LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo en Sony: 1 grote ellende

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jered

Ziggo en Sony: 1 grote ellende

Ongelezen bericht door Jered »

Sedert Ziggo en UPC zijn samengegaan heb ik nauwelijks nog digitale ontvangst op mijn pas 2 jaar oude Sony Bravia televisie. Kijk merendeel analoog en als ik een enkele keer digitaal kan kijken, is de lol er snel van af, want ik krijg om de paar minuten een Error melding en gaat het beeld op zwart. Ziggo monteur is thuis geweest, maar heeft nauwelijks iets gedaan, want zijn conclusie was, dat het aan mijn Sony televisie lag. Mail gestuurd naar Sony en die erkende inderdaad, dat het aan hun type televisie lag. Sinds de samenvoeging van het signaal Ziggo en UPC zijn er op een beperkt aantal toestellen problemen met de ontvangst van digitale televisiezenders. Voor deze signaalwijziging werkte de ontvangst op al deze toestellen probleemloos, het betreft hier dan ook geen defect in de TV zelf. Met een andere kabelmaatschappij, bijvoorbeeld in het buitenland, zou het signaal dan ook gewoon goed ontvangen kunnen worden wanneer het toestel gecertificeerd is. Zij adviseren voorts naar een andere provider te gaan of.....(je raadt het nooit) een nieuwe Sony televisie te kopen. Met andere woorden iedereen maakt zich er enorm makkelijk van af. Ziggo zegt ga maar naar Sony en Sony zegt ga naar een andere provider of koop een nieuwe TV. Er wordt wel heel erg makkelijk afgeschoven en een serieuze oplossing bieden: dan zijn beide partijen niet thuis.

trail46

Re: Ziggo en Sony: 1 grote ellende

Ongelezen bericht door trail46 »

Vraagje, heb je een CI+ Module of een standaard digitale box? Hier kan je testen of de CI+ module word geaccepteerd of niet en eigenlijk moet het met de digitale Mediabox/Horizonbox niets uitmaken.
https://origin.www.ziggo.nl/televisie/o ... s/ci-plus/

https://origin.www.ziggo.nl/televisie/o ... -mediabox/

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben ook niet meer zo kapot van dat samenvoegen. Mijn mediabox is een eigen leven gaan leiden., als ik de tv uitzet gaat de box doortellen, of gaat niet uit. Laat ik het ziggo weten.....krijg ik een andere afstands bediening, probleem dus nog steeds niet opgelost.

Ik ga er morgen mee naar de winkel , krijg ik geen andere box is het voor mij ...dag ziggo.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:Ik ben ook niet meer zo kapot van dat samenvoegen. Mijn mediabox is een eigen leven gaan leiden., als ik de tv uitzet gaat de box doortellen, of gaat niet uit. Laat ik het ziggo weten.....krijg ik een andere afstands bediening, probleem dus nog steeds niet opgelost.

Ik ga er morgen mee naar de winkel , krijg ik geen andere box is het voor mij ...dag ziggo.
Even aan de achter het schakelaartje van 1 op 0 zetten, stekker eruit 2 minuten wachten. Stekker er weer in, schakelaar weer op 1 zetten.

Zou nu beter moeten zijn...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef:

Even aan de achter het schakelaartje van 1 op 0 zetten, stekker eruit 2 minuten wachten. Stekker er weer in, schakelaar weer op 1 zetten.

Zou nu beter moeten zijn...

Ik ga het eens proberen, dank je wel. Hoop dat het dan in orde is, want ik moet zelfs vaak de afstands bediening van mijn tv pakken en die dan op AV 2 zetten om het weer aan de praat te krijgen.

Tot nu toe draait die goed, bedankt Olaf.

Gesloten