LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo en Service

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
andrévr

Ziggo en Service

Ongelezen bericht door andrévr »

Bestaat Service nog bij grote bedrijven? Bij Ziggo zeker niet volgens mijn bevindingen.
Het begon ongeveer een jaar geleden. Ik kom thuis en er is geen tv ontvangst. Dus bellen maar. Krijg gelijk te horen dat het bij mij thuis ligt en niet bij Ziggo. Op aanraden van hun een nieuwe kabel gekocht maar helaas geen ontvangst. Weer bellen en krijg te horen dat er een monteur langs moet komen om het te repareren. Een afspraak gemaakt voor een monteur over 5 dagen. Maar helaas er kwam die woensdag geen monteur. Weer bellen en toen kreeg ik te horen dat ik een nieuwe afspraak moest maken voor volgende week. Toen ben ik wat minder netjes gebleven en heb geeist dat ze het deze week maken. Op zaterdag ochtend werd er aan gebeld de monteur van Ziggo. Als het geod si werkt de tv weer zegt hij. Ik proberen en ja hoor hij doet het weer. Ik vroeg wat was het? Hij zei dat hij 2 weken geleden mijn adres uit moest zetten en nu weer aan moest zetten volgens kantoor. En dat heeft hij gedaan.
Nu zijn we bijna een jaar verder en er is nog steeds niets veranderd bij Ziggo. Ik kom thuis en geen tv. Gelijk een snoertje gepakt om te testen en nee hoor ook op de radio geen ontvangst en op een andere tv ook geen ontvangst. Dan maar weer bellen met Ziggo. Heeft u al en andere kabel geprobeert? Ja dat heb ik en niks werkt. Waarschijnlijk hebben jullie mij gewoon uit gezet in de straat hetzelfde als een jaar geleden. Graag weer aan zetten dan heb ik dit weekend weer tv (ik ben jarig en is wel leuk als je muziek aan kan zetten). Nee zo makkelijk gaat het niet bij Ziggo. Er moet een monteur langs komen en er moet iemand thuis zijn. Dus kan ik weer een dag vrij nemen volgende week (als ze dan maar komen). Ik zeg maar kan er dan niet een monteur die in de buurt rijd even het kastje buiten open maken en de schakelaar weer omzetten dan heb ik tv en hoef ik geen vrij te nemen volgende week? Nee dat kan niet u moet thuis zijn (waarom makkelijk doen als het moeilijk kan)
Ik bel daarna de klanten service. Kunnen jullie kijken wie jullie gisteren hebben afgesloten? Nee dat kunnen we niet zien. Ja maar iemand kan dat toch zien neem ik aan? Ja maar die krijgt u niet te spreken. Ja maar ik hoef die persoon ook niet te spreken vraagt u het maar. Nee dat kan niet en ik ga dit gesprek beeindigen.
Dit heet klantenservice.
Nu maar wachten tot volgend week.

Daan_1978

Re: Ziggo en Service

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het is jouw conclusie dat ze je nu weer zouden hebben uitgeschakeld. Wie zegt dat dat zo is? Je kunt dit nu niet als argument gebruiken om Ziggo daardoor als slecht af te spiegelen.
Wat vorig jaar gebeurd is, klinkt vreemd, maar hoeft zeker nu niet weer zo te zijn!

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

En toch zijn dit juist dingen die regelmatig voorkomen en zeker als het een grote flat betreft. In Friesland bij UPC is het zo dat men in en uit kan schakelen
op afstand zonder dat een monteur een kabel uit de straatkast moet 'trekken' dus als er een fout is kan UPC het met 3 muisklikken weer 'aan'zetten .
Bij Ziggo moet er echt een monteur naar de straatkast om de boel weer in te pluggen en gezien Ziggo extern(e) bedrijf daarvoor gebruikt is er bijna nooit
gelijk een monteur beschikbaar ook gezien het grote verzorgingsgebied.
Tis lullig maar weinig aan te doen dan wachten.

