LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
snellemiep
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:03

ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door snellemiep »

Beste mensen,
Ik zou mijn woede eens willen bespreken bij jullie. Medio maart ging onze Digi 1 (de ontvanger van Ziggo) naar de haaien. Eerst rare dingen op het display, niet meer aan willen gaan en dan wel weer. Wij gebeld met de klantenservice en die hebben ons gezegd alles anders aan te sluiten dan moest hij het weer doen. Na gooien en smijten met stekkers en stekkerdozen maar zonder resultaat. Nog maar eens bellen en toen gevraagd hoe een en ander op te lossen, nou dat zakkie snot wist het ook allemaal niet meer en een supervisor mag men niet aan de lijn geven. Dus wij zelf maar aan de slag en kijken hoe en wat, maar op een goed moment deed hij het echt niet meer. Boos weer gebeld met de klantenservice (wij hadden al een verdacht vinkje achter de naam staan als die vervelende mensen). Een iets slimmer persoontje heeft ons een adres met antwoordnummer in Waddinxveen gegeven met een code en konden wij onze ontvanger opsturen. Wij onze vriend stevig ingepakt en naar het postkantoor. Maar van een pakketje wat naar een antwoordnummer gaat krijg je geen verzendbewijs. Dus jullie raden het al, hij is ZOEK !!! Ziggo klantenservice zegt gewoon dan had je maar een bewijs moeten hebben, je krijgt geen nieuwe ontvanger! Wij betalen nu dus voor een abonnement met extra zenders en kunnen ANALOOG kijken. Wat een service he!! Toppie !! Rest ons om te zeggen we gaan het de rechtsbijstand laten regelen of we moeten een nieuwe ontvanger kopen. Wij zijn woest op ZIGGO !!! Heeft iemand hier ook ervaring mee en zoja, hoe bent u aan een nieuwe ontvanger gekomen of wat heeft u gedaan. Wie heeft er raad voor ons????????

van Koert
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2009 21:07

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door van Koert »

Hoi Miep, ook wij hebben de digi1 kapot, moet je eerst wachten op 'n sticker..na 2 weken AL ontvangen!! Zeggen ze eerst, je krijgt na 5 dagen een nieuwe, nu wachten we al vanaf 18 april op 'n nieuwe..weer bellen, onee, dat duurt 5 weken!!!! Krijgen we van de week weer 'n sticker gestuurd... weer bellen...ooo foutje, gooi maar weg.. maar waar blijft onze "nieuwe of gerepareerde" decoder dan?? OO, maar dat duurt 6 weken en er is een vertraging bij de post!!!!!?????
Al 6 weken geen digitale tv en ook geen ere-divisie live....
Fijn, Ziggo :(

snellemiep
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:03

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door snellemiep »

Erg is dat of niet dan. Nou mijn man is gisteren uit zijn vel gesprongen en heeft aangegeven het anders maar juridisch uit te vechten. Ik ben toen maar op marktplaats gaan kijken hen een tweedehands ontvanger opgehaald een samsung. Nou stekker erin en we kunnen gelukkig weer kijken. Maar juridisch tegen Ziggo wat beginnen is een onbegonnen stirjd. Je krijgt nooit je gelijk omdat je geen verzendbewijs hebt. Wij hebben een RMA nummer telefonisch doorgekregen en zo hebben wij het pakketje ook verstuurd met een aanbiedingsbriefje erbij. Nu wil men gewoon niet in Waddingxveen nakijken of men iets ontvangen heeft, dit omdat ze geen track en tracenummer hebben van het pakket. Nou jij en dan ik. alles wordt toch genoteerd bij hun?? Stuur dan toch gewoon een nieuwe op ... alles staat in de pc onder de historie vermeld. Ik snap het gewoon niet. Maar het schijnt overal zo'n puinhoop te zijn als ik het zo lees.

Ziggo toppie hoor... ze hebben geloof ik op dit moment de meeste klachten !!! Laatst een hele dag internet, tv en telefoon eruit ze hadden weer eens een glasvezel te pakken. Maar je moet niet zeuren... !!!! Betalen moet je wel maar niet moeilijk doen.

