Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Ik heb vorig jaar op 23 februari 2022 een jaarabonnement + één maand extra op Viaplay afgesloten. Zowel in de bevestiging als in mijn account stond ook een einddatum van mijn jaarabonnement zijnde: 23 maart 2023.
Echter, op 1 maart jl. kreeg ik een kort mailtje van Viaplay met de mededeling dat mijn account per direct was geannuleerd. Ik kon ook nergens meer bij. De enige keuze die ik had was om het abonnement te reactiveren door mijzelf opnieuw aan te melden, met als gevolg dat dit nieuwe abonnement ook op de datum van aanmelden inging en ik dus 3 weken van een lopend abonnement gewoon kwijt ben.
Kortom, ik wordt zomaar 'bestolen' van een nog lopend abonnement. Contact leggen met de klantenservice van Viaplay is zoals gewoonlijk een crime.
Kan dit zomaar????
Echter, op 1 maart jl. kreeg ik een kort mailtje van Viaplay met de mededeling dat mijn account per direct was geannuleerd. Ik kon ook nergens meer bij. De enige keuze die ik had was om het abonnement te reactiveren door mijzelf opnieuw aan te melden, met als gevolg dat dit nieuwe abonnement ook op de datum van aanmelden inging en ik dus 3 weken van een lopend abonnement gewoon kwijt ben.
Kortom, ik wordt zomaar 'bestolen' van een nog lopend abonnement. Contact leggen met de klantenservice van Viaplay is zoals gewoonlijk een crime.
Kan dit zomaar????
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Nee, dit is een tekortkoming. Jij hebt schade en zij moeten die vergoeden.
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Vind ik ook, maar ergens moet ik de claim neerleggen. Viaplay is nagenoeg onbereikbaar. Ik sta al vanaf 11.00 uur in de chat te wachten op een reactie. Tot nu toe geen contact en dus ook geen enkele reactie.
Ik heb overigens ook even op internet wat gezocht, en wat blijkt: ik ben niet de enige!!!
Ik heb overigens ook even op internet wat gezocht, en wat blijkt: ik ben niet de enige!!!
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Ze moeten verplicht een telefoonnummer en een e-mailadres op de site hebben staan.
In dit geval zou ik voor Messenger kiezen als je dat hebt. Je kan in een of meerdere berichten aangegeven wat er is afgesproken, eventueel met bewijs er bij, en dat je verlangt dat ze de einddatum aanpassen en daarbij rekening houden met de periode dat je niet hebt kunnen kijken en de periode van overlap. Je kan dit zelf bekenenen.
In dit geval zou ik voor Messenger kiezen als je dat hebt. Je kan in een of meerdere berichten aangegeven wat er is afgesproken, eventueel met bewijs er bij, en dat je verlangt dat ze de einddatum aanpassen en daarbij rekening houden met de periode dat je niet hebt kunnen kijken en de periode van overlap. Je kan dit zelf bekenenen.
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Kijkt u eens naar deze link. Daar vindt uvgewoon het adres van viaplay. U kunt ze dan feeoon een, al dan niet, brief hierover schrijven.
https://drimble.nl/bedrijf/hilversum/50 ... ds-bv.html
https://drimble.nl/bedrijf/hilversum/50 ... ds-bv.html
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
@BreejKC: dat schiet lekker op, 'Contactgegevens: Niet beschikbaar' ...
Je kunt het wel via het Mediapark proberen:
T 035 - 677 8080
E [email protected]
Of de Groep:
Viaplay Group AB
Ringvägen 52, 118 67 Stockholm
Sweden
T +46 8-562 025 00
Ik wed dat een mail naar [email protected] ook gewoon aankomt. Wat ze er vervolgens mee doen is een tweede, maar ja.... Succes!
Je kunt het wel via het Mediapark proberen:
T 035 - 677 8080
E [email protected]
Of de Groep:
Viaplay Group AB
Ringvägen 52, 118 67 Stockholm
Sweden
T +46 8-562 025 00
Ik wed dat een mail naar [email protected] ook gewoon aankomt. Wat ze er vervolgens mee doen is een tweede, maar ja.... Succes!
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Het is nu niet te zien, maar via klantenservice , kan men contact opnemen, categorie 1 jarig abonnement kiezen,nogmaals contact opnemen en daar verschijnt een link naar een e mail of telefoon nummer.
Het is nu niet te lezen, gesloten zou open moeten zijn tussen 14.00 – 17.00 u.
Via de voorwaarden, kan men bij het eu platform komen niet echt duidelijk daar allemaal, maar er staat ook contact te krijgen via het platform [email protected]
Hoezo is er een wet, dat contact gegevens duidelijk op de site vermeld moeten worden, zinloos wanneer er niet gehandhaafd wordt.
Het is nu niet te lezen, gesloten zou open moeten zijn tussen 14.00 – 17.00 u.
Via de voorwaarden, kan men bij het eu platform komen niet echt duidelijk daar allemaal, maar er staat ook contact te krijgen via het platform [email protected]
Hoezo is er een wet, dat contact gegevens duidelijk op de site vermeld moeten worden, zinloos wanneer er niet gehandhaafd wordt.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Heb je dan geen e-mail gehad van te voren dat je het contract kon aanpassen? Ik heb een mail gehad, dat mijn bedrag verhoogd zou worden met 2 euro paar maand maar dan maandelijks opzegbaar mits ik vooraf een nieuwe aanbieding nam en dan zou ik nog een jaar voor hetzelfde bedrag kunnen verlengen. Dat laatste heb ik in mijn agenda gezet en gelijk op de voorafgestelde datum in gevuld.
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Niet “mits” maar “ tenzij”.
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Copy/Paste van de door mij gegeven link:
Viaplay Group Netherlands B.V. is actief in de branche Productie van televisieprogramma’s. De onderneming is gevestigd op Willem Ruisweg 16 te Hilversum. Het bedrijf staat bij de kamer van koophandel ingeschreven onder kvk nummer 84541067. Viaplay Group Netherlands B.V. is gevestigd in Media Park in gemeente Hilversum.
Adresgegevens :
Adres: Willem Ruisweg 16
Postcode: 1217WL
Plaats: Hilversum
Ik weet niet wie er niet goed kijkt, of zie ik dingen die er niet staan?
Viaplay Group Netherlands B.V. is actief in de branche Productie van televisieprogramma’s. De onderneming is gevestigd op Willem Ruisweg 16 te Hilversum. Het bedrijf staat bij de kamer van koophandel ingeschreven onder kvk nummer 84541067. Viaplay Group Netherlands B.V. is gevestigd in Media Park in gemeente Hilversum.
Adresgegevens :
Adres: Willem Ruisweg 16
Postcode: 1217WL
Plaats: Hilversum
Ik weet niet wie er niet goed kijkt, of zie ik dingen die er niet staan?
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Ik heb hierover ook geprobeerd contact te leggen met Viaplay. Mail wacht ik al 5 dagen op reactie. Chat wordt na 4 uur wachten afgesloten. als je er op de telefoon tussen komt, mag je 2,5-3 uur wachten om vervolgens midden in het gesprek verbroken te worden. Via messenger al 5 dagen geen reactie.
-
- Berichten: 1450
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Kennelijk hield het contract van Ts in dat het na 1 jaar automatisch afliep. Het gaat er nu alleen om dat die gratis maand door de neus geboord wordt.Erwin uit Oosterhout schreef: ↑06 mar 2023 18:22Heb je dan geen e-mail gehad van te voren dat je het contract kon aanpassen? Ik heb een mail gehad, dat mijn bedrag verhoogd zou worden met 2 euro paar maand maar dan maandelijks opzegbaar mits ik vooraf een nieuwe aanbieding nam en dan zou ik nog een jaar voor hetzelfde bedrag kunnen verlengen. Dat laatste heb ik in mijn agenda gezet en gelijk op de voorafgestelde datum in gevuld.
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
In de documentatie die je van viaplay ontvangt staat dat het een overeenkomst is voor 13 maanden. Dit staat ook in de bevestigingsmail en in je account.
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
ik heb gister 70 minuten moeten wachten om een medewerker aan de lijn te krijgen van viaplay. het begon met 42 wachtenden voor u....
ik had hetzelfde probleem. in account stond tot 23 maart ,maar op 1 maart ontving ik een korte mail met de mededeling dat ik geen toegang meer had. ondertussen heb ik bij kpn een nieuw abb geactiveerd voor Viaplay. dit was voor ons het voordeligst.
de medewerker van Viaplay zei dat ik een compensatiecode kon krijgen. voor een maand gratis kijken. maar ik had al een nieuw account, dus dat was geen optie.
optie 2 is een mail sturen naar support@viaplay...... met de mededeling en een compensatie aan te vragen. dan kijken ze hoeveel mensen dit doen. van daaruit maken ze de balans op en krijgen wij een bekendmaking met een mail wat de vergoeding gaat worden. iedereen kan dit doen!!!!
hopelijk krijg ik in maart nog een antwoord.....
het tel nummer van viaplay mag ik hier niet zeggen. ik heb het wel bij viaplay gevonden,na lang zoeken, bij 'help viaplay...' helaas zijn ze maar een paar uurtjes per dag bereikbaar.
ik had hetzelfde probleem. in account stond tot 23 maart ,maar op 1 maart ontving ik een korte mail met de mededeling dat ik geen toegang meer had. ondertussen heb ik bij kpn een nieuw abb geactiveerd voor Viaplay. dit was voor ons het voordeligst.
de medewerker van Viaplay zei dat ik een compensatiecode kon krijgen. voor een maand gratis kijken. maar ik had al een nieuw account, dus dat was geen optie.
optie 2 is een mail sturen naar support@viaplay...... met de mededeling en een compensatie aan te vragen. dan kijken ze hoeveel mensen dit doen. van daaruit maken ze de balans op en krijgen wij een bekendmaking met een mail wat de vergoeding gaat worden. iedereen kan dit doen!!!!
hopelijk krijg ik in maart nog een antwoord.....
het tel nummer van viaplay mag ik hier niet zeggen. ik heb het wel bij viaplay gevonden,na lang zoeken, bij 'help viaplay...' helaas zijn ze maar een paar uurtjes per dag bereikbaar.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Op andere fora lees ik dat áls je contact krijgt via de chat dat ze voor dit issue zeggen dat je moet mailen, en dat in sommige gevallen dan 10 euro korting werd gegeven op een nieuw abonnement.
Geen passende oplossing dus maar het probleem speelt bij best veel mensen.
Geen passende oplossing dus maar het probleem speelt bij best veel mensen.
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
Ik heb vandaag contact met ze gehad via de chat, en om in aanmerking te komen voor de €10 moet je ze inderdaad een mailtje sturen vanaf het email adres waarmee je bij ze geregistreerd bent. Stuur dat mailtje naar [email protected]
Re: Viaplay stopt jaarabonnement te vroeg
@Radar Dit lijkt me iets voor de redactie. Er wordt een maand niet geleverd, en als je een vergoeding wilt, moet je een nieuw abonnement sluiten. Dit mag natuurlijk niet.