roelofensing

Ongelezen bericht door roelofensing »

Nou Daan, ZIGGO service is doodgewoon waardeloos, ze lieten mij afgelopen herfst gewoon 19 dagen wachten op een monteur na een blikseminslag. En zelf de monteur die uiteindelijk kwam vond het belachelijk dat ik 19 dagen had moeten wachten want volgens hem was er best iemand beschikbaar geweest en het verhaaltje van de klanten?service? dat de monteur zelf zijn tijd indeelt verwees hij ook naar het rijk de fabelen. En zelfs nu na 3 maanden is de ontvangst nog minimaal/slecht, maar ik heb opgegeven want het enige verhaal wat je krijgt is dat het aan de bekabeling in huis ligt, nou er ligt nu vanaf het aansluitpunt een door hun aanbevolen kabelkeur kabeltje direct naar de TV en het is nog steeds minimaal.. maw ZIGGO SUCKS

andrévr

Ongelezen bericht door andrévr »

En ja hoor de monteur van Ziggo stond vandaag op de stoep. Hij vroeg of we ook internet hadden over de kabel of telefoon? Nee dat hebben we niet. Dan zal het adres wel afgesloten zijn zei de monteur. Hij ging naar buiten en ja hoor binnen 5 minuten deed alles het weer.
Dat heet nou service in 5 minuten (+ 6dagen wachten) repareren.
Als de monteur nu aan geeft dat hij bij 2 vragen al weet dat het een afsluiting is dan wil ik deze man graag voor dragen om bij de klanten service te gaan werken van Ziggo. Dat scheelt Ziggo veel inkomsten aan de telefoon van 10cent p.m. en je hoeft niet zo lang te wachten als klant want dan kan er gewoon een monteur langs rijden om hun fout te herstellen!

Ik zou haast zeggen tot over een jaar maar weer.

gertjan2

Ongelezen bericht door gertjan2 »

ik sluit me aan, bij ons ontbreken er zenders waar we voor betalen.
en we krijgen ook het zelfde verhaal.
dure antenne versterker moeten aanschaffen, en goede kabel, want daar zou het aan liggen.
monteur geweest heeft alles getest, zou het overleggen met collega's.
dat is nu ruim een jaar geleden. Ziggo winkel opgezocht ook daar het onze klacht gemeld. ook zij praten ze ons een versterker aan.
om je dood te lachen van ergenis.
waarloos allemaal zo kan het stellen.
wel geld aan nemen maar niet kunnen bieden wat ze beloven.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Analoog of digitaal ?
Bij mijn ex-vrouw was dit ook het probleen, opgelost door een firmware update in de TV.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

bprosman schreef:
Analoog of digitaal ?
Bij mijn ex-vrouw was dit ook het probleen, opgelost door een firmware update in de TV.
Zou Ziggo niet een signaal moeten leveren dat gewoon op iedere TV bruikbaar is?

bprosman

Ja en de TV fabrikanten moeten een TV maken die op alle signalen werkt, en soms gaat daar wel eens iets mis. Conclusie, het is niet altijd je kabelprovider in geval van problemen.

Winterman

Tot die conclusie komt de kabelprovider ook graag. Zelfs zo graag dat ze er als service naar de klant toe standaard vanuit gaan dat het probleem in eerste instantie bij de klant ligt. Dus eerst maar eens dure kabels en dergelijke aanschaffen en als het dan nog niet werkt kijken we wel eens verder.

losseballen

Ongelezen bericht door losseballen »

Vaak klopt het wel dat de storing binnenhuis is..had laatst ook een probleem met ze, toen bleek dat de coaxkabel los was gegaan. Oplossing was even aandraaien en weg probleem.

bprosman

Tot die conclusie komt de kabelprovider ook graag.
En in 70...80% van de gevallen hebben ze nog gelijk ook , maar ja, dat willen wij consumenten natuurlijk niet zo graag horen :wink: . Handen in eigen boezem steken zijn we niet zo goed in.
In geval van het ontbreken van zender op de TV zou het nog steeds een fabrikanten/leverancier probleem kunnen zijn maar wel die van de TV.

