LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo creeert monopoly
Ziggo creeert monopoly
Ik was me al een tijdje aan het orienteren op het aanschaffen van een digitale decorder/opnemer. Uiteindelijk kwam ik uit op een humax. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat ik een smartcard nodig had om hem te kunnen gebruiken.
Dus ik dacht die ga ik aanschaffen. Tot mijn schrik kwam ik erachter dat je bij Ziggo geen smartcard meer kan aanschaffen. Dit kan alleen nog in combinatie met een horizon box of media box of je kan een CI module en smartcard krijgen. Maar dit alles wel tegen een bedrag van 2 tot 4 euro per maand. Bij de horizon box kan ik het me voorstellen, aangezien dat een duur apparaat is, maar voor een extra smartcard betaal ik ook 2 euro per maand. Terwijl zo'n kaart vroeger 25 euro kost. Dus na een jaar heb je zo'n kaart eruit, en betaal je aan Ziggo pure winst. Bovendien vind ik dat ze een monopoly creeeren, aangezien je bijna gedwongen wordt om zo'n digitale opname apparaat via ziggo te kopen. Bovendien een apparaat dat minder functionaliteit heeft dan de humax.
Ook als je nu in een andere kamer tv wil kijken, betaal je ook 2 to 4 euro extra per maand.
Is dit niet een verkapte prijsverhoging? 2 euro voor een smartcard lijkt me exorbitant hoog, bovendien lijkt het ook alsof ze een monopoly creeeren. Bovendien betaal je al voor tv, waarom nogmaals 2 euro per maand betalen voor een kaartje voor digitale tv? Digitale tv is toch de standaard, niet analoog?
Bovendien werd deze maand ook nog eens het abonnement met 2,50 per maand verhoogd.
Kan radar hier achteraan gaan, vinden meer mensen die schandalige graaierij van ziggo?
Dus ik dacht die ga ik aanschaffen. Tot mijn schrik kwam ik erachter dat je bij Ziggo geen smartcard meer kan aanschaffen. Dit kan alleen nog in combinatie met een horizon box of media box of je kan een CI module en smartcard krijgen. Maar dit alles wel tegen een bedrag van 2 tot 4 euro per maand. Bij de horizon box kan ik het me voorstellen, aangezien dat een duur apparaat is, maar voor een extra smartcard betaal ik ook 2 euro per maand. Terwijl zo'n kaart vroeger 25 euro kost. Dus na een jaar heb je zo'n kaart eruit, en betaal je aan Ziggo pure winst. Bovendien vind ik dat ze een monopoly creeeren, aangezien je bijna gedwongen wordt om zo'n digitale opname apparaat via ziggo te kopen. Bovendien een apparaat dat minder functionaliteit heeft dan de humax.
Ook als je nu in een andere kamer tv wil kijken, betaal je ook 2 to 4 euro extra per maand.
Is dit niet een verkapte prijsverhoging? 2 euro voor een smartcard lijkt me exorbitant hoog, bovendien lijkt het ook alsof ze een monopoly creeeren. Bovendien betaal je al voor tv, waarom nogmaals 2 euro per maand betalen voor een kaartje voor digitale tv? Digitale tv is toch de standaard, niet analoog?
Bovendien werd deze maand ook nog eens het abonnement met 2,50 per maand verhoogd.
Kan radar hier achteraan gaan, vinden meer mensen die schandalige graaierij van ziggo?
Re: Ziggo creeert monopoly
Ziggo heeft al op een aantal vlakken een monepoly. Wij betalen ook "verplicht" voor TV omdat we (alleen) internet willen en er geen alternatieven zijn.
Maar het staat je in jouw geval wel vrij een alternatief te gebruiken.
Maar het staat je in jouw geval wel vrij een alternatief te gebruiken.
monopoly op een eigen produkt?
Monopoly op tv? nee lijkt me niet
Monopoly op internet? nee, lijkt me niet
Monopoly op een kastje? Nee, ook niet.
Ziggo heeft dus alleen een monopoly op de produkten van Ziggo.. Maar dat lijkt me logisch
Monopoly op tv? nee lijkt me niet
Monopoly op internet? nee, lijkt me niet
Monopoly op een kastje? Nee, ook niet.
