LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
okoster
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2010 12:29

Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door okoster »

Zijn er nog meer mensen met een vastlopende Cisco 8455 van Ziggo?

Inmiddels heb ik de 2e Cisco staan die ook vastloopt na het aankiezen van de optie EPG (en natuurlijk ben ik de enige met deze problemen aldus de helpdesk)
Gisteravond liep nummer 2 voor de zoveelste keer vast en gaf ineens geen geluid meer dus stekker eruit en opnieuw starten en weer werken.
Dit is geen kijken zo..... :evil: :-(

Wie herkent dit probleem en misschien is er ook een denkbare oplossing, anders dan uit het raam gooien :idea: ?

stofzuigertje

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stekker er uit halen.
Deze 2 pennen op metalen voorwerp drukken (autosleutels of zo.)
En soms is hiermee dit apparaat te resetten...

Als niet lukt nieuwe vragen, eventueel ander type en ik kan via zoeken hier en bij VARA KASSA diverse gelijkwaardige vinden dus blijkbaar nieuwe helpdesk medewerker als hij/zij het nog niet weet.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door malaga »

stofzuigertje schreef:Stekker er uit halen.
Deze 2 pennen op metalen voorwerp drukken (autosleutels of zo.)
En soms is hiermee dit apparaat te resetten...

Als niet lukt nieuwe vragen, eventueel ander type en ik kan via zoeken hier en bij VARA KASSA diverse gelijkwaardige vinden dus blijkbaar nieuwe helpdesk medewerker als hij/zij het nog niet weet.
Dan denk toch, dat je de voeding gaat resetten, of welke 2 pennen bedoel je?

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door malaga »

@okoster
Dit heb ik gevonden:
Had net ook een vastloper tijdens het kijken..dat was me nog niet overkomen. Ook hier wederom stekker eruit / erin. Heb als proef de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" gekozen en tot op heden (al 45 minuten verder gaat ie goed...

Sinds mijn actie van gisteravond (terug naar fabrieksinstellingen) is de Cisco niet meer vastgelopen.klop..klop

Misschien een optie voor jou!
suc6

okoster
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2010 12:29

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door okoster »

Bedankt voor de tips en de bevestiging, maar ik heb al van alles uitgeprobeerd ook samen met Ziggo, maar steeds weer op bepaalde momenten openbaarde het probleem zich weer.(soms na 5 min. maar soms ook pas na een dag of wat zonder problemen)
Je zou zeggen dat er toch veel meer mensen zouden moeten zijn met dit manco.
Ik heb inmiddels weer diverse keren problemen ondervonden met deze doos, echter kwam het nu ook voor tijdens het bekijken van de programma informatie(info toets), het geluid liep door terwijl het beeld stilstond, ook na 30 minuten zo laten staan.
Tijdens andere crash geprobeerd te Zappen wat wel kon maar er kwam alleen geen beeld meer, en ook geen geluid.
Bij dit alles is ook het opnemen van een film (op 3/4)vastgelopen en deze gehele opname het bos in kan worden gegooid nadat ik weer een harde shutdown van de doos heb gedaan.
Ik ga Ziggo maar weer eens bellen en "weer" een andere toverdoos eisen want hier wordt je niet goed van en bederft bovendien nog eens het kijkplezier.
Ik hoop dat er meer mensen met dit probleem zich melden, want ik geloof nooit dat dit een op zichzelf staand issue is.