Ziggo-webteam_Alex

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo andrévr en roelofensing,

@andrévr,

Allereerst onze excuses voor deze vervelende situatie. Ik kan begrijpen wanneer het zelfde probleem naar een jaar weer opkomt dat je gelijk denkt dat het signaal er weer af is gehaald, helaas moeten we dat hier wel testen door te vragen of de bekabeling verder goed in orde is. Het zou zonde zijn dat we een probleem die aan de telefoon opgelost kan worden niet kunnen oplossen.

Dat een monteur zo lang duurt is echter niet de gang van zaken. We streven er naar om binnen 48 uur een monteur op locatie te krijgen. Onze excuses dat het bij jouw zoveel langer heeft moeten duren.

@roelofensing,

Graag ontvang ik van jouw je klantgegevens, het zou niet mogen gebeuren dat je na 3 maand nog steeds problemen hebt met je internet verbinding.

Zou je jouw gegevens via een privébericht naar mij toe willen sturen, dan ga ik even kijken wat ik hier kan vinden.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Winterman

Ziggo-webteam_Alex schreef: Zou je jouw gegevens via een privébericht naar mij toe willen sturen, dan ga ik even kijken wat ik hier kan vinden.
Heb je daar wel tijd voor? Mij vertel je dat ik last heb van signaalonderbrekingen en vervolgens stel je mij een vraag die ik direct beantwoord. Sinds dat antwoord is er al bijna een maand verstreken en hoor ik niets meer van je!

Winterman

bprosman schreef: En in 70...80% van de gevallen hebben ze nog gelijk ook , maar ja, dat willen wij consumenten natuurlijk niet zo graag horen :wink: . Handen in eigen boezem steken zijn we niet zo goed in.
Aan ons als consument verkopen ze moeiteloos meerdere digitale ontvangers en smartcards, om vervolgens als er een probleem met de ontvangst is te vertellen dat iedere ontvanger rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten moet zijn met een kabeltje van niet meer dan een meter en dat je geen splitters mag gebruiken. Logisch toch.

De helpdesk wordt bemand door mensen die een lijstje afwerken. Heel soms krijg je iemand aan de telefoon die echt kennis van zaken heeft en dan moet je er ook gelijk optimaal gebruik van zien te maken.

bprosman

Aan ons als consument verkopen ze moeiteloos meerdere digitale ontvangers en smartcards, om vervolgens als er een probleem met de ontvangst is te vertellen dat iedere ontvanger rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten moet zijn met een kabeltje van niet meer dan een meter en dat je geen splitters mag gebruiken. Logisch toch.
Dat vertellen ze niet. Je mag gerust splitters gebruiken maar gebruik ze dan van een goed merk. Als je coax kabel in je huis legt gebruik dan niet de "voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang-bouwmarkt-rommel" maar gebruik dan bijvoorbeeld KOCA 799. Het zelfde met een antenne versterker, heb je lange kabels in je huis neem dan een antenneversterker maar neem dan wel een goede die (in geval van interactieve TV) retourgeschikt is.
Bovendien is een antenneversterker alleen bedoeld om kabelverliezen weg te werken, het is geen wondermiddel om slechte kabel/connectorverbindingen weg te werken. Zo is "blokken in beeld" op HD, niet in 70...80% van de gevallen maar in 99% van de gevallen een kabelprobleem.
Hier in huis staan 5 toestellen (met die op zolder de langste afstand) , op Ziggo digitaal (3 van de 5 op HD) zonder enig probleem.
Digitale TV en met name HD TV is nu eenmaal gevoeliger.

