LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo drama

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rik Schoenmaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:38

Ziggo drama

Ongelezen bericht door Rik Schoenmaker »

Ik beloofde mijn zoon sport 1 dus belde Ziggo. De verkoper vertelde mij dat als ik tv had waar een kaart in kon ik die het goedkoopst kon nemen. Dus gedaan. De verzendkosten waren mij niet gemeld. Na veel proberen en helpdesk bellen werd ik uiteindelijk door verwezen naar sony. Die vertelde me uiteindelijk dat mijn tv niet ziggo voorbereid was. De mederwerkers van Ziggo vertelden van wel. Toen een kast aangeschaft, kaart er in en niet werken. Gisteren 25 minuten in de wacht, toen ik daar wat van zei kreeg ik een grote mond van de medewerker. Hij wist het ook niet en zou me doorverbinden, met het gevolg dat ik verbroken werd. Weer twintig minuten in de wacht toen maar opgehangen. Op mijn klachten formulier krijg ik geen reactie en als ik de helpdesk bel krijg ik de boodschap dat te druk is om te helpen. Kortom drie weken aan de gang en nog geen stap verder en niemand te bereiken. Nu heb ik het geld maar teruggeboekt zal ik wel afgesloten worden. Wie weet hoe hen aan te pakken? Radar alsjeblieft kan je er wat aan doen?

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door henk51 »

Toen een kast aangeschaft, kaart er in en niet werken
Dit was alles wat je gedaan hebt alvorens de helpdesk te bellen?
Niet:
Je decoder geinstalleerd? Netwerknummer ingevuld frequentie ingevuld (staan op site Ziggo vermeld welke voor uw adres van toepassing is)), kaart geactiveerd (procedure staat ook op site Ziggo) kan telefonisch of via internet.
Abonnement genomen op Sport 1 .
Als je bovenstaand niet doet kan je jaren er naast blijven zitten en er naar kijken maar gebeurt er niets en wordt je onterecht boos op de helpdesk.

gr Henk

Rik Schoenmaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:38

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door Rik Schoenmaker »

Dat heb ik uiteraard allemaal gedaan, anders werkt het niet dat weet ik ook wel

joymila
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2011 21:18

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door joymila »

Ziggo...nou ik heb ook slechte ervaringen met het onkunde van het personeel daar ook ondervonden.

Ik had bij de MediaMarkt een HD kastje gekocht, thuis alles volgens boekje gedaan en ja hoor geen kanalen, ik bellen naar ziggo en alles verteld en ook gevraagd of me konden helpen, als antwoord kreeg ik dat ik een versterker moest hebbe, oke die wil ik kopen en kreeg als antwoord "nee hoor die hebben we en die sturen we voor u op, en het kost u niets", oke leuk, ik wachten...1 week en nog niets dus weer bellen naar de Ziggo, weer het verhaal verteld en gezegt dat het pakje nog niet gekomen was want ik zit te wachten van wanneer ik HD kan kijken....

Mij word verteld dat er iets zal zijn bij de TNTpost en na ongeveer 10 minuten kreeg ik weer te horen dat er iets mis was met het verzenden en toen weer dat ze vergeten waren het op te sturen...

"oke meneer we sturen het nog eens voor u op en deze keer moet het goed gaan en hopen dat u het binnen 5 werkdagen krijgt, en omdat u een week gewacht hebt en het een foutje van ons is hoefd u een maandje niet te betalen", nou leuk dat ze toch toegeven dat het aan hun lag en leuk dat ik dan een maandje niet hoeft te betalen.

Na 5 werkdagen..nog geen pakje en dus nog steeds geen HD beeld, dus wij weer bellen en dan weer het verhaal uitleggen dat het nu langzamerhand 2 weken is en nog geen HD beeld, en toen kregen we te horen dat ze het kastje wel hebben maar omdat wij het bij de Mediamarkt gekocht hebben het dan niet van hun krijgen maar dat ik het bij de Mediamarkt moest halen...en toen wij zeiden dat de collega's van hem het ons beloofd hadden zegt hij dat zijn collega's dan dom zijn dat ze zulke belofte's maken.

Dan denk ik..waar blijft het service of het normaal kennis van iets hebben van waar je werkt en de regels ook na gaan van hoe het werkt..tegenwoordig weten de mensen niet eens in wat voor bedrijf ze werken en wat het bedrijf allemaal wel en niet kunnen...