Hoe is de slogan ook alweer? Nederland wordt steeds Asocialer???

Edy63
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:28

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Edy63 »

Eind februari 2009 bij Ziggoactie digitale decoder gekocht voor HD ontvangst. Begin maart gaf het apparaat de geest. Begin maart gebeld met Ziggo. Men zou mij een sticker toesturen om het apparaat op te sturen naar Waddinxveen. Op 16 maart weer gebeld en zou men met spoed een sticker sturen. Op 20 maart nog geen sticker. Medewerker heeft mij toen de adresgegevens met antwoordnummer doorgegeven om apparaat op te sturen. Op 23 maart apparaat bij TNT post afgegeven en heb hiervan een bewijs ontvangen met pakketnummer cq track- en tracenummer.
Via de statusinformatie op internet bij TNT post was te zien dat de ontvanger bezorgd was op 24 maart.
Een week later ontving ik de sticker, die ik niet meer nodig had, met een begeleidend schrijven waarin vermeld staat dat reparatie ongeveer 5 werkdagen zou duren en als reparatie niet mogelijk was het apparaat vervangen werd door een nieuwe exemplaar.
Omdat ik niets meer hoorde heb ik met de heer Martijn Nijsten van Ziggo gebeld op 12 mei. Ik kreeg te horen dat het normaal 3 tot 4 weken zou duren en dat de ontvanger waarschijnlijk al onderweg was naar mij.
Op 14 mei weer gebeld dat ik nog niets ontvangen had. De medewerkster beloofde mij een klachtformulier te zullen invullen, waarna ik binnen 5 werkdagen teruggebeld zou worden.
Na 5 werkdagen niets gehoord te hebben heb ik weer gebeld op 19 mei met Rowena Snijder van Ziggo. Deze kon mij niets zeggen en verwees mij door naar een collega de heer Eroglu. Deze vroeg aan mij hoelang ik al aan 't wachten was. Ik liet hem weten dat dit al 9 weken was. Hij vertelde toen aan mij dat dit wel 10 weken zou kunnen duren of nog langer. Omdat mijn geduld op raakte zei ik dat ik wel persoonlijk naar hem toe kwam. Hij gaf te kennen dat ik dat dan maar moest doen en gaf mij het Ziggo adres in Eindhoven. Ben vanuit Maastricht op 22 mei naar Ziggo in Eindhoven gereden alwaar ik aan de Ziggo balie mijn verhaal deed. Er kwam mij iemand ophalen en moest toen buiten het gebouw naar een andere Ziggo ingang. Dit zou de klantenbalie zijn. Ook daar uitvoerig mijn verhaal gedaan. De medewerkster, mevr. Marina Kooijman, kon mij niets vertellen over het verloop van mijn ontvanger. Ik vroeg haar dan te bellen naar Waddinxveen, maar ook dat kon ze niet doen. Ik vroeg haar wat ze dan wel voor mij kon doen, maar dat was ook helemaal niets. Ik vroeg haar toen of ze de heer Eroglu wilde bellen, die in feite een afspraak met mij had. Ook dat deed ze niet. Ik werd aan de "vriendelijke" klantenbalie afgepoeierd. Ik heb haar verteld dat ze prima geinstrueerd was hoe ze mensen moest afschepen en vroeg haar nogmaals in de computer te willen kijken of ze mijn apparaat kon traceren. En wat ik al vermoedde begon waarheid te worden. Mijn apparaat was nergen meer te vinden en die mevrouw kon niks, maar ook helemaal niks voor mij doen. Ongelooflijk hoe dit personeel van Ziggo haar klanten behandeld. Ik vroeg haar als laatste redmiddel om een meerdere te spreken te krijgen. Ook dat weigerde ze. Ik zei haar dat ik niet weg zou gaan alvorens iemand anders te hebben gesproken. Mevrouw Kooijman dreigde toen de bewaking te laten komen om mij eruit te laten zetten. Ik ben toen zo fatsoenlijk geweest en heb het gebouw verlaten. Wel heb ik haar nog gezegd dat als zij het verhaal in de computer zou zetten moest vermelden dat ik mij wel fatsoenlijk gedragen had en niets verkeerds gezegd zou hebben.
Ik heb me goed kunnen inhouden wat ik van het baliepersoneel niet kan zeggen. Asociaal wordt je daar behandeld en dat is nog maar voorzichtig uitgedrukt. Dus beste mensen; vaarwel met Ziggo, maar mijn apparaat moet ik kost wat kost terug hebben al moet ik hetzelf gaan halen in Waddinxveen.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Dirkie »

