LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JelteV
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2011 09:27

Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door JelteV »

Elke avond, maar dan ook echt elke avond rond 20:00uur is het gezeur met Ziggo tegenwoordig.
Even in het kort het verhaal.
Sinds half augustus hebben wij digitale tv van ziggo. Het zenderpakket van ziggo werd verder uitgekleed dus dachten wij dat het wellicht tijd was om over te stappen naar digitaal.
Dit heeft ongeveer 2 weken probleemloos gewerkt. Tot dat, noem het toeval, Ziggo alle (basis)zenders in HD ging aanbieden.
Sindsdien hebben wij elke avond, zo rond de klok van 20:00uur dat wij geen digitale TV meer kunnen kijken. De HD zenders zijn zo vervormd dat er geen beeld meer van te maken is.
Voor 20:00uur is er helemaal niks aan de hand en zijn de zenders super scherp.

Na dit probleem bij ziggo voorgelegd te hebben kregen we het standaard antwoord. De kabels zijn vast niet goed bij u in huis, deze zou u eens moeten vervangen.
Dit hebben we dan ook braaf gedaan maar helaas mocht dit niet helpen.

De volgende dag belden we weer met ziggo, het probleem kwam nu te liggen bij de versterker. Aangezien de tv maar 2 meter van de hoofdaansluiting vandaan staat moesten we het eens zonder versterker proberen.
Ook dit hebben we weer braaf gedaan. Weer rond 20:00uur problemen.

Ziggo gebeld en deze boden aan om dan maar een monteur langs te sturen.
Een week later kwam de monteur langs en deze heeft alles doorgemeten maar kon bij ons in huis geen problemen vinden. Aangezien de monteur overdag kwam was het beeld en signaal super. Hij is dus met de melding dat een collega waarschijnlijk het al in de wijkcentrale gefixed had weggegaan.
Dezelfde avond was het weer gezeur. Niks opgelost!

Weer ziggo gebeld. Deze kwam nu met de oplossing om de boel opnieuw te activeren.... Maar goed, we zijn overal voor in, als het het probleem maar oplost.
Helaas, geen oplossing.

Gisteren weer ziggo gebeld. Volgende week komt er weer een monteur langs.... Mijn reactie, Volgende week!? Kan dat niet eerder?? De reactie van de dame aan de telefoon was nee, we hebben zoveel storingen dat we het niet eerder kunnen oplossen....

Ik ben het nu eigenlijk wel een beetje zat. Wij nemen dit af van ziggo maar deze kan gewoon niet het afgesproken leveren!! Ik denk dat wij enorm veel geduld hebben getoond. Maar kan er iets van medeleven van ziggo van af??

Ik krijg het gevoel dat de mensen aan de telefoon gewoon wat proberen zodat ze maar van de klant af zijn. Monteurs die niet direct een probleem zien denken het is mijn probleem niet. Succes voor de volgende....

Uiteindelijk zitten wij alleen met de problemen!!
Moeten we dan uiteindelijk toch maar weg bij ziggo?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je ook Internet van Ziggo, zo ja blijft dit wel werken ?.
Hoe werkt je analoge TV na 20:00 ?
Geen apparatuur in huis die na 20:00 ingeschakeld wordt ?

JelteV
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2011 09:27

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door JelteV »

Ja, we hebben ook Internet van Ziggo. Deze werk wel, ook de telefoon blijft probleemloos werken.

We dachten eerst dat het misschien de vaatwasser was oid. Zelf als we alles uit zetten en in het donker tv kijken blijven de problemen. Het vreemde is dat het na, pak een beet 23:30 weer goed werkt.

