voor Illegal Television. Koop een schotel voor 15,= en een kastje van 75,=. Je hebt dan voor het eerste jaar 90,= betaald. Kaart is niet nodig,. want daarvoor zijn die kastjes gemanipuleerd dat het niet nodig is. Dus voor de rest herb ik zo prima beeld en ik kan ook alle zenders welke achter de decoder staan allemaal bekijken met zo'n prachtige beeldkwaliteit en je betaalt verder helemaal niets. Dus daar ben ik naar toe overgegaan en ik heb mijn betaling van TV naar UPC stopgezet en ook alle abbo's.

Weet je dat je ook prima internet en telefonie achter die schotel kan krijgen? Heb ik nu dus ook en ik betaal geen cent meer. Ik `leen' de verbinding waar andere mensen weer `meer' voor moet betalen. Ik heb exact 40 Mbit internet en ik kan naar alle landen gratis bellen.

Mooi toch!!

Groet Uranus.

Doman

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Doman »

Het klopt dus wel. :(
Ze noemen het "LOCAL AD-INSERTION"

http://www.mediachoice.nl/

Gast

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Gast »

Pas op voor valse voorlichting in Etten-Leur woont ene van Aerts, schijnt een hondenfokker te zijn en een verkoper van afgekeurde TV's :shock:

Ferry Media

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Ferry Media »

Hallo,

Mijn naam is Ferry Ouwendijk, directeur/eigenaar van Media Choice.

Ik heb op dit forum het een en ander gelezen over adinsertion. Ons bedrijf verzorgt dit voor de meeste nederlandse kabelmaatschappijen MET UITZONDERING VAN UPC.


UITLEG CONCEPT:
adinsertion of insert spots is voor NL vrij nieuw maar is wereldwijd al heel veel toegepast en het wordt al sinds 1972 in de US gedaan...Dit doen we overigens geheel in samenwerking met de kanalen en er is helemaal geen sprake van ZOMAAR reclame weghalen.

Adinsertion is eigenlijk het efficienter maken van reclame. Je krijgt alleen nog maar de lokale of nederlandse reclame en niet meer de reclame die eigenlijk bedoeld is voor Duitsland ofzo.

De spots waar we over heen uitzenden zijn dan ook spots/promo's die bedoeld zijn voor andere landen, spots van de betreffende adverteerder zelf (en worden vervangen door een andere versie met verwijzing naar lokale markt), promo's ter opvulling. Cnn gebruikte hiervoor heel veel de 'these fine hotels offer CNN' spots.

Er zal nooit en te nimmer een betaalde adverteerder worden weggedrukt...de omroepen sturen ook immers zelf de geheime codes waarop de apparatuur in de ontvangststations reageert.

TECHNISCH

Nu is het zo dat de apparatuur die UPC gebruikt anders en iets minder geavanceerd is dan die wij voor Essent, Casema, Nutsmaas, Multikabel, Caiw, ONS en binnenkort ook Delta in Nederland gebruiken maar ik zal trachten zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Met het tv signaal wordt een code meegestuurd vanuit de studio; die wordt ontvangen bij de ontvangststations van de kabelaars en daar reageert de adinsertion apparatuur op. Die voegt de lokale spot van een server in en hoort ook te zorgen voor teletext continuering en audioleveling.

We kunnen de teletext continueren tijdens een zogenoemde insert,
inserts finetune op 1/25e van een seconde, audio levelen naar het level van voorgaande spots etc.. Het kan echt heel goed werken; ik ben er ook van overtuigd dat menigeen inserts heeft gezien zonder het zich te realiseren en zonder het te merken.

EVEN DIEPER IN DE teletext-TECHNIEK
De teletext zou normaliter gewoon door moeten lopen maar kan door een verkeerde instelling niet worden overbrugd. Er wordt geschakeld van het oorspronkelijke signaal met teletext naar een ander lokale server waar dan de teletext van het originele signaal onder gezet zou moeten worden.

Audioleveling
Wij hebben een systeem dat de audioleveling automatisch aanpast. UPC kan het level inregelen en als degene die daarover iets zei even mij wil mailen kan ik de juiste gegevens doorspelen.



Ik zal de verantwoordelijken bij UPC ook even wijzen op de vermelding op deze site en verzoek een ieder om even gericht een mailtje te sturen naar ons op [email protected] zodat wij evt. afwijkingen of storingen kunnen (laten) oplossen.

Wij nemen iedere reactie zeer serieus en streven naar perfecte inserts.

!!! Met name wanneer Doman het gezien heeft interesseert me omdat dat eigenlijk de enige was die in een regio van ons zat en waar ik direct op wil reageren.


Ferry Ouwendijk
Media Choice

Nieuwere media

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Nieuwere media »

Hallo Ferry,

Welke referenties gebruiken jullie ?

Bas Verhoef

Doman

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Doman »

Wij nemen iedere reactie zeer serieus en streven naar perfecte inserts.

