LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Mediabox XL-apps (Netflix) werken niet

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Stephan_D

Ziggo Mediabox XL-apps (Netflix) werken niet

Ongelezen bericht door Stephan_D »

Ik heb een Netflix abonnement en bij Ziggo een Mediabox XL. Via App's zou je Netflix of andere App moeten kunnen opstarten. Helaas werkt dit heel vaak niet. Ook via kanaal 150 is Netflix niet op te starten. Na verschillende telefonische klachten en monteur langs geweest. Geen oplossing van dit probleem. Volgens Ziggo helpdesk en de monteur een bekend software probleem. Alleen na enkele maanden nog steeds niet opgelost. Lijkt me sterk als het een software probleem is dit maanden moet duren om het op te lossen. Ik zit met een ondeugdelijke Mediabox en een abonnement die ik niet volledig kan benutten. Verwacht niet dat het probleem opgelost gaat worden. Monteur en meisje van helpdesk hebben thuis hetzelfde probleem.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2017 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

sjohie

Re: Ziggo Mediabox XL-apps (Netflix) werken niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Stephan_D schreef:Ik heb een Netflix abonnement en bij Ziggo een Mediabox XL. Via App's zou je Netflix of andere App moeten kunnen opstarten. Helaas werkt dit heel vaak niet. Ook via kanaal 150 is Netflix niet op te starten. Na verschillende telefonische klachten en monteur langs geweest. Geen oplossing van dit probleem. Volgens Ziggo helpdesk en de monteur een bekend software probleem. Alleen na enkele maanden nog steeds niet opgelost. Lijkt me sterk als het een software probleem is dit maanden moet duren om het op te lossen. Ik zit met een ondeugdelijke Mediabox en een abonnement die ik niet volledig kan benutten. Verwacht niet dat het probleem opgelost gaat worden. Monteur en meisje van helpdesk hebben thuis hetzelfde probleem.
Altijd leuk, zulke losse flodders. Hoe denk jij dit op te lossen op een paar miljoen settopboxen in Nederland, onderwijl garanderend dat de rest van alle functionaliteiten na je oplossing nog gewoon werken?

Serieus, als het een vinkje in een beheersprogramma oid zou zijn, zou je dan niet denken dat ze dat al lang hadden gedaan? Ik bedoel, ze zijn in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld met KPN hier in Nederland, wat voor reden zou een dienstverlenend bedrijf kunnen hebben om klanten zo te bewust dwars te zitten als jij suggereert?

En onvolledig benutten is nogal subjectief, 1 app op de mediabox, hoeveelste deel van een triple-play abonnement is dat precies? Een van de drie basisdiensten van het abonnement, internet, werkt tenminste, anders was dit topic er niet geweest. En aangezien je niks over tv-kijken of bellen zegt, durf ik de aanname wel te doen dat die andere 2 basisdiensten óók gewoon goed werken.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

En onvolledig benutten is nogal subjectief, 1 app op de mediabox, hoeveelste deel van een triple-play abonnement is dat precies? Een van de drie basisdiensten van het abonnement, internet, werkt tenminste, anders was dit topic er niet geweest. En aangezien je niks over tv-kijken of bellen zegt, durf ik de aanname wel te doen dat die andere 2 basisdiensten óók gewoon goed werken.
sjohie
Ik denk dat TS het Netflix abonnement bedoeld dat ze die niet volledig kunnen gebruiken

Stephan_D

Hoe zo losse flodder. Gedeeltelijk functioneert de Mediabox niet. Ik suggereer nergens dat Ziggo mij bewust dwars zit. Helpdesk en monteur zeer klant vriendelijk. Daar geen klachten. Hoe ik dit moet oplossen is ook mijn vraag. Bij een hoop andere klanten werkt de Mediabox niet naar behoren maar bij de meeste werkt prima met de zelfde Software. Dus ik zet mijn vraagtekens bij de software. Als ik voor mijn abonnement TV, Mediabox ( Replay TV werkt regelmatig ook niet), Internet en telefoon 100% betaal verwacht ik ook dat al deze diensten voor 100% werken. Lijkt me een normale verwachting.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Wij hebben dezelfde klachten, het internet staat vol met klachten.
maarja, u moet volgens sommige scribenten maar niet zeuren, uw foon en internet werkt toch?
Ziggo biedt duidelijk meer aan dan ze kan waar maken.

