LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo en Samsung

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Scoprio
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 11:02

Ziggo en Samsung

Ongelezen bericht door Scoprio »

Helaas heeft Ziggo niet alleen problemen met Loewe, maar ook met de Samsung TV's serie 5, 6 en 7.

Waarom is Ziggo nog steeds alleenheerser in Limburg? Waarom wordt hier geen concurrentie toegestaan? NMA :oops: ?

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Ziggo en Samsung

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Dat viel te verwachten, het om de 2 uur wisselen van sleutels is onverantwoord kort. Dat dat alleen problemen bij Loewe zou opleveren klonk al een beetje vreemd.

TROS Radar zal overtuigd moeten worden dat ze afgelopen maandag de verkeerde aan het aanpakken waren. Kan je voor de groep hier eens uitleggen wat er precies mis gaat bij de Samsung-televisie?

Concurrentie op de kabel heeft op dit punt geen enkele zin, omdat Ziggo het signaal blijft leveren, alleen de factuur komt van een andere partij. Je kunt wellicht naar Canal Digitaal overstappen, die heeft veel Samsung-televisies officieel gecertificeerd, ofwel ze garanderen dat de televisies blijven werken.

Scoprio
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 11:02

Re: Ziggo en Samsung

Ongelezen bericht door Scoprio »

De problemen zijn als: na installatie van mijn nieuwe tv met CI+ module door TV-leverancier werkt het precies 1 dag perfect. Daarna telkens melding dat smartcard niet herkend wordt, problemen met module, kaart invoeren, diverse foutcodes etc. etc. Omdat ik overstapte naar allesin1 kwam Ziggo-monteur en deze heeft weer pogingen gedaan om de zaak te resetten, doch helaas.
U heeft een probleem met uw TV en daar ben ik niet voor. Ziggo gebeld: wij kunnen niets voor u doen want u heeft uw Ziggo-module niet rechtstreeks bij ons gekocht doch bij onze tussenhandelaar, uw TV-leverancier. Kastje naar de muurtaktiek, bekend bij Ziggo.
Vervolgens TV-leverancier wederom ingeschakeld, diverse CI+modules geprobeerd doch het probleem blijft. Ziggo: dan zou ik maar eens de software van uw TV upgraden. Samsung: er is geen update voor deze serie, uw probleem is een Ziggoprobleem.
Mijn vraag is dan: hoe kan Samsung de klant meedelen dat CI+ van ziggo geschikt is voor hun TV's? Tja, toen wij de module testte was er niets aan de hand, maar Ziggo blijft veranderen en wijzigingen aanbrengen. Daar kunnen wij niets aan doen.
Ik blijf iedere dag maar klooien met starten van de TV, wellicht komt er een dag dat Ziggo ook dit probleem weer wil oplossen. Maar er zijn nog zoveel problemen met Ziggo.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Ziggo en Samsung

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Begrijp ik dus goed dat er problemen zijn met het starten van de TV, en dat geklooi nodig is om beeld te krijgen?

Het zo snel wisselen van sleutels als Ziggo doet kan betekenen dat de chipkaart bij het inschakelen van de televisie nog niet de juiste sleutel heeft. Is het gedrag van de televisie daarmee consistent?

Gesloten