Hier heb ik al eens uitgelegd waarom dat zo is :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &p=1394596

Winterman

bprosman schreef: Dat vertellen ze niet.
Dan bel jij niet vaak met de helpdesk. Het is bijna een gospel daar en jij doet nu precies hetzelfde. Jij gaat er al vanuit dat er "rommel" ligt, dus dat moet wel het probleem zijn.

Jij lijkt er in ieder geval wel verstand van te hebben, dus misschien heb jij wel een idee. Van de ene dag op de andere dag ontvang ik ineens een aantal kanalen niet meer, terwijl het daarvoor altijd goed ging. Dacht dat het probleem in mijn antenneversterker zat, dus een nieuwe gekocht, aangesloten en alles werkte goed, maar 2 uur later had ik hetzelfde probleem weer. Heb de antenneversterker er tussenuit gehaald en dan heb ik wel signaal op de kanalen die het anders niet doen. Helaas zijn er dan weer andere kanalen die er mee uitscheiden. Het afstellen van de versterker helpt ook niet. Probleem zit hem ook niet in de digitale ontvanger of TV.

Ter aanvulling. Met versterker rijzen op de kanalen die ik niet kan ontvangen de BER waardes de pan uit. Ik heb het idee dat hij een slecht signaal staat te versterken.

Nog suggesties?

bprosman

Dan bel jij niet vaak met de helpdesk.
Dat doe ik inderdaad niet.
Het is bijna een gospel daar en jij doet nu precies hetzelfde
.
Ik neem aan dat je gotspe bedoeld, die keren dat ik ze aan de lijn heb gehad heb ik ze namelijk niet horen zingen :wink:
Jij gaat er al vanuit dat er "rommel" ligt, dus dat moet wel het probleem zijn.
Ik ga er vanuit dat er vaak rommel ligt afgaande op de statistieken (en nee, ik werk niet voor Ziggo of UPC).
Het afstellen van de versterker helpt ook niet. Probleem zit hem ook niet in de digitale ontvanger of TV.
Als je niet weet waar het zit kun/moet je vantevoren niets uitsluiten, een tijdje terug had ik ook ellende op een paar kanalen terwijl de rest het wel prima deed. Een ander merk ontvanger deed het prima.
Maar wat jou probleem betreft, over welke zenders hebben we het hier ? (dat is belangrijk om te weten of ze toevallig in de zelfde stream zitten.
Ik weet niet hoe ver je TV van de meterkast/aansluitpunt af zit maar ik zou toch eens beginnen 1 decoder/TV aan te sluiten zonder versterker op een niet al te lange kabel van goede kwaliteit met F-Connectors (meter of 10 moet geen probleem zijn). Vervolgens ga je punt voor punt zaken 'bijbouwen'. Een versterker "opdraaien" heeft over het algemeen niet zoveel zin, je kunt de ontvanger ook oversturen. Wat voor versterker (merk) heb je ?
Ik heb het idee dat hij een slecht signaal staat te versterken.
Dat kan "Garbage in -> Garbage out", de "directe" test zou dat uit moeten wijzen of je een fatsoenlijk signaal hebt op je aansluitpunt.

Winterman

Ik heb een TV met een goede kabel op 1,5 meter van het aansluitpunt. Zelfs daar heb ik al signaalverlies. Monteur van Ziggo is wezen meten tot aan de wijkkast toe en kwam tot de conclusie dat of zijn meetapparatuur niet klopte, of dat het signaal voor de hele wijk verkeerd stond. Dat was 2 weken terug. Natuurlijk heb ik daarna niets meer gehoord en klopt het bij mij nog steeds niet.

Wat jij suggereert heb ik zo'n beetje allemaal al geprobeerd en nog wat andere dingen.

bprosman

kwam tot de conclusie dat of zijn meetapparatuur niet klopte, of dat het signaal voor de hele wijk verkeerd stond. Dat was 2 weken terug. Natuurlijk heb ik daarna niets meer gehoord en klopt het bij mij nog steeds niet.
Leg dit eens voor aan Alex van webcare.

Gesloten