De ene collega weet dat het niet geleverd kan worden en de andere weet het niet, het is gewoon een grote administratie **** daar...

Ik zei tegen mijn vrouw dat ik alles in 1 wil hebben...ik dacht het niet..het is dat ik verplicht ben om bij Ziggo te blijven ivm speciale paketten...maar overweeg om binnenkort toch een schotel te halen dan ben ik het ziggo **** af.

Van mij krijgen ze als punt een 1.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer je je decoder installeerd moet je eerst de frekwentie en netwerkcode invoeren die overkomt met je woonadres,

Dan kan de decoder de zenders zoeken waarop je recht hebt,

Ook moet de kaart geactiveerd worden door Ziggo, of via Mijn Ziggo,

Na deze handelingen kun je televisie kijken,

Het is even wat huiswerk, maar dan hoort alles ook goed te werken,

Het is allemaal nog niet Plug & Play, :wink:


Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

hkeuning
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 10:19

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door hkeuning »

Ik heb net het digitalepakket van ziggo aangeschaft daar een smartcard voor gekregen.deze geactiveerd en in mijn televisie geinstalleerd. na installatie kreeg ik echter op alle zenders dat ik geen abbonnement zou hebben. Ik heb gereageerd naar aanleiding van een ziggo foldertje half a4tje dubbelgevouwen waarin stond dat ik een difitale ontvanger zou krijgen en dat deze na 15 werkdagen zou worden afgeleverd.
Na 14 dagen maar eens gebeld waar de ontvanger bleef en toen werd mij gemeld dat deze niet besteld was (ik heb het pakket besteld wat in de folder stond voor 79 euro)ik zou deze kunnen krijgen voor 9,95 euro verzendkosten die ik moest betalen voor verzending. (die heb ik al betaald voor een smart kaart) ik heb hierop aangegeven dat ik de info zou opzoeken van de folder en hierop terug zou komen.Ik heb toen nogmaals de smartcard achter in de tv geinstalleerd en eureka hij deed het.Aangezien ik echter toch graag de decoder wilde hebben voor onze 2e televisie heb ik vandaag Ziggo maar weer gebeld. 10 cent per minuut. Allereerst de helpdesk gebeld die mij niet konden helpen (15 minuten in de wachtrij ongeveer 10 keer de melding dat ik zou worden doorverbonden met een medewerker maar helaas)
Op de servicedesk kreeg ik door dat ik opnieuw moest bellen en optie 3 en 5 moest gebruiken om iemand aan de lijn te krijgen. Dit gedaan en weer een half uur in de wacht met om de minuut de melding dat ik zou worden doorverbonden met een medewerker waarna een heleboel reclame volgde.
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg melde mij dat hij geen klachten deed maar dat ik mijn verhaal maar moest doen bij hem.
Ik heb uitgelegd dat ik een pakket via ziggo heb aangeschaft en geen decoder heb gehad en ook niet alle beschikbare zenders in het pakket op hd kwaliteit krijg zoals beloofd in de reclame folder die ik heb thuis gekregen.
Na ongeveer 10 keer uitleggen waarbij mij meerdere malen een betaal pakket werdt aangeboden wat ik niet wilde omdat deze zenders mij in de folder van ziggo gratis worden toegezegd. heeft de medewerker zijn senior geraadpleegd deze gaf aan dat ik maar een betaal pakket moest nemen.
Dit werd mij dus ook doorgegeven toen ik meldde dat ik dit dus niet wil en dat ziggo moet nakomen wat zij beloofd kreeg ik de melding dat ik dan maar een klacht moest indienen via internet via Tess. Ik heb aangegeven dat ik graag iemand aan de lijn zou willen om mijn klacht neer te leggen zodat wij hier samen uit zouden kunnen komen. Op deze vraag werd mij aangegeven dat dit niet mogelijk was en dat daarvoor internet was.Toen werd de medewerker klaarblijkelijk wakker en vroeg mij hoe het kon dat ik zonder decoder wist dat ik niet alle hd zenders had en gaf aan dat hij vond dat ik uit mijn nek kletste. Toen ik aangaf dat ik dan een klacht ging neerleggen zeker met zijn zojuist gedane opmerking gaf hij aan dat ik dat dan maar moest doen. Toen ik hem om zijn naam vroeg voor een naam bij de klacht was het enige wat ik nog hoorde tuut tuut tuut hij had opgehangen.
Kan Radar hier iets mee ?

Gesloten