LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIGGO ellende ellende met digitale televisie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jochemvd

ZIGGO ellende ellende met digitale televisie

Ongelezen bericht door jochemvd »

Ik besloot om digitale televisie aan te schaffen. Bij de mediamarkt kocht ik voor 30 euro een smartcard voor digitale televisie (incusief enkele weken gratis preview van alle zenders).

Voordat ik dit ging aanschaffen heb ik nog even op de site van ziggo gekeken of digitale tv wel beschikbaar was voor mijn adres. Volgens de site was dit zo.. Vervolgens thuis de smartcard in de digitale ontvanger gedaan en naar de website van ziggo gesurfd om mijn smartcard te aktiveren. Dit ging echter niet. Hiervoor moest ik op de site eerst een 'mijn ziggo account' aanmaken. Dit was echter niet mogelijk aangezien ik geen klantnummer had. (ik was immers nog geen klant van ziggo). Toen maar gebeld naar ziggo...

1e keer: Ik kreeg een dame aan de lijn die mij vertelde dat i wel kon activeren maar dat ik gewoon bij het telefonisch activeren 3x0 als klantnummer moest intypen en dat het dan wel zou lukken. Dit ging echter niet. Wel kreeg ik een andere dame aan de lijn.

2e gesprek: De dame (xxx) vertelde mij dat 'het systeem' er nu even uit lag en dat ik dus niet kon activeren aangezien mijn klantnummer niet kon worden aangemaakt door de storing. Wel kon ze mij een mailtje sturen als het systeem weer zou werken zodat ik kon bellen en de smartcard wel kon activeren.. Ik kreeg inderdaad een mail terug met de daarin het volgende: ''Zoals telefonisch beloofd stuur ik u nu een email. Ik heb in ons systeem gekeken en u heeft inmiddels al wel een klantnummer. In het systeem wat de smartcard activeert geeft hij nog aan dat het een onbekend klantnummer is, dit omdat het een nieuw klantnummer is. Ik ga later op de avond het nogmaals proberen voor u in hetzelfde systeem. Als het lukt mail ik u later nog, anders uiterlijk morgen.'' Aangezin dit allemaal volkomen onbegrijpelijk is besloot ik maar weer zelf te belen met ziggo:

3e keer: Kreeg een meneer aan de lijn die mij vertelde dat op mijn adres geen aansluiting was voor ziggo en dat dit dus eerst door hun moest worden aangevraagd bij de een of andere instantie. Hier zouden verder geen kosten aan verbonden zijn. Wel adviseerde hij mij om op de website aansluitingen.nl zelf ook 'even' aan te melden want dan zou het hele proces nog wel even versnellen. Hij had het echter ook voor mij aangevraagd en ik zou nu binnen enige tijd digitale tv hebben (wanneer kon hij natuurlijk niet vertellen). De volgende morgen kreeg ik weer een mail van xxx: ''Ik heb uw smartcard in een ander systeem gezet, dit komt erop neer dat u binnen 24 uur beeld moet hebben en dan begint de twee weken freeview periode.'' Mooi! Hoop doet leven! Ik vertrouwde het echter allemaal niet zo en na een halve dag gewacht te hebben besloot ik toch nog maar eens te bellen voor de zekerheid..

4e keer: Volgens deze meneer moest er eerst fysiek iets aangesloten worden in de meterkast. Bij nadere uitleg van mijn kant toen toch weer niet, en na overleg met zijn collega kwam hij tot de conclusie dat er hier bij mij in het appartemenetencomplex iets aangelsoten moest worden door een monteur. Ik vroeg hierop of dit dan kosten met zich mij zou brengen.. Het antwoord was: waarschijnlijk niet. Ik vroeg hem daarom of hij mij kon zeggen of dit dan waarschijnlijk of ZEKER niet was. Na weer overleg met zijn collega bleek dat dit dan 150 euro extra zou gaan kosten. Ik heb hem toen maar wanhopig verzocht om de hele boel te cancellen want ik ga daar dus geen 150 euro voor betalen terwijl mij allemaal andere dingen zijn toegezegd. Heb hem verzocht om de 30 euro die ik voor de kaart heb betaald terug te storten op mijn rekening. Dit ging echter alleen via de winkel waar ik het had verkocht (natuurlijk).

5e keer:
Om er zeker van te zijn dat de vorige collega het juist had en dat inderdaad de aansluiting van 150 euro gecancelled is bel ik nog maar een keer....:
Deze meneer maakt het helemaal mooi en beweerd dat ik nu waarschijnlijk illegaal televisie kijk omdat ik hem niet kan wil vertellen wie op dit moment mijn aanbieder van normale televisie is. (dit zit in mijn huur inbegrepen), is zeer onbeleefd en wil mij af schepen. Wel verteld hij mij dat ik misschien wel de komende 2 weken naar de preview kan kijken (is hier dan geen fysieke aansluiting voor nodig? Dat kan hij dan weer niet uitleggen) Ook vroeg ik hem hoe dat dan met de postcodecheck zat, dit ging alleen over de regio en in mijn regio is het wel beschikbaar maar op mijn adres blijkbaar weer niet..

Mijn klacht is dus duidelijk: Ongeorganiseerd aantal medewerkers die allemaal niet weten waar ze het over hebben, die de verkeerde adviezen en toezeggingen geven en niet de moeite doen om even uit te zoeken hoe het een en ander nu zit! Moet wel zeggen dat ze beleefd bleven(op de laatste meneer na dan). Tevens is mijn klacht dus dat ik via de website bij de postcodecheck de indruk krijg dat ik het product kan gebruiken en dat achteraf blijkt (na aanschaf) dat ik daar dus nog even 150 euro extra voor moet betalen en ook natuurlijk een tijd op moet wachten! Tenminste als dit allemaal klopt want dat weet ik dus nog steeds niet zeker..

stofzuigertje

Re: ZIGGO ellende ellende met digitale televisie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen zelfstandige aansluiting hebt maar iets als een verzorgingshuis met kamers moet je dit niet zelf maar via de contract houder bij Ziggo regelen.

Vele die in dit soort verzorgingshuizen wonen hebben dus wel vaker het probleem dat internet en TV niet altijd mogelijk zijn, zowel de kabel als ADSL moet dan via het huis geregeld worden dus hoe is Uw woon situatie?

jochemvd

Ik woon in een appartemenencomplex met 6 appartementen waar de coax inderdaad bij een centrale meterkast binnenkomt. Hiervoor betalen wij allemaal een gedeeltelijk bedrag bij de huur.

Ik begrijp echter niet waarom dit een probleem zou moeten zijn. Via de smartcard komt namelijk wel signaal binnen (een klein aantal zenders zoals ned 1 kan ik al zien via de smartcard).

Ik kan best begrijpen dat dit mogelijk een probleem voor ziggo zou kunnen zijn, of dat ik inderdaad via mijn verhuurder het een en ander zou moeten aanvragen, maar dan kunnen ze me toch op zijn minst hier over voorlichten? Ik heb elk gesprek bovenstaande informatie ook nadrukelijk verteld...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In Uw geval is dus de vereniging van eigenaren die deze kaart moet activeren op deze naam... en bij meerdere kaarten dus via de VVE....

jochemvd

Jammer dat ze me dat bij Ziggo zelf niet even kunnen vertellen. Had me een dag ellende en een hoop gebel minder gekost..

Nu gaat het waarschijnlijk niet door want mijn huurbaas zal hier wel moeilijk over gaan doen, en de mede bewoners willen de kosten natuurlijk niet delen...

Dan maar digitenne..

Gesloten