Beste Radar,
Jullie hebben al in meerdere afleveringen aandacht besteed aan UPC/Ziggo Horizon, maar jullie zijn (volgens mij) nog niet ingegaan op een specifiek probleem dat het met sommige (oudere) HDTV's niet werkt.
Dit komt door de kopieerbeveiliging die er voor zorgt dat een consument geen eigen opname apparatuur kan gebruiken. Deze kopieerbeveiliging is redelijk nieuw en was slecht gestandaardiseerd toen de eerste HDTV's werden verkocht.
Als je de helpdesk om een oplossing vraagt willen ze het "eigenlijk" niet vertellen en "eigenlijk" een monteur sturen maar adviseren ze de consument een apparaat aan te schaffen om de kopieerbeveiliging te omzeilen. Ik heb een monteur op bezoek gehad die het probleem wel even zou oplossen en die kwam met dezelfde "oplossing".
"Natuurlijk" kunnen ze niet garanderen dat dit blijft werken en ze kunnen het ook niet zelf leveren. De HDCP beveiliging in de Horizon uitschakelen kunnen ze zogenaamd niet.
Zouden jullie eens kunnen navragen bij de content providers (NPO/RTL/Fox/etc) van Ziggo of er afspraken zijn voor de beveiliging van hun beelden en hoe ze er over denken dat de helpdesk en monteurs adviseren hoe je de kopieerbeveiliging moet omzeilen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo Horizon HDCP
Re: Ziggo Horizon HDCP
De "handshake" problemen doen zich voornamelijk voor op inderdaad oudere toestellen, vooral met een DVI-aansluiting naast de HDMI aansluitingen, en zijn eigenlijk standaard als er meerdere devices zijn aangesloten op 1 tv. Overigens is het publiek geheim, naja niet eens geheim maar gewoon algemeen bekend, dat er afspraken zijn tussen contentmakers en de uitzenders over het gebruik van HDCP, vanaf de makers (studio's en productiehuizen) tot de uitzenders NPO, RTLx, en zo verder. Daar kan radar evt wel onderzoek naar doen, en woeptiedoe, dan hebben ze wat tijd gevuld in een uitzending. HDCP is van de hele keten en gedragen door de hele keten, daar kom je zo vanuit de onderkant niet van af, dan kan je beter een moderne TV kopen.
Nou het wordt dus niet gedragen door de gehele keten, de helpdesk, monteurs (ziggo) en consumenten omzeilen het.
Ik vind het heel krom, het zou zijn alsof politieagenten adviseren om je brommer op te voeren om optijd op je werk te komen.
Een nieuwe TV kopen voor een kopieerbeveiliging is toch wel wat overdreven?
Sterker nog, het is vergezocht.
Ik vind het heel krom, het zou zijn alsof politieagenten adviseren om je brommer op te voeren om optijd op je werk te komen.
Een nieuwe TV kopen voor een kopieerbeveiliging is toch wel wat overdreven?
Sterker nog, het is vergezocht.
Dat komt omdat het een paar jaar geleden nog niet uitgekristalliseerd was met de nodige compatibility issues in oudere TV's .Nou het wordt dus niet gedragen door de gehele keten, de helpdesk, monteurs (ziggo) en consumenten omzeilen het.
Klopt. Ziggo kan veel, maar ze kunnen natuurlijk niet de standaardisatie omzeilen en naar hun hand zetten.dmarinus schreef:De HDCP beveiliging in de Horizon uitschakelen kunnen ze zogenaamd niet.
Is dit een reden om UPC, ivm ondeugdelijk product, de deur te wijzen?
Of kan UPC de schuld leggen bij een verouderd TV toestel?
Wat ik van HDCP begrijp, is dat het al in 2010 gekraakt is, en als beveiliging dus weinig effectief meer is. (behalve op oude TVs dan)
Wat ik van HDCP begrijp, is dat het al in 2010 gekraakt is, en als beveiliging dus weinig effectief meer is. (behalve op oude TVs dan)
Er zijn verschillende versies van, net als met zeg HDMI. En HDCP werkt met fysieke chips en daarin ingebakken codes in de apparaten, dus om met die crack echt iets te kunnen moet je die of gebruiken bij het aanmaken van de sleutels bij de fabricage van de apparaten, of bij het afvangen van een datastroom in een apparaat zelf. Dat laatste werkt op PC's nog wel redelijk, maar met zeg een settopbox kom je daar als consument niet tussen. HDCP heeft dus nog steeds wel een functie ondanks die crack.16again schreef:Is dit een reden om UPC, ivm ondeugdelijk product, de deur te wijzen?
En HDCP geeft de mogelijkheid om te werken met een soort blacklist, die ze op zeg een BluRay schijf mee kunnen bakken. Als de key van je gekraakte device daar op komt, kan je die schijf alsnog niet afspelen.