sjohie

Stephan_D schreef:Hoe zo losse flodder. Gedeeltelijk functioneert de Mediabox niet. Ik suggereer nergens dat Ziggo mij bewust dwars zit. Helpdesk en monteur zeer klant vriendelijk. Daar geen klachten. Hoe ik dit moet oplossen is ook mijn vraag. Bij een hoop andere klanten werkt de Mediabox niet naar behoren maar bij de meeste werkt prima met de zelfde Software. Dus ik zet mijn vraagtekens bij de software. Als ik voor mijn abonnement TV, Mediabox ( Replay TV werkt regelmatig ook niet), Internet en telefoon 100% betaal verwacht ik ook dat al deze diensten voor 100% werken. Lijkt me een normale verwachting.
Dat de netflix app op de settopbox bij een hoop klanten, zoals je schrijft, niet werkt is behoorlijk subjectief. Als je dat baseert op het aantal reacties op internet kan je dat beter omdraaien, want een paar honderd, als het al zoveel losse klanten zijn die hun gal spuwen op het internet, op de ettelijke miljoenen die ze hebben, zijn niet "een hoop". :wink:

Maar goed, los van even uitblazen hier, is er weinig anders wat je kan doen dan wachten tot het bekende softwareprobleem is opgelost door Ziggo.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

( Replay TV werkt regelmatig ook niet),
Dan zou ik toch eens naar de network configuratie en snelheid van je mediabox kijken.
Heb je een los modem ? Of werkt je Horizon box als modem ?
Zit je Horizon box met een draadje of wireless ?
Hier werkt het prima en ik neem aan dat Ziggo voor mij toch geen aparte software versie heeft gemaakt.
Bij een kennis van me zelfde verhaal , replay vaak niet werken, apps niet zat er een config foutje in het netwerk.

Overigens kijken ze hier liever via de Xbox , die (Netflix) app werkt toch iets gebruiksvriendelijker.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Stephan_D schreef:Bij een hoop andere klanten werkt de Mediabox niet naar behoren maar bij de meeste werkt prima met de zelfde Software. Dus ik zet mijn vraagtekens bij de software.
Als ik dit lees zet ik juist geen vraagtekens bij de software. De oorzaak zou dan moeten liggen in de box zelf (misschien zijn er verschillende hardware versie in omloop) of wat al heel vaak geschreven is aan het antenne signaal nivo. De box schijnt namelijk gevoelig te zijn voor lage signaal waarden. Ik weet het niet uit eigen ervaring.

sjohie

En check ook even de coaxkabel en stekkers waarmee de settopbox verbonden is aan de WCD van Ziggo, een kabel die vroegah goed genoeg was voor het TV signaal, kan dat door bijvoorbeeld een recent geplaatste 4G zendmast mogelijk niet meer goed.

Stephan_D

Alles gechecked door de monteur van Ziggo alles is volgens specificaties.

R VAN RAAN

Ongelezen bericht door R VAN RAAN »

Je zou op Ziggo coomunitie je vraagstelling neer moeten leggen daar helpen je zo verder heb ik zelf ook meer gemaakt naar 13 dagen bellen met de klantenservice mijn probleem was naar 1 uur opgelost

sjohie

Ziggo heeft een update voor een bepaald model settopbox uitgebracht, is dat toevallig dit type?

R VAN RAAN

Ongelezen bericht door R VAN RAAN »

R VAN RAAN schreef:Je zou op Ziggo comunitie je vraagstelling neer moeten leggen daar helpen je zo verder heb ik zelf ook mee gemaakt naar 13 dagen bellen met de klantenservice mijn probleem was naar 1 uur opgelost

Rinustp

Ongelezen bericht door Rinustp »

sjohie schreef:En check ook even de coaxkabel en stekkers waarmee de settopbox verbonden is aan de WCD van Ziggo, een kabel die vroegah goed genoeg was voor het TV signaal, kan dat door bijvoorbeeld een recent geplaatste 4G zendmast mogelijk niet meer goed.
Eerder reageer je op een manier dat TS tevreden moet zijn met wat het wel doet. Die reactie lees ik hier vaker als het over Ziggo gaat.
Zo kun je ook redeneren bij de aankoop van een auto. Koop een auto. De motor doet het goed en het stuur ook maar de remmen werken niet. Wat zeur je nou? Het merendeel van wat je hebt gekocht werkt toch?
Wat zijn dat toch voor reacties. Je koopt een dienst met bijbehorend product en dat dient goed te werken. Als het niet zo is moet de leverancier dat probleem naar tevredenheid oplossen. Als dat niet gebeurt mag je best klagen. Je betaald tenslotte wel het volledige tarief.