!!! Met name wanneer Doman het gezien heeft interesseert me omdat dat eigenlijk de enige was die in een regio van ons zat en waar ik direct op wil reageren.
Ik heb de bewuste stukjes on-line gezet.
Deze opnames zijn van dinsdag 24 januari.
Ik heb er DIVX5 van gemaakt om de omvang te beperken.
http://www.megaupload.com/?d=332QRFKM

B3rt

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door B3rt »

Het grootste nadeel is dat het volume van UPC gewoonweg veel te hoog is, als UPC haar eigen reclame erover heen zend dan gaat het volume ineens 1 keer zo hard.
Heb je dan een 5.1 installatie aanstaan (je bent bv film aan het volgens) dan brult ineens die reclame over je speakers.

Gewoonweg belachelijk voor woorden wat UPC doet, als ze al reclames erover heen zenden doe het dan dat de kijkers er geen last van hebben...

Igor

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Igor »

Als klant heb je een overeenkomst met je kabelmaatschappij voor de doorgifte van een aantal zenders. Dat houd in dat de kabelmaatschappij die zenders ongehinderd moet doorgeven en niet naar eigen dunken de inhoud mag aanpassen. Ook niet bij reclames die zogenaamd niet voor hier bestemd zijn. Laat dat de kijker zelf maar uitmaken. Kortom, alleen hierom al is deze manier van reclame opdringen illegaal.

Ferry Ouwendijk

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door Ferry Ouwendijk »

@ Doman
We kunnen deze inserts verklaren omdat er op 24 januari afrondende werkzaamheden zijn geweest bij Multikabel om de units in te regelen. Je 2e AVI filetje kwam als eerste (om 11:33 uur) en was bedoelt om het audio te testen. Deze insert hebben we snel weer onderbroken om de overlast tot een minimum te beperken. Het 1e AVI filetje was een capture van 12:48 en was een reactie op een officiele trigger. Je ziet dat de switch op tijd kwam en niet dwars door de programmering heen ging. Als test hadden we een 30 seconde commercial klaargezet, maar omdat het hier om een commercial break van 90 seconde ging, was er aan het einde 60 seconde zwart. Slordig, maar niet dwars door de programmering heen.
Behalve op 24 januari zijn er geen inserts geweest op Eurosport bij Multikabel. Deze units zullen we binnenkort definitief activeren.

@Nieuwere Media
Welke referenties bedoel je ? Audio referenties ? In dat geval : we meten de waardes van het originele kanaal, vaak door de kabelmaatschappij op hun default waarde ingeregeld en stellen dan onze commercials zo af dat ze even hard zijn. (Zeker niet harder!)

Ferry Ouwendijk
Media Choice

tmisker
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 22:11

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door tmisker »

Alweer een tijdje geleden dat hier op gereageerd is, maar hoe zit dit bij @home? Zijn er mensen die gemerkt hebben dat er bij ongeveer elk reclameblok op de Nederlandse zenders zo'n irritante reclame van @home bij zit?
Ik heb het idee dat er andere reclames worden 'onderdrukt', soms zie ik namelijk nog net een paar frames van een andere reclame. Of de @home reclame gaat net over het begin van de volgende reclame...

Het lijkt me niet de helemaal de bedoeling dat @home uitzendtijd steelt van adverteerders. Of zijn er logische verklaringen voor?

(Misschien is sateliet inderdaad niet zo gek.)

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Heb ik een andere UPC dan jullie ?
Ik ben woonachtig in Vlaardingen, heb kabel zowel als UPC digitaal.
Absoluut niks van reclame op de reguliere kanalen gemerkt.

ferry ouwendijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 01:22

Re: UPC vervuilt kabel met eigen RECLAMESPOTJES

Ongelezen bericht door ferry ouwendijk »

Ton,

bij deze weer even een reactie van Ferry Ouwendijk het bedrijf dat inmiddels adinsertion verzorgt voor bijna alle nederlandse kabelaars.

Het klopt dat jij bij UPC nog geen adinsertion ziet wanneer je digitaal kijkt. Daartoe is bij upc en de meeste andere kabelaars nog geen apparatuur geplaatst. Bij caiw draait dit nu wel al eventjes. Overigens zie je op dat moment gewoon andere reclame.

Adinsertion is eigenlijk een manier om reclame efficienter te maken. Zodat mensen die in Rotterdam bijv niet de commercials van een Gronings bedrijf hoeven te zien en vice versa.



Ik wil ook even reageren op de reactie geplaatst door tmisker. Bij @home zie je inderdaad regelmatig spots voorbij komen. Net als bijv KPN zijn de nederlandse kabelmaatschappijen een belangrijke speler in de markt die adverteren. Door adinsertion zie je als abonnee van @home niet meer de spots van essent, casema of upc. Zonder adinsertion had je anders meer commercials gezien.....

Je ziet soms inderdaad de laatste tijd een stukje van een andere spot (we praten over 1/25e van een seconde). Dat komt door een aanpassing in de manier waarop het signaal op satelliet wordt gezet. We gaan dat aanpassen om het te verminderen. Adinsertion wordt absoluut gedaan in samenwerking met en zelfs onder technische aansturing van de kanalen. Er wordt absoluut NIET zomaar een commercial weggedrukt.

Ik hoop weer wat meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Gesloten