LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] xs4all wijzigt opnemen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
egni24

xs4all wijzigt opnemen

Ongelezen bericht door egni24 »

xs4all wijzigt zijn manier van opnemen. Opnemen is dan alleen nog mogelijk volgens de elektronische TV-gids, dit wil zeggen dat je niet langer dan een paar dagen van tevoren kan instellen.. als ik op langer dan een paar dagen weg ga kan ik dus nooit meer mijn favoriete programma's opnemen. Handmatig instellen en ook het herhaald programmeren zijn niet meer mogelijk.

xs4all geeft aan dat ze niet weten of dit in de toekomst gaat veranderen. Persoonlijk vind ik dit een flinke achteruit gang in service en heb dit ook gemeld. Ik vermoed dat lang niet iedereen de consequenties van de melding "Televisie van XS4ALL: opnemen is gewijzigd" die op 16 april in gaan niet echt doorhebben, want zo duidelijk vermelden zij dit niet.

Ze geven in hun flyer aan:
"Opnemen blijft hetzelfde:U kunt blijven opnemen op de manieren zoals u dat gewend was: via de elektronische gids en via de knop record." Later melden zij wel "Wat verdwijnt? De volgende functionaliteiten zijn in de nieuwe situatie niet meer mogelijk: herhaaldelijke reeks opnames instellen en handmatig opnemen"

Enige voordeel is dat je meerdere programma's tegelijk kan opnemen... das fijn want als je niets wilt missen kan je niet meer een week op vakantie.. en dan heb je mooi tijd om die meerdere programma's die je tegelijk wilt opnemen te kijken!

Wat mij betreft weegt het voordeel niet op tegen het nadeel en ik vind het erg misleidend dat ze beginnen met opnemen blijft hetzelfde.

JimSartorius

Re: xs4all wijzigt opnemen

Ongelezen bericht door JimSartorius »

Hierbij een reactie om aan te geven dat ik dit ook als een probleem zie. Ik sta er eigenlijk van te kijken dat dit niet meer ophef veroorzaakt.

Wat ik zelf als extra vervelend ervaar is dat ze hiermee ook een prijsverhoging van 4 euro doorvoeren.

Ik ben net overgestap van analoge TV van upc waarbij ik onbeperkt kon opnemen, naar XS4all, eigenlijk alleen voor de kostenbesparing.

Nu heb ik 40 euro orderkosten moeten betalen, gaat de prijs van xs4all omhoog waardoor mijn prijsvoordeel ook weg is, en kan ik zelf niet meer opnemen / moet ik thuis zijn als ik wat wil opnemen.

Ben wellicht al wat oud aan het worden, maar zover ik mij nog kan herinneren van vroeger (paar weken geleden dus voor mij) was het hele idee van opnemen juist dat je dit kunt doen omdat je niet thuis bent ...

Ik hoop echt dat meer mensen (bij xs4all) gaan klagen en dat deze actie teruggedraaid gaat worden.

Ik ben lid van xs4all voor de goed service, maar daar blijft zo weinig van over :(

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Helaas begint XS4ALL sinds de overname door KPN ook steeds meer op haar moederbedrijf te lijken. Zo kwam ik er enige tijd geleden achter dat ik betaalde voor een veel betere up- en download dan ik daadwerkelijk had. Toen ik informeerde hoe dat kon, bleek dat ik een te oud modem in bruikleen had waardoor ik geen VDSL verbinding maar een ADSL verbinding had. ADSL blijkt een oudere technologie te zijn die de snelheden van het abonnement helemaal niet kon halen.

Toen ik vroeg waarom ik dan geen VDSL modem in bruikleen had, werd me vertelt dat je die als klant zelf moet aanvragen? Alsof ik daar verstand van heb, ik neem toch gewoon een dienst af en verwacht gewoon te krijgen waarvoor ik betaal. Zonder dat je daar zelf achteraan moet of iets technisch in de gaten moet houden.

egni24

Klopt helemaal, 4 euro meer voor dingen die ik niet zo bar interessant vind en verder alleen maar minder gebruikervriendelijk. :( Je krijgt voor die 4 euro ook toegang tot webtv en hd zenders. Leuk, maar wij komen van analoog van upc en vinden het digitale signaal al zoveel beter dat wij niet zo nodig naar hd hoeven...
het is jammer dat het geen keuze optie is, maar gewoon zo gaat.
Ik vind het echt een forse achteruitgang! Toch de buren maar leren om mijn programma's op opnemen te zetten als ze toch de kat eten geven :P

ik denk echt dat veel mensen pas doorhebben dat ze iets niet op kunnen nemen als de eletktronische televisiegids niet verder dan een paar dagen vooruit gaat en zij wel langer weg gaan...

Gezien reactie van xs4all dat ze niet weten of het ooit weer mogelijk wordt om herhaald en handmatig op te nemen overwegen wij serieus om weer naar andere aanbieder te gaan.

yourihl

Ongelezen bericht door yourihl »

wiseger schreef:Helaas begint XS4ALL sinds de overname door KPN ook steeds meer op haar moederbedrijf te lijken. Zo kwam ik er enige tijd geleden achter dat ik betaalde voor een veel betere up- en download dan ik daadwerkelijk had. Toen ik informeerde hoe dat kon, bleek dat ik een te oud modem in bruikleen had waardoor ik geen VDSL verbinding maar een ADSL verbinding had. ADSL blijkt een oudere technologie te zijn die de snelheden van het abonnement helemaal niet kon halen.