SnelleMiep schreef
Maar van een pakketje wat naar een antwoordnummer gaat krijg je geen verzendbewijs.
Vervolgens schrijft Edy63
Medewerker heeft mij toen de adresgegevens met antwoordnummer doorgegeven om apparaat op te sturen. Op 23 maart apparaat bij TNT post afgegeven en heb hiervan een bewijs ontvangen met pakketnummer cq track- en tracenummer
Nog afgezien van alle Ziggo ellende blijft nu de vraag wie er gelijk heeft?

Edy63
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:28

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Edy63 »

Je kunt me geloven of niet, maar ik heb vast en zeker van TNT post een bevestiging ontvangen van het pakketje met antwoordnummer en postcode bestemd voor Waddinxveen. De afgiftedatum was 23-03-09. Op de ontvangstbevestiging staat het pakketnummer: 3SPE4585475 vermeld en Aan: 2740 VB 10031.
Om te kijken of het pakket is afgeleverd via TNT post moet je het trackingnummer intoetsen bij "Barcode" en bij "Postcode" de postcode.
Ik heb het pakketje gevolgd en kon zien dat het afgeleverd was in Gouda bij de pakketdisrtibutie. Ik heb het bewijs uitgeprint.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ziggo stuurt nooit bericht terug.

Een buitenlandse collega had een appartement met een ziggo aansluiting. Hij is vertrokken, en ik bel ziggo op "waar moet het modem naar toe"?

Kreeg adres.
Netjes ingepakt, brief met gegevens erbij, en verzonden.
Is ook aangekomen (Track & Trace) maar mijn verzoek tot bevestigen ontvangst (aan brief met gegevens) is nooit gehoor aan gegeven.

Ik heb nu nog 2 modems liggen - maar zolang ziggo niets ontvangt (en niets bevestigd) verstuur ik ook niets.

Edy63
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:28

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Edy63 »

Heeft iemand het adres van Ziggo in Waddinxveen. Ik heb alleen maar een antwoordnummer: 10031 en de bijbehorende postcode is: 2740 VB.
Ik zou het op prijs stellen als iemand mij aan dit adres kan helpen. Kan ik eindelijk, nu na 12 weken, mijn eigen digitale decoder terug halen. Bij TNT post verwijst men mij door naar Ziggo en Ziggo doet nog steeds of haar neus bloed. Bloedde ze maar dood, dan was dit eindelijk het einde van Ziggo.

Edy63
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:28

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Edy63 »

Nu al 14 weken geleden en nog steeds niets gehoord van Ziggo. Het lijkt erop dat ik mijn digitale ontvanger nooit meer terug zie. Heb op 04 juni jl. brief geschreven naar direkteur Joop Evers van klantenservice van Ziggo met als bijlage het schrijven aan Tros Radar. Ook hierop nog géén reactie ontvangen. Onlangs ben ik nog door een enquette buro benaderd die mij vragen stelden over telefonische gesprekken, vriendelijkheid en afhandeling door het Ziggo personeel. Heb mijn grieven aan dit buro kenbaar gemaakt. Zij zouden het doorgeven aan Ziggo. Ook hiervan nooit meer iets vernomen.
Iemand moet toch het adres met bedrijfgegevens weten in Waddinxveen? Als u het weet wilt u het dan doorgeven naar mijn mailadres [email protected] zodat ikzelf naar Waddinxveen kan gaan en hun kan vereren met een bezoek!!!