Ze zeggen mij dat het niet kan maar ik denk zelf dat er teveel tv's oid op de wijkcentrale zitten. Dat daardoor het signaal, als er teveel aanstaan, te zwak of vervormd wordt.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Wolter32 »

In dat geval moet je aan je nabije buren die ook HDTV van Ziggo hebben bij hun ook het zelfde probleem is. Zoja kan dit gezamelijk worden gemeld. Is dit niet het geval toch je bekabeling en pluggen nalopen. HDTV is veel gevoeliger voor interventie dan gewoon Digitaal Voorbeeld is als iemand rond 20.00 uur zijn 27mc met veel vermogen gaat gebruiken dan heb jij daar last van en is alleen op te lossen met goede en extra afgeschermde (dure) Hirshmann Coax en eveneens dure Hirshmann STALEN pluggen. Ik benadruk dat dit niet Ziggo zijn probleem is gezien de klant zelf verantwoordelijk is voor eigen binnen instalatie , Ziggo is verandwoordelijk TOT en MET het AOP (Abonee Overname Punt/groene kabel enz.)

JelteV
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2011 09:27

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door JelteV »

Ik snap wat je zegt en ik ben het ook met je eens.
Ziggo is verantwoordelijk voor de groene kabels. Wat ik in huis heb liggen, daar kan ziggo natuurlijk niks aan doen.
Het punt is echter wel dat de kabels in huis de door hun aangeraden kabel zijn. Tussen de hoofdaansluiting en de tv (2meter) zit een dubbelafgeschermde kabel.
Volgens de monteur die bij ons is geweest kan dit het ook niet zijn.

Nu vraag ik mij af, als het een 27mc bakje is. Waarom doen de SD zenders die via de decoder binnenkomen het dan wel? Ik zou verwachten dat alle zenders dan zouden storen.

Hoe het ook zit. Het blijft vreemd dat het probleem, wat zich alleen rond 20:00 voordoet door de ziggo monteur wordt afgedaan als. "Ach, het zal wel opgelost zijn". Waarna we met ziggo het hele liedje weer van voren door moeten lopen.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Dat SD het wel doet en HD slecht komt omdat HD velemale gevoeliger is voor interventie van welke aard ook.

wvdh86
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2011 14:27

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door wvdh86 »

Ook wij hebben hier last van. Inderdaad vooral met de HD zenders en meestal tussen 20.00 en 23.30 uur. Ook ik heb naar ziggo gebeld, zij vroegen of wij een module hebben voor in de tv, Ja die hebben wij. Toen werd er gezegt dan zal het wel aan de module of aan de smartcard liggen. Wij vanalles geprobeerd met een module en smartcard van mijn schoonouders, het probleem blijft. Ik denk ook niet dat het bij ons aan de bekabeling ligt, omdat we zo goed als het beste van het beste hebben. Bij ons doet het ook pas voor sinds dat de HD zenders standaard zijn geworden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door bprosman »

omdat we zo goed als het beste van het beste hebben
Ook dat kan niet goed aangesloten zitten. Het beste is testen met de TV rechtstreeks op het abonnee overname punt (meterkast of voorgevel bij oudere huizen).

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Je schrijft een module te hebben. Betekend dat je dus gebruik maakt van de coax-ingang van de TV zelf. In 9 van de 10 gevallen zijn deze intern minder goed afgeschermd dan die van een settop box en dus ook gevoeliger voor interventie van welke aard ook hoe goed je kabels/pluggen ook zijn. Dit ligt dan niet aan de provider maar aan de fabriekant van je TV.Wel zeggende te hebben gehad dat fabriekant dit wel steeds beter gaan doen maar nog lang niet altijd als prio te zien.

pagemaster01
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2011 10:59

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door pagemaster01 »

Wij hebben hetzelfde probleem.
Sterker nog ons hele pand heeft dit probleem. In dit flatgebouw zitten 25 huishouden met allemaal dit probleem. Voor ik Ziggo heb gebeld, heb ik eerst met de buren gesproken. Die bleken hetzelfde probleem te hebben.
Wij hebben als VVE Ziggo hierover gebeld, kregen ook te horen dat het aan onze kabels lag. (dit leek ons behoorlijk sterk..... 23 huishoudens met kapotte kabels) De volgende dag teruggebeld, toen lag het net als bij jullie aan de ontvangers. Uiteindelijk werd er een monteur gestuurd na 3 weken wachten, die het hele pand langs is gegaan en ja hoor, het signaal was te zwak....
"Het word volgende week in de wijkcentrale opgelost" Dat is nu 3 weken geleden en raad is? Er is nog niks gebeurd.....

