LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Digitale TV module

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
summerday
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 14:34

Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door summerday »

Heb een Digitale TV Module van Ziggo besteld. Alles volgens de aanwijzingen geïnstalleerd:
Frequentie en netwerk ingevuld volgens de lijst van Ziggo.
Digitaal automatisch afstemmen; meer dan 200 kanalen gevonden.
ECHTER: kanalen 1 en 2 bestaan niet (niet gevonden?), Ned1 en Ned2 geplaatst op kanalen 71 en 72 en geen HD. :( (ik kan ze dus niet eens verplaatsen).
Weet iemand wat er fout ging en hoe het moet?
Bedankt

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door Frans75 »

Misschien een domme vraag, maar heb je wel een abonnement op het HD-pakket?

summerday
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 14:34

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door summerday »

Ik heb een basis abbonemet (Z1), maar volgens de aanwijzingen van Ziggo is het stellen van de frequentie en netwerknummer goed als er op 1 NED1 HD staat. Nog erger is dat de kanalen 1 en 2 helemaal ontbreken.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door Frans75 »

Op 3 heb je wel gewoon beeld?

summerday
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 14:34

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door summerday »

Ja, Ned 1, 2 en 3 zijn aanweziig als SD op 71, 72 en 73.
Alleen Ned 3 op 3 als HD!!!
Ik heb me laten registreren op "cardwriter", maar sta na 4 dagen nog steeds op de "wachtrij". Ik ga me nu het advies van "vogel" volgen.
Bedankt, hoop dat het lukt.

haico83
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:12

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door haico83 »

hallo summerday


hoe is het signaal onvangst wat dit kan al je probleem zijn.
heb je het geprobeerd door middel van de coax waar hij in huis komt zonder
aftakingen direct op de tv aan te sluiten??


mvg haico

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wel een goede coax gebruikt?, ook hier gaan veel mensen mee het schip in,

Een oude coaxkabel is hier echt onbruikbaar, een goede kabel is het verschil tussen kijken en storen,

Een digitale decoder kan prima met een matige kabel werken, een HD decoder zal niet werken en zal zelfs HD zenders overslaan!,

Even checken dus,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

summerday
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 14:34

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door summerday »

Het lijkt me sterk dat het aan de coax kabel ligt, omdat vele andere kanalen in HD zowel SD uitstekende beelden geven.
In de "Ziggi-gebruikers-forum" heb ik soorgelijke problemen gezien. :(
Het is dus geen losstaand probleem. Daar ga ik me verder concentreren.
Maar toch bedankt voor jullie moeite en reacties.

diana v
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2010 12:43

Re: Ziggo Digitale TV module

Ongelezen bericht door diana v »

hallo summerday,
ik weet niet of je probleem al opgelost is,maar ik had zo'n zelfde soort probleem,althans,dat lijkt er misschien op.
vorig jaar een nieuwe tv van samsung aangeschaft,en ziggo gebeld voor digitale tv.volgens de medewerker van ziggo was onze tv geschikt voor de module,maar zelf had ik al gezocht op ons typenummer en dacht dat dit niet zo was,maar omdat deze "kenner"mij erop wees dat dit wel zo was,heb ik mij deze laten aansmeren.er gingen dagen voorbij,de tv werkte maar niet,en uiteindelijk hadden we dan ook nog de pech dat onze nieuwe tv stuk ging.er moest een monteur bijkomen,en deze heeft een nieuw moederboard moeten plaatsen,de monteur vertelde mij:deze module is helemaal niet geschikt voor deze tv(!)
dus na heel wat telefoontjes met ziggo(zucht..)was ik er helemaal klaar mee,en heb ik een digitale ontvanger besteld.ik kreeg deze niet eerder dan dat ziggo de module in ontvangst had(ben je al zolang aan het zoeken waar het aan ligt,en dan moet je nog langer wachten op de ontvanger!)uiteindelijk de ontvanger binnengekregen en tussentijds nog wel overlegd met ziggo dat ik niet van plan was om extra te betalen voor de ontvanger,alleen het verschil dus extra bij te leggen!natuurlijk mevrouw!dat komt goed zeggen ze nog!nu na een paar maanden is het track en trace nummer van tnt weggegooid,en nu beweren ze dus dat ze niet weten waar de module is gebleven(?)terwijl ik er allang van uitging dat dit wel goed zou komen.dus mijn conclusie is:mocht deze module niet werken,ruil dit dan om met een digitale ontvanger,en bewaar goed het nummer van tnt,want het is ECHT een KL*TEbedrijf dat ziggo....geen andere woorden voor!!!succes!
:twisted:

Gesloten