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geacht forumlid,

Gezien de duur van afwezigheid van de ontvanger en de tevens daarover langdurige, veelvuldige en gevoerde correspondentie, bent u als eigenaar bevoegd hiervan aangifte te doen bij de politie, enwel ter zake:

Artikel 321 Wetboek van Strafrecht, hetgeen inhoudt:

Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Bij de aangifte alle beschikbare bewijsstukken tonen!

Via "Google" kunt u dit wetsartikel nog nader raadplegen.


succes

harryoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 17:40

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door harryoo »

Ook mijn digitale ontvanger is blijkbaar zoek.
De ellende begint op 17 februari. Apparaat stuk. Helpdesk gebeld, zal binnen enkele dagen een brief krijgen met sticker om het toestel op te sturen. Dinsdag 24 febr. nog niets ontvangen, gebeld, brief is naar u onderweg. 27 febr. nog steeds niets ontvangen, weer gebeld, antwoord "wacht u even tot begin april, hebt u dan nog niets, reclameer dan nog eens. Toen werd ik ontzettend boos en werd toen doorverbonden met een dame die telefonisch de instructies voor het opzenden doorgaf. Op 27 febr. het toestel via TNTpost opgestuurd.(Wel bewijs van afgifte gekregen) dagen later kreeg ik tot mijn verbazing dan toch nog de sticker met de standaardbrief dat reparatie± 5 werkdagen zal duren. Op 19 maart maar eens gebeld waar het apparaat blijft. De heer Brontsema vertelt dat er waarschijnlijk een nieuw toestel geleverd zal worden, maar de leverancier heeft een achterstand in zijn leveringen maar dat zal binnen 2 à 3 weken zijn opgelost. Hij zal dit uitzoeken en terugbellen. Nooit meer iets van gehoord. Op 15 april via E-mail gevraagd hoe de stand van zaken is. Krijg ik een nieuw toestel ? Hoe lang duurt dit nog ? Antwoord:" Er is een enorme vertraging in de levering van de nieuwe decoders, Ze worden een dezer dagen weer geleverd en ik vermoed dat daar ook een decoder voor u bij zit. Ik kan namelijk de verzending van een nieuwe decoder nog niet vinden in ons verzendbedrijf" (De heer Davey Vis van de klantenservice) Eind April een (nu boze mail naar de klantenservice gezonden waarin ik binnen een week de levering van een nieuw toestel eis. Een week later ontvang ik een laconiek antwoord van de heer Sven Koers: "U stelde een vraag over de levering van uw digitale decoder. Wij hebben dit voor u nagekeken en daaruit is naar voren gekomen dat hij helaas nog niet klaar is. Daarom zou ik u willen vragen nog even geduld te hebben." Dat geduld had ik echter niet meer. Op 10 mei een brief geschreven t.a.v. de heer M. Nijhof (directeur Marketing en Sales, de man die ons via brieven allerlei diensten van ZIGGO aan te smeren) met een verslag van de gang van zaken tot dan toe. Nu gebeurt er inderdaad iets. Als reactie op de brief krijg ik een e-mail van de klantenservice (Amine Ouaziz) dat ze persoonlijk alles is nagelopen om te kijken of ze ergens in het systeem mijn decoder kan terug vinden zodat ze de status kan achterhalen. Dat is haar echter niet gelukt, daarom het verzoek om het track&tracenummer van het TNTontvangstbewijs door te geven zodat kan worden uitgezocht wat er met de decoder is gebeurd. Zonder die code kan ze helaas niets voor mij betekenen. Gezien de ervaring dat mijn brief aan Marketing & Sales blijkbaar wel serieus behandeld wordt heb ik de gevraagde gegevens op 14 mei opnieuw naar de heer Nijhof gezonden, met de opmerking dat ik mij door ZIGGO ontzettend belazerd en aan het lijntje gehouden voel. Uiteraard, ik had het kunnen verwachten: geen reactie. Op 25 mei een mail gezonden naar de klantenservice dat ik het wachten beu was, gemeld dat ik nu een nieuwe decoder heb aangeschaft en de aanschafwaarde van de digi1 decoder terug wil hebben. Omdat ook hier niet op gereageerd wordt op 2 juni een brief naar de klantenadministratie in Utrecht gezonden met het hele relaas, maar, goed geraden, die zijn ook horend doof en ziende blind. Uiteraard laat ik het er niet bij zitten, ofwel ik wil een vergoeding of het apparaat (al heb ik er niets meer aan)[/u][/b]

