| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VVD wil onderzoeken of analoge tv uit kan worden geschakeld?
-
gezondheid
VVD wil onderzoeken of analoge tv uit kan worden geschakeld?
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/a ... -kan.dhtml
Minister Kamp wil onderzoeken of analoge televisie uitgeschakeld kan worden? Vanwaar een onderzoek? Ik dacht dat de VVD toch voor vrijheden was? Waarom willen zij een bepaalde signaal overdracht dan gaan uitsluiten? Bovendien is analoge kabel televisie van betere kwaliteit dan Digitenne (DVB-T). Het digitale signaal van Digitenne mist vele details. Voetbalvelden wordt één grote groene massa in plaats van grasprietjes.
Wat vinden jullie ervan dat analoge tv uitgezet gaat worden of hiernaar onderzoek wordt gedaan? Waar bemoeit de politiek zich mee op de kabel van privatebedrijven?
Minister Kamp wil onderzoeken of analoge televisie uitgeschakeld kan worden? Vanwaar een onderzoek? Ik dacht dat de VVD toch voor vrijheden was? Waarom willen zij een bepaalde signaal overdracht dan gaan uitsluiten? Bovendien is analoge kabel televisie van betere kwaliteit dan Digitenne (DVB-T). Het digitale signaal van Digitenne mist vele details. Voetbalvelden wordt één grote groene massa in plaats van grasprietjes.
Wat vinden jullie ervan dat analoge tv uitgezet gaat worden of hiernaar onderzoek wordt gedaan? Waar bemoeit de politiek zich mee op de kabel van privatebedrijven?
Re: VVD wil onderzoeken of analoge tv uit kan worden geschakeld?
Ik denk dat je het verhaal niet helemaal gesnapt hebt.
Een kabelbedrijf is nu verplicht analoge tv aan te bieden ook al heeft het daar geen zin in. Het heeft dus niks met digitene te maken. Het gaat erom of het signaal via de kabel analoog moet worden aangeleverd of niet. De VVD vindt juist dat hier geen verplichting meer moet bestaan. Als een kabelmaatschappij denkt dat er voldoende vraag is om die analoge kabel signalen te blijven aanbieden dan moet dat kunnen, maar verplicht stellen is wat anders.
Het analoge signaal neemt ruimte in op de kabel en dit gaat ten koste van de internet snelheden, de kwaliteit en hoeveelheid digitale zenders en interactieve tv. Waarom een verouderde techniek verplicht in de lucht houden?
Een kabelbedrijf is nu verplicht analoge tv aan te bieden ook al heeft het daar geen zin in. Het heeft dus niks met digitene te maken. Het gaat erom of het signaal via de kabel analoog moet worden aangeleverd of niet. De VVD vindt juist dat hier geen verplichting meer moet bestaan. Als een kabelmaatschappij denkt dat er voldoende vraag is om die analoge kabel signalen te blijven aanbieden dan moet dat kunnen, maar verplicht stellen is wat anders.
Het analoge signaal neemt ruimte in op de kabel en dit gaat ten koste van de internet snelheden, de kwaliteit en hoeveelheid digitale zenders en interactieve tv. Waarom een verouderde techniek verplicht in de lucht houden?
-
gezondheid
Er is al een kabelaanbieder dat géén analoge tv meer aanbiedt? Met Digitenne bedoelde ik: Analoge ether televisie werd in 2006 uitgeschakeld. Echter DVB-T heeft beperkingen waarbij HD tv niet mogelijk is. Zij hadden beter kunnen wachten: DVB-T2 is een veel betere versie. Ik vind niet dat kabelbedrijven verplicht moeten worden om analoge tv aan te bieden. Als zij dat niet meer willen dan moeten ze daarmee kunnen stoppen.
Dat vind ik dus niet. Er zijn nog veel mensen die geen internet hebben en analoog kijken. Wel eens gedacht aan de oudere mensen? Moeten die op kosten gejaagd worden?Ik vind niet dat kabelbedrijven verplicht moeten worden om analoge tv aan te bieden. Als zij dat niet meer willen dan moeten ze daarmee kunnen stoppen
-
gezondheid
Ciske: Een analoge tv zender neemt meer bandbreedte in beslag. Als dat de kabelaar meer kosten kost dan betalen alle abonnees mee. Je hebt ook televisies waarin al een digitale tuner zit verwerkt. Als ze dan toch de analoge tv zenders willen uitschakelen dan ook maar de radio zenders.
Analoge ether televisie is ook op de een of andere dag uitgeschakeld. Deze mensen moesten ook kosten maken voor het kopen van een kastje.
Kunnen er wel meerdere digitale tuners aangesloten worden op één kabelaansluiting? En meerder mensen tegelijkertijd gebruik maken van uitzending gemist?
