LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XMS glasvezel tv problemen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
killythebid

XMS glasvezel tv problemen

Ongelezen bericht door killythebid »

hallo mensen

Zijn er meerderen die ook problemen heeft met tv digitaal ontvangst via amino kastje
het beeld staat geregeld stil en bevriest (beeld word zwart na tijdje )voor een paar seconden ,de laatste tijd wordt het erger
heb het idee dat het glasvezelnet de aansluitingen niet aan kan ,dit probleem doet zich voor in nijmegen ! :(
jammer er werd toen gouden bergen belooft maar loopt uit op fiasco :shock:

sjohie

Re: XMS glasvezel tv problemen

Ongelezen bericht door sjohie »

killythebid schreef:hallo mensen

Zijn er meerderen die ook problemen heeft met tv digitaal ontvangst via amino kastje
het beeld staat geregeld stil en bevriest (beeld word zwart na tijdje )voor een paar seconden ,de laatste tijd wordt het erger
heb het idee dat het glasvezelnet de aansluitingen niet aan kan ,dit probleem doet zich voor in nijmegen ! :(
jammer er werd toen gouden bergen belooft maar loopt uit op fiasco :shock:
Vaker dan men zou verwachten, is het simpelweg resetten van zo'n settopbox de oplossing. Meestal moet je daarvoor even met een paperclip een klein knopje een paar seconden ingedrukt houden, of de 'box even 30 seconden van de stroom af laten. Dat kan je vinden in de handleiding.

Maar het kan ook aan de tv liggen natuurlijk, wat voor TV is aangesloten, en heeft deze de nieuwste firmware?

killythebid

Ongelezen bericht door killythebid »

ik heb een samsung 200hrz nieuwe tv
heb al diversen malen geprobeerd met een reset ook dan lukt het niet :(
in de buurt hebben er meer last van komt steeds vaker voor ,ook het verschijnen van blokjes wordt erger .
trouwens de box krijgt ieder keer een harde reset de stroom wordt als ik geen tv meer kijk uitgeschakeld door een schakelaar ...dus niet op stand-by :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

killythebid schreef:ik heb een samsung 200hrz nieuwe tv
heb al diversen malen geprobeerd met een reset ook dan lukt het niet :(
in de buurt hebben er meer last van komt steeds vaker voor ,ook het verschijnen van blokjes wordt erger .
trouwens de box krijgt ieder keer een harde reset de stroom wordt als ik geen tv meer kijk uitgeschakeld door een schakelaar ...dus niet op stand-by :wink:
Dan lijkt het me dat je even moet wachten totdat deze storing is opgelost, en als ze dat niet lukt, is de plek waar je moet zijn XMS zelf, dus daar een gedocumenteerde (dus per mail, niet bellen) klacht neerleggen. Dat zal je vermoedelijk een paar keer moeten doen, en dan kan je langzaamaan gaan denken aan een in-gebreke-stelling, want ze leveren niet wat overeen gekomen is. Daarvoor zou ik me even wenden tot het juridisch loket, een eerste telefonische consult is gratis.

Zomaar bedragen gaan storneren uit onvrede is overigens een slecht idee, daardoor sluit je procedures bij XMS kort, waardoor je zo een incasso-traject invliegt, met alle ellende van dien.

Gesloten