Edy63
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:28

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Edy63 »

Geacht forumlid "Sterkearm",

Hartelijk dank voor uw reactie en advies.
Ga genoemd artikel nader bestuderen en zal dan zeker aangifte bij politie doen wegens verduistering door Ziggo.
U wordt op de hoogte gehouden over verder verloop.

Groet,
Edy.

Edy63
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:28

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Edy63 »

Heb verleden week aangifte gedaan bij politie wegens verduistering van apparaat. Advies van politie was toch nog 'n keer te bellen met Ziggo. Heb dit vandaag gedaan. Medewerker J.H. heeft mijn verhaal geheel aangehoord en excuses aangeboden over het verloop. De medewerker van Ziggo heeft nu beloofd de decoder voor 100% te zullen vergoeden. Ben benieuwd.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door sterkearm »

Gefeliciteerd met uw succes!

Hulde aan uw wijze van aanpakken!

vr.gr.
sterkearm

geetje41
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2009 15:26

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door geetje41 »

onze decoder is na nog géén 2 weken gebruikt te hebben stuk .
gebeld met ziggo zouden een adres sturen met gegevens.na een week nog niets ontvangen weer gebeld medewerker oja het staat hier in de gegevens dat uw decoder het niet doet weten we zelf ook wel adres gekregen van ziggo
JA,ook in waddinxveen....
Lees nu op het forum rare berichten over zoek raken van de decoders.
We hebben nog niets op gestuurd en wat u allen zeggen over bewijs van afgifte hebben ze ook tegen ons gezegd .
Onze vraag is nu moeten we het apparaat nog op sturen of niet wie geeft ons raad :?: Bij ziggo weten ze het toch niet

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door sterkearm »

Is de decoder uw eigendom of door Ziggo in bruikleen verstrekt?

sterkearm

geetje41
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2009 15:26

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door geetje41 »

Wij hebben er via ziggo €130 voor betaald een medewerker van de verkoop raadde ons zelfs aan om naar de mediamarkt te gaan om het
daar om te ruilen ze zien ons al aankomen

geetje41

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door sterkearm »

Ik begrijp uit uw antwoord dat u het apparaat via een handelaar (winkel ?) heeft gekocht?

Of is dit apparaat door Ziggo geleverd, via de post?

Welke bepalingen (hoe te handelen bij een defect) staan in de Algemene Voorwaarden van Ziggo?


vr.gr.
sterkearm
Laatst gewijzigd door sterkearm op 13 jul 2009 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Is de decoder uw eigendom of door Ziggo in bruikleen verstrekt?
De decoders bij Ziggo zijn itt de modems altijd eigendom van de klant.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ZIGGO MAAKT DIGITALE ONTVANGER ZOEK !!! WIJ GEEN DIGITALE TV

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Bij het versturen van een pakket wordt er altijd een verzendbewijs door de tnt afgegeven, of dit nu naar een antwoordnummer is of een normale adres. zie ook http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven ... ingen.aspx punt 5, basis pakket. Zonder verzendbewijs is het onmogelijk voor ons om een pakket terug te vinden welke zoek geraakt is.

Als het probleem tot op heden nog niet opgelost is verzoek ik u vriendelijk om via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar te maken, dan pakken wij uw verzoek zo snel mogelijk op en kunnen wij kijken of er een oplossing geboden kan worden. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam jelle

Gesloten