Analoge ether televisie is ook op de een of andere dag uitgeschakeld. Deze mensen moesten ook kosten maken voor het kopen van een kastje.
Kunnen er wel meerdere digitale tuners aangesloten worden op één kabelaansluiting? En meerder mensen tegelijkertijd gebruik maken van uitzending gemist?
En dat vind jij normaal? Ik vind dat ronduit aso!! Die bandbreedte zal mij een worst wezen. Dat gaat ten koste van de mensen die analoog kijken. Willen ze dat afschaffen geven ze degene die analoog kijken maar gratis een kastje!!Deze mensen moesten ook kosten maken voor het kopen van een kastje.
Trouwens bij glasvezel is er ook analoge tv, zo raken ze zeker klanten kwijt!
-
gezondheid
Als je via KPN televisie wilt kijken of Telfort heb je ook geen analoge tv signaal. Ik vind niet dat je een bedrijf iets moet opleggen. Als een aanbieder alleen post wil versturen, wie ben ik dan nog om ze te verplichten ook pakketjes te moeten behandelen?
En ik vind niet dat je mensen ( vooral ouderen) iets moet opleggen. Zonder deze mensen geen kabel hoor.Ik vind niet dat je een bedrijf iets moet opleggen.
-
gezondheid
Echte concurrentie is er niet. Immers er zijn maar misschien hooguit 3 kabeltjes? 1 kabel voor telefonie en 1 kabel voor radio, tv en internet. Dan zouden er meerdere kabels moeten komen. Misschien dat er een apparaatje kan komen dat digitale tv omzet naar analoge tv of zo? Maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk.
Ciske wie legt wie wat op? De wet legt de kabelboeren op om verplicht voor een bepaald signaal te gaan kiezen. Als zijn dat nu niet meer willen doorgeven? Dat is inperking van de vrijheid van bedrijfsvoering vind ik. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek van Henk Kamp gaat komen! En oudere mensen wordt niets opgelegd. Zij zijn niet verplicht om een digitale tuner te gaan kopen.
Ciske wie legt wie wat op? De wet legt de kabelboeren op om verplicht voor een bepaald signaal te gaan kiezen. Als zijn dat nu niet meer willen doorgeven? Dat is inperking van de vrijheid van bedrijfsvoering vind ik. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek van Henk Kamp gaat komen! En oudere mensen wordt niets opgelegd. Zij zijn niet verplicht om een digitale tuner te gaan kopen.
Wat raar ik heb Telfort mijn STB(digitaal) is stuk maar ik kan wel TV kijkengezondheid schreef:Als je via KPN televisie wilt kijken of Telfort heb je ook geen analoge tv signaal. Ik vind niet dat je een bedrijf iets moet opleggen. Als een aanbieder alleen post wil versturen, wie ben ik dan nog om ze te verplichten ook pakketjes te moeten behandelen?
-
Josephien12
In de jaren 70 werd het volk opgelegd de antennes van het dak te halen. De tv signalen werden voortaan door de gemeentes verzorgd, later werd het door nutsbedrijven overgenomen en weer later door de voorlopers van upc en ziggo. Nu zouden upc en ziggo dan plotseling een vrije bedrijfsvoering krijgen? Dacht het niet.gezondheid schreef: Dat is inperking van de vrijheid van bedrijfsvoering vind ik.
Als ik zie wat voor kwaliteit analoog signaal UPC in Rotterdam levert, dan zie ik stukken liever digitenne!gezondheid schreef: Bovendien is analoge kabel televisie van betere kwaliteit dan Digitenne (DVB-T). Het digitale signaal van Digitenne mist vele details. Voetbalvelden wordt één grote groene massa in plaats van grasprietjes.
Je hebt geen internet nodig om digitale televisie te kijken. Slechts een setupbox. En je moet wel een extreem oude televisie hebben wil die niet aan te sluiten zijn. Ze worden niet op kosten gejaagd want digitale tv zit al in alle kabelabonnementen.ciske schreef:Dat vind ik dus niet. Er zijn nog veel mensen die geen internet hebben en analoog kijken. Wel eens gedacht aan de oudere mensen? Moeten die op kosten gejaagd worden?Ik vind niet dat kabelbedrijven verplicht moeten worden om analoge tv aan te bieden. Als zij dat niet meer willen dan moeten ze daarmee kunnen stoppen
-
witte angora
Jawel, maar ik heb ook geen digitale tv nodig om te kunnen internetten.GJvdZ schreef:
Je hebt geen internet nodig om digitale televisie te kijken.
-
Willem xamuh
Caiway is laatst al gestopt met de doorgifte van het analoge signaal. Daar waren veel mensen niet blij mee. Niet alleen omdat lang niet iedereen al een Tv heeft met digitale tuner(s) en dus in de kosten komen om een decoder aan te schaffen, maar ook omdat men vaak nog gebruik maakt van een DVD recorder, of zelfs een VHS en die zijn dan niet meer bruikbaar op de gebruikelijke manier.