En Sjohie, Heb je er ook ooit eens over nagedacht dat ook het 'kabeltje' wat Ziggo ooit voor een centraal antennesysteem in de grond naar je huis heeft gestopt niet geschikt hoeft te zijn voor de hoeveelheid data die zij er tegenwoordig overheen sturen?
Waarom wordt dat 'kabeltje' niet vervangen bij een storing?
Heb je er ook ooit over nagedacht dat KPN meer signaal over een klein koperen draadje stuurt (wat ooit alleen geschikt was voor telefonie) wat vele malen dunner is dan het 'kabeltje' wat van de wcd naar je decoder loopt?

Je moet niet in die onzin van die providers trappen. Helaas werkt de 'afschuifmethode' van het beroemde kabeltje bij heel veel mensen.
4G kan schijnbaar storen maar dit excuus wordt vaak wel erg snel gebruikt door de providers.

pk49

Ongelezen bericht door pk49 »

ik heb onlangs een nieuwe kontrakt bij Ziggo afgesloten. In het begin funktioneerde de horizon/mediabox erg slecht door de slechte bedrading in huis en zwakke signaal via de coaxkabel. Via de Diagnose Menu in de horizonbox kwam ik daarachter. Die menu geeft aan hoe je signaal is. Na de bedrading te hebben vervangen en een goede antenneversterker te hebben aangeschaft werkt nu alles naar behoren. Netflix viel onlangs uit, maar na een paar dagen was het weer goed. En alles werkt nu goed, ook alle overige funkties. Als u zich aanmeldt op het forum van Ziggo kunt u op de hoogte worden gehouden van actuele problemen. En bovendien ervaringen en oplossingen uitwisselen met andere forumgebruikers.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En Sjohie, Heb je er ook ooit eens over nagedacht dat ook het 'kabeltje' wat Ziggo ooit voor een centraal antennesysteem in de grond naar je huis heeft gestopt niet geschikt hoeft te zijn voor de hoeveelheid data die zij er tegenwoordig overheen sturen?
Dat kun je zelf checken, door op het modem in te loggen kun je zien hoe de signaalniveau's zijn die binnen komen en hoe hard het modem moet "stoken" om het signaal door de kabel te krijgen, hoe harder het modem moet werken (modem kan zelf het signaalniveau aanpassen) hoe slechter de kwaliteit van de kabel. Dit kun je per stream (kanaal) zien dus als er ergens een knik of lichte beschadiging is kun je dat ook zien.
Dus ja, hier is over nagedacht, en ja die coaxkwalitiet is voldoende mits de kabel niet beschadigd of "verzopen" is.
Dat doen ze wel , bij mij was er een paar jaar geleden de kabel beschadigd en zat er vocht in. Dat kunnen ze vrij nauwkeurig meten, bij mij kwam dat op 70 meter van mijn huis dus gaan ze daar graven en vervangen.
Je moet niet in die onzin van die providers trappen. Helaas werkt de 'afschuifmethode' van het beroemde kabeltje bij heel veel mensen.
4G kan schijnbaar storen maar dit excuus wordt vaak wel erg snel gebruikt door de providers.
Toch kan ik je vertellen dat >80% van de storingen veroorzaakt wordt in "The last mile" ofwel de binnenbekabeling.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

een monteur kijkt juist als eerste naar de bekabeling, daar zal het dus niet aan liggen, ook het wifi signaal checkt hij en de signaalsterkte, misschien is het beter om abo op te zeggen wegens wanprestatie en over te stappen naar telfort...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dirkie schreef:
Stephan_D schreef:Bij een hoop andere klanten werkt de Mediabox niet naar behoren maar bij de meeste werkt prima met de zelfde Software. Dus ik zet mijn vraagtekens bij de software.
Als ik dit lees zet ik juist geen vraagtekens bij de software. De oorzaak zou dan moeten liggen in de box zelf (misschien zijn er verschillende hardware versie in omloop) of wat al heel vaak geschreven is aan het antenne signaal nivo. De box schijnt namelijk gevoelig te zijn voor lage signaal waarden. Ik weet het niet uit eigen ervaring.
Nee de netflix app is gewoon buggy doordat het achterliggende systeem (een eigen versie van Linux) niet geweldig goed werkt met streaming media. Er zijn allerlei problemen met de app, eigenlijk is die nog in beta, maar is men vast de app gaan uitrollen omdat Ziggo geld daarvoor krijgt van netflix. Het antenne signaal heeft er verder weinig mee te maken dat de apps niet opstarten, als het signaal slecht is krijg je slechte kwaliteit film te zien. De app zou gewoon starten dan.

Stephan_D

Inmiddels krijg ik nu al 3 dagen de volgende mededeling: Apps zijn op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.
Dat later is nu al 3 dagen.
In ieder geval krijg ik nu een mededeling ipv 3 x knipperen en terug naar TV kanaal.

Gesloten