LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo...niet doen!! of eerst goed nadenken

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
reinr
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 18:59

Ziggo...niet doen!! of eerst goed nadenken

Ongelezen bericht door reinr »

In december 2011 zijn wij verhuist. Toen hebben we Ziggo gevraagd of ze onze account (Televisie, telefonie en internet) konden verhuizen met 1 aanvullende vraag. We wilde graag Telefonie en internet op een zakelijke account hebben en betaal televisie op een privé account.

Dit zou geen probleem moeten zijn. De werkelijkheid is heel anders. We kwamen erachter dat de dit niet was doorgevoerd. Alles stond nog op onze zakelijke account. Toen maar even gaan bellen. O.....sorry meneer etc etc. We hebben het verkeerd doorgevoerd. We gaan het direct veranderen. Prima "kunt u gelijk Sport 1 toevoegen en eredivisie live"? vroegen wij aan de beste Ziggo medewerker. "natuurlijk" kregen wij als antwoord. " Duurt een paar uurtjes". En ja hoor..na een paar uur stond Sport 1 en Eredivisie live erbij. We hebben hier zelfs nog een bevestiging per post van gekregen.

Nu schijnt de beste medewerker van Ziggo het verkeerd te hebben ingevoerd met als gevolg dat wij vanaf afgelopen vrijdag geen betaal zenders meer hebben. Dus geen sport 1 meer en geen eredivisie live. Toch lekker nu de eredivisie in een zeer spannende fase zit. Zaterdag maar weer gaan bellen. En dat hebben we geweten. We zijn letterlijk het slachtoffer geworden van de NIET samenwerking tussen Ziggo zakelijk en Ziggo consument. Ze treden naar buiten als 1 bedrijf maar dat is niet zo. Dit zijn twee aparte bedrijven die los van elkaar werken. Als je Ziggo consument belt dan verwijzen je door naar Ziggo zakelijk (Je moet zelf bellen) en als je Ziggo zakelijk belt dan verwijzen je ze door naar Ziggo consument. Je mag je eigen fout zelf oplossen. Maar wie gaat die telefoonkosten dan betalen? Het is nu maandag en het is allemaal nog veel erger geworden. We hebben namelijk alleen nog maar NED 1. Hoe bestaat het. Zo simpel als de vraag is, zo moeilijk is het doorvoeren ervan. Fout op fout wordt er gemaakt en ze geven elkaar allemaal de schuld. Is er iets bij consument dan komt het door de collega's van zakelijk. Is er iets zakelijks fout dan komt het door Ziggo consument. Ik heb in totaal 12 medewerkers mogen spreken. Zelf is er contact gelegd met een z.g.n "coaching lijn". Medewerkers kunnen dan de hulp van een "coach" inschakelen. Niet dat het helpt hoor. Allemaal zonder resultaat. Excuses na excuses heb ik ontvangen "nu is het echt opgelost meneer". Helaas beste heren van Ziggo...het is nog steeds niet opgelost. En voor mijn gevoel gaat dit ook niet gebeuren.

Beste forum lezers, ik kan hier nog heel lang over uitweiden maar het heeft allemaal toch geen zin. 1 tip kan ik jullie misschien wel geven (voor ons heeft deze helaas niet gewerkt. Maar we waren dichtbij). Alle Ziggo medewerkers zijn eigenlijk geen Ziggo medewerkers. Dit is een callcenter die opneemt met "Goedmorgen met Ziggo". Zij lezen standaard oplossingen voor vanaf een speciale computer als u aangeeft dat u een probleem heeft. Nu schijnt dit alom al bekend te zijn (het feit dat je te maken hebt met een callcenter). Voor mij was dit nieuw.

Echter....een medewerkster van dit callcenter gaf mij een tip.. Ze zei: "Wilt u direct met iemand van Ziggo spreken (dus iemand die bij Ziggo op de loonlijst staat) dan moet u gewoon op STORING drukken in het keuze menu. Achter deze knop zitten de echte Ziggo medewerkers. Dus....heeft u een probleem met uw factuur, klacht etc etc Altijd op STORING drukken. Die medewerkers kunnen in ieder systeem inloggen. Mijn advies? altijd standaard op STORING drukken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Dus heeft u niets te doen en zit u om een praatje verlegen dan moet u zich aansluiten bij Ziggo. Wilt u gelijk goed geholpen worden dan zou ik daar nog eens goed over nadenken. Ik kan alleen mijn ervaring met u delen. Doe hier uw voordeel mee

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ziggo...niet doen!! of eerst goed nadenken

Ongelezen bericht door puma73 »

uit de gedragsregels
Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.
drie keer hetzelfde bericht en twee topics openen is wel erg veel van het goed.

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Ziggo...niet doen!! of eerst goed nadenken

Ongelezen bericht door sourencs »

@TS:
Met een (vaste) Ziggo-telefoonaansluiting kunt u altijd GRATIS bellen met de klantenservice via het nummer 1200 (en dan voor 'Storing' kiezen) :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo...niet doen!! of eerst goed nadenken

Ongelezen bericht door nevermind »

sourencs schreef:@TS:
Met een (vaste) Ziggo-telefoonaansluiting kunt u altijd GRATIS bellen met de klantenservice via het nummer 1200 (en dan voor 'Storing' kiezen) :mrgreen:

Dit heeft TS geschreven:
Echter....een medewerkster van dit callcenter gaf mij een tip.. Ze zei: "Wilt u direct met iemand van Ziggo spreken (dus iemand die bij Ziggo op de loonlijst staat) dan moet u gewoon op STORING drukken in het keuze menu. Achter deze knop zitten de echte Ziggo medewerkers. Dus....heeft u een probleem met uw factuur, klacht etc etc Altijd op STORING drukken. Die medewerkers kunnen in ieder systeem inloggen. Mijn advies? altijd standaard op STORING drukken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo...niet doen!! of eerst goed nadenken

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus heeft u niets te doen en zit u om een praatje verlegen dan moet u zich aansluiten bij Ziggo. Wilt u gelijk goed geholpen worden dan zou ik daar nog eens goed over nadenken. Ik kan alleen mijn ervaring met u delen. Doe hier uw voordeel mee
Ben inmiddels al zo'n 10 jaar Ziggo klant (destijds heette dat nog @Home) en ik heb zelden de helpdesk nodig.
Alle Ziggo medewerkers zijn eigenlijk geen Ziggo medewerkers. Dit is een callcenter die opneemt met "Goedmorgen met Ziggo". Zij lezen standaard oplossingen voor vanaf een speciale computer als u aangeeft dat u een probleem heeft. Nu schijnt dit alom al bekend te zijn (het feit dat je te maken hebt met een callcenter). Voor mij was dit nieuw.
Welkom in 2012 :wink:

Gesloten