Ziggo Web Linda

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door Ziggo Web Linda »

Veel van de problemen met vastlopende Cisco-decoders zijn opgelost met de laatste software-update.
Ik zou je dan ook willen aanraden om te controleren of de decoder de laatste software heeft. De optie is te vinden via Menu - Instellingen - Systeem

In de laatste regel van dit scherm staat te lezen of er een update beschikbaar is en als er een update beschikbaar is, is deze hier ook te downloaden.

okoster
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2010 12:29

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door okoster »

Dank voor je reactie Linda, echter heb ik de DVB al terug gezet naar de fabrieks instellingen en daarna is er door Ziggo eea. gewijzigd met de kanalen volgens mij want ik heb nu Discovery HD niet meer op kanaal 60 zitten sinds ik afgelopen zondag de HD heb gebeld dat ook het geluid op dat kanaal ineens loeierhard staat bij gewoon zappen.(terwijl ik overal een normaal volume heb)
Gisteravond liep íe weer vast toen ik door de kanalen heen fietste om ook het volume issue te testen nadat de kanalenindeling gewijzigd was, echter ook nu liep de boel weer vast en moest de stekker er weer uit voor 1/2 minuut waarna het vastloop probleem weer weg was, maar de zender nog altijd knalhard stond.
Ik ben lost en helemaal klaar met dat bagger apparaat.
En natuurlijk zijn de problemen voor de zoveelste keer zgn. weer eens niet bekend bij de helpdesk, "nee meneer dit is voor het eerst dat ik er over hoor".
Maar doe ik een search via Google discussiegroepen op dit issue, dan heb ik voor het komende halfjaar leesvoer.(en dat is niet omdat ik zo langzaam lees!!)

stofzuigertje

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Terug zetten na fabriek instelling is vragen om problemen.
Na terug zetten altijd de update halen en dan zijn meestal de problemen wel weg.

dus eerst terug zetten en dan update en die mensen hebben geen klachten.

okoster
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2010 12:29

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door okoster »

Beste, een Update haalt ie automatisch op daar ik geen manuele instelling kan vinden lijkt het niet anders te kunnen.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

@okoster,

Ik begrijp dat u 2 cisco decoders heeft en dat beide vastlopen. Is dit nog steeds het geval? En zo ja, gebruikt u beide decoders?

Als dit het geval is kan de oorzaak ook nog aan een slecht signaal liggen. Heeft u de meegeleverde versterker wel gebruikt en wordt het signaal naar de tweede tv wel vanaf de versterker gesplitst (iedere tv op een eigen uitgang) en niet voor de versterker (in de AOP)? Vaak loopt er een kabel vanaf de AOP in de muur rechstreeks naar een 2e AOP, en dit zorgt voor te veel verlies.

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

Ziggo Webteam Jelle schreef:@okoster,

Ik begrijp dat u 2 cisco decoders heeft en dat beide vastlopen. Is dit nog steeds het geval? En zo ja, gebruikt u beide decoders?

Als dit het geval is kan de oorzaak ook nog aan een slecht signaal liggen. Heeft u de meegeleverde versterker wel gebruikt en wordt het signaal naar de tweede tv wel vanaf de versterker gesplitst (iedere tv op een eigen uitgang) en niet voor de versterker (in de AOP)? Vaak loopt er een kabel vanaf de AOP in de muur rechstreeks naar een 2e AOP, en dit zorgt voor te veel verlies.
Graag reageer ik op het bericht van Ziggo Team Jelle. Dit omdat ook ik zeer veel last heb van het vastlopen van de decoder (8455DVB). Het is een algemeen probleem dat nu alleen wordt verholpen met één of andere workaround. Hetzij de stroom eraf (restart), hetzij terug naar de fabrieksinstellingen. Het komt mij vreemd voor dat het probleem met deze decoder niet wordt onderkend als er (zo)veel meldingen van worden gemaakt. Een structurele (professionele) oplossing kan mijns inziens het beste bij CISCO worden gezocht, de leverancier (ZIGGO) zou het probleem in ieder geval kunnen overleggen met CISCO. Mogelijk kan de voortgang van dit overleg dan op dit forum worden gepubliceerd.

Groet, ned

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Ik heb dezelfde Cisco 8455 en deze loopt ook regelmatig vast. Een harde reset lost het probleem op en heb nu alweer een paar weken geen last meer gehad. Echter het is nu dusdanig vaak gebeurd dat ik hem de volgende keer terugstuur ter vervangen voor een ander model.