Ziggo WebTeam Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 16:27

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Julius »

Als buren hetzelfde probleem hebben is de kans groot dat het een Ziggo storing is. In dat geval kan er met de helpdesk gebeld voor een oplossing.

Voor alle individuele digitale tv storingen kan de volgende procedure gevolgd worden:

- haal de digitale ontvanger van de netspanning
- haal de smartcard uit de ontvanger
- koppel de antennekabel los van de ontvanger
- zet de ontvanger weer op het stroom
- herstel de fabrieksinstellingen via het menu (zie handleiding)
- zoek de zenders opnieuw
- voordat je de zenders zoekt, uiteraard de antennekabel weer aansluiten
- sla de zenders op
- steek de smartcard weer in het apparaat

Werkt bovenstaande niet, sluit dan de ontvanger rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting met een goed afgeschermde kabel. Dus zonder eventuele splitters en overige randapparatuur daar tussen.

Heb je hierna nog steeds storing, dan komt het signaal niet sterk genoeg je woning binnen en kan er vanuit Ziggo een monteur worden ingepland om dit op te lossen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Duizenden storingen, groot en klein
En dat allemaal door EEN aansluiting ? :wink: . Ik weet zeker dat met zo'n gedetailleerde foutomschrijving de monteur daar zeker uit gaat komen :-)

TvA1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:06

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door TvA1972 »

Heb in 1 keer problemen ondervonden: geen enkele zender deed het meer, terwijl ik eerder wel gewoon digitale TV heb ontvangen. Alles in 1 keer "code E52": kabels nagekeken (maar was ik niet aangeweest) en geprobeerd netwerk ID en frequentie opnieuw in te stellen, maar zonder resultaat.

Driemaal de helpdesk geprobeerd te bellen (vershillende dagen in een week tijd en op twee verschillende tijdstippen (overdag en na etenstijd), maar er zijn kennelijk meerdere mensen met hetzelfde probleem: kreeg telkens te horen dat het zooo druk was dat ik een andere keer nog maar een keer moest proberen.

Dus ten einde raad (was al bij canal digitaal en xs4all TV aan het kijken wat abonnement daar kost) via www.ziggo.nl een klacht ingediend en daarbij vermeld dat het probleem spontaan ontstaan was en niet aan de kabel kon liggen en ik reeds geprobeerd had te bellen: eerst standaard antwoord: klacht ontvangen en u wordt zo snel mogelijk benaderd, maar houdt rekening met grote drukte waardoor het wat langer kan duren dan u gewend bent.

Daarna de melding per mail (standaard copy/paste verhaal) met de tot waanzin drijvende zinnen:
- "het ligt aan de kabel, controleer dat eens"
- "als dat niets oplost, probeer dan eens telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk".

Maar........wat geschreven wordt door Ziggo WebTeam Julius @ 06 okt 2011 16:58 heeft bij mij wel gewerkt!

Duurt welliswaar even, je moet alle favorieten weer instellen en ik snap in hemelsnaam niet waarom je dat niet 1,2,3 kunt vinden op op www.ziggo.nl (zal vast wel ergens staan, maar heb toch sterk de indruk dat er meer belang gehecht wordt op die site aan de kleuren dan aan de inhoud en gebruiksvriendelijkheid.

Kortom: ben er uiteindelijk uit, maar een nog steeds ontevreden ziggo-klant.....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo heeft wat software updates gepushed de afgelopen weken, voor de CI+ module en de niet HD ontvangers. Misschien was het regio gebonden.

