| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Updaten CI+ module
Updaten CI+ module
Ik heb een nieuwe TV gekocht (modeljaar 2013), deze zou moeten werken met de CI+ module van Smit, versie 1.2.
Maar dat is dus niet het geval, de firmware versie moet worden geüpdatet. Op zich niet zo'n probleem, maar Ziggo heeft de firmware versies voor de 1.2 modules van het net verwijderd. Dus je kan niet meer updaten en je bent gedwongen een nieuwe module versie 1.3 te kopen. De reden is volgens Ziggo dat deze firmware update voor meer problemen zorgt. Ik heb echter nog een 1.2 module waar de firmware versie wel is geüpdatet en die werkt zonder problemen. Is er hier iemand die weet hoe je de firmware versie kan updaten zonder tussenkomst van Ziggo?
Of nog mooier, hoe Ziggo er toe "gedwongen" kan worden de update weer beschikbaar te stellen?
Maar dat is dus niet het geval, de firmware versie moet worden geüpdatet. Op zich niet zo'n probleem, maar Ziggo heeft de firmware versies voor de 1.2 modules van het net verwijderd. Dus je kan niet meer updaten en je bent gedwongen een nieuwe module versie 1.3 te kopen. De reden is volgens Ziggo dat deze firmware update voor meer problemen zorgt. Ik heb echter nog een 1.2 module waar de firmware versie wel is geüpdatet en die werkt zonder problemen. Is er hier iemand die weet hoe je de firmware versie kan updaten zonder tussenkomst van Ziggo?
Of nog mooier, hoe Ziggo er toe "gedwongen" kan worden de update weer beschikbaar te stellen?
Re: Updaten CI+ module
Hoe update je een CI module via de TV, als het update niet meer beschikbaar is?snuffel1 schreef:Als de update is verdwenen dan is de module niet meer te updaten. Wellicht kunt u de CI+ kaart middels de tv nog updaten maar dat is merk en type afhankelijk. Als u het merk en type van de tv hier meldt dan is het gemakkelijker om een oplossing te vinden.
Het is sowieso van de zotte dat Ziggo op al die apparaten zijn eigen firmware gooit.
heb hier een linkje kost wel 39 euro, maar is wel wat je zoekt,
http://www.deschotelshop.nl/atsmit-ci-plus-module-ziggo
maar vond ook dit nog, misschien voor dat je iets gaat kopen,
Hierbij wil ik een verzamel topic maken om de update voor de (oudere)@Smit Cam modules terug te krijgen op het netwerk van Ziggo.
Het betreft de paarse en blauwe @Smit Cam modules dit zijn Ziggo gecertificeerde ci+ modules (ci+ 1.1 en 1.2).
Probleem
Bij Ziggo gecertificeerde tv's uit 2013 werken de paarse en blauwe ci+ niet meer. Dit komt omdat er een nieuwer versie van ci+ is v1.3.
Daarom is er voor de eerdere versies van de @Smit cam module een update gemaakt en op het Ziggo netwerk gezet. Voor de update procedure zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/app ... leren_smit als je deze doorklik kom je vanzelf bij de update procedure.
Hierbij wil ik een verzamel topic maken om de update voor de (oudere)@Smit Cam modules terug te krijgen op het netwerk van Ziggo.
Het betreft de paarse en blauwe @Smit Cam modules dit zijn Ziggo gecertificeerde ci+ modules (ci+ 1.1 en 1.2).
Probleem
Bij Ziggo gecertificeerde tv's uit 2013 werken de paarse en blauwe ci+ niet meer. Dit komt omdat er een nieuwer versie van ci+ is v1.3.
Daarom is er voor de eerdere versies van de @Smit cam module een update gemaakt en op het Ziggo netwerk gezet. Voor de update procedure zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/app ... leren_smit als je deze doorklik kom je vanzelf bij de update procedure.
@aarieaarie25 schreef:heb hier een linkje kost wel 39 euro, maar is wel wat je zoekt,
Probleem
TS zoekt geen module van versie 1.2 maar een update!
Trouwens is deze module niet meer leverbaar, kijk op je eigen link eens goed.
hij is anders gewoon te bestellen hoor
(niet via ziggo)
ik weet dat hij een update zoekt, maar voor het geval dat hij dat niet kon vinden, link 1.
link 2 had ik geplaatst omdat hij het raar vond, dat je via ziggo alleen nog maar naar 1.3 versie kon updaten.
ik weet dat hij een update zoekt, maar voor het geval dat hij dat niet kon vinden, link 1.
link 2 had ik geplaatst omdat hij het raar vond, dat je via ziggo alleen nog maar naar 1.3 versie kon updaten.
aarie25 schreef:hij is anders gewoon te bestellen hoor(niet via ziggo)
Uit je 1e link!
Merk: @Smit
Model: SAT-CIMODULE20
Spaarpunten: 5
Beschikbaarheid: Niet meer leverbaar
Prijs: € 39,00
Prijs in spaarpunten: 390
zo ver had ik niet gekeken
had het wel in het winkelmandje gedaan en niet gezien dat hij niet leverbaar was.
maar heb wel een site gevonden,waar ze wel gewoon te krijgen zijn. dus is het nog wel mogelijk, indien het nodig is.
had het wel in het winkelmandje gedaan en niet gezien dat hij niet leverbaar was.
maar heb wel een site gevonden,waar ze wel gewoon te krijgen zijn. dus is het nog wel mogelijk, indien het nodig is.
-
stofzuigertje
De 1.2 en oudere waren fraude gevoelig en vele keken dus meer als waarvoor ze betaalden....
Daarom nu de 1.3 en verder, en jammer maar ze moesten wel.
Helaas heeft niemand de update ergens opgeslagen op PC dus nieuwe kopen helaas.
Daarom nu de 1.3 en verder, en jammer maar ze moesten wel.
Helaas heeft niemand de update ergens opgeslagen op PC dus nieuwe kopen helaas.