Ziggo heeft dus alleen een monopoly op de produkten van Ziggo.. Maar dat lijkt me logisch

Monepoly op kabel, waar ik woon. Als je in mijn straat werkend internet wil zit je dus per definitie vast aan Ziggo en dus ook een TV abonnement (want er is geen glasvezel).angel1978 schreef:Monopoly op internet? nee, lijkt me niet
Dat klopt en dat hebben ze wettelijk zo verkregen, zo lang de overheid de kabel niet vrijgeeft..Julie4444 schreef:Monepoly op kabel, waar ik woon. Als je in mijn straat werkend internet wil zit je dus per definitie vast aan Ziggo en dus ook een TV abonnement (want er is geen glasvezel).angel1978 schreef:Monopoly op internet? nee, lijkt me niet
Maar internet kan over vele media, niet alleen kabel. Dus nee, geen monopoly daar.
Een monepoly hebben ze wel, op de kabel. Dat is gewoon een feit.angel1978 schreef:Dat klopt en dat hebben ze wettelijk zo verkregen, zo lang de overheid de kabel niet vrijgeeft..Julie4444 schreef:Monepoly op kabel, waar ik woon. Als je in mijn straat werkend internet wil zit je dus per definitie vast aan Ziggo en dus ook een TV abonnement (want er is geen glasvezel).angel1978 schreef:Monopoly op internet? nee, lijkt me niet
Maar internet kan over vele media, niet alleen kabel. Dus nee, geen monopoly daar.
Daarnaast: een inbelverbinding gaat niet tegenwoordig en de KPN centrale is dermate ver weg dat de snelheid te traag is voor het laden van een normale webpagina... en wij hebben beiden een baan waarbij het uploaden en downloaden van werkdocumenten, videobestanden e.d. nodig is. Er is dus, totdat hier ooit glasvezel wordt aangelegd, geen alternatief voor werkend internet.
Ik snap het wel. Vroeger kon je op 1 abonnement meerdere tv's kijken. Nu kun je maar op 1 tv kijken en anderen alleen de basis zenders waar je geen ontvanger voor nodig hebt. Dus om b.v. bepaalde kanalen te kunnen kijken moet je meerdere decoders hebben met een smartcard of ingebouwde ontvanger. En daar moet je dus extra voor betalen. Ik vind het de grootste geldklopperij. De signaal enz. is er al. Dat ze b.v. een eenmalig bedrag vragen voor het kaartje is voldoende {kosten voor maken en versturen en beetje winst}. Je moet toch nog een ontvanger kopen die redelijk duur zijn.
Er is een oplossing mogelijk. Heb je nog een goedkope pc staan met internet dan draai je daar de horizon go op en laat het via tv afspelen. Alleen de horizon go is niet zo goed. B.v. als je f1 aan het kijken bent en het is druk dan kan je beeld wegvallen en moet je opnieuw de horizon opstaren. Soms krijg je door de drukte gewoon geen ontvangst.
Er is een oplossing mogelijk. Heb je nog een goedkope pc staan met internet dan draai je daar de horizon go op en laat het via tv afspelen. Alleen de horizon go is niet zo goed. B.v. als je f1 aan het kijken bent en het is druk dan kan je beeld wegvallen en moet je opnieuw de horizon opstaren. Soms krijg je door de drukte gewoon geen ontvangst.
dat zeg ik toch ook?
Dat klopt en dat hebben ze wettelijk zo verkregen, zo lang de overheid de kabel niet vrijgeeft..
angel1978 schreef:dat zeg ik toch ook?
Dat klopt en dat hebben ze wettelijk zo verkregen, zo lang de overheid de kabel niet vrijgeeft..
Iets met dubbelzinnig. Je laatste zin zette me op het verkeerde pad.angel1978 schreef:Monopoly op internet? nee, lijkt me niet

Uiteindelijk is dat een discussie over semantiek, maar komt het neer op de praktijk van een monepoly op werkend internet.angel1978 schreef:Maar internet kan over vele media, niet alleen kabel. Dus nee, geen monopoly daar.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 23 mei 2017 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is ook mobiel internet.. dan wordt het ongetwijfeld weer onbetaalbaar, maar dat is je eigen keuze door de plek waar je gaat wonen.Daarnaast: een inbelverbinding gaat niet tegenwoordig en de KPN centrale is dermate ver weg dat de snelheid te traag is voor het laden van een normale webpagina... en wij hebben beiden een baan waarbij het uploaden en downloaden van werkdocumenten, videobestanden e.d. nodig is. Er is dus, totdat hier ooit glasvezel wordt aangelegd, geen alternatief voor werkend internet.