Toen ik vroeg waarom ik dan geen VDSL modem in bruikleen had, werd me vertelt dat je die als klant zelf moet aanvragen? Alsof ik daar verstand van heb, ik neem toch gewoon een dienst af en verwacht gewoon te krijgen waarvoor ik betaal. Zonder dat je daar zelf achteraan moet of iets technisch in de gaten moet houden.

Ik weet niet of je het helemaal weet, maar XS4ALL is in 1998 overgenomen door KPN, niet in de afgelopen twee jaar ofzo ..

peikko25

Ongelezen bericht door peikko25 »

Ik heb vandaag het volgende bericht bij Klachten forum van de Consumentenbond geplaatst; ben benieuwd of erop gereageerd wordt :roll: :
Medio maart ontvingen wij een brief van XS4ALL, waarin o.a. stond dat de herhaald TV programma opnamefunctie zou verdwijnen. Volgens de klantenservice zou dit niet echt verdwenen zijn, want die optie zou in de EPG opname opties komen te staan :o
Sinds afgelopen week is de herhaald opnamefunctie dus tóch geheel verdwenen. De klantenservice kon dit vandaag beamen :(
Dit is een bijzonder jammerlijke misser van de kant van XS4ALL en wij moeten vanaf 2013 hiervoor € 4,= extra gaan betalen :(
De klant moet nu iedere paar dagen handmatig elke individuele uitzending programmeren. Dit is ondoenlijk, want de EPG toont slechts 4 dagen tevoren de uitzendingen. Met de verdwijning van de herhaald (en handmatige) opnamefunctie zijn we beland in het videorecorder tijdperk van 20+ jaar geleden!
Het beloofde WebTV kijken werkt niet op onze Android tablets! De verhoging van het maandtarief wordt dus ook voor deze (non-)functionaliteit straks berekend.

peikko25

Ik begrijp ook niet, waarom hierover weinig gereageerd is tot nu toe. Wij hebben nu echt een probleem, want wij kijken graag naar verschillende series, en die moeten we dus elke dag weer opnieuw via de EPG opnemen. Als werkende mensen hebben wij daar dus absoluut geen tijd voor :x

Als wij geen reaktie ontvangen via het Klachten forum, dan zoeken we een andere TV provider en zeggen we XS4ALL TV op. Alleen de keuze wordt moeilijk, omdat Ziggo ook zomaar dingen doet, zonder vooraankondiging. Daarnaast hebben alle providers een dure 0900 nummer voor hun klantenservice, terwijl XS4ALL een 020 nummer heeft, wat o.a. voor ons de reden was bij hun ook een TV abo te nemen!

egni24

Zat al te wachten tot er weer gereageerd zou worden! Inderdaad een grote misser van XS4ALL. Mij was overigens verteld meteen toen ik belde na aankondiging dat herhaald niet meer zou kunnen. Het gekke is dat ik hem nog wel zie staan: opgenomen, gepland, herhaald gepland... maar dat ik niet herhaald kan plannen!!!

Wij zijn net terug van de vakantie en gaan toch aankaarten dat wij willen gaan overstappen en wel zo snel mogelijk. Even afwachten of dit geen probleem oplevert met opzeggen (nog maar ongeveer half jaar klant).

En volgens mij was het meer dan 20 jaar geleden al wel mogelijk om op vakantie te gaan en programma's te programeren voor 3 weken (alleen moest dan degene die de post en planten deed ook de videoband vervangen!!!) maar nu kan ik maar 3 dagen van tevoren aangeven dat iets opgenomen moet worden! Nu moet ik diegene dus een schema gaan geven wat ze moeten programmeren en dat is toch wat lastiger om aan de buurvrouw hier te leren :(

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

yourihl schreef: Ik weet niet of je het helemaal weet, maar XS4ALL is in 1998 overgenomen door KPN, niet in de afgelopen twee jaar ofzo ..
Dat is zo, maar ze hebben jarenlang een eigen koers gevaren en deden het vele malen beter dan de Klantonvriendelijke Prutsende Nietsnutten.
De laatste jaren holt het bergafwaarts, kennelijk hebben ze er een paar managers van KPN neergezet die de boel net zo aan het verzieken zijn als ze bij KPN gedaan hebben.
Ik ben er vele jaren ondanks de hogere prijs een heel tevreden klant geweest, maar sinds een anderhalf jaar blij dat ik er weg ben.

peikko25

Omdat wij al 10+ jaar zeer tevreden over het internet bij XS4ALL waren, besloten we begin dit jaar bij hun over te stappen naar 3-in-1 toen glasvezel was aangelegd. Wij kijken veel naar de BBC en Ziggo begon te twijfelen of ze die nog wel zouden uitzenden; ook dat was een reden om bij XS4ALL TV te nemen.
Op het opnames menu van de decoder staat bij ons ook nog steeds 'herhaald gepland'. En die optie is gewoon niet terug te vinden in het programmeer menu! Niks herhaald te plannen :o
Ik voel me echt beetgenomen :cry:

Gesloten