Sonja030976
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 23:47

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Sonja030976 »

Ook hier al een hele tijd problemen. Monteur langsgeweest zowel bij mij als bij buren maar geen oplossing. Monteur heeft gezien wat de problemen waren, maar case wordt gewoon gesloten. Alle nl zenders zowel dtv, hd slecht. Voorald dtv nl 1 tm 3 vaak gewoon geen signaal overige zenders zijn regelmatig blokjes in het beeld dit alles sinds de nieuwe doorgifte van de zenders per 1 september jl. Daarvoor geen problemen. Zou zo fijn zijn als Ziggo het bij zichzelf eens na zou gaan, daar ik meer en meer mensen bij mij uit het dorp hoor die er last van hebben. Verwacht niet dat de volgende monteur wel iets gaat vinden. Ook mij werd verteld dat het aan de kabels zou liggen binnens huis. Deze zijn doorgemeten door laatste monteur en waren prima. En zoals gezegd voor 1 september nergens last van. Bij het nogmaals opnieuw opzoeken van de zendres heeft de ontvanger zelf een deel van de zenders niet meer opgepakt van de HD kanalen. Hoop dat er snel een oplossing volgt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door bprosman »

@Sonja,

Al eens gekeken of er een software update voor je TV is ?
Hoe heeft de monteur deze doorgemeten ? Ik zou toch eens met een korte kabel dichtbij de meterkast (even aangenomen dat daar je TV binnenkomt) proberen, neem goede kwaliteit TV kabel (niet van de bouwmarkt).

Sonja030976
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 23:47

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Sonja030976 »

er zit slechts twee meter of minder tussen binnenkomst en tv, dus de lengte van de kabel zal het niet zijn.
Hoe de monteur het doormeet? Zal jij vast wel weten neem ik aan als ziggo medewerker ;) De kabel die de tv ingaat gepakt en het uiteinde dat op de tv is aangesloten doormeten met een heel mooi apparaatje.
Het kan toch niet zo zijn dat opeens van de een op andere dag de kabel het niet meer goed doet? Ik ben er van overtuigd dat het door de doorgifte komt van de nieuwe frequenties/kanalen. Ik ben zoals gezegd namelijk bij ons in de wijk niet de enige die er last van heeft sinds de 1ste van september.
En wat heeft een evt software update voor een tv te maken met de ontvangst van zenders?? Al vraag ik me af of deze er is daar de tv nog geen jaar oud is.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Sonja030976,

Aan de afstand kan het in elk geval niet liggen. Per 1 september 2011 zijn een aantal tv zenders van frequentie verschoven. Daarom kan het zijn dat de kabel die je nu gebruikt niet meer voldoet.

Ga naar kabelkeur.nl hier vindt je allerlei informatie over antenne kabels. En ook uitleg bij eventuele problemen.

Een firmware update van een tv kan soms helpen. Mocht er een update beschikbaar zijn kan je deze beter ook installeren.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Ziggo Alex webteam

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo digitale HDtv storing elke dag na 20:00!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Zal jij vast wel weten neem ik aan als ziggo medewerker :?
<Diepe zucht> Daar wordt ik zo moe van he... dat als je mensen probeert te helpen je wel meteen bij die firma zult werken :? . NEE ik werk er niet, heb een prima baan bij een ander bedrijf wat niets met kabelmaatschappijen te maken heeft.
En wat heeft een evt software update voor een tv te maken met de ontvangst van zenders??
Hoe denk je dat tegenwoordige TV's kunnen werken zonder software ? :?
De TV van mijn ex-vrouw is nog maar een paar maanden oud maar daar hebben 2 software updates (1 in de TV en een in de CI+ module door Ziggo) WEL alle problemen opgelost.
Je kunt in de moderne TV's vaak ook zien wat de "Error rate" is van het binnenkomende signaal.
Al vraag ik me af of deze er is daar de tv nog geen jaar oud is.
Juist bij TV's die nieuw uitkomen komen er vaker software updates uit dan bij oudere.

Gesloten