En daarbij is hun radio niet meer te gebruiken. Natuurlijk kan het dan wel via de decoder, maar niet iedereen zal het waarderen als men het analoge signaal van de kabel haalt. Maar het zal er uiteindelijk echt wel van komen, want men wil ten eerste de klant 'tegemoet komen' en dus alleen een digitaal signaal voeren, en de 'logge' bedrijven doen toch gewoon wat ze zelf willen en houden echt geen rekening met mensen die nog gebruik maken van het analoge signaal.
Dat is altijd al zo gegaan als het om veranderingen gaat en daar we dan vaak als makke schapen meegaan, kan men dat ook gewoon doen. Of we daar nou kosten door moeten maken of niet, zal hen een zorg zijn
Mvg. Willem.
En daarbij is hun radio niet meer te gebruiken. Natuurlijk kan het dan wel via de decoder, maar niet iedereen zal het waarderen als men het analoge signaal van de kabel haalt. Maar het zal er uiteindelijk echt wel van komen, want men wil ten eerste de klant 'tegemoet komen' en dus alleen een digitaal signaal voeren, en de 'logge' bedrijven doen toch gewoon wat ze zelf willen en houden echt geen rekening met mensen die nog gebruik maken van het analoge signaal.
Dat is altijd al zo gegaan als het om veranderingen gaat en daar we dan vaak als makke schapen meegaan, kan men dat ook gewoon doen. Of we daar nou kosten door moeten maken of niet, zal hen een zorg zijn
Mvg. Willem.
-
gezondheid
Wij hebben jarenlang slechte kwaliteit analoog signaal gehad bij Telekabel en later UPC. Er zat altijd ruis doorheen. Vervolgens zou er een 24 uur meting worden gedaan. Maar dat is nooit nagekomen. Op één zender was het signaal te laag. Maar daar deden ze vervolgens niets aan. Verder was het ook weleens zo dat er voldoende signaal was maar het signaal toch niet optimaal was. Dan moest je voorrij kosten betalen aan de kabelaar.
Jij begint met rare zinnen: "Er zijn nog veel mensen die geen internet hebben en analoog kijken." Dit zijn 2 verschillende zaken. Geen idee waarom jij internet er bij haalt.ciske schreef:GJvdZ schreef:
Je hebt geen internet nodig om digitale televisie te kijken. .
Je meent het.
Een onderzoek naar iets, is niet synoniem met beslissing óver iets.gezondheid schreef:Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/a ... -kan.dhtml
Er zijn al kabelbedrijven zonder analoge TV, mag dat dan wel volgens de mediawet?vogels schreef:Wel eens gehoord van de Mediawet? Blijkbaar niet, want anders zou je niet vragen waarom de politiek zich met deze zaak bemoeit.
Als we alle producten uit de supermarkt weghalen, die maar door een klein deel van de bevolking gebruikt worden , dan blijven alleen de eenheidsworsten over.vogels schreef:Ik vind het de hoogste tijd worden dat analoge t.v. verdwijnt. Had van mij al zover mogen zijn, maar ik hoop dat het uiterlijk per 1-1-2017 (liever morgen nog) toch echt over en uit is met analoge doorgifte. Het slaat nergens op om deze technologie in stand te houden voor een klein percentage van bevolking.
Wat is nu je werkelijke problem met analoge doorgifte? Dat beetje bandbreedte?
Op een VDSL lijntje met veel minder bandbreedte dan de kabel, kun je toch veel zenders (>>60) krijgen, ik kan dus evengoed stellen dat huidige simul-cast technologie van de kabel achterhaald is.
-
Willem xamuh
"Er zijn al kabelbedrijven zonder analoge TV, mag dat dan wel volgens de mediawet?"
Ja, dat mag. Maar als men een analoog signaal voert, dan dient men zich te houden aan de doorgifte van een bepaald aantal zenders. Maar men mag dus wel stoppen met de doorvoer als men dat wil. Maar met dat laatste maak je veel mensen niet gelukkig.
Dat sommigen aangeven dat het analoge signaal al lang verdwenen had moeten zijn is spreken voor eigen parochie, en men denkt daarbij dan kennelijk niet aan anderen.
Mvg. Willem
Ja, dat mag. Maar als men een analoog signaal voert, dan dient men zich te houden aan de doorgifte van een bepaald aantal zenders. Maar men mag dus wel stoppen met de doorvoer als men dat wil. Maar met dat laatste maak je veel mensen niet gelukkig.
Dat sommigen aangeven dat het analoge signaal al lang verdwenen had moeten zijn is spreken voor eigen parochie, en men denkt daarbij dan kennelijk niet aan anderen.
Mvg. Willem