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

Quintus Sertorius schreef:Ik heb dezelfde Cisco 8455 en deze loopt ook regelmatig vast. Een harde reset lost het probleem op en heb nu alweer een paar weken geen last meer gehad. Echter het is nu dusdanig vaak gebeurd dat ik hem de volgende keer terugstuur ter vervangen voor een ander model.
Heeft Ziggo nu een ander model van Cisco dat het probleem niet heeft, welk merk/type is dat dan?

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

Ik heb gisteren via de website van Ziggo maar een klacht ingediend. De volledige klacht bevatte meer dan 255 karakters, dat lukte dus niet, maar dit is de boodschap:

"Ik heb zeer veel last van het vastlopen van de ZIGGO ontvanger (8455DVB) en heb via wat zoekwerk vastgesteld het is blijkbaar een algemeen probleem is dat nu wordt verholpen met workarounds. De stroom eraf (restart) of terug naar de fabrieksinstellingen, beide zijn als oplossing onacceptabel. Een structurele oplossing kan m.i. het beste bij CISCO worden gezocht, de leverancier (ZIGGO) zou het probleem in ieder geval kunnen voorleggen. Graag uw reactie! Vriendelijke groet, ...."

Ik ben benieuwd naar de reactie, wordt vervolgd .....

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

.... zojuist antwoord van ZIGGO gekregen:

CISCO is op dit moment bezig met een software-update die al deze problemen moet verhelpen. Hoelang dit gaat duren is niet duidelijk. Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
...
Ik blijf het scherp volgen en vraag bij ZIGGO regelmatig naar de voortgang. :!:

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

Op de vraag of ik op de hoogte kan worden gehouden van de voortgang, of dat die informatie bijvoorbeeld via de website van ZIGGO kan worden gepubliceerd, kwam het antwoord:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Helaas is de voortgang van de softwareupdate niet te volgen op onze website. Dit omdat Cisco dit niet aan ons door wil gegeven. Alleen bepaalde medewerkers die contact hebben met Cisco zijn op de hoogte van de voortgang. Ik heb het voor u nagevraagd, de update zal volgens Cisco midden juli uitgebracht worden. U krijgt dan een melding in beeld te zien met de vraag of u uw decoder wilt update. Dit proces kan tot 20 minuten in beslag nemen. Hierna zouden alle problemen verholpen moeten zijn.
Op zich een positief bericht, maar mijns inziens kan het toch geen kwaad af en toe navraag te doen.

sirgravity
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2010 16:24

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door sirgravity »

Is er al meer bekend betreffende deze update? Het is inmiddels al half Juli geweest namelijk.

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

sirgravity schreef:Is er al meer bekend betreffende deze update? Het is inmiddels al half Juli geweest namelijk.
Ik heb nog niets vernomen, gisteren nog wel een 'vastloper' gehad. Tijd voor een nieuwe klacht, dat gaat vanmiddag via hun website gebeuren. Voel u vrij om ook te klagen, via de website gaat dat gemakkelijk en je hoeft niet te wachten zoals bij telefonische klachten/meldingen.

.....
P.S. De klacht is zojuist gemeld!
Laatst gewijzigd door ned op 25 jul 2010 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

vogels schreef:
sirgravity schreef:Is er al meer bekend betreffende deze update?
Ja, de update is er nog niet. :lol: Het heeft geen enkele zin als tijdens testen de update niet goed blijkt te werken, deze uit te brengen. Geduld is een schone zaak.
Zojuist maar weer een klacht gemeld, daar heb ik inmiddels het geduld wel voor .... ben gek op een schone zaak! 8)

ned
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2010 16:23

Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO

Ongelezen bericht door ned »

Ik hoop te bereiken dat ZIGGO haar gebruikers serieus neemt en druk zet op het uitbrengen van die update. Daarbij ben ik mij ervan bewust dat de update van CISCO moet komen, maar wij (gebruikers) doen zaken met ZIGGO en deze is verantwoordelijk voor de goede werking van de apparaten die ons worden geleverd.

Gesloten