LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuizing doorgegeven aan Canal Digitaal
Verhuizing doorgegeven aan Canal Digitaal
Vorig jaar ben ik verhhuisd en zoals vele mensen heb ik daarbij o.a. gebruik gemaakt van de verhuisservice van TPG post. Ik heb van hen keurig een bevestiging gekregen met het overzicht van de bedrijven die op de hoogte waren gebracht. Nu kreeg ik een tijd geleden in 1x een aanmaning van het incasso bureau Transfair, met een rekening van 85 euro, omdat ik een betalingsachterstand heb bij Canal Digitaal. Ik moest even nadenken, en toen kreeg ik het vermoeden dat de verhuizing niet juist was doorgekomen. Ik heb Canal Digitaal gebeld -> het nummer voor nieuwe klanten gebeld, omdat je anders lang moet wachten maar voor nieuwe abonnees is er altijd wel iemand voor de telefoon te krijgen. En daar werd mijn vermoeden bevestigd mijn adres was nog niet aangepast. Ik heb daarna een brief geschreven naar Transfair, met daarbij het bewijs dat ik wel netjes de verhuizing had doorgegeven en dat ik graag de oorspronkelijke rekening wilde ontvangen, zodat ik die kon betalen. Maar na meerdere keren overleg gebeld en geschreven te hebben, blijft CD mij verantwoordelijk houden en volgens hen moet ik gewoon alles (incl extra kosten) betalen. En ik ben inmiddels afgesloten. Op hun website wordt op de vraag van hoe moet ik een verhuizing doorgeven, beantwoord met het gebruiken van de TPG verhuisservice of een brief. Ik heb als laatste een brief gekregen als sommatie en ingebrekestelling, en dat de volgende stap een deurwaarder is. Wat kan ik het beste doen? Ik heb bewijs dat ik de verhuizing heb doorgegeven en ze geven op hun interrnetsite aan dat dit de manier is, dan ga ik toch niet meer dan 50 euro betalen (of misschien nog meer) voor een fout die zij maken? Wie weet wat ik het beste kan doen?
-
Re: Verhuizing doorgegeven aan Canal Digitaal
Wil je dan wel perse bij Canaal Digitaal?? Het is niet zo'n toppie bedrijf hoor
Nou ja, zoveel alternatieven zijn er niet voor een schotelbezitter. Maar ik ben niet van plan dik voor hun fouten te betalen.
Ik hoop dat je een rechtsbijstand verzekering hebt, is zowieso (helaas) noodzakelijk tegenwoordig... of er mee dreigen, wil ook wel is helpen..
Duidelijk weer een geval van slechte administratie... waar heb ik dat meer gehoord... is tegenwoordig in de mode.
Jij hebt je adreswijziging doorgegeven op de manier die CDS zelf adviseerd. Als CDS daar verder niets mee doet, nalatig is, kan jij niets aan doen, of moeten we tegenwoordig gaan navragen of zij hun werk wel hebben gedaan?
Ze dreigen nu dus met een deurwaarder ? Zorg dat je kopieen hebt van je briefwisseling met CDS, zorg voor je eigen bewijs en laat zo'n man/vrouw dan maar komen.
Duidelijk weer een geval van slechte administratie... waar heb ik dat meer gehoord... is tegenwoordig in de mode.
Jij hebt je adreswijziging doorgegeven op de manier die CDS zelf adviseerd. Als CDS daar verder niets mee doet, nalatig is, kan jij niets aan doen, of moeten we tegenwoordig gaan navragen of zij hun werk wel hebben gedaan?
Ze dreigen nu dus met een deurwaarder ? Zorg dat je kopieen hebt van je briefwisseling met CDS, zorg voor je eigen bewijs en laat zo'n man/vrouw dan maar komen.