Een bakker ( de enige in het dorp ) heeft ook geen monopoly op brood, alleen maar omdat hij de enige in het dorp is waar je brood kan kopen..
Ieder die dat wil kan zich daar vestigen en een broodverkooppunt beginnen en iedereen die bij jou internet wil aanbieden kan/mag dat, m.u.v. de kabel waar ze idd. een monopoly op hebben ( die toegestaan wordt door de overheid ).... Dat het voor jou niet de gewenste / werkbare manier is.. Tja, dat is jouw probleem.
Tis niet dat ik klaag ofzo, maar wenselijk is anders.
Overigens is de vergelijking met de bakker natuurlijk niet representatief. Mobiel internet is geen optie (signaal + snelheid en limiet).
Het zijn natuurlijk first world problems, verder, dus ik gooi braaf maandelijks (te veel) geld naar ziggo en accepteer dat ook gewoon. Zodra hier glasvezel is is dat wel meteen afgelopen, maar tot die tijd wacht ik braaf af.
Overigens is de vergelijking met de bakker natuurlijk niet representatief. Mobiel internet is geen optie (signaal + snelheid en limiet).
Het zijn natuurlijk first world problems, verder, dus ik gooi braaf maandelijks (te veel) geld naar ziggo en accepteer dat ook gewoon. Zodra hier glasvezel is is dat wel meteen afgelopen, maar tot die tijd wacht ik braaf af.

niet? Ik krijg toch een andere indrukTis niet dat ik klaag ofzo,

Ik heb net de switch de andere kant op gemaakt.. Heb niet de indruk dat ik veel te veel geld naar Ziggo stuur overigens.. is gelijk gebleven..Het zijn natuurlijk first world problems, verder, dus ik gooi braaf maandelijks (te veel) geld naar ziggo en accepteer dat ook gewoon. Zodra hier glasvezel is is dat wel meteen afgelopen, maar tot die tijd wacht ik braaf af.
De maandelijkse factuur noemt toch een bedrag voor TV, ziggo sport en whatnot. De rest is internet. Wij hebben geen televisie en gebruiken alleen internet. Ondertussen betalen anderen het zelfde voor internet als wij, maar hebben wel glasvezel. Het internet wat wij hier hebben is adequaat, maar dat betekent niet dat het ideaal is, of een betere deal is dan mensen die 4-5 km verder wonen en voor het zelfde geld of minder wel glasvezel hebben.angel1978 schreef:Ik heb net de switch de andere kant op gemaakt.. Heb niet de indruk dat ik veel te veel geld naar Ziggo stuur overigens.. is gelijk gebleven..
Van mijn eerste post op dit topic? Dan zal ik in het vervolg proberen een disclaimer neer te zetten. xDangel1978 schreef:niet? Ik krijg toch een andere indrukTis niet dat ik klaag ofzo,

De goedkoopste internet only die ik kan vinden is €37,50 per maand.
Ik betaal nu bij Ziggo €43 en dan heb ik i-tv erbij.. zo groot vind ik het verschil niet..
en voor het gros is er toch tv nodig, er zijn maar heel weinig mensen die echt geen tv kijken.
Ik betaal nu bij Ziggo €43 en dan heb ik i-tv erbij.. zo groot vind ik het verschil niet..
en voor het gros is er toch tv nodig, er zijn maar heel weinig mensen die echt geen tv kijken.
Bij ons is het volgens de factuur twee tientjes per maand extra. Op een jaar is dat €240 voor een ongewenst en niet gebruikt product.angel1978 schreef:De goedkoopste internet only die ik kan vinden is €37,50 per maand.
Je zal overigens zien dat het aantal mensen dat helemaal geen televisie kijkt groter en groter wordt. De jongere generaties zijn meer van de Netflix, youtube en piraterij. Het aanbod van conventionele televisie is mundane, zit vol reclame, en (relatief) duur.
-
Omdat je zelf geen idee hebt van de techniek achter een smartcard ga je Ziggo van van alles beschuldigen. Ziggo is een commercieel bedrijf wat diensten aanbiedt een kenmerk van een commercieel bedrijf is dat ze winst willen maken.c_kulker schreef:Ik was me al een tijdje aan het orienteren op het aanschaffen van een digitale decorder/opnemer. Uiteindelijk kwam ik uit op een humax. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat ik een smartcard nodig had om hem te kunnen gebruiken.
Een smartcard zelf kost natuurlijk niet veel maar daar heb je ook weinig aan als deze kaart niet geactiveerd is. Achter de smartcard hangt een compleet platform wat onderhouden moet worden door Ziggo en dit kost veel geld. In het verleden (voor de Horizonbox) had Ziggo geen alternatief maar inmiddels bieden ze hun eigen box aan en zijn de smartcards gewoon achterhaald en erg kostbaar voor Ziggo. Inplaats dat alle abonnees betalen voor jouw specifieke eisen betaal je dit nu zelf en daarom zijn die prijzen omhoog gegaan.
Een voorbeeld bij KPN is Digitenne, inmiddels totaal niet meer relevant voor KPN omdat in nagenoeg alle huiskamers digitale televisie via het internet kunnen leveren. De werkelijke kosten van Digitenne wordt dus nu door belast om de dienst uiteindelijk kwijt te raken.
Waarom komt ziggo dan niet met een andere alternatief om op meerderen tv's te kunnen kijken? Het zou b.v. ideaal zijn dat ze de horizon app beschikbaar maken voor smart tv enz. Dan is de oplossing goedkoop. En kunnen ze de smartcards links leggen. Dan is het alleen nog maar een problemen met mensen die veel internet snelheid gebruiken en meerdere tv aan hebben staan.Omdat je zelf geen idee hebt van de techniek achter een smartcard ga je Ziggo van van alles beschuldigen. Ziggo is een commercieel bedrijf wat diensten aanbiedt een kenmerk van een commercieel bedrijf is dat ze winst willen maken.
Een smartcard zelf kost natuurlijk niet veel maar daar heb je ook weinig aan als deze kaart niet geactiveerd is. Achter de smartcard hangt een compleet platform wat onderhouden moet worden door Ziggo en dit kost veel geld. In het verleden (voor de Horizonbox) had Ziggo geen alternatief maar inmiddels bieden ze hun eigen box aan en zijn de smartcards gewoon achterhaald en erg kostbaar voor Ziggo. Inplaats dat alle abonnees betalen voor jouw specifieke eisen betaal je dit nu zelf en daarom zijn die prijzen omhoog gegaan.
Wat een onzin. Het enige wat die smartcard doet, is het decoderen van het versleutelde signaal. Het signaal voor televisie dat exact hetzelfde is voor de Horizon.sylvesterb schreef:Een smartcard zelf kost natuurlijk niet veel maar daar heb je ook weinig aan als deze kaart niet geactiveerd is. Achter de smartcard hangt een compleet platform wat onderhouden moet worden door Ziggo en dit kost veel geld.
Het is gewoon een manier van Ziggo sinds de overname door UPC om meer geld in het laatje te brengen. Ooit heb ik eens zo'n smartcard van Ziggo gekocht en geactiveerd en in mijn nieuwe woning kan ik daar nog steeds digitaal televisie mee kijken. Zelfs zonder digitaal televisie abonnement.
Gebruik ik nou eigenlijk nooit omdat er toch niets interessants op televisie is, maar het kan dus wel.
Monopoly is een bordspel. Een monopolie is dat net niet.... Verder werkt de ziggogo site niet meer op pc's. En daar krijg je dan excuses voor.
Net ziggo aan de lijn gehad. Even ter verduidelijking je betaalt niks extra per maand voor smartcard! Ik heb er 3 en betaal niks extra. Tevens doet de horizon go het gewoon op pc! Je moet alleen wel zorgen dat je de nieuwste Explorer hebt en dat is 11. Dus ts bel ziggo voor verduidelijking. U heeft het denk ik verkeerd begrepen.c_kulker schreef:Ik was me al een tijdje aan het orienteren op het aanschaffen van een digitale decorder/opnemer. Uiteindelijk kwam ik uit op een humax. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat ik een smartcard nodig had om hem te kunnen gebruiken.