LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Vorige week maar is op de aanbieding gereageerd van Kpn waarbij ik de tuner gratis kan krijgen als ik de voucher terugstuur. Wat is de vocher ten eerste? Volgens mij hebben ze het niet eens meegestuurd.
Ten tweede na het aansluiten van digitale TV werkt alleen Ned. 1 2 3. Heb t kasje meerdere malen gereset. Maar dit helpt niks! Iemand ook last gehad van dit probleem?! Voordat ik weer eens een klantenservice moet bellen
Ten tweede na het aansluiten van digitale TV werkt alleen Ned. 1 2 3. Heb t kasje meerdere malen gereset. Maar dit helpt niks! Iemand ook last gehad van dit probleem?! Voordat ik weer eens een klantenservice moet bellen
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Je moet NIET de klantenservice bellen, je hebt immers een storing want het werkt niet naar behoren, dus de storingsdienst bellen 0800-0407 is bovendien nog gratis ook.Voordat ik weer eens een klantenservice moet bellen
Bovendien heb je meer kans dat daar personen zitten die verstand van zaken hebben.
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Jammer dat t stroingsnummer alleen voor vaste telefoongebruikers is en niet voor digitenne. Maar effe een mailtje naar kpn gestuurd. En wachten op een reactie
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
RB1,
Als de smartcard nog niet geactiveerd is (dit is als u de digitale ontvanger en de smartcard niet hebt aangeschaft bij Primafoon, www.kpn.com of telefonisch bij KPN) kunnen alleen de publieke zenders worden ontvangen, dus Ned1, NED2, NED3 en de regionale zenders.
Activeren van de smartcard kan door 0800-0576 (gratis nummer)te bellen.
Als de smartcard foutief in de ontvanger is geplaatst kunnen ook alleen de publieke zenders en de regionale zenders worden ontvangen.
De smartcard moet worden geplaatst met de goudkleurige chip naar beneden in de digitale ontvanger.
De pijl en de tekst "digitale televisie" moeten dus zichtbaar zijn bij het inschuiven en de pijl moet van je afwijzen.
Met vriendelijke groet,
Willem
Als de smartcard nog niet geactiveerd is (dit is als u de digitale ontvanger en de smartcard niet hebt aangeschaft bij Primafoon, www.kpn.com of telefonisch bij KPN) kunnen alleen de publieke zenders worden ontvangen, dus Ned1, NED2, NED3 en de regionale zenders.
Activeren van de smartcard kan door 0800-0576 (gratis nummer)te bellen.
Als de smartcard foutief in de ontvanger is geplaatst kunnen ook alleen de publieke zenders en de regionale zenders worden ontvangen.
De smartcard moet worden geplaatst met de goudkleurige chip naar beneden in de digitale ontvanger.
De pijl en de tekst "digitale televisie" moeten dus zichtbaar zijn bij het inschuiven en de pijl moet van je afwijzen.
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
RB1,
Vragen aan KPN omtrent Digitenne kunnen als volgt worden gesteld:
- telefonisch via nummer 0900-0576 à € 0,10 per minuut
- schriftelijk via een E-mail op de website " www.kpn.com " en zoek op trefwoord "Digitale TV van KPN " alwaar u een formulier aantreft.
Zelf heb ik goede ervaringen met vragen (omtrent een probleempje dat ik met Digitenne had) via de site. Er werd namelijk telefonisch kontakt met mij opgenomen en er volgde een monteursbezoek.
Het probleempje werd toen niet direct opgelost maar er werd wel toegezegd wanneer het probleem over zou zijn, hetgeen inmiddels het geval is.
Met vriendelijke groet,
Willem
Vragen aan KPN omtrent Digitenne kunnen als volgt worden gesteld:
- telefonisch via nummer 0900-0576 à € 0,10 per minuut
- schriftelijk via een E-mail op de website " www.kpn.com " en zoek op trefwoord "Digitale TV van KPN " alwaar u een formulier aantreft.
Zelf heb ik goede ervaringen met vragen (omtrent een probleempje dat ik met Digitenne had) via de site. Er werd namelijk telefonisch kontakt met mij opgenomen en er volgde een monteursbezoek.
Het probleempje werd toen niet direct opgelost maar er werd wel toegezegd wanneer het probleem over zou zijn, hetgeen inmiddels het geval is.
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Beste Willem,
Bedankt voor de tip! Alleen ik heb zelfs twee keer het nummer gedraaid om de kaart te activeren( overigens accepteerde hij twee keer deze code) Weet niet of dat normaal is. Ik heb inmiddels gemaild en wacht de reactie van Kpn af.
Bedankt voor de tip! Alleen ik heb zelfs twee keer het nummer gedraaid om de kaart te activeren( overigens accepteerde hij twee keer deze code) Weet niet of dat normaal is. Ik heb inmiddels gemaild en wacht de reactie van Kpn af.
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Hallo RB1,
Hoe het activeren gaat weet ik niet want mijn beide smartkaartjes (ik heb namelijk twee ontvangers t.w. één single tuner en één twintuner) waren door KPN al geactiveerd. Ik heb deze 2,5 jaar geleden gekocht via www.kpn.com.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat jouw kaart defect is.
Als je op de knop OK van de afstandsbediening drukt zie jij dan wel of geen lijst met de geprogrammerde zenders ?
Als je de lijst niet ziet is er iets anders aan de hand.
Met vriendelijke groet,
Willem
Hoe het activeren gaat weet ik niet want mijn beide smartkaartjes (ik heb namelijk twee ontvangers t.w. één single tuner en één twintuner) waren door KPN al geactiveerd. Ik heb deze 2,5 jaar geleden gekocht via www.kpn.com.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat jouw kaart defect is.
Als je op de knop OK van de afstandsbediening drukt zie jij dan wel of geen lijst met de geprogrammerde zenders ?
Als je de lijst niet ziet is er iets anders aan de hand.
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Ik belde naar het gratis nummer 0800-0505, optie 1 (KPN), optie 1 (privé gebruik), optie 4 (gebruiksvragen) optie 3 (tv), optie 2 (digitenne). Even geduld, er wordt nogal langdurig uitgelegd dat je door hun werkzaamheden een aantal kanalen kunt missen en er wordt verteld hoe je dat kunt oplossen.
Dan krijg je een persoon aan de lijn, die je kan vertellen of je smartcard geactiveerd is en die kan helpen met de instelling van de decoder. Ze kunne je ook laten terugbellen door de technische dienst, bijvoorbeeld voor het maken van een afspraak met de technische dienst.
Overigens heb ik het abo vervroegd gestopt, omdat men in drie dagen tijd 5 beloftes niet nakwam. Mijn contactpersoon van mijn net afgehandelde IPB probleem heeft hierbij geholpen. Niet voldoende blijkbaar want het deel van de afspraak dat Digitenne moest nakomen, is nog niet uitgevoerd, wel hebben ik (decoder terugsturen) en mijn contactpersoon (decoder terugbetalen) ons deel uitgevoerd. Digitenne moet nu nog abo terugbetalen, maar heeft alleen het nieuwe maandbedrag afgeschreven en heeft de decoder nog niet van het postkantoor opgehaald volgens track&trace van TNT.
Maar ze zijn dus wel gratis telefonisch te bereiken!
Dan krijg je een persoon aan de lijn, die je kan vertellen of je smartcard geactiveerd is en die kan helpen met de instelling van de decoder. Ze kunne je ook laten terugbellen door de technische dienst, bijvoorbeeld voor het maken van een afspraak met de technische dienst.
Overigens heb ik het abo vervroegd gestopt, omdat men in drie dagen tijd 5 beloftes niet nakwam. Mijn contactpersoon van mijn net afgehandelde IPB probleem heeft hierbij geholpen. Niet voldoende blijkbaar want het deel van de afspraak dat Digitenne moest nakomen, is nog niet uitgevoerd, wel hebben ik (decoder terugsturen) en mijn contactpersoon (decoder terugbetalen) ons deel uitgevoerd. Digitenne moet nu nog abo terugbetalen, maar heeft alleen het nieuwe maandbedrag afgeschreven en heeft de decoder nog niet van het postkantoor opgehaald volgens track&trace van TNT.
Maar ze zijn dus wel gratis telefonisch te bereiken!
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Je kan zo vaak activeren alsdat nodig is.Geplaatst op 06 Apr 2007 15:39 door RB1
Beste Willem,
Bedankt voor de tip! Alleen ik heb zelfs twee keer het nummer gedraaid om de kaart te activeren( overigens accepteerde hij twee keer deze code) Weet niet of dat normaal is. Ik heb inmiddels gemaild en wacht de reactie van Kpn af.
Het is namelijk mogelijk dat je de maandelijkse update mist, bijvoorbeeld omdat je ontvanger helemaal uitstaat (stekker uit het stopcontact), of je kaartje niet (goed) in de ontvanger zit op het moment van de update.
Zolang het abonnement betaald is en er geen storingen zijn, stuurt KPN een activatiesignaal naar jouw ontvanger/kaartje als je daar om vraagt.
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Beste Mickey D
Ik heb t gratis nummer gebeld!! En alles wordt nu alsnog geregeld! Ze hebben me aan de lijn goed geholpen! En ik moet binnen nu en 20 minuten alles voor elkaar hebben Bedankt voor de tip
Ik heb t gratis nummer gebeld!! En alles wordt nu alsnog geregeld! Ze hebben me aan de lijn goed geholpen! En ik moet binnen nu en 20 minuten alles voor elkaar hebben Bedankt voor de tip
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Ik denk dat ik mijn vraag beter in dit topic kan stellen.
Op de eerste plaats kom je bij 0900 0244 in een ''loop'' terecht, je kan nergens doorkiezen naar een rechtstreeks gesprek met een medewerker. Ik heb dus via een omweg iemand aan de lijn gekregen.
Wat ik wil weten:
-kan een in huis reeds aanwezige hdd/dvd-recorder volstaan voor het opnemen ven het door digitenne geleverde signaal? HDD/DVD-recorders zijn immers ook digitale apparaten, die dus een digitaal signaal moeten kunnen opslaan/weergeven. OF is het zo geregeld dat je voor het opnemen van het digitenne-signaal aparte opname-aparatuur nodig hebt, wat dus extra kosten met zich meebrengt?
-Een vriend van mij zei me, dat je binnenshuis weldegelijk meerdere tv-toestellen op 1 aansluiting kon zetten. Is dat zo, en zo ja, hoe doe je dat? Ik zou het graag in mijn slaapkamer willen hebben, namelijk.
-in hoeverre dien je rekening te houden met de woonsituatie, wanneer er sprake is van een flatwoning? In mijn geval is namelijk een satellietontvanger geen optie, een digitenne-aansluiting zou dat eventueel wel kunnen zijn.
Op de eerste plaats kom je bij 0900 0244 in een ''loop'' terecht, je kan nergens doorkiezen naar een rechtstreeks gesprek met een medewerker. Ik heb dus via een omweg iemand aan de lijn gekregen.
Wat ik wil weten:
-kan een in huis reeds aanwezige hdd/dvd-recorder volstaan voor het opnemen ven het door digitenne geleverde signaal? HDD/DVD-recorders zijn immers ook digitale apparaten, die dus een digitaal signaal moeten kunnen opslaan/weergeven. OF is het zo geregeld dat je voor het opnemen van het digitenne-signaal aparte opname-aparatuur nodig hebt, wat dus extra kosten met zich meebrengt?
-Een vriend van mij zei me, dat je binnenshuis weldegelijk meerdere tv-toestellen op 1 aansluiting kon zetten. Is dat zo, en zo ja, hoe doe je dat? Ik zou het graag in mijn slaapkamer willen hebben, namelijk.
-in hoeverre dien je rekening te houden met de woonsituatie, wanneer er sprake is van een flatwoning? In mijn geval is namelijk een satellietontvanger geen optie, een digitenne-aansluiting zou dat eventueel wel kunnen zijn.
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Bodejosm43,
Een bestaand videorecorder of HD recorder kan gebruikt worden in combinatie met:
1) Een Singletuner. Er kan slechts op een zender worden afgestemd, dus wat u ziet wordt ook opgenomen.
2) Een Twintuner (niet meer door KPN leverbaar wel nog via marktplaats e.d.). U kunt iets anders opnemen dan u ziet, want er zitten twee tuners in een Twintuner.
Een topfield recorder is een recorder met twee tuners t.w. een voor het opnemen en een voor de TV.
Meerdere TV's op 1 Singletuner of Twintuner kan alleen als u tweede instelt op een Scartaansluiting alsof het een video/HD recorder is. Bij de singletuner ziet u echter hetzelde als hetgeen u opneemt en bij de Twintuner is de bediening dan heel erg onhandig.
De afstandsbediening moet bovendien binnen het zicht van de tuner staan dus met een tweede TV in een andere ruimte niet praktisch.
Het is dus absoluut niet zinvol om meerdere TV's op dezelde tuner aan te sluiten.
Met vriendelijke groet,
Willem
Een bestaand videorecorder of HD recorder kan gebruikt worden in combinatie met:
1) Een Singletuner. Er kan slechts op een zender worden afgestemd, dus wat u ziet wordt ook opgenomen.
2) Een Twintuner (niet meer door KPN leverbaar wel nog via marktplaats e.d.). U kunt iets anders opnemen dan u ziet, want er zitten twee tuners in een Twintuner.
Een topfield recorder is een recorder met twee tuners t.w. een voor het opnemen en een voor de TV.
Meerdere TV's op 1 Singletuner of Twintuner kan alleen als u tweede instelt op een Scartaansluiting alsof het een video/HD recorder is. Bij de singletuner ziet u echter hetzelde als hetgeen u opneemt en bij de Twintuner is de bediening dan heel erg onhandig.
De afstandsbediening moet bovendien binnen het zicht van de tuner staan dus met een tweede TV in een andere ruimte niet praktisch.
Het is dus absoluut niet zinvol om meerdere TV's op dezelde tuner aan te sluiten.
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Houd er rekening mee dat eventueel een buitenantenne zal moeten worden aangebracht voor een betere ontvangst. Bij mij mocht dat niet op het balkon vanwege het metaal dat het signaal zou kunnen verstoren. Ergens anders was bij mij (driehoog) een hoogwerker nodig, duur grapje dus! Ik kon de buitenantenne krijgen van de KPN, maar moest zelf zorgen voor het aansluiten ervan. En dan maar uittesten of de Samsung harddiskrecorder beter zou kunnen kiezen tussen de twee zendmasten die evenver van mijn huis schijnen te staan. Want dat er aan die afstand iets zou gaan veranderen, wilde de KPN mij wel laten geloven, maar daar ben ik niet ingetrapt. Omdat ik niet meewerkend genoeg was, wilde men mij niet verder helpen. Gelukkig geloofde ook mijn contactpersoon van de klantenreacties niet in sprookjes...-in hoeverre dien je rekening te houden met de woonsituatie, wanneer er sprake is van een flatwoning? In mijn geval is namelijk een satellietontvanger geen optie, een digitenne-aansluiting zou dat eventueel wel kunnen zijn.
Graag gedaan! Ik hoop alleen voor je dat het na die 20 minuten ook echt geholpen heeft, want mijn ervaring is nou juist dat die hulp van digitenne niet zo heel veel helpt... Afspraken tellen niet, er wordt gezegd dat het toch logisch is dat men na een persoonlijke belofte niet terugbelt, 'want dan zou ik ontslagen worden, en dat wilt u toch niet?' Maar misschien zijn ze bij andere klanten wèl behulpzaam en klantvriendelijk. Succes verder!Beste Mickey D, Ik heb t gratis nummer gebeld!! En alles wordt nu alsnog geregeld! Ze hebben me aan de lijn goed geholpen! En ik moet binnen nu en 20 minuten alles voor elkaar hebben Bedankt voor de tip
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Vocher Kpn en Alleen Ned 1,2& 3 KPN Digitale TV.
Ik heb het intussen al gezien. Digitenne is niets voor mij, bij nader inzien.
Bedankt voor het op een volwassen manier meedenken. In sommige subforums is dat kennelijk nog mogelijk.
Bedankt voor het op een volwassen manier meedenken. In sommige subforums is dat